Italská nahotinka není jen pro kavárenské povaleče. Musíte vědět, jak na ni

Moto Guzzi V7 poslední generace už je na trhu nějakou dobu. Je to velmi populární mašina díky svému klasickému vzhledu, a hlavně vzduchem chlazenému motoru usazenému v jednoduchém trubkovém rámu. Je to prostě klasika, která vybízí k výjezdu někam do kavárny u pěkné silnice. Teď ovšem přichází varianta Sport, která motorku posouvá na úplně jinou úroveň.

Když se řekne Moto Guzzi, jako první by vás měly napadnout válce trčící šikmo do stran. Až na výjimky hodně dávno v historii mají všechny „guzziny“ právě toto uspořádání motoru s podélně uloženou klikou a válci do V, které chladí buďto vzduch, nebo i kapalina. Zadní kolo je vždy poháněné kardanem a jde o poměrně prémiovou značku, která přináší vždy nejlepší komponenty, které si na motorce dokážete představit.

Moto Guzzi V7 Sport

V7 Sport rozhodně není jen o plaketě, barevně prošívaném sedle a zrcátkách v koncích řídítek. Pracovalo se hlavně na jízdních vlastnostech, takže motorka má jiný podvozek s přední obrácenou vidlicí o průměru 41 mm, radiálními brzdami Brembo, které se zakusují do 320mm kotoučů, no a na obratnost mají velký vliv o 1,7 kg lehčí kola, protože neodpružená, roztočená hmotnost je největší nepřítel. Že jsme v 21. století připomíná LED denní svícení, které má tvar orla ze znaku Guzzi. Ten je i na kulatém displeji, který už je v dnešní době barevných obrazovek vlastně taky tak trochu retro. Ukazuje ale vše, co potřebujete vědět a je dobře čitelný.

Když si na guzzi sednete, padne vám hned do ruky. Má dost široká řídítka, stupačky jsou poměrně nízko, sedlo je pohodlné, prostě máte pocit jako na klasickém naháči. Ale tak nějak tušíte, že s touhle italkou bude zábava. To si jen potvrdíte, když stisknete tlačítko startéru a motor se s cuknutím rozbublá svým typickým zvukem. Když přidáte na místě plyn, celá motorka sebou cukne doprava, což je důsledek podélně uloženého motoru. Není to ale nijak zásadní, spíš taková zajímavá vlastnost, která vám připomíná, co máte pod zadkem.

Na trojku všude

Jednička klapne s kovovým zvukem, který je pro tuhle převodovku typický a vy se můžete vydat vpřed na vlně krouťáku. Motor má na 850 kubíků sice „jen“ 67 koní, ale jsou to koně velkoobjemové, podpořené točivým momentem 79 Nm., který přichází už ve 4 400 otáčkách. Ve městě, kterým jsme se museli vymotat, je to prima, protože nemusíte pořád řadit a na trojku můžete jet v podstatě od nuly až po legislativou povolené rychlosti. A i když jen popojíždíte po italských městečkách, máte najednou úsměv na tváři, protože řídit tuhle motorku je prostě čirá radost.

Mám taky čas pohrát si s jízdními režimy. V režimu sport motor celkem zásadně zhrubne a přestanou se mu líbit nízké otáčky, takže na jízdu po městě je rozhodně lepší přepnout na road. Pokud se bojíte mokrých silnic, přepněte na Rain.

V zatáčkách se motorka chová jako pravá italka. Když se k ní chováte jak máte a vedete jí přesnou stopou, odmění se vám zábavnou jízdou, plnou emocí. Podvozek je tvrdší, ale o to přesnější a nejlíp si sportku užijete v na zatáčkovitých okreskách s pěkným asfaltem. I když se necháte trochu unést, podvozek vás podrží, stejně jako brzdy, které jsou tu naprosto excelentní, ostatně co jiného čekat od čtyřpístků Brembo.

Pokud se vám nepovede správně zařadit, nevadí, dvouválec vás vytáhne skoro ze všeho. Pořád ale musíte guzzině říkat, co má dělat, aby projela zatáčku čistě a plynule. Zkrátka není to japonka, která za vás všechno udělá sama. No a když už máte dost broušení stupaček o zem, můžete klidně zpomalit a kochat se krajinou, protože i to má sportka ráda, stejně jako se ráda ukazuje zaparkovaná před kavárnou, kde rozhodně bude budit patřičnou pozornost.

Témata: šasi, Brembo, Moto Guzzi, Rain

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Vůně ranní rosy, květin a pohody. Ranní Louka od Manufaktury nás okouzlila
Vůně ranní rosy, květin a pohody. Ranní Louka od Manufaktury nás okouzlila

Lehká, svěží a plná přírody – taková je parfémová voda Ranní Louka od Manufaktury, kterou jsme v naší redakci měly možnost otestovat. Proč se hodí...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.