náhledy
Kontrola motocyklu po zimní přestávce je nutná. Koronavirová epidemie uvěznila lidi doma, mnoho motorkářů ovšem vábení jara neodolalo a první letošní kilometry mají za sebou. Uvolňování karantény a májové počasí vyláká i ostatní.
Autor: Okruháři.cz
Kontrolujeme hlavně sjetí brzdových destiček. Ty mají drážky, které slouží jako indikátor opotřebení. Rozhodně nesjíždějte destičky za tuto drážku. Měňte je raději dříve než později. Sjeté brzdové destičky mají slabší a nestálý účinek a ztrácí se cit v brzdové páčce.
Autor: Okruháři.cz
Zkontrolujte i hladinu chladící kapaliny. Opět se držte rozmezí stanoveného výrobcem. To samé platí u olejové náplně. Obě hodnoty měřte, když je motorka narovnaná a kolmo k silnici. Ne na bočním stojánku!
Autor: Okruháři.cz
Zkontrolujte i hladinu chladící kapaliny. Opět se držte rozmezí stanoveného výrobcem. To samé platí u olejové náplně. Obě hodnoty měřte, když je motorka narovnaná a kolmo k silnici. Ne na bočním stojánku!
Autor: Okruháři.cz
V souvislosti s brzdovou soustavou zkontrolujte i hladinu a stav brzdové kapaliny. Ta musí být pravidelně měněna (černá rozhodně není správná barva) a její hladina musí být striktně mezi ryskami. Přelitá nádobka na brzdovou kapalinu znamená velký problém. Při zahřátí brzd může dojít až k zablokování brzdiče, protože se v soustavě vytvoří vzduch, a ten se nemá kam jinam roztáhnout než do brzdových pístků.
Autor: Okruháři.cz
V souvislosti s brzdovou soustavou zkontrolujte i hladinu a stav brzdové kapaliny. Ta musí být pravidelně měněna (černá rozhodně není správná barva) a její hladina musí být striktně mezi ryskami. Přelitá nádobka na brzdovou kapalinu znamená velký problém. Při zahřátí brzd může dojít až k zablokování brzdiče, protože se v soustavě vytvoří vzduch, a ten se nemá kam jinam roztáhnout než do brzdových pístků.
Autor: Okruháři.cz
Příprava motorky na sezonu
Autor: Okruháři.cz
Vidlice nesmí být orosené, nesmí z nich unikat olej. To by znamenalo netěsnost gufer. Pokud to tak necháte dlouho, tlumiče přestanou plnit svoji funkci. Navíc se olej z vidlic může dostat na brzdové destičky a kotouče. Přejeďte prsty kluznou plochu přední vidlice. Pokud bude mastná, zvažte jejich opravu. Tu byste měli jednou za 2–3 roky absolvovat tak jako tak. Olej v tlumičích časem degraduje a vidlice ztrácí schopnost tlumit.
Autor: Okruháři.cz
Příprava motorky na sezonu
Autor: Okruháři.cz
Alfou a omegou jsou pneumatiky. Jsou to jediné, co vás drží na silnici a značně ovlivňují jízdní vlastnosti motocyklu. U pneumatik kontrolujeme jejich sjetí (obvodové profily), tlak a v neposlední řadě taktéž stáří.
Autor: Okruháři.cz
Časté téma internetových diskuzí je správný tlak pneumatik. Poučka je v tomto případě jednoduchá. Řiďte se hodnotami, které doporučuje výrobce vašeho motocyklu. Velmi často je najdete na krytu řetězu, popřípadě v manuálu. Pneumatiky se jízdou ohřívají, a tím se zvyšuje tlak. Měřte jej vždy za studena.
Autor: Okruháři.cz
Příprava motorky na sezonu
Autor: Okruháři.cz
Řetěz udržujte čistý, namazaný a správně napnutý. Značně tím prodloužíte jeho životnost. Průvěs řetězu vyčtete z manuálu nebo ze štítku nalepeném na blatníku. Jednotlivé články řetězu se musí volně hýbat a nesmí být zatuhlé. Průvěs řetězu kontrolujte na více místech. Odhalíte tím jeho nerovnoměrné vytahání. Takový řetěz pak značně namáhá řetězová kola a je lepší ho vyměnit.
Autor: Okruháři.cz
Příprava motorky na sezonu
Autor: Okruháři.cz
Přední a zadní pneumatika se sjíždějí rozdílným způsobem. U přední pneumatiky se vytvoří časem plošky po stranách. Tyto plošky pak způsobují například zavírání řídítek. Při zatáčení narazíte v určitém náklonu na odpor a pak vám náhle motorka spadne do zatáčky.
Autor: Okruháři.cz