Hra na pouštního velblouda končí: Honda Transalp v novém

aktualizováno 
Co nového budou sedlat motorkáři v příští sezoně, bylo k vidění na motosalonu v Paříži. Poslední díl zpravodajství z města na Seinou se zaměří na stroje do terénu, supermotardy a na závěr přijde špetka skútrů.

Yamaha T-max | foto: Yamaha

ENDURO & FUNBIKE
Po supersportech asi nejživější kategorie, zvláště kvůli stále populárnější skupině motardů. Novou Yamahu Ténéré jsme již představili samostatně, přesto byla k vidění řada jiných premiér.

Bezpochyby nejzásadnější novinkou Hondy je XL700V Transalp. Populární cestovní enduro se vyrábí už téměř 20 let. Nejvíce diskusí vyvolává přední kapota s kulatým světlem – ne každý staromilec ji zkousne, mně se jako bývalému (a spokojenému) majiteli transalpa velmi líbí.

Honda TransalpHonda TransalpHonda Transalp



Honda TransalpHonda TransalpHonda Transalp




Mezi někdy trochu usedlejším designem hondy pro všechny jde každopádně o odvážnější podobu. Další podstatné změny směřují ke skutečnému použití Transalpa, přední kolo nemá 21 palců, ale 19, palivová nádrž má zmenšen objem na 17,5 litru.

Jinými slovy, hra na pouštního velblouda je minulostí, většina majitelů totiž Transalpa používá na každodenní ježdění a dlouhé jízdy po zpevněných cestách. Potěšujícím zlepšením je nasazení motoru s objemem zvýšeným na 680 ccm, pocházejícího z cestovního modelu Deauville.

Výkon vidlicového dvouválce je 60 koní @ 7750, krouticí moment vzrostl na 60 Nm, pohotovostní hmotnost se mírně snížila na 214 kg. I u takto pohodové motorky Honda nasazuje své moderní technologie, vstřikování PGM-FI, volitelně ABS a duální brzdový systém.

Jednou z pozitivních věcí na motocyklech je fakt, že řada z nich je přímo odvozena ze závodních, ostrých strojů a zákazník se může poměrně lacino (na rozdíl třeba od aut) dostat ke špičkové technice.

Příkladem ze stáje Yamahy může být nové duo WR250R (enduro) a 250X (motard).

Yamaha WR250XYamaha WR250X




Stačí pohled do technických dat motoru: krátkozdvihová konfigurace (stejná jako u vítězů GP, strojů WRF a YZF), vysoká komprese, 4 ventily na válec, z toho sací z titanu, ostré vačky, keramika na stěnách pístu, zesílené písty, vstřikování, výkon zvyšující výfuková přívěra EXUP, šestistupňová převodovka, skorozávodní odpružení... Prostě dobrá koupě.

Na stánku rakouské KTM  se vyrojila kupa modelů, postavených kolem již existujícího motoru LC4 690 (ccm). Za prvé se tento motor dostal do jednoho z prvních sériově vyráběných motardů vůbec (nebo spíše funbiků), modelu Duke. Výsledkem je 66 koní a 148 kg, což už zní dobře, navíc zabalené v atraktivním a moderním hranatém KTM designu.

 Dále je tento motor k nalezení u příbuzné dvojice 690 SMC a 690 Enduro, které se odlišují především příslušným obutím a pérováním dle svého určení. A za třetí je tu opět motard - s označením 690 SMR, kde „R“ znamená Racing neboli opravdu ostré nářadí. Tady si vybere snad už každý…

Suzuki DR125SMSuzuki DR125SM




Samurajský výrobce Suzuki zase připravil něco pro mladé supermotardisty, kterým se tak stále zvětšuje výběr - do městské pranice lze nyní vyrazit i na DR125SM.

SKÚTRY
Některé skútry byly již představeny s předstihem, několika letošních premiér se dozajista dočkáme v jejich rodišti – Itálii. Takže jen tak zlehka se podívejme na:

Yamaha T-max 500 patří již několik let k největším rychlíkům (160 km/h) a také druhá generace jeho sportovní buňky dále rozvíjí. Ještě „rychlejší“ vzhled, minus 5 kg hmotnosti, Euro 3 – když to podáme v dnes moderní zkratce.

Yamaha Neo´s

Z nových skútrů Yamahy ještě zmiňme sympatický Neo`s 50, který dostal aktuálnější „look“ – toto slovo je použito záměrně, neboť jde o ideální skútr pro slečny a dámy. A s bezvadnou cenou, v ČR už je k dostání za cenu těsně pod 48 000 korun.

Suzuki tentokrát nechalo své proslulé Burgmany na pokoji, zato trend velkých a pohodlných ráfků přinesl hezkou novinku nazvanou Sixteen – rozměr kol vyčte z názvu snad i analfabet. 

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Jednostopý chameleon, který na silnici mění barvy podle světla

Agresivní chameleon: nový barevný design motocyklů pracuje se světlem.

Možností k vizuálnímu tuningu nabízí motocykly výrazně méně než auta. Přirovnávat práci mnichovského studia impuls.xyz...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Najdete na iDNES.cz