Velké překvapení: Motocykl roku 2016 není Africa Twin

  11:00aktualizováno  11:00
První místo v anketě Motocykl roku 2016 v České republice získala Yamaha MT-10. Předpokládaný favorit všech odborníků a novinářů, Honda Africa Twin, překvapivě propadl v hlasování veřejnosti. Vyhrál sice v kategorii Cestovní enduro, ale v celkovém pořadí se po součtu všech hlasů umístil až na celkovém čtvrtém místě.

Yamaha MT-10 | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

V anketě Motocykl roku, vyhlašované motocyklovou sekcí Svazu dovozců automobilů, se sčítají poměry hlasů odborné poroty a hlasování veřejnosti.

A právě hlasy veřejnosti letos pořádně zamíchaly předpokládaným pořadím a z celkového počtu 31 nominovaných motocyklových novinek na českém trhu pro sezonu 2016 poslaly do vedení motocykl Yamaha MT-10.

Tento model se představil na podzimní výstavě v Miláně a svou konstrukcí a motorem do velké míry vychází ze špičkového superbiku Yamaha YZF-R1, který byl zvolen motocyklem roku vloni.

Horký favorit všech odborníků, Honda Africa Twin (test zde), sice s přehledem získala prvenství v pořadí od odborné poroty, ale na celkové vítězství do nestačilo.

Fotogalerie

Při pohledu na výsledky hlasování veřejnosti se ukázalo, že nejpopulárnější motocykly jsou ty nejvýkonnější a nejrychlejší.

Na první tři místa celkového pořadí se dostaly pouze motocykly s výkonem přes 160 koní. Proti nim zkrátka africa s lehce terénním nádechem a „pouhými“ devadesáti koňskými silami neměla šanci.

Při slavnostním vyhlášení během závěrečného galavečera na brněnském výstavišti se rozdávaly i další poháry za vítězství v celkem sedmi kategoriích. První místo v nejobsazenější kategorii Naked získala již zmíněná Yamaha MT-10.

V kategorii Klasik, která zahrnuje cruisery, choppery i v poslední době hodně populární customy, si odváží prvenství Ducati XDiavel. I tady se vyplatila sázka na výkon, jezdec s ležérně odloženýma nohama dopředu na „předkopy“ si může otočením plynové rukojeti pustit na zadní kolo výkon 165 koní.

Jako nejlepší nová Sportovní silniční motorka pro 2016 vyšla z ankety Kawasaki Ninja H2R s přeplňovaným motorem a neuvěřitelným výkonem přes 300 koní. V kategorii Cestovní silniční motorky pak vyhrál sportovní cesťák Suzuki GSX S 1000 FA.

Mezi cestovními endury vyhrála již zmíněná Honda Africa Twin. K motocyklům patří i skútry, v kategorii velkých maxiskútrů zvítězila Yamaha TMax. U skútrů do 125 ccm, které lze řídit i s řidičákem na osobní automobil, nejvíce hlasů získal stroj Kawasaki J125.

Autoři:

Nejčtenější

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový trabant

Wartburg 353 vydržel ve výrobě 25 let.

Největší designér východní půlky Německa Karl Clauss Dietel dal tvář wartburgu, roburu a simsonu. Čtyřiaosmdesátiletý...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Autohádanka: Kdo pozná žlutý sporťák, je machr

Těší i jejich dvě vnučky, které prarodiče v domě hojně navštěvují.

Podle kousku vykukujícího vraty garáže pozná to auto jen málokdo. Zkuste uhodnout, jaký vůz je na obrázku.

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Udělali byste test na řidičské oprávnění? Otestujte se

Ilustrační snímek

Zvládli byste závěrečný test v autoškole? V seriálu iDNES.cz vám přinášíme desátý z dvanácti vzorových testů pro...

Další z rubriky

Příliš žhavé elektromotorky. Shořely před startem šampionátu

V Jerezu všechny motocykly pro závody elektrických superbiků i s paddockem...

Za měsíc měl v Jerezu odstartovat nový šampionát MotoE pro elektrické motocykly, kde by všichni jezdci startovali se...

Motocyklem roku je německé SUV, bodovalo i elektrické prase

BMW R1250GS

Součástí jarní motocyklové výstavy Motosalon bylo i vyhlášení výsledků ankety o Motocykl roku 2019, pořádané Svazem...

Čtyřkolky na pásech zvládnou závěj i led. Úzké umí něco jiného než široké

Sněžné pásy Camso T4S - ATV

Pracovní čtyřkolka na pásech se v hlubokém sněhu řítí jako malý jednomístný tank. Gejzíry sněhu létají vysoko do...

Najdete na iDNES.cz