Největším tahákem u Angličanů je určitě nový cruiser Thunderbird s řadovým dvouválcem o objemu 1600 cm3 a šestistupňovou převodovkou. Sekundární pohon obstará řemen. Že jsou vám tyto specifikace povědomé? Ano, podobné údaje se dočtete i v katalogu Harley-Davidsonů.
A o to v Triumphu také šlo – vytvořit přímou evropskou konkurenci těmto americkým křižníkům. Elegantní, ale zároveň moderní stroj by měl svému majiteli nabídnout spoustu cruiserovských zážitků, ovšem v anglickém balení.
Padesátka na krku Bonnevillu
Příští rok tomu bude přesně padesát let, co na silnice vyjely první Bonnevilly. V Anglii tradici ctít umí, takže pro tuto příležitost připravují i výroční sérii tohoto oblíbeného motocyklu. Edice T100 50th Anniversary bude čítat 650 kusů a jak říká název, půjde o stroje postavené na platformě T100. Výroční kusy se budou vyznačovat dvoubarevným lakováním Meriden Blue/Exotic Orange s ručně malovanými linkami, stejně jako v roce 1959. Stroje se na řídítkách očíslují a při koupi dostanete certifikát od Johna Bloora, majitele Triumphu.
Vylepšení čekají ale i na standardní Bonnevilly. Oproti minulým letům tentokrát poslouží sedmnáctipalcové lité ráfky. Měly by se tak zlepšit jízdní vlastnosti. K lepší ovladatelnosti přispějí i řídítka blíže u jezdce a sedlo umístěné o 25 mm níž. Spíše kosmetické vylepšení pak přinášejí megafonové výfuky používané i na Thruxtonech a nové barvy.
Lehčí a výkonnější Daytona
Nasazení Triumphů do světových závodů supersportů přináší první ovoce. Na základě poznatků mohli konstruktéři u daytony ubrat tři kila na váze a naopak přidat tři koně. Největší hmotnostní úsporu (rovná dvě kila) přinesl nový výfukový systém. Nějaké to deko ušetřila i hořčíková víka motoru.
Nově naladěné vstřikování a úpravy na hlavách válců napomohly zvýšit točivost motoru o 450 otáček na 13 950. Díky tomu se do stáda výkonových koní vešly další tři kusy.
Již tak dobré jízdní vlastnosti ještě zlepšují přední obrácené USD vidlice s nastavitelnou rychlou i pomalou kompresí, silnější a lépe dávkovatelné monoblokové brzdy Nissin a lehčí ráfky pro snížení gyroskopického efektu.
Ostřejší Street a McQueenův Scrambler
Triumph přichází i s ostřejším naháčem na bázi šestsetpětasedmdesátky Street Triple. Verze R je jeho "vytuněným" závodnějším klonem. Funkční změny se ale týkají pouze podvozku. Lepší jízdní vlastnosti by měly být dosaženy díky plně nastavitelným tlumičům a USD vidlicím z modelu Daytona. Posílily i brzdy, které se budou zakusovat pomocí radiálních čtyřpístků.
Terénní Scramblery proslavil v šedesátých letech Steve McQueen. A právě do tohoto období se vrací i dvě nová barevná provedení připravená pro sezonu 2009. Stejně jako v McQueenově filmu Great Escape to budou černé stroje Jet Black, druhým provedením je pak armádní matný lak Khaki-Green.
KOMPLETNÍ PŘEHLED MOTONOVINEK PRO PŘÍŠTÍ SEZONU NAJDETE V 31/08 VYDÁNÍ ČMN