Jenže stejně nadšený zájem byl i u některých levnějších čínských modelů, nebo naopak u prestižních amerických a německých značek.
U kterých modelů byl na jarní motocyklové výstavě vždy největší shluk návštěvníků? Na které novinky 2025 se často stála fronta na vyzkoušení posezu v sedle vystaveného exponátu?
Honda postupuje v cenovém útoku
Mezi prodejní trháky mezi velkými motorkami vloni patřil hlavně naháč CB 750 Hornet nebo cestovní enduro XL 750 Transalp, které za cenu jen nepatrných technických ústupků přilákaly velké počty zákazníků díky dostupné ceně. A to na takové úrovni, které dokázaly jen stěží konkurovat i nové či už etablované čínské značky na našem trhu. Oba modely dostaly pro letošek menší facelift a pár vylepšení, ale drží si cenu a dá se očekávat velký zájem kupujících.
Doslova jako blesk z čistého nebe ale přichází na trh naháč Honda CB1000 Hornet s litrovým čtyřválcem naladěným na výkon přes 151 koní. O tady je obrovským prodejním argumentem prodejní cena ve výši 245 tisíc, až dosud japonské čtyřválcové litry atakovaly spíše tří set tisícovou hranici. Komu by základní výbava nestačila, ten si může připlatit čtyřicet tisíc a objednat si vymazlenou verzi SP se špičkovým odpružením Öhlinsem monoblokovými brzdami Brembo Stylema.
Honda letos láká i spoustu zájemců o pohodovou a levnou motorku pro začínající jezdce nebo příznivce retro stylu. Model Honda GB350S reaguje na rostoucí nabídku asijských retro modelů a už se několik let úspěšně prodává v Indii. Nabídne jednoduchý vzduchem chlazený jednoválec OHC s výkonem 15,5 kW a točivým momentem 29 Nm, navíc s úžasnou spotřebou kolem 2,5 litru na sto. Hlavním lákadlem bude klidný chod dlouhozdvihového motoru a požitek k ryzí klasiky v historickém stylu. A také tady je úžasná cenovka 109 tisíc korun, kdy za hlavního konkurenta Royal Enfield Classic s podobným stylem i parametry připlatíte přes dvacet tisíc korun.