Nové Jawě vyvinuli motor Italové, je to maskovaný Ind

aktualizováno 
Krásné tvary „jawáckého“ motoru a logo, to je to jediné, co bude spojovat připravovaný motocykl s původní českou značkou. Indický koncern Mahindra totiž ve své dceřiné firmě Classic Legends připravuje nový model klasického motocyklu s retro nádechem a využije práva na značku Jawa pro indický trh.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm. | foto: Filip Tichýpro iDNES.cz

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm má krásné zaoblené tvary historických dvoutaktů a slibné parametry 27 koní a 28 Nm.

Fotogalerie

Ovšem uvnitř skrývá úplně jinou realitu. Jde o šikovně zakrytovaný modernizovaný jednoválec z modelu Mahindra Mojo 300, který v odkrytém stavu rozhodně nevypadá příliš klasicky. Nová pohonná jednotka s šestistupňovou převodovkou byla vyvinuta v Itálii a je připravena na indické emisní normy Bharat Stage IV, které vstoupí v platnost v roce 2020 a předstihnou evropskou pětku.

Koncern Mahindra,  který kromě jiného vlastní například kontrolní podíly ve firmách Peugeot Motocycles či známém designérském studiu Pininfarina, si od nového agregátu hodně slibuje. Na výstavách představil i několik moderních konceptů malých motocyklů Peugeot 300.

Značka Jawa má na indickém trhu dobrou pověst, i za socializmu se zde vyráběla v licenci pod značkou Yezdi. Na tuto slávu chce koncern Mahindra navázat a retro laděným motocyklem s moderním motorem by mohl zdařile konkurovat výrobci Royal-Enfield, který úspěšně vyvíjí stále větší a „evropsky“ laděné modely.

Největším konkurentem Jawy na indickém trhu ostatně vždy byl Royal Enfield Bullet 350 s čtyřdobým jednoválcem, který sice nemohl výkonově konkurovat dvoutaktní Jawě, ale díky čtyřdobé konstrukci doplněné vstřikováním se může vyrábět dodnes.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm.

Představený kapalinou chlazený jednoválec DOHC o zdvihovém objemu 293 ccm.

Nový model Classic Legends Jawa 300 bude představen 15. listopadu, ovšem pouze pro indický trh. Můžeme se těšit na klasické tvary, které by mohly připomínat historické Jawy.

Pro Evropu a další země pravděpodobně vznikne sesterský model s trochu odlišným designem. Koncern Mahindra vlastní práva na legendární britskou značku B.S.A., která je v západním světě přeci jen známější než naše Jawa. Proto je pravděpodobné, že nové modely půjdou mimo Indii spíše ve tvarech a pod značkou B.S.A. – kterou Mahindra paradoxně nemůže používat v Indii, kde ji vlastní jiná firma.

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Staré motorky se mu začaly hromadit, tak otevřel muzeum

Motocykl ČZ 150 C z roku 1951 na snímku pořízeném 22. ledna 2019 v Malém muzeu...

Desítky motocyklů, ale také historická jízdní kola, osobní automobil Wartburg, stará rádia, pletací stroj a další...

Jawy od indické Mahindry ukázaly kejvačku, forty-two i budoucí Perak

Nová JAWA 300

Nová Jawa 300 stojí v přepočtu jen něco málo přes padesát tisíc a oživila nádherné tvary „kejvačky“ z padesátých let s...

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Najdete na iDNES.cz