Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: HZS Zlínského kraje

Mrtvých motorkářů je letos méně než loni

  • 20
Od začátku roku meziročně klesl počet řidičů motocyklů, kteří zemřeli při dopravních nehodách. Zatímco v loňském roce jich od ledna do července evidovali policisté 71, letos jich na silnicích ve stejném období zemřelo o osm méně.

"Motocyklisté zavinili letos 1 109 havárií, což je zhruba jedno procento ze všech dopravních nehod," uvádí dopravní odborník Josef Tesařík. 

Následky takových nehod jsou ale dlouhodobě nejzávažnější. Při nehodách zaviněných motorkáři zemřelo do července 44 lidí, z nichž více než polovina byli sami motocyklisté.

Havarují nejčastěji mezi 14. a 19. hodinou, nejvíce nehod zaviní mezi 16:00 a 17:00. Nejvíce mrtvých motocyklistů bylo ve věku od 25 do 34 let, celkem 25. Zhruba čtvrtina motocyklů, které letos havarovaly, byla vyrobená v loňském nebo letošním roce.

Nejčastější příčinou havárie motocyklů od ledna do července bylo nepřizpůsobení rychlosti okolním podmínkám, dalším častým důvodem bylo nedodržení bezpečné vzdálenosti. V sobotu 10. května a v neděli 25. května zemřelo shodně pět řidičů motocyklů. V loňském roce zemřeli v jednom dni nejvíce tři motorkáři.

Na začínající řidiče osobních aut i motocyklů se již pátým rokem snaží zaměřit BESIP svou multimediální show nazvanou The Action. Projekce videoklipů z havárií doprovázejí herecky ztvárněné příběhy účastníků dopravních nehod i záchranářů. Performance jsou připraveny tak, aby v mladých divácích zanechaly silný emotivní zážitek.

Jednou z účastnic akce je i bývalá motorkářka Gabriela Knapová, která po nehodě skončila na invalidním vozíku. Se svými zkušenostmi z řízení se dnes svěřila i novinářům. "Samozřejmě, nedalo se to úplně udržet na uzdě. Člověk jel tenkrát i 250 třeba na dálnici, když byl dobrý terén. Jakmile takový stroj máte, tak zkoušíte, co to dá, a samozřejmě čím větší rychlost, tím větší adrenalin," vypráví Knapová.