Neděle 24. října 2021, svátek má Nina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 24. října 2021 Nina

Šéf českého týmu MRG na Dakaru: oslovují nás závodníci i výrobci

Čtyřicátý ročník slavné Rally Dakar je minulostí, českým týmem s největším počtem startujících strojů byla modrobílá parta MRG vedená ostříleným závodníkem a manažerem Ervínem Krajčovičem. V jeho týmu byla i čtyřkolkářka Ollie Roučková se stala první Češkou, která nejnáročnější dálkovou rally dokončila.

Tým Moto Racing Group byl na Dakaru popáté a v zatím nejpočetnějším složení skládajícím se ze tří motocyklů a dvou čtyřkolek.  Dva jezdci z Krajčovičova týmu náročnou soutěž nedokončili - Milan Kubiena odstoupil po poruše motoru a Milan Engel skončil po tvrdém pádu. Šéf týmu je ale velmi spokojený. „Ročník 2018 naplnil má očekávání. Soutěž byla kvalitní a náročná. Ve startovní listině přibývá kvalitních závodníků jak z řad endura, tak i motocrossu. Boj o přední pozice byl náročný a vypadlo mnoho dobrých závodníků,“ komentuje letošní ročník v rozhovoru pro iDNES.cz.

Čím byly způsobeny tak časté výpadky na špičce?
Motocyklové rallye závody procházejí vývojem. Stroje se zlehčují a přibývá výkon. Tato disciplína se stále více zrychluje, jezdci jezdí své maximum a honí se o vteřiny. A tím pádem musí všichni více riskovat.

Fotogalerie

Jak hodnotíte letošní účast týmu MRG?
Jezdci týmu MRG jedou v různých kategoriích. Na přípravě jsme pracovali celý rok. Žádný z jezdců mě nezklamal, někdo měl víc štěstí a někdo méně, to už k Dakaru patří.

Dobře, vezměme jezdce postupně...
Jacopo Cerutti dojel na dvacátém místě. Doufal jsem v lepší výkon, ale dvacáté místo je solidní výsledek.

Milan Engel odváděl skvělý výkon a držel se týmových instrukcí. Stal se z něj opravdový závodník a vyspěl. Zapracoval na své fyzické kondici i vytrvalosti. Na motocyklu se posunul hlavně v rychlosti, začal si věřit a zlepšil se i v navigaci, což je na Dakaru klíčová otázka. Celý tým bolelo jeho vyřazení, ale všichni vidíme značný růst a věříme v jeho potenciál do budoucna.

Výpadek Tomáše Kubieny mě hodně mrzí. Tomáš měl ambice a byl dobře připraven bojovat o přední umístění kolem pátého místa. I konkurence ho uznává a vydobyl si mezi čtyřkolkáři respekt. Do svého výpadku potvrzoval své možnosti.

Honza Veselý ukázal v kategorii Malle moto své zkušenosti a rozvahu. Dobře si rozplánoval síly a s přehledem dojel. Pro tým je obrovskou oporou a tahounem pro ostatní jezdce. Dakarské terény dobře zná a rád se o své zkušenosti rozdělí se zbytkem týmu. Honza je jedním ze 14 lidí, kterým se podařilo dojet v tomto roce Dakar bez asistence, a to už něco znamená.

Ollie Roučková, předvedla to, co nikdo nečekal. Svou vytrvalostí a odhodláním, zdolala celý Dakar. Dobře se začlenila do týmu a společná práce se zúročila skvělým úspěchem a získáním Beduína. O jejím úspěchu si přečtěte zde.

dakar

Jak hodnotíte tým, jste spokojen s jeho fungováním?
Tým funguje pátým rokem a za tu dobu jsme si získali respekt týmů kolem. Jsem hrdý na to, jak ta parta dokáže zvládat stres a poradit si s touto extrémní akci. Některé týmy pracují projektově. Několik nadšenců se dá dohromady a odjedou na Dakar. MRG funguje kontinuálně celý rok. Už teď po příjezdu začneme pracovat na příštím ročníku. Jsem hrdý na to, jaké lidi kolem sebe mám a s kým spolupracuji.

Jak vidíte vývoj týmu do budoucna? V posledních letech tým hodně vyrostl…
Světle modrá barva už není k přehlédnuti a všímají si nás i fabrické týmy. Ještě během soutěže jsme dostali nabídky na spolupráci jak se špičkovými jezdci, tak i s výrobci motocyklů. Pro celý tým je to dobrá vizitka. Jakou cestou půjdeme si musím ještě rozmyslet. Ale určitě nechceme stagnovat. Rád bych tým posunul dál. Cítím, že jsme na rozcestí, ale ještě musíme zvážit všechny možnosti.

Ervín Krajčovič
Ervín Krajčovič

Tým MRG na Dakaru 2018

Co letošní organizace a průběh závodu?
Je to obrovská akce na vysoké úrovni. Tyhle soutěže nejsou jen o marketingu a logistice a důležitý je i výběr tratí. Právě v tomto směru vidím ve čtyřicátém ročníku největší pokrok.

V bivaku se ozývaly i kritické hlasy, zda už nejsou tratě za hranou bezpečnosti. Co si o tom myslíte?
Dakar má značku nejtěžšího závodu planety, proto věřím, že by měl být tak těžký a je to v pořádku. Je na jezdcích, aby si s tímto poradili a mechanici musí kvalitně připravit techniku. Nezbytné je samozřejmě i štěstí.

Autoři:
  • Nejčtenější

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Doprava a zásobování v ohrožení. Dieselům došlo AdBlue a extrémně zdražuje

Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (ANO) bude o situaci kolem AdBlue jednat se zástupci dopravců,...

Policie loví v levém pruhu. Důkazy pořizuje i ze vzduchu

Dopravní policie se začala zaměřovat na víceproudé komunikace a řidiče v jízdních pruzích. V záři a říjnu kontrolovala...

Moc ohledů na pumpičkáře, stěžují si řidiči na nové otázky v autoškole

Do testů pro závěrečné zkoušky v autoškolách přibývají nové otázky. Ty se zaměřují především na novinky v praktickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přijdeme až o 300 tisíc vozidel, řekl v Rozstřelu šéf sdružení autoprůmyslu

Výroba aut byla léta tahounem českého průmyslu. Nedostatek čipů ovšem nyní začíná tohoto tahouna dostávat na kolena. ...

Syndrom Petra Pana. Proč někteří muži nikdy nedospějí a žijí jako paraziti

Premium V každém chlapovi zůstává kousek kluka, ale musí to být právě jen ten kousek. Pokud muž nechce vyrůst a převzít...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

  • Další z rubriky

Dravost tygra a úsporný servis. Novinka Triumphu jede s tradičním tříválcem

Zbrojení na nadcházející motocyklovou sezonu začíná, z britského Hinckley startuje Triumph Tiger Sport 660. Do...

VIDEO: Frajerské simsony mají v Česku muzeum. V rodokmenu mají ptačí letku

Frajerské simsony byly v osmdesátých letech snem snad každého kluka. Prďácké enduro tvarované Karlem Claussem Dietelem...

Svět Jawa: Fabrika začínala granáty a kulomety, pozdější fenomén spasil Brit

Než v roce 1929 vznikla světově proslulá motocyklová továrna JAWA, začínal podnikatel František Janeček ve své...

Vosa ztichla. Vespa jezdí i na baterky, nabíjení na výletech plánujte

Je maximálně tichá. Když jede, nevydá ani hlásku, slyšíte ji jen při nabíjení. Doma ji strčíte do zásuvky, zato na...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

ČEZ od ledna zdraží: elektřinu asi o třetinu, plyn o víc než polovinu

ČEZ od nového roku zdraží elektřinu i plyn. Podle šéfa energetické společnosti Daniela Beneše to může být asi třetina u...

Jestli bude inflace stoupat dál, lidé ztratí polovinu úspor, varuje ekonom

Současná míra inflace bude trvat ještě několik let, důvodem jsou zejména vysoké objemy pumpování peněz do ekonomiky,...

Střelba proti kameře je běžná, ale herec za nehodu nemůže, tvrdí Dvořák

Zpráva, že americký herec Alec Baldwin při natáčení westernu zastřelil kameramanku a postřelil režiséra, vyvolala...

RECENZE: Je to vůbec ještě legální? Úchylná Succubus šokuje za každou cenu

Novinka od autorů nechvalně proslulého Agony sice po herní stránce trochu vyspěla, stále se však opírá především o co...