Nemotorkář, co objel svět: Africké ženy mě lákaly na kozí sádlo

aktualizováno 
Cesta kolem světa není jen tak, i když plujete třeba na palubě luxusní Queen Elizabeth. Správný hardcore to je ovšem na motorce.

Igor Brezovar v Tanzánii | foto: Archiv Igora Brezovara

Objet zeměkouli na motorce se podařilo několika lidem, včetně žen. I mezi těmito blázny se najdou tací, kteří jsou ještě většími blázny – jako např. Sjaak Lucassen, Holanďan, který cestu kolem světa absolvoval v sedle své supersportovní Yamahy R1, původně konstruované pro extrémní jízdu na okruzích.

Záběry, na kterých se s ní brodí metrem vody, nebo zahrabává se do pouštního písku jsou dostatečně výmluvné:


Světoběžníky na motorkách máme i u nás v Česku. Tím největším je trochu paradoxně Slovinec Igor Brezovar (34), trvale žijící a podnikající v Praze.

Na svých cestách po Evropě, Asii, Africe a Austrálii dosud urazil 170 000 km, což vynikne po zjištění, že v Africe cestovní tempo místy klesalo vinou tvrdého terénu na 100 km/týden.

Igor Brezovar v Kambodži

Překvapivě ale Afrika vede v Igorově soukromém žebříčku kontinentů.

"Nejkrásnější, nejdobrodružnější, netvrdší, nejnebezpečnější, nejkouzelnější,… ", vypočítává.

V Keni, turistické a relativně civilizované zemi byl dokonce oloupen somálskými bandity s puškami. Igor je ale dobrý obchodník, původně uloupenou sumu 70 USD usmlouval s únosci na 40, aby mu zbylo na živobytí.

Igor Brezovar v Malawi

Cesty dnes podniká na svém velkém bavoráku GS, který i s příslušenstvím váží 550 kg. Pokud takový mamut spadne, problémy zvednout by ho měl i leckterý vyšlechtěný abonent fitcentra, natož Igor se svou útlejší postavou.

"Počkám," nabízí jednoduché vysvětlení. Prostě počká, dokud nejede někdo kolem – to v některých projížděných končinách trvá také pár hodin, během kterých lze krátit čas pozorováním krajiny a zvěře, pokuřováním, SMSkováním nebo studiem mapy.

Nejkrásnější ženy jsou prý rovněž v Africe. Poměr nakažených ke zdravým je ale místy větší než 1:1, a to trochu brzdí poznávací záměry leckterého cestovatele.

Igor Brezovar v Namíbii

U jednoho namibijského kmene, kde trávil Igor několik dní, mu náčelník po čase nabídl několik nejlepších dcer vesnice v okolí známé intenzivním chovem koz.

Správný cestovatel si nevybírá, ale tohle prý opravdu nešlo: ženy zde totiž nevábí muže přehnanou hygienou, ale potíráním těla kozím sádlem, vplétáním kozích kostí do vlasů a dalšími rafinovanými triky na kozí bázi.

Na druhou stranu k těm nejkrásnějším údajně patří vysoké ženy některých etiopských kmenů.

"Samotný sex je ale dráždivější s Asiatkami," rozhovořil se trochu tišeji na dané téma Igor, "jsou jemnější a citlivější oproti spíše hrubějším Afričankám."

Tyto postřehy jsou však jen vedlejším produktem cestování na motorce. Část Asie ostatně Igor projel se svou ženou, po narození dítěte mu byla jako kontrolní dozor do jiné části Asie doporučena ženina přítelkyně.

Zajímavé je, že Igor se za motorkáře nepovažuje. "Motorka je jen prostředek. Ani nevim, kolik má koní, prý asi devadesát, nepamatuju se, na jakých pneumatikách jedu – prostě na těch, které jsou k mání. Opravit neumim skoro nic, jen ty základní věci," usmívá se.

Kromě spolujezdkyně nejraději cestuje sám, jako správný individualista nechce o žádné partě ani slyšet. Maximálně kus cesty jede ve dvojici, což podle něj eliminuje riziko rozmíšek, ponorkové nemoci apod.

Igor Brezovar v Mauretanii

"Jsem milovník asfaltu," tvrdí dále Igor, který na svých cestách po něm jel asi z jedné třetiny. Po zážitcích typu tlačení motorky na africké rozbahněné silnici z jedné metrové louže do druhé tomu asi nemůže být jinak.

Přesto se chystá na další cestu - teď je na řadě Amerika, kterou by rád projel od Aljašky až po Ohňovou zemi.

Igor Brezovar v Malawi

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Češi pomáhají ladit čínské čtyřkolky. Projeli jsme prototyp Gladiatora

V terénu se osvědčily i ozubené kovové stupačky na plastových plotnách, které...

Český trh pracovních čtyřkolek má jednu specialitu, kterou je neobvykle silná pozice čínské značky CF Moto. Zdejší...

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Jawy od indické Mahindry ukázaly kejvačku, forty-two i budoucí Perak

Nová JAWA 300

Nová Jawa 300 stojí v přepočtu jen něco málo přes padesát tisíc a oživila nádherné tvary „kejvačky“ z padesátých let s...

Najdete na iDNES.cz