Neděle 13. června 2021, svátek má Antonín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 13. června 2021 Antonín

Speciál pro kavárenské floutky i nadšené jezdce. Moto Guzzi má nový motor

Letos stoletá italská značka Moto Guzzi nevyrábí nejvýkonnější, nejovladatelnější, ani nejlevnější motocykly, i tak má dostatek zákazníků. Věrných. Její motory se dvěma válci vystrčenými nahoru do stran mají lákavý charakter a zábavné svezení i v nižších rychlostech. V italských kopcích jsme otestovali novou podobu nejprodávanějšího modelu, Moto Guzzi V7.

Moto Guzzi V7 | foto: Archiv Moto Guzzi

Motocykl v základních rysech vypadá skoro stejně jako předchozí V7, pod kapotu však dostal moderní motor 850 kubíků. Ten v menších úpravách pohání i další tři modely Guzzi a jeho uhlazený projev vrací novou V7 mezi moderní konkurenci. Na rozdíl od předchozí verze 750 ccm už tu není hlasitá převodovka, zmizelo cukání kardanu i vibrace do stupaček. Nový motor má asi o 1000 ot/min výš posazené otáčky, slušný výkon 65 koní a točivý moment 73 Nm. Což je o čtvrtinu více než u loňského modelu.

Nádrž je shodná s předchozí verzí, ale s větším motorem jako by celá motorka povyrostla. Díky zvednutí podsedlové části a jinak tvarovaným plastům je V7 pocitově o poznání větší, přestože technické údaje zůstávají skoro stejné a hmotnost se kvůli většímu motoru zvýšila jen o pár kilogramů. 

Nový motor a nový kardan si vynutily prodloužení zadní kyvky a obutí širší zadní pneumatiky 150 mm. Posílil rám i zadní odpružení, zmenšil se úhel řízení, hodně také udělala celková změna ergonomie s jinak skloněným sedlem i posunutí přístrojovky o kousek níž. Moto Guzzi V7 najednou vypadá i funguje jako o třídu větší motorka. Pořád má dva výfuky, zůstává věrná stylu café-racer a skvěle vypadá zaparkovaná před kavárnou.

Kombinace 18palcového kola vepředu a 17palcového vzadu, obutá do Dunlop Arrowmax Streetsmart, se s novým odpružením umí slušně vypořádat i s rozbitými silničkami. Zpevněný rám je docela znát, motorka je v náklonu i na měkčím odpružení stabilní a dá se udržovat svižné tempo „allegretto vivace“ s častým škrtáním konců stupaček v zatáčkách. 


Až při intenzivním zabrzdění se projeví jednodušší odpružení a celá motorka se zhoupne na předek. Brzdy jsou naladěné spíš na pohodové svezení, přesně v duchu této kategorie. S novým zadním odpružením a delšími zdvihy motocykl v pohodě zvládá rozmlácené italské silničky.

Jízda na V7 je přesně ve stylu Guzzi. Pořád to je ta správná italská klasika, kde nejde ani o výkon ani o špičkové jízdní vlastnosti. Tady jde o ten těsný kontakt se vzduchem chlazenými válci vystrčenými do stran a o radost z jízdy, která u Guzzi začíná v těch nejmenších rychlostech. Díky nádhernému designu i ve chvílích, kdy motorku máte zaparkovanou v garáži. To platí pro standardní verzi Stone, ale ještě víc pro retro laděnou verzi Special.

Klasická verze V7 Special

Aby výrobce zachoval návaznost na předchozí řady V7, nabídl vedle moderní standardní verze Stone také chromovanou Special s vyplétanými koly, klasickými budíky a světlometem. Také spoustou chromu, díky kterému speciálka působí jako velké naháče, které vládly trhu před dvaceti lety. Dvojice chromovaných koncovek výfuků má zalomený tvar, to aby spolujezdec patami nehobloval jejich povrch, jak se to stávalo u předchozích ročníků.

Moto Guzzi V7 Special

Má nepatrně širší sedlo a kvůli vyplétaným kolům musí mít pneumatiky s duší. Z toho důvodu má o 5 kilogramů vyšší hmotnost než standardní verze a za jízdy je to docela znát. 

Verze Special působí jako rozvážný cesťák a do zatáček jde pomaleji, v zatáčkách dává o kousek slabší odezvu od předního kola. Láká spíše ke klidnější majestátní jízdě, a tak je to v pořádku, sport a chromy prostě nejdou dohromady. Jedinou pihou na kráse je plastové víčko nádrže. U matné verze Stone vypadá pěkně, ale u Speciálky si asi většina majitelů nasadí pochromované.

Moderní verze V7 Stone

Moderně řešená verze Stone s LED světlometem má denní svícení ve tvaru orla ze znaku Moto Guzzi, to samé se opakuje na kulatém digitálním přístrojovém budíku. Nová V7 má jen minimum elektroniky, na rozdíl od konkurence tu nenajdete přepínání jízdních režimů a kromě ABS ani žádné asistenční funkce. Výjimkou je základní kontrola trakce s dvěma úrovněmi a možností úplného vypnutí. 

Moto Guzzi V7 Stone Centenario

Na displeji se sice ukazuje zařazená rychlost i spotřeba, ale ukazatel paliva v nádrži chybí. Na druhou stranu, při objemu nádrže 21 litrů je záruka dojezdu přes 350 km. Jízda na modernější verzi Stone nabízí skvělou lehkost a obratnost, na jakou jsme byli zvyklí u předchozích verzí V7. Má jen o 5 kg méně než chromovaný Special, ale pocitově je mnohem lehčí a obratnější v zatáčkách.

Na nové Moto Guzzi V7 v obou designech, Stone i Special, se dá jen těžko najít nějaká chyba. Za zmínku stojí jen drobnosti jako nešikovné vyklápění stojánku pomocí dlouhého tykadla navařeného pod levým výfukem nebo absence nastavitelných páček brzdy a spojky. Chromovaná speciálka je v nabídce za 250 tisíc, modernější matný Stone za 236 tisíc korun.

15. března 2021

Autor:
  • Nejčtenější

Supervila na kolech má garáž i centrální vysavač, pracuje se na heliportu

Stojí i patnáct milionů korun, uvnitř je garáž třeba na vaše porsche a samozřejmě můžete připřáhnout přívěs s jachtou....

Mnichov žalují kvůli cyklopruhům. Jsou prázdné, ucpávají ulice, vadí autoklubu

Michael Haberland z autoklubu Mobil in Deutschland žaluje bavorskou metropoli kvůli novým cyklopruhům. Podle jeho...

Nemáte na hogo-fogo karavan? Český kutil si poradí, už jen vychytává mouchy

Premium Máte pocit, že na pořízení obytňáku na vysněnou nezávislou dovolenou potřebujete milion nebo aspoň statisíce korun?...

GLOSA: Ostudné české silnice nezvládne ani rolls. Prorazil jsem u něj gumu

Středočeské okresky už nepřipomínají silnice ani s hodně velkou dávkou tolerance. Jsou místa, kde si jen vybíráte menší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nenápadný šéf Škody a jeho perné krizové roky i radosti s moc dobrým superbem

Premium Reinhard Jung byl ze škodováckých šéfů v novodobé historii značky pod křídly Volkswagenu asi nejméně viditelný. Klidné...

O antikoncepci už není takový zájem. Párový sex upadá, míní gynekolog

Premium „Všichni strašili, že bude upadat mravnost a ženy budou mít z dlouhodobého užívání pilulek zhoubná onemocnění jater....

Upřímnost fotbalové antihvězdy. Souček o tetování, rasismu i vyjídání ledničky

Premium Říká o sobě, že je obyčejný kluk z Brodu. Přitom si ho už stihla zamilovat fotbalová Anglie a Česko na něj spoléhá: na...

Poslední snímky: Abrhám testoval vozíček, Šafránková se ho snažila rozesmát

Premium Jak dnes žijí Josef Abrhám (81) a Libuše Šafránková (67)? O pohádkovém podzimu života bohužel nemůže být řeč, časopis...

  • Další z rubriky

Italové vynalezli před 75 lety nejslavnější skútr. Vespa je hit i v Česku

Italská letecká továrna Piaggio, která hledala po konci druhé světové války nové uplatnění, nakonec spoludefinovala...

S elektrickými prasaty je amen. Čezeta zřejmě skončí v insolvenci

Výrobce elektrických skútrů Čezeta zřejmě skončí v insolvenci a ukončí výrobu. Firmě se nepodařilo najít kupce a její...

Speciál pro kavárenské floutky i nadšené jezdce. Moto Guzzi má nový motor

Letos stoletá italská značka Moto Guzzi nevyrábí nejvýkonnější, nejovladatelnější, ani nejlevnější motocykly, i tak má...

V Česku roste zájem o elektrické motocykly, boom přijde s velkými značkami

Mezi motorkáři roste zájem o elektrické motocykly. Loni si Češi koupili 1 584 těchto strojů, což je meziročně o třicet...

Už vám zase spadla Wi-Fi? 5 tipů na kvalitní domácí síť
Už vám zase spadla Wi-Fi? 5 tipů na kvalitní domácí síť

Minulý a letošní rok znásobil potřeby na kvalitní a stabilní připojení. Pracujeme a učíme se z domova, streamujeme videa, hrajeme online hry,...

Manželka majitele Alzy promluvila o fungování firmy, se Zavoralem se rozvádí

Majitel tuzemského internetového gigantu Alza.cz Aleš Zavoral patří se svým jměním mezi nejbohatší Čechy. Na rozdíl od...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s nejvyšším IQ

Premium Oficiálně se považuje za nejchytřejšího Čecha. Jako robot ale nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním...

Datově neomezený tarif nebyl nikdy tak levný. Co na to konkurence?

Datově neomezené tarify mají v nabídce všichni tuzemští mobilní operátoři, avšak ve srovnání s běžnými tarify s...

Mladí by chtěli do penze v 60 letech. Mají jasno, jaký důchod jim postačí

Generace narozená po roce 1971 bude podle současných pravidel odcházet do penze v 65 letech. A to jak ženy, tak i muži....

Dušek: Očkovat se nenechám. Indiáni raději zemřeli, než se nechat zotročit

Jaroslav Dušek promluvil o svém rozhodnutí nenechat se očkovat vakcínou proti covidu-19. Herec, který nedávno oslavil...