Diskuse k článku

Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. A ta nejslavnější čezeta, skútr řečený „prase“, letos slaví 60. narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O34n85d85ř68e69j 56K42r42y67š91t10o46f 6783101

Jawa 21 Elektro to bude teprve ten pravý sršeň:-/

0/0
29.6.2017 21:10

J44i27ř23í 65K83o93c38u35r45e85k 6525424585598

Mám ale řešení: všechna auta v Praze bych mimo okruh zakázal a nařídil lidem si pořídit elektrický skútr.

---

Taky bych věděl, jak zajistit odbyt pro zboží. Třeba pro pěticípé hvězdy. No když přikážeme, aby si je všichni pořídili, tak odbyt bude, ne? A povinnost nosit ji hrotem dolů.

0/0
29.6.2017 18:55

O16n27d44ř59e72j 69Č61a41p71k13a 6241351583504

Skútry a motorky určitě (i benzínová verze toho spálí o dost míň, než auto). Ale spíš než zakazování by to chtělo podporu, třeba víc krytého a bezpečného parkování za rozumnou cenu pro ty, co nemají barák s garáží. Auto venku stát může, u motorky je slušná šance, že tam už ráno nebude.

+2/0
29.6.2017 21:06

Z60d80e51n18ě43k 67Š82ť53a57s26t95n65ý 7425165711300

A už je to tady zase,

žasnu hned po první větě.

Nikdo nikdy neřek prase,

když byla řeč o čezetě.

+2/0
29.6.2017 16:00

M84i74c28h16a96e80l 49S66e86d29l93á26č82e63k 4916233419962

No vidíte a otec měl 2 a jinak se tomu neřeklo.

+1/0
29.6.2017 16:48

P62a41v71e27l 82S17ý97k34o75r35a 4254156862184

A kde žije vase rodina? My Pražáci jsme tomuhle skútru nikdy neřekli ,, prase,, jsem ročník 1956.

0/0
29.6.2017 17:05

M83i55c16h57a91e52l 77S40e95d75l89á36č69e11k 4136893399762

Otec je ročník 41 a pochází z Prahy. Možná jiná čtvrť?

+1/0
29.6.2017 17:06

P71a25v33e18l 37S70ý42k30o53r64a 4194326822784

Je to možné, tipoval jsem Moravu.

0/0
29.6.2017 17:12

T30o68m50á56š 47T86a35t32í23č17e35k 5230342400388

Ušetřím na nový velorex džínový, mají ho v tuzexu v Praze.

0/0
29.6.2017 15:53

T67o37m98á45š 87M44a84x15a 5923260385857

Je to ikonická legenda, ale cena bezmála 400.000 Kč je za skútr na mý gusto nějak moc. Pokud si to svoje zákazníky ale i tak najde, proč ne :-)

+1/0
29.6.2017 11:52

L75u29k69á12š 34K43o68h82o15u91t 7808174592569

Zajímalo by mě čím si tento pán zasluhuje tu pozornost a už 3tí stejný prakticky článek.Kolik platí....

Je to celé pasé, zvláště když je vidět, že stále nenahradil ono vražedné řešení přívodu nabíječky. Tedy pokud i to video není recyklát, ale zdá se mi, že tam jsou nové pasáže.

Takže pán by měl vyměnit zásuvku za něco jiného, protože mít vidlici na přívodu znamená, že se klub majitelů tohoto výtvoru začne poměrně rychle zmenšovat a budou jich plné hřbitovy.

+2/0
29.6.2017 10:03

H12o74n75z70a 50T45a19r 3179452394942

Vidlice na přivodu nevadí, protože je bez napětí / proudu .

Klasická inteligentní nabíječka má připojovací svorky bez napětí, aby se aktivovala, musi se svorky přilozit na akumulátor.

Po připojeni elektronika inteligentní nabiječky zkontroluje napětí akumulátoru

až pak, pokud je vše OK se do zapojené vidlice pustí napětí a akumulátory se začmu nabíjet . Tuto technologii použivají i klasické nabiječka pro 12v olověné akumulátory, které chrání i proti nechtěnému přepolování . Bohužel některé nabíječky neumí nabíjet hluboce vybité akumulátory. Musíte nejprve obyčejnou nabíječkou akumulátor oživit, zvýšít napětí a až nasledně připojit tu chytrou nabíječku, která proces nabíjení dokončí. Pak se přepne do udržovacího režimu pokud je touto funkcí vybavena .

http://www.akumulatorybosch.cz/download/c3-zarucni-list.pdf

U elektromobilů při použití rychlonabijecí stanice je nabíjení jestě sofistikovanější . Elektromobil s nabíjecí stanci oboustraně komunikuje .

http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

0/0
29.6.2017 11:58

L96u51c49i62e 41S51m21i58t52h 1506275294906

Vazeny pane Kouhote, dekujeme za vas nazor. Pozornost si zrejme zasluhuje tento pocin tim, ze je zajimavy a muzu vas ubezpecit, ze nikomu nic neplatime. Veskere investice se vkladaji do projektu. Opravdu si mysite, ze nas skutr projde homologaci, pokud bude zabijet lidi pri dobijeni?? Uverejneni obrazek je jeste stary skutr. Pokud mate zajem zjistit, jak dobijeni funguje, prosim kontaktujte nas tym.

+4/0
29.6.2017 13:12

J95a37r57o21s68l64a13v 65P75r15o38c91h33á85z65k81a 3830114524984

Hezky jste mu to nandala, vážená Lady. Že ta přípojka je hrůza hrůz, je ovšem také fakt.

0/0
29.6.2017 17:59

H61o88n33z61a 46T74a96r 3829642194922

U produkční verze bude nabíječka interní nebo externí ? U Externí je problém s využitím veřejných nabíjecích stojanu. Hrozí odcizení nabiječky .

0/0
29.6.2017 23:26

P70e32t63r 21M97i93k91y86s54k43a 5672484395808

Ja vám nevím, my jsme tomu tak teda rikali odjakživa.

0/0
29.6.2017 9:44

I96v37a85n 44M53i23n57á93ř 7432344237531

Opravdu nevím, proč se dnes, tomuto designově krásnému veteránu říká - prase !? Ne, že bych byl v tomto směru přecitlivělý, ale v době jeho největší popularity takto nazýván rozhodně nebyl !! V šedesátých letech, době svého vzniku, byl vnímán jako vrchol elegance. Mladé ženy na něm - nemusely sedět obkročmo a tím jeho atraktivitu ještě zvyšovaly. Ani nikdo z mé generace, jež jsem (pro jistotu) v tomto směru oslovil - tento název neslyšel. Obávám se, že autorovi jde o pouhou a doslova vymyšlenou floskuli .. jen pro hloupou atraktivitu v názvu článku :-( !

+5/−2
29.6.2017 9:40

R56o67b69e13r23t 41G24o67r63c 6942493303

Neříká se mu tak jen dnes, ale od začátku co vyjel z výroby, leč někteří flustrovaní majitelé toto označení do dnes nepřenesli přes srdce tak jeho dobovou existenci popírají.

+4/0
29.6.2017 12:30

P56e87t22r 77L88a86n63g93e41r 3731916411380

Jo a nechápu proč ten článek dáváte znovu. Byl tu před 2 lety.

+3/0
29.6.2017 8:55

P44e34t38r 95L42a46n28g67e83r 3461976531290

To není kříšení ale prznění historie. Prasit prasátka na elektriku a předělávat takhle krásného veterána na rádoby modernu je k breku.

+3/0
29.6.2017 8:53

J29o24s91e70f 20B93a24b53k30a 3840599612537

Skútru se nikdy neříkalo "prase". To chybně vymyslel autor předchozího článku a dychtivě je to opakováno i v tomto článku;-)

+5/−7
29.6.2017 8:26

I23v77a35n 40M77i78n82á49ř 7282104507751

Naprosto s Vámi souhlasím ! Měl jsem totiž ten samý dojem. Jde o zcela záměrné zkreslování motoristické historie. Aniž bych ještě Váš příspěvek četl - vyjádřil jsem se výše, k tomuto "označení" - obdobně R^.

0/0
29.6.2017 9:51

A31l65e15n94a 27S91a79s41k69o29v78a 6573421303712

Před 20 lety ho měl přítel a říkal mu prase...tak nevím, kdo to kdy vymyslel.

+2/0
29.6.2017 10:52

T22o24m51á62š 28M12a28x92a 5973810345837

Mně přijde, že se tomu "prase" říkalo odjakživa....

+3/0
29.6.2017 11:53

H54o39n51z92a 82T23a91r 3379532944522

U nás se tomu také jinak než Prase / Čuník neříkalo.

+2/0
29.6.2017 12:07

J78a19n 37B95u47r27i59a42n 5609467197624

ale někteří to zjistili až dnes a hrozně je to pohoršuje ;-D

+2/0
29.6.2017 21:58

T70o69m67á30š 13H18o51r62s42k98ý 1890604473714

Zkupovat na burzách a po inzerátech krásné veterány a prasit je na elektrický pohon asi napadne jen cizince. Pohádce o výrobě elektrické repliky po dvou letech slibů už věří jen- nikdo.

+2/0
29.6.2017 8:26

S47t53a73n87i89s30l28a40v 38K70r89e57j32c49a28r 6717956863164

U skůtru Čezeta 175, nebyl problém výkon motoru ale brzdy, jež svým účinkem neodpovídaly váze stroje. Pokud se u elektrické verze zvýší výkon tak problém zůstane. Je dobře, že se český skůtr vrací, možná bude i konkurencí těm čínským výrobkům jež jsou zde nabízeny. Jen by jsem prosil, s cenou se neopičte po cenách Velorexu a Favoritu 21. století. Ani Čezeta,Velorex nebo Favorit se nikdy nemůže rovnat Tesle nebo Nissanu!!

0/0
29.6.2017 9:27

J22a90n 60M32a75r82t73i81n 6352840589

hovori vam nieco vyraz rekuperacia energie u elektromobilov? hovori vam nieco 60 rokov rozdiel v technologii brzd? (ak by tam dal 200mm kotuc z kdeakeho horaku a dvojpiestikove hoci aj cyklobrzdy, tak to bude vzdy brzdit lepsie ako 60 rokov stare bubnovky). Ja som rad za takyto pocin, elektroskuter je do mesta fakt paradna vec

+2/−1
29.6.2017 9:32

S16t29a54n83i83s60l52a98v 97K46r25e27j94c78a39r 6827886203344

Už se těším až bude předělávat Jawácké "vajíčko" na baterky. Jawa Kalifornia 350, byla silnější verzí skůtrů. Pro své jízdní problémy se od nich rychle ustoupilo.

0/0
29.6.2017 9:35
Foto

J70i18ř41í 38F96e53i74x 2569853810766

Tak ne nedávno, dva roky to je :http://auto.idnes.cz/cz-175-prase-csj-/motorky.aspx?c=A151104_160356_motorky_fdv;-D

0/0
29.6.2017 7:42
Foto

J38i67ř18í 61F87e26i74x 2969643680656

Nebyl tu článek o elektro praseti nedávno ?8-o

+2/0
29.6.2017 7:41

M76i42c32h37a39l 17N32a76j45m58a64n 7399163286320

A to se jako nesmí?

+2/−1
29.6.2017 7:50

T39o43m59á23š 51D20v69o10ř92á50k 7695186957621

Ne.

0/0
29.6.2017 16:46

M53i30c12h71a82l 91N66a41j42m83a18n 7799533596480

Číza pěkná, ale proč když někdo začne dělat retromotorku, tak tam nacpe elektromotor? A ta cena to úplně zabíjí.....:-/

+1/−1
29.6.2017 6:46

P98e59t84r 84S51v67o20b66o58d49a 9423463977714

Teda az na tu cenu... kdyz si to naklikam komplet, tak za 387000 nevim nevim...

+2/0
29.6.2017 6:12

V24a86c96l61a75v 52P17e94r30o19u65t78k19a 6418867394591

prase na baterky je tedy hodně zprasený projekt.

+3/0
29.6.2017 0:29

V53l38a67d18i41s89l64a46v 23N54o69h26e86j41l 7348557748831

souhlasim, ale zas lepsi nez nic a trend cpat do mesta elektrinu tu proste je, tj asi vetsi obchodni potencial.

0/0
29.6.2017 2:17

Najdete na iDNES.cz