Triumph je úplně nová klasika ze staré školy, má ABS, USB i LED

aktualizováno 
Jak to tak vypadá, vzedmutá vlna zájmu o retro jen tak neopadne. Právě naopak. Všechno, co působí klasickým dojmem, táhne víc než kdykoli před tím. U Triumphu tomuto trendu už mnoho sezon podřizují část své produkce. A letos přicházejí s projektem, který nemá obdoby.

Motocyklům klasického vzhledu je u Triumphu tradičně věnována celá jedna produktová kategorie. Jmenuje se Modern Classics a pro nadcházející sezonu nabízí pět zcela nových modelů motocyklů.

A když říkáme zcela nových, myslíme to vážně. Srdcem každé motorky je beze všech pochybností motor, a proto vývojáři Triumphu začali právě tady.

Fotogalerie

Jeden motor pro pět nových modelů by však byl trochu málo. A tak jsou v nabídce rovnou dva.

Mladík v novém kabátě

Pro menší model Street Twin byla vyvinuta úplně nová osmiventilová devítistovka. Samozřejmě v tradičním uspořádání pěkně v řadě vedle sebe. Podle materiálů výrobce nabídne pořádnou porci krouticího momentu zejména ve spodním rozsahu otáček. V číslech to znamená 80 Nm při 3 200 otáčkách. Přínosem má být sametová odezva na elektronicky řízený plyn a možnost dávkování krouťáku v celém spektru otáček.

Nejmladší z rodiny Bonnevillů bude samozřejmě vybaven systémem ABS a hlavně vypínatelným systémem kontroly trakce. Mladého ducha mašiny prezentuje třeba ledková zadní lampa nebo USB zásuvka.

Triumph Street Twin

Nad velkým kulatým světlometem je pouze jeden budík, ze kterého se jezdec mimo základní údaje dozví například hodnotu aktuálního dojezdu, upozornění na vypnutý systém kontroly trakce a v případě příplatkové výbavy také intenzitu výhřevu rukojetí nebo hodnotu tlaku v pneumatikách.

Největší trumfem výrobce je rozhodně příplatková a volitelná výbava. Ta zahrnuje nepřeberné množství originálního příslušenství a doplňků, které umožňují každou motorku nazdobit nebo upravit například ledkovými blinkry, kovovými nádobkami na brzdovku nebo ozdobnými kryty na motor.

Volit lze také několik typů madel, sedel nebo sadu pro odstranění blatníku. V nabídce jsou i různě vysoké větrné štítky včetně neprůhledné varianty v barvě mašiny. Kdo bude mít dostatek inspirace i chuti jít ještě dál, nepohrdne třeba černěnými výfukovými svody nebo plejádou laděných výfukových koncovek, které nově dodává americká značka Vance & Hines.

Tuning pro drsňáky

Doplňkové výbavy je tolik, že Triumph pro své zákazníky vydává jako vodítko takzvané inspirační sady, které poskytnou základní směr pro úpravy motorky. V případě Street Twin jsou k dispozici tři sady. První z nich je Scrambler kit, který přináší na pohled asi nejradikálnější tuning.

Jak název napovídá, je výfuk stažen do jedné koncovky umístěné pod sedlem v enduro stylu. Zadní blatník šel pryč a pod motorem se objeví duralový kryt.

Triumph Street Twin
Triumph Street Twin

Brat Tracker kit povyšuje sériovou mašinu na drsný pouliční závoďák, kde není místo pro zbytečnosti. Madla v „barrel“ stylu a černé prošívané placaté sedlo jsou jedinými ozdobami. Výfuky Vance & Hines nesou zdrsněný nerezový povrch.

Poslední návrh z kanceláře návrhářů Triumphu se jmenuje Urban inspiration kit a stylizuje motorku do podoby nedbale elegantního městského frajera, vyzdobeného dvojicí kožených tašek nebo nízkým tónovaným větrným štítkem.

Všechny tři sady doplňků rozhodně neznamenají, že tím seznam příslušenství vystřelil své poslední patrony. Sériová litá kola lze například nahradit frajerskými drátěnými hned v několika povrchových úpravách a tak dále, a tak dále.

Ohlédnutí po šedesátých letech

Komu je devítistovka málo, může sáhnout po dvanáctistovce. Také tento motor je do šroubku zcela nově vyvinutý, aby zaburácel v modelech Bonneville a Thruxton. V případě Bonnevillu se jedná o absolutní návrat ke kořenům.

Nová dvanáctistovka je reinkarnací původního stroje z roku 1959. Ten letošní nese označení T120 a kromě stříbrného a červeného dvoubarevného lakování nabízí ještě variantu Black v několika verzích, dva volitelné jízdní režimy nebo například vyhřívané rukojeti. Dvojice kulatých budíků nabídne množství informací uspořádané přehledněji než kdykoli před tím.

Triumph Bonneville T120

Také Triumph Bonneville, stejně jako jeho malý bratr Street Twin, přichází na trh vybaven pořádnou porcí doplňkové výbavy. Ani jeho klasické doutníkové výfuky neunikly hledáčku firmy Vance & Hines a lze tak pořídit několik variant k sériovému provedení.

Volitelné jsou například i boční kolenní panely na nádrži nebo chromovaný kryt spojky i další kryty na motoru v několika dekorech. V nabídce je plejáda chromovaných i temně černých doplňků. Puntičkářům bude k dispozici i několik variant kovových čepiček na ventilky nebo dokonce speciální zakázkový váleček řadicí páky.

Silné kafe

Model Thruxton podle prohlášení jeho tvůrců navrací význam označení Café racer k jeho kořenům. Střídmá silueta drsného závoďáku už na první pohled postrádá všechny zbytečnosti.

Za velkým světlometem a dvojicí budíků je už jenom velká nádrž s chromovaným víčkem a jednosedlo zakončené krovkou typickou pro speciály z padesátých let. Zpětná zrcátka jsou posunuta do konců madel a ostře řezané kónické výfuky jsou zalomeny vzhůru, aby v náklonech nedrhly o asfalt.

Triumph Thruxton 1200

Triumph Thruxton 1200

Abychom si ale nemysleli, že tady není co ladit, je i pro drsného kafáče k mání doplňková výbava. Zadní krovku lze například očalounit plastovou kapotou v barvě motorky. Předek lze dovybavit malým větrným štítkem. Jedním z nejzdařilejších doplňků pro nový Thruxton je však velká závodní kapotáž ve stylu padesátek.

Žerty stranou

Zatímco alespoň na první pohled jde modelu Thruxton více o design, to jeho energií nabitý příbuzný již svým přídomkem R za názvem jasně naznačuje, kde končí legrace. Triumph Thruxton R je už na první pohled ostrý bombarďák, který nepřipouští kompromisy.

Předek zdobí nádherná zlatá upside down vidlice s kolem nazdobeným dvojicí obřích kotoučů s radiálními brzdiči Brembo. O jistotu odpružení zadní kyvné vidlice pečuje dvojice zlatých pružících jednotek s odloučenými expanzními nádobkami. Kompletní podvozek je tedy v režii značky Öhlins.

Triumph Thruxton R a Thruxton 500 Racer Original

Triumph Thruxton R a Thruxton 500 Racer Original

Zatímco krovku v barvě biku si musíme v základním provedení přikoupit, erko ji nabízí jako součást standardní výbavy. I když už se nezdá, že bude co zlepšovat, také Thruxton R lze ještě dozdobit. Také tady lze instalovat kolenní panely signované logy Triumph nebo opticky rozdělit nádrž koženým pruhem. Závanem nových časů mohou být například ledkové blinkry.

Po období, kdy k označení „nový model“ mnohdy stačilo dát nálepku na nádrž, tentokrát u Triumphu pořádně bouchli do stolu a máme se tak na co těšit. Motorky budou pro světové trhy uvolňovány v průběhu sezóny 2016.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

  • Další z rubriky

Gentlemani s knírky opanovali města. V Praze měli základnu v pivovaru

V neděli si desetitisíce elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepily symbolický knírek na světlomet svého...

Japonský transformer a svalnatá Italka. Hypernaháče krotí sílu křidélky

Okruhové superbiky už tolik netáhnou, výrobci motocyklů proto začali tvrdě soutěžit ve třídě silných a zábavných...

Výstava motocyklového umění se přestěhovala. Původní Továrnu zbourali

Výstava unikátních motocyklových přestaveb All Ride Show se letos koná na nové adrese. Holešovická Továrna, kde se...

Konec motocyklové sezony. Nahoru vyjedou jen nejlepší, zbytek se kutálí dolů

Pády a lety vzduchem na motorce zakončily tradičně sezonu v Chýnově. Letos se pod tamním prudkým kopcem sešli jezdci...

Najdete na iDNES.cz