Nové Jawě vyvinuli motor Italové, je to maskovaný Ind

aktualizováno 
Krásné tvary „jawáckého“ motoru a logo, to je to jediné, co bude spojovat připravovaný motocykl s původní českou značkou. Indický koncern Mahindra totiž ve své dceřiné firmě Classic Legends připravuje nový model klasického motocyklu s retro nádechem a využije práva na značku Jawa pro indický trh.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm. | foto: Filip Tichýpro iDNES.cz

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm má krásné zaoblené tvary historických dvoutaktů a slibné parametry 27 koní a 28 Nm.

Fotogalerie

Ovšem uvnitř skrývá úplně jinou realitu. Jde o šikovně zakrytovaný modernizovaný jednoválec z modelu Mahindra Mojo 300, který v odkrytém stavu rozhodně nevypadá příliš klasicky. Nová pohonná jednotka s šestistupňovou převodovkou byla vyvinuta v Itálii a je připravena na indické emisní normy Bharat Stage IV, které vstoupí v platnost v roce 2020 a předstihnou evropskou pětku.

Koncern Mahindra,  který kromě jiného vlastní například kontrolní podíly ve firmách Peugeot Motocycles či známém designérském studiu Pininfarina, si od nového agregátu hodně slibuje. Na výstavách představil i několik moderních konceptů malých motocyklů Peugeot 300.

Značka Jawa má na indickém trhu dobrou pověst, i za socializmu se zde vyráběla v licenci pod značkou Yezdi. Na tuto slávu chce koncern Mahindra navázat a retro laděným motocyklem s moderním motorem by mohl zdařile konkurovat výrobci Royal-Enfield, který úspěšně vyvíjí stále větší a „evropsky“ laděné modely.

Největším konkurentem Jawy na indickém trhu ostatně vždy byl Royal Enfield Bullet 350 s čtyřdobým jednoválcem, který sice nemohl výkonově konkurovat dvoutaktní Jawě, ale díky čtyřdobé konstrukci doplněné vstřikováním se může vyrábět dodnes.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm.

Nový model Classic Legends Jawa 300 bude představen 15. listopadu, ovšem pouze pro indický trh. Můžeme se těšit na klasické tvary, které by mohly připomínat historické Jawy.

Pro Evropu a další země pravděpodobně vznikne sesterský model s trochu odlišným designem. Koncern Mahindra vlastní práva na legendární britskou značku B.S.A., která je v západním světě přeci jen známější než naše Jawa. Proto je pravděpodobné, že nové modely půjdou mimo Indii spíše ve tvarech a pod značkou B.S.A. – kterou Mahindra paradoxně nemůže používat v Indii, kde ji vlastní jiná firma.

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

Další z rubriky

Stařec a motorka. Jeho tři sta kilometrů za hodinu dosud nikdo nepřekonal

Motocyklová legenda Burt Munro

Před 120 roky se na Novém Zélandu narodila motocyklová legenda Burt Munro. Muž, který ve svých sedmašedesáti letech, s...

Autofotka týdne: V Praze je na pár dní nový indian, je to okreskový raubíř

Indian FTR 1200 S

Indian je tradiční motocyklová značka; obrovité choppery se znovu objevily na scéně, aby konkurovaly harleyům. Ve...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Najdete na iDNES.cz