Nákup ojeté motorky: nedejte na prodejce a vášně

aktualizováno 
Podle statistik dává více než polovina zájemců o motocykl při koupi přednost staršímu stroji. Musí se smířit s některými riziky, ale díky podstatně nižší ceně dosáhnou na silnější a vybavenější modely. Přinášíme tipy, nač si dát při koupi ojeté motorky pozor. Platí tu podobné rady jako při výběru ojetého auta.
Část 1/5
Deset tipů, jak správně vybrat ojetou motorku

1Koupě motocyklu od majitele

Sázkou na jistotu je samozřejmě koupě v rámci rodiny nebo od kamaráda, kterému můžete stoprocentně věřit a dozvíte se všechny informace o historii a servisním stavu motorky. 

Fotogalerie

Takových příležitostí je však málo, takže nezbývá než začít lovit v inzerátech.

Žádná stoprocentní obecná rada, jak předem odhalit nepoctivého soukromého prodejce či motobazar, bohužel neexistuje. 

V dnešní internetové době se vyplatí sledovat pověst prodávajícího, projít motorkářská diskuzní fóra i profily na Facebooku. U bazarů napoví i jejich historie prodejů na inzertních serverech.

Deset tipů, jak správně vybrat ojetou motorku

2Koupě motocyklu z motobazaru

Motocyklové bazary většinou nabízejí stroje právě dovezené ze zahraničí. Důvodem je mnohem větší nabídka ojetin na velkých trzích jako Německo, Francie nebo Itálie. Na českém trhu působí řada zavedených motobazarů se solidní pověstí, které díky dlouhodobým kontaktům v zahraničí a odběrům větších počtů motorek umí dovézt motorky v dobrém stavu za slušnou cenu.

Podobně jako u automobilů však celému odvětví kazí pověst řada soukromníků a menších firem s pochybnými praktikami, kteří pod vidinou rychlého zisku neváhají zatajit problémy s původem nebo nutnou opravou motocyklu, případně rovnou upravují údaje o najetých kilometrech.

Ve větší jistotu lze doufat u přidružených bazarů u dealerství velkých značek, které si musí hlídat svoji dobrou pověst a většinou do komisního prodeje berou jen ověřené stroje.

Deset tipů, jak správně vybrat ojetou motorku
Autoři:

Nejčtenější

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky účastníků s...

Další z rubriky

Manuál pro začínající motorkáře: Vybrat motorku je věda. Neuspěchejte to!

Jestli máte už na showroomu problém motorku vůbec zvednout ze stojánku a udržet...

Každý motorkář potvrdí, že by v garáži potřeboval minimálně tři motorky. Vybrat si tu správnou motorku je proto skoro...

VIDEO. Čechoslováci byli světová extratřída na motocyklových tratích

Na pražském Jarově se potkaly legendy motocyklového sportu

Setkání bývalých motocyklových jezdců, které se konalo v showroomu Auto Jarov, bylo velkolepé a zastoupené mnoha...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Najdete na iDNES.cz