Doba jim skutečně přeje. Jestliže první Skútršňůry se v roce 2004 účastnilo asi 60 jezdců a jejich strojů a v loňském roce přijelo kolem pětistovky účastníků, letos už jich bylo přes 700.
Skútry zažívají v Česku své roky slávy a po pandemii a s neustálými výlukami v infrastruktuře po nich jako po ideálním způsobu přepravy sahá stále více lidí. Skútršňůra, která jízdu jednou stopou jako nejlepší řešení cestování po velkých městech propaguje, to exponenciálně rostoucím počtem jezdců každý rok jen potvrzuje.
„Chceme lidem ukázat, že mají možnost zvolit si, jakou dopravou se mohou nejen po Praze, ale po velkých městech obecně pohybovat. A chceme ukázat, že je to mnohem rychlejší a lepší způsob přepravy, než být sám v autě,“ uvedl hlavní organizátor akce Václav Nerad.
Všichni jezdci tvoří dlouhou kolonu, kterou organizátoři hlídají po celé délce, a musí dodržovat pravidla tak, aby nedošlo ke kolizi. Někde je třeba zastavit auta, protože kolona má přednost a řidiči do ní nesmí vjíždět, jinde ale skútraře nadšeně povzbuzují kolemjdoucí a na troubení odpovídají máváním a úsměvy. Spanilou jízdu i letos doprovázela Policie ČR a zdravotníci z Czech SAR Teamu.
Pestrá paleta všech značek
„Letos poprvé máme tři druhy pásek na ruku ve třech barvách, abychom si rozlišili kubatury. Jedna kategorie jsou padesátky a elektrické skútry, ostatní skútry jsou druhá kategorie a třetí kategorie jsou motorky,“ uvedl před startem hlavní organizátor Skútršňůry.
Prahou ucpanou kvůli Barrandovskému mostu prosvištíte na skútru. Jak vybrat |
Už tradičně se nehraje na sílu nebo značku stroje. Pestrá paleta skútrů doplňuje povznesenou náladu jejich řidičů, kteří si na zastávkách povídají, obcházejí stroje kolegů a vyměňují si zkušenosti.
Trasu museli organizátorům schválit dlouho dopředu. Skútršňůra startovala na nádvořích Valdštejnského paláce, odkud v protisměru odjela přes Klárov po nábřeží k Hlávkovu mostu a na Václavské náměstí. Poté přes Nuselský most a Pankrác do Krče, Braníka a po Podolském nábřeží na Palackého náměstí.
Po levém břehu Vltavy pak dlouhatánská šňůra skútrů projela Smíchov, Chuchli, Radotín a přes Černošice pokračovala mimopražskou trasu až do cílové rovinky na fotbalové hřiště v Mořině nedaleko Karlštejna a lomu Velká Amerika.