Nejlepší Čech na dvou kolech na Dakaru skončil kvůli těžkému pádu

  20:28aktualizováno  20:28
Rally Dakar (Od zpravodaje iDNES.cz) - Český motocyklový jezdec Milan Engel byl mezi motocykly suverénně nejlepším českým jezdcem letošního Dakaru. Po těžkém pádu ovšem v závodu nepokračuje. Engel byl hodně potlučený, vyšetření nakonec ukázalo, že žádná vážná zranění neutrpěl.

Milan Engel si na letošním Dakaru vedl velmi dobře. | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Letošní Dakar je náročný nejen co se týká tratí, ale i obrovské konkurence. Startovní pole se dělí na ty, co se přišli poprat o nejvyšší příčky a na ty, kteří přišli Dakar dojet. Český jezdec Milan Engel z týmu MRG patří k té první skupině. Do úvodních etap odstartoval rozvážně, ale téměř s každou etapou se zlepšoval a vše nasvědčovalo tomu, že by měl být schopen atakovat vysněnou dvacítku nejlepších.

Milan Engel na Rally Dakar

Milan Engel na Rally Dakar

V jedenácté etapě jsme na 107. kilometru viděli skvěle jedoucího Milana, jak dotahuje jezdce před sebou. Při přesunu do bivaku ovšem jako blesk z čistého nebe přišla zpráva, že jezdec nepokračuje dál. Milan Engel utrpěl těžký pád, po kterém měl velké bolesti zad a bylo podezření na zlomeninu ruky. 

Jezdce transportovali vrtulníkem do nemocnice v San Juan. Tam zjistili, že k žádným vážnějším zraněním nedošlo

„I když mě odstoupení netěší, hodnotím kladně Milanovo letošní učinkování. Myslím, že Milan jako závodník dospěl a předváděl letos skvělý výkon. Vidím v tom zúročení společné práce v několika posledních letech, a především potenciál do budoucna. Z mého pohledu je lepší odstoupit z dvacátého místa, něž dojet v polovině startovního pole.,“ komentuje manažer týmu MRG Ervín Krajčovič:

S Milanem Engelem jsme probírali vše kolem závodu, ve kterém už bohužel nepokračuje.

Milan Engel na Rally Dakar

Co se vlastně stalo?
Seběhlo se to strašně rychle, ale pamatuji si všechno. Jel jsem po kamenité cestě v táhlé zatáčce a v plné rychlosti jsem něco nabral zadním kolem. To mě katapultovalo přes řídítka, která se mi navíc zavřela. Dopadl jsem před stroj, a klouzal po zemi. Motorka mě trefila do zad a katapultovala mě znovu do vzduchu. Nemohl jsem se pořádně hýbat, ale zjistil jsem, že mám cit v rukou i v nohou.

Když mě nakládali do vrtulníku, měl jsem hrozné bolesti. Zdravotníci mě ihned napíchli na kapačky, které mi trochu pomohly. Teď už se cítím lépe. V nemocnici jsem prošel vyšetřením, které vyloučilo vážnější zranění. Cítím se, jako by mě přejel parní válec, ale jsem šťastný, že jsem v pořádku. Vzhledem k závažnosti nehody jsem měl obrovské štěstí, jak jsem z toho vyvázl.

Jak se vám povedlo zavolat pomoc?
Ležel jsem na zemi asi deset metrů daleko od motorky, ale nebyl jsem schopný pohnout se a doplazit se k ní. Asi po 4 minutách u mne zastavil jezdec s číslem 128 Maikel Smits. Přivolal mi pomoc a počkal se mnou na vrtulník, který dorazil během dvou až tří minut. Tímto bych mu rád poděkoval.

Fotogalerie

Jak dopadl stroj?
Nevím, ležel jsem a viděl jsem jen na přední kolo, z kterého byla osmička a bylo úplně zničené. Víc jsem neviděl.

Jak hodnotíte své dosavadní působení na letošním Dakaru?
Až do pádu jsem byl spokojený. Držel jsem se jezdců, s kterými jsem dřív nedokázal držet krok a stále jsem zrychloval! Na motocyklu jsem se cítil dobře. Mrzí mě pád, mohl bych jet sice na dojetí a přivézt domů 40. až 50. místo, ale to nebyl náš plán. Jel jsem na výsledek, a to s sebou přináší trochu rizika. Potřebné štěstí mi bohužel v důležité chvíli chybělo.

Povedl se organizátorům letošní ročník?
Byl to nejtěžší Dakar, co jsem zatím zažil. Hodně jsem se na něj připravoval, ale sebral mi moc sil. Tratě se mi líbily, a i navigaci byla přehledná. Na organizaci ani na trať si nemůžu stěžovat.

Co působilo na letošních tratích největší problémy?
Řekl bych, že asi hluboký písek, který je možné natrénovat jen na pár místech na světě.

Jaké pasáže vám naopak nejvíc seděly?
Nejlépe jsem se cítil na rychlých pistách.

Jak jste zvládal vysoké nadmořské výšky?
Jako každý rok jsem se toho obával, ale nedělalo mi to žádné problémy. Když jsem jel vysoké tempo, logicky jsem se zadýchával, ale to je naprosto normální.

Jak probíhala spolupráce stájovým kolegou Jacopem Ceruttim?
Se Jacopem se mi spolupracuje výborně. Navzájem jsme se táhli a spolupracovali. Šlo o zdravou rivalitu a vzájemně jsme se posouvali dál do předu.

Co bude dál? Zůstáváte s týmem nebo ihned cestujete zpátky domů?
Jsem rád, že jsem z nemocnice zpět u týmu. I když už nejedu, rád bych podpořil tým a zůstal s ním až do konce závodu.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Ducati Diavel je nedostižný univerzál. Ukrývá tři motorky v jedné

Letmo uložené zadní kolo s minimalistickým blatníkem a designově zajímavým...

Pokud nemůžete mít v garáži různé druhy motorek, je Ducati Diavel 1260S dobrý kompromis. Ráno sednete na motorku, která...

Jednostopý chameleon, který na silnici mění barvy podle světla

Agresivní chameleon: nový barevný design motocyklů pracuje se světlem.

Možností k vizuálnímu tuningu nabízí motocykly výrazně méně než auta. Přirovnávat práci mnichovského studia impuls.xyz...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Najdete na iDNES.cz