Honda
Honda pokračuje v úspěšném růstu a ukázala opět celou řadu nových modelů. Tím prvním je ambiciózní custom cruiser CTX 1300. Motorka je někde na pomezí cruiserů a cestovních motorek. O pohon se stará vidlicový čtyřválec umístěný podélně a má výkon 84 koní. Nechybí ani luxusní výbava, jako je audiosystém, ABS a velké kufry.
Do kategorie cruiserů spadají i modely CTX700 a 700N, které se liší polokapotáží. Jsou postavené okolo osvědčeného řadového dvouválce, který pohání i další modely. Může být kombinován s klasickou nebo automatickou dvojspojkovou převodovkou. Nechybí samozřejmě ani ABS a kvalitní podvozek s tuhým prostorovým rámem. Díky nízkému sedlu bude motorka vhodná i pro jezdce menších postav a můžete ji řídit už od osmnácti let.
Cesťák BMW R1200RT, divoch S1000R a retro NineT
Legendární cestovní stroje RT, které sedlá třeba i česká hradní stráž, dostaly nový, kapalinou chlazený dvouválec typu boxer. Ten posílil na 125 koní a točivý moment 125 Nm. To by mělo přinést podstatně dynamičtější jízdní vlastnosti než u předchozí generace, která lákala spíše ke klidnému cestování. BMW opět nasadilo tu nejmodernější techniku, vyspělé ABS a špičkový elektronický podvozek se zavěšením Paralever/Telelever. Součástí výbavy je i audiosystém a GPS navigace, nechybí ani dvojice bočních kufrů a objednat si můžete dokonce i systém rychlořazení bez spojky.
Na opačné straně barikády stojí sportovní naháč S1000R. Jak napovídá název, model vychází ze superbiku S1000 RR, se kterým sdílí rám i řadový čtyřválec o objemu jednoho litru. Ten je v naháči omezen na výkon 160 koní a příjemnější průběh. Motor je zastavěn do prostorového rámu s agresivně vypadajícími plasty. O bezpečnost a ovladatelnost se stará systém ABS a systém stabilizace ASC. Také podvozek vychází z kapotovaného superbikového modelu, stejně jako špičkové brzdy.
BMW S 1000 R
Vespa Primavera a vzpomínka na jaro
Jako náhrada stávající řady LX přichází nová Primavera (v italském překladu Jaro). Design prozrazuje na první pohled, že máte tu čest s vespou. Základem je samonosná karoserie, která dostala trochu protaženější tvary. Retro design najdete opravdu všude, včetně palubní desky doplněné decentním displejem. Pod kapotami budete moci mít čtyřdobé agregáty 125 a 150 cm³ nebo dvoutaktní padesátku s neuvěřitelnou spotřebou 1,56 l na sto. Myslelo se i na praktické věci, sedlo bude pohodlnější a zvětšil se i podsedlový prostor.
Harley-Davidson míří na východ
Nové dvouválce s netradičním úhlem válců 60 stupňů budou chlazené vodou a začnou se vyrábět v továrně Guragon v Indii v objemových třídách 500 a 750 cm³. Název motoru Revolution X je proto docela na místě, o něčem vypovídá i název obou modelů: Harley-Davidson Street. Půjde totiž o malé cruisery určené především na ježdění po městě! Mašiny s šestistupňovou převodovkou a finálním převodem pomocí ozubeného řemenu by měly být výrazně levnější než stávající americká produkce a dostanou se i na český trh.
Nové stroje Street mají hodně zajímavý design a působí robustním dojmem, nádrž i blatník jsou z poctivého plechu. Motory vypadají hodně chlapácky a i přes střídmý objem mají docela hutný zvuk. Harley-Davidson už v létě uvedl nové luxusní tourery 2014 s pomocným kapalinovým chlazením, které jsme měli možnost otestovat. Nyní výrobce odhalil karty a naplno ukázal své úmysly: nové motorové platformy, rozšíření výroby na další trhy a orientace na velké rozvíjející se země.
Ducati Monster 1200
Řada Monster patří už od svého začátku k ikonám motocyklového světa. Letos italská značka představila nejsilnější stroj z řady. Do příhradového rámu usadila zcela nový motor původem ze superbiku Panigale, samozřejmě naladěný na větší zátah a nižší výkon 135 koní. I to však stačí k pořádné porci zábavy. Jak jsme u Ducati zvyklí, motorka je osazena těmi nejlepšími komponenty, a pokud by vám ani to nestačilo, můžete si připlatit za vylepšenou verzi S. Ta má ještě o deset koní navíc a prémiovou výbavu, například podvozek Öhlins. Váha motorky je přitom pouhých 182 kg. Jezdcům bude i na tomto stroji pomáhat sportovní ABS.
Yamaha MT-07
Motorkou pro každou příležitost je MT-07. Novinka od Yamahy sází především na jednoduchost a dobrou ovladatelnost. To vše je zabaleno do atraktivního moderního designu v duchu současného trendu. O pohon se stará řadový dvouválec s výkonem 75 koní. Ten stačí k zábavnému svezení, ale ani nezkušení jezdci se ho nemusí bát. Dalším přínosem bude dobrá spotřeba, které odpovídá i velikost nádrže pouhých 14 litrů.
Suzuki V-Strom 1000
Suzuki své nové cestovní enduro představila sice už v polovině roku, ale na první setkání jsme si museli počkat do Milána. Japonské značce několik let chyběla motorka do jednoho z nejpopulárnějších segmentů a teď konečně přišla náprava. V-Strom na rozdíl od konkurence nenabízí přebytek výkonu ani elektronické pomocníky, ale to je možná to, co na trhu chybí. O pohon se stará vidlicový dvouválec o objemu jednoho litru a výkonu 100 koní. Motorka stojí na litých kolech, ale lehkého terénu se díky své výšce a podvozku bát nebude.
Kymco Agility 16+
Výrazným faceliftem prošel jeden z nejpopulárnějších skútrů kategorie 125. Dostal také nový motor se vstřikováním a přibyl druhý agregát o objemu 200 cm³. Jak už název napovídá, jde o stroj pro kategorii A1 od šestnácti let, který můžete řídit i s řidičákem na auto. V moderním designu se ukrývá osvědčená technika, skútr má tužší rám a klasický podvozek. Přívětivá bude i cena.
KTM pro mladé i pokročilé
Rakouská značka ukázala naživo pokračovatele legendárního modelu Super Duke. Posunul kategorii sportovních naháčů o mílový skok dál. Dvouválcová dvanáctistovka má výkon neuvěřitelných 180 koní a motorka váží jen o pár kilo víc.
O dobrou ovladatelnost se stará tuhý trubkový rám a podvozek od značky WP. Brzdy dodalo Brembo a k dispozici bude i systém ABS. Malá revoluce proběhla i v kategorii malých jednoválců. Hned ve třech kubaturách budete moci pořídit supersportovní kapotovaný model RC: 125 cm³ pro začínající jezdce, 200 cm³ především pro východní trhy a pro kategorii od osmnácti let je tu model 390. Motorky mají agresivní design a i na nich najdete kvalitní komponenty, stejně jako na dospělých strojích KTM. Po úspěších v závodech MS Moto3 se tak mohou i mladí jezdci posadit na skutečný supersport.
SYM Maxsym 600i ABS
Do vod plnohodnotných maxiskútrů se pustil tchajwanský SYM, který ukázal velmi dobře zpracovaný maxiskútr. Moderně pojatá kapotáž ukrývá jednoválec o výkonu 45 koní, který je na zadní kolo přenášen přes automatickou CVT převodovku. Novinkou je systém ABS, který se u přes dvě stě kilo těžkého stroje může hodit. Malou raritou jsou radiální brzdy na předním kole, které jsou jinak spíše doménou sportovních motorek než skútrů.