Mrtvých motorkářů je letos méně než loni

  13:48aktualizováno  13:48
Od začátku roku meziročně klesl počet řidičů motocyklů, kteří zemřeli při dopravních nehodách. Zatímco v loňském roce jich od ledna do července evidovali policisté 71, letos jich na silnicích ve stejném období zemřelo o osm méně.

Ilustrační foto | foto: HZS Zlínského kraje

"Motocyklisté zavinili letos 1 109 havárií, což je zhruba jedno procento ze všech dopravních nehod," uvádí dopravní odborník Josef Tesařík. 

Následky takových nehod jsou ale dlouhodobě nejzávažnější. Při nehodách zaviněných motorkáři zemřelo do července 44 lidí, z nichž více než polovina byli sami motocyklisté.

Havarují nejčastěji mezi 14. a 19. hodinou, nejvíce nehod zaviní mezi 16:00 a 17:00. Nejvíce mrtvých motocyklistů bylo ve věku od 25 do 34 let, celkem 25. Zhruba čtvrtina motocyklů, které letos havarovaly, byla vyrobená v loňském nebo letošním roce.

Nejčastější příčinou havárie motocyklů od ledna do července bylo nepřizpůsobení rychlosti okolním podmínkám, dalším častým důvodem bylo nedodržení bezpečné vzdálenosti. V sobotu 10. května a v neděli 25. května zemřelo shodně pět řidičů motocyklů. V loňském roce zemřeli v jednom dni nejvíce tři motorkáři.

Na začínající řidiče osobních aut i motocyklů se již pátým rokem snaží zaměřit BESIP svou multimediální show nazvanou The Action. Projekce videoklipů z havárií doprovázejí herecky ztvárněné příběhy účastníků dopravních nehod i záchranářů. Performance jsou připraveny tak, aby v mladých divácích zanechaly silný emotivní zážitek.

Jednou z účastnic akce je i bývalá motorkářka Gabriela Knapová, která po nehodě skončila na invalidním vozíku. Se svými zkušenostmi z řízení se dnes svěřila i novinářům. "Samozřejmě, nedalo se to úplně udržet na uzdě. Člověk jel tenkrát i 250 třeba na dálnici, když byl dobrý terén. Jakmile takový stroj máte, tak zkoušíte, co to dá, a samozřejmě čím větší rychlost, tím větší adrenalin," vypráví Knapová.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Autofotka týdne: Staré motorky se mu začaly hromadit, tak otevřel muzeum

Motocykl ČZ 150 C z roku 1951 na snímku pořízeném 22. ledna 2019 v Malém muzeu...

Desítky motocyklů, ale také historická jízdní kola, osobní automobil Wartburg, stará rádia, pletací stroj a další...

Jawy od indické Mahindry ukázaly kejvačku, forty-two i budoucí Perak

Nová JAWA 300

Nová Jawa 300 stojí v přepočtu jen něco málo přes padesát tisíc a oživila nádherné tvary „kejvačky“ z padesátých let s...

Najdete na iDNES.cz