OBRAZEM: Nejrychlejší, nejkrásnější a nejdražší perly Motosalonu

  9:57aktualizováno  11:33
Motorkáři mají program na nadcházející víkend mají jasný: v Praze se konají dva motoveletrhy. Prodej motocyklů v Česku v lednu vzrostl v meziročním srovnání o 49 procent na 633 strojů. Za růstem stojí především oživení ekonomiky a doprodej motocyklů plnících starší emisní normu Euro 3.

Na výstavě Motosalon na výstavišti v pražských Letňanech se do neděle představuje většina motocyklových značek. Tuzemská Jawa Moto poprvé představila novou čtyřtaktní třistapadesátku s čínským motorem, která odkazuje na model 634 ze 70. a 80. let. Mezi novými vystavovateli je například legendární britská značka Norton nebo Ducati, která dosud vystavovala na konkurenční výstavě Motocykl v Holešovicích. Ta začíná v pátek.

Největší nával se očekává jako obvykle v sobotu, takže jestli si chcete motorky pořádně užít, vyrazte se na ně podívat třeba v neděli.

Lidé kupují stroje z výprodeje

Za první měsíc letošního roku se v Česku prodalo 633 strojů. Nejvíce motorek prodala značka BMW, které narostl prodej z loňských osmi strojů na 95. BMW na konci minulého roku získalo velkou zakázku od české policie. Druhá je značka Maxon se 74 prodanými motocykly a třetí čínská CF Moto s růstem prodeje na 70 motorek z loňských 57 strojů. Až čtvrtý skončil největší světový výrobce Honda.

Prodej na přelomu roku ovlivnila podle mluvčího BMW Davida Haidingera daňová optimalizace ze strany zákazníků i výprodeje skladových motocyklů. „V rámci evropské legislativy je možný doprodej Euro 3 motocyklů po dobu celého roku 2017. Zaznamenali jsme, že někteří zákazníci preferují motocykly Euro 3 před motocykly plnícími Euro 4 z důvodu jednoduchosti systému řízení motoru,“ vysvětlil.

Motocykly plnící přísnější normu Euro 4 jsou podle mluvčího Hondy ČR Petra Hubáčka v průměru o jedno až dvě procenta dražší než modely s Euro 3.

Dovoz motocyklů z druhé ruky v lednu mírně klesl o 13 strojů na 440 motorek. Nejvíce lidé dováželi ojeté yamahy, hondy a na třetí místo se dostala domácí značka Jawa. To odráží rostoucí ceny starých jaw na českém trhu a s tím spojenou zvyšující se poptávku po veteránech této značky mezi českými zákazníky.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Češi pomáhají ladit čínské čtyřkolky. Projeli jsme prototyp Gladiatora

V terénu se osvědčily i ozubené kovové stupačky na plastových plotnách, které...

Český trh pracovních čtyřkolek má jednu specialitu, kterou je neobvykle silná pozice čínské značky CF Moto. Zdejší...

Na motocyklové olympiádě si jezdci opravují motorky sami

Na úvod Šestidenní jedou naši na osmé pozici

V posledních několika letech se motocyklová olympiáda proměnila. Šestičlenné týmy v hlavní soutěži o Světovou trofej se...

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Najdete na iDNES.cz