Nové triumphy na příští rok: thunderbird a nesmrtelný bonneville

aktualizováno 
Není to tak dávno, co legendární Triumph stál na okraji motocyklového trhu a v podstatě se čekalo, jestli ho ušlape japonská konkurence. Dnes má ale britská značka slušnou modelovou nabídkou, která se navíc pro příští rok ještě rozšíří.

Triumph Bonneville | foto: Triumph

Největším tahákem u Angličanů je určitě nový cruiser Thunderbird s řadovým dvouválcem o objemu 1600 cm3 a šestistupňovou převodovkou. Sekundární pohon obstará řemen. Že jsou vám tyto specifikace povědomé? Ano, podobné údaje se dočtete i v katalogu Harley-Davidsonů.

Triumph Thunderbird

A o to v Triumphu také šlo – vytvořit přímou evropskou konkurenci těmto americkým křižníkům. Elegantní, ale zároveň moderní stroj by měl svému majiteli nabídnout spoustu cruiserovských zážitků, ovšem v anglickém balení.

Padesátka na krku Bonnevillu
Příští rok tomu bude přesně padesát let, co na silnice vyjely první Bonnevilly. V Anglii tradici ctít umí, takže pro tuto příležitost připravují i výroční sérii tohoto oblíbeného motocyklu. Edice T100 50th Anniversary bude čítat 650 kusů a jak říká název, půjde o stroje postavené na platformě T100. Výroční kusy se budou vyznačovat dvoubarevným lakováním Meriden Blue/Exotic Orange s ručně malovanými linkami, stejně jako v roce 1959.  Stroje se na řídítkách očíslují a při koupi dostanete certifikát od Johna Bloora, majitele Triumphu.

Triumph Bonneville

Vylepšení čekají ale i na standardní Bonnevilly. Oproti minulým letům tentokrát poslouží sedmnáctipalcové lité ráfky. Měly by se tak zlepšit jízdní vlastnosti. K lepší ovladatelnosti přispějí i řídítka blíže u jezdce a sedlo umístěné o 25 mm níž. Spíše kosmetické vylepšení pak přinášejí megafonové výfuky používané i na Thruxtonech a nové barvy.

Lehčí a výkonnější Daytona
Nasazení Triumphů do světových závodů supersportů přináší první ovoce. Na základě poznatků mohli konstruktéři u daytony ubrat tři kila na váze a naopak přidat tři koně. Největší hmotnostní úsporu (rovná dvě kila) přinesl nový výfukový systém. Nějaké to deko ušetřila i hořčíková víka motoru.

Triumph Daytona

Nově naladěné vstřikování a úpravy na hlavách válců napomohly zvýšit točivost motoru o 450 otáček na 13 950. Díky tomu se do stáda výkonových koní vešly další tři kusy.

Již tak dobré jízdní vlastnosti ještě zlepšují přední obrácené USD vidlice s nastavitelnou rychlou i pomalou kompresí, silnější a lépe dávkovatelné monoblokové brzdy Nissin a lehčí ráfky pro snížení gyroskopického efektu.

Ostřejší Street a McQueenův Scrambler
Triumph přichází i s ostřejším naháčem na bázi šestsetpětasedmdesátky Street Triple. Verze R je jeho "vytuněným" závodnějším klonem. Funkční změny se ale týkají pouze podvozku. Lepší jízdní vlastnosti by měly být dosaženy díky plně nastavitelným tlumičům a USD vidlicím z modelu Daytona. Posílily i brzdy, které se budou zakusovat pomocí radiálních čtyřpístků.

Terénní Scramblery proslavil v šedesátých letech Steve McQueen. A právě do tohoto období se vrací i dvě nová barevná provedení připravená pro sezonu 2009. Stejně jako v McQueenově filmu Great Escape to budou černé stroje Jet Black, druhým provedením je pak armádní matný lak Khaki-Green.

Triumph Scrambler


KOMPLETNÍ PŘEHLED MOTONOVINEK PRO PŘÍŠTÍ SEZONU NAJDETE V 31/08 VYDÁNÍ ČMN

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

V terénu jsou kila navíc na obtíž. Nová cestovní endura proto hubnou

Yamaha Tenere 700

Motocyklové značky už se přestávají předhánět v tom, kdo použije v cestovním enduru nejvýkonnější motor. V minulosti...

Čtyřkolky na pásech zvládnou závěj i led. Úzké umí něco jiného než široké

Sněžné pásy Camso T4S - ATV

Pracovní čtyřkolka na pásech se v hlubokém sněhu řítí jako malý jednomístný tank. Gejzíry sněhu létají vysoko do...

Na motocyklové olympiádě si jezdci opravují motorky sami

Na úvod Šestidenní jedou naši na osmé pozici

V posledních několika letech se motocyklová olympiáda proměnila. Šestičlenné týmy v hlavní soutěži o Světovou trofej se...

Suzuki VS 750 Intruder
Suzuki VS 750 Intruder

r.v. 1989, naj. 35 500 km
65 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz