Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let, to už chce pořádnou odvahu. Americký výrobce Harley-Davidson se usilovně snaží shodit nálepku značky, která žije jenom z minulosti, ale současně si chce zachovat své věrné zákazníky.

Nový touringový model Street Glide proto přichází s moderními tvary a řadou inovací, ale pořád si zachovává identitu a emoce z jízdy. Stejně jako ve světě aut se i u motorek s příchodem LED světlometů designérům otevřely nové možnosti, jak ztvárnit svoji myšlenku. Charakteristický obrys harleyácké kapotáže Batwing se poprvé objevil už v roce 1969 u touringového modelu Electra Glide a až do loňska se tvary měnily jen nepatrně.

Nový design zachovává hlavní rysy padesáti let předchozích řad Street Glide.

Letošní inovace s proužky denního svícení a světlometem, který už je kulatý jen po stranách, je proto pořádně razantní zásah. A vyplatilo se, podle ohlasu většiny fandů americké značky se designérům podařilo zachovat historické rysy kapotáže a současně přijít s moderní myšlenkou. Každý, kdo se aspoň vzdáleně orientuje ve světě H-D, novou Street Glide hned pozná. A současně na první pohled působí jako moderní motorka.

Majestát na dvou kolech

I v nové podobě je Street Glide jedinečná svou mohutnou kapotáží, která je přitom zavěšená na řízení a otáčí se spolu s řídítky. Na rozdíl od sesterského modelu Road Glide s širokým světlometem a kapotáží pevně uchycenou na rámu, který pro letošek také dostal hodně modernizovaný design. Jenže zatímco dřív Street Glide vypadala vedle divoké Road Glide jako menší a „nudnější“ mašina, s širokými prosvícenými diodovými pásy do stran, teď při pohledu zepředu vypadá impozantně.

Zajímavá je možnost koupit si tento model s chromovaným motorem a výfuky, nebo si za malý příplatek objednat celý spodek v matně černém provedení. Černý motor a výfukový systém působí moderněji a víc se hodí k designu nové kapotáže, chromované provedení je zase větší klasika. Velký touringový model má prostorné boční kufry, přesto primárně zaměřený na sólovou jízdu. Se spolujezdcem se tu počítá jen okrajově, na to má Harley jiné modely.

Motocykl je možné objednat buď v chromovaném provedení, nebo s černým motorem a výfuky.

Po vyhoupnutí do sedla zaujme nezvykle moderní tvar nádrže o objemu 22,7 litrů, nádrž není tak zaoblená jako dřív a je zkosená na bocích.

Digitalizace

Hlavní novinka je ale samozřejmě přístrojovka řešená formou dotykového displeje s úhlopříčkou 12,3 palců. K novému designu se hodí digitální imitace dvou klasických kruhových budíků, ale jezdec si zde může také spustit mapu s navigací, případně zvolit rozložení Sport s dominantním budíkem nebo cestovní rozložení Tour s větším zobrazením mapy.

Navigace je integrovaná a funguje i bez mobilu, se kterým se přístrojovka samozřejmě umí také spárovat a pro který je připravená malá zásuvka přímo pod displejem. Dotykové ovládání funguje jen při stání, za jízdy je celkem rozumně omezeno jen na tlačítka menu. Většina majitelů ale využije přilbu s headsetem a věci jako navigace nebo infotainment se naučí ovládat hlasovými povely.

Levá ruka obsluhuje tempomat a palubní počítač.

Ovladače na řídítkách obsluhují vše od režimů motoru až po komunikaci se spolujezdcem.

Při prvním svezení jsme marně hledali tlačítko pro zapínání vyhřívaných řídítek. Neobjevili jsme ho ani v menu na displeji, tato funkce je trochu nepochopitelně až v příplatkové výbavě. To u motocyklu za tři čtvrtě milionu trochu překvapí,

Naopak potěšil snadno použitelný a intuitivní tempomat a jednoduché přepínání jízdních režimů Rain, Road, Sport a Custom. Jízdní režimy řídí reakci plynu a nástup výkonu, ale také míru zásahu elektronických asistentů náklonového ABS, kontroly trakce a dalších bezpečnostních funkcí.

Po celém dni v sedle stráveném mezi vápencovými skalami v kopcích nad Marseille, v pořádné zimě a prakticky neustále v mírném deštíku jsem byl moc rád za kontrolu trakce a občas si naschvál nechal jen tak pro radost trochu proklouznout zadní kolo na výjezdu ze zatáček. Náklonová kontrola trakce zkoriguje nastupující prokluz, ale není to takové to hrubé ustřižení výkonu jako dřív. Výsledkem je příjemný a jistý pocit, že si i na mokru můžu bezpečně dovolit ostřejší tempo.

V zatáčkách se hodí jízdní pozice s mírným nakrčením dopředu k řídítkám.

Talent pro turistiku

Street Glide má vzornou touringovou ergonomii, jen řídítka tady jsou pocitově lehce zalomená směrem dolů. Až tak, že jsem si u své skoro dvoumetrové postavy při otáčení v plném rejdu občas brnknul rukou o koleno a jako majitel bych si asi řídítka natočil trochu výš. Řídítka jsou na cruiser poměrně vepředu a dávají příjemnou pozici s mírným náklonem dopředu i pro jízdu po městě nebo v zatáčkách.

Jezdec má slušnou odezvu od předního kola a v náklonech je tu příjemná jistota a vedení předního kola. Jenže to má i negativní stránku, Street Glide sdílí rám a spodní část s modelem Road Glide s úplně jiným posezem. Řadicí páka a páka brzdy jsou proto poměrně dost vepředu a při každém řazení nebo brzdění jsem musel zvednout nohu a přesunout ji dopředu a najít páku. Sedlo je dokonale pohodlné, tady je znát, že po padesáti letech vývoje této řady už je prostě těžké cokoli vylepšovat.

Ročník 2024 přinesl inovovaný systém chlazení hlav válců a nové sání a výfukový systém, vše s cílem zklidnit chod, zvýšit výkon a snížit spotřebu. Nový motor Milwaukee-Eight 117 V-Twin o zdvihovém objemu 1 923 cm3 je o padesát kubíků větší než u předchozích touringů. Celkových 107 koní (80 kW) výkonu je k dispozici při 5 020 ot/min, zvýšil se i točivý moment až na opravdu masivních 175 Nm.

Motor Milwaukee-Eight™ 117 umí nabídnout maximální výkon 107 koní, ale hlavně obrovský zátah.

Nový agregát je zase o kousek uhlazenější a tahavější, můžete ho podtočit a nechat ho převalovat v nejnižších otáčkách a užívat si dunění a charakter starých Haryků. Nebo ho můžete vytáčet až k omezovači u sedmi tisíc a odmění se vám hladkým zátahem. Nad pět tisíc už trochu vadne, ale pořád má ochotu a láká i ke sportovnější jízdě a i v rychlosti 150 km/h má pořád výkonovou rezervu na další zrychlování. Někdy mi přišel až moc krotký a ochotný, v takové situaci pomůže jediné řešení, přepnout na Sport a už na tlačítko změny režimů nesahat. V tomto režimu je reakce plynu dostatečně razantní a s motorkou je zábava.

Vylepšování

Rám a podvozek jsou v podstatě stejné jako u předchozí verze, ale na zadním odpružení továrna prodloužila zdvihy o polovinu na 76 mm, předpětí lze nastavit pomocí regulátoru pod bočním kufrem. Zdvih vepředu zůstal stejný, ale nenastavitelná přední vidlice od Showy byla pro 2024 předělaná a jinak naladěná, aby odpovídala novému zadnímu odpružení i ostatním změnám konstrukce.

Přestože jde o velký touring, sedlo pro spolujezdce se spíš symbolické, tahle mašina je primárně pro jednoho.

Také kufry jsou posunuté o kousek výš a dovolí větší náklony. Nové odpružení je na rozbité silnici hodně znát a jízda je plynulejší a díky posazu nakloněnému dopředu k řídítkům nedostává jezdec kopance do páteře ani na velkých nerovnostech. Tam, kde bych na loňské Street Glide už trpěl nebo při přejezdu zpomalovacích prahů vyskakoval vysoko nad sedlem, najednou v pohodě sedím v relativním pohodlí.

Nová Street Glide dostala silnější brzdy s průměrem kotoučů 320 mm oproti předchozím 300 mm a čtyřpístkové třmeny. Také hmotnost se snížila o pár kilo na 368 kg v provozním stavu. K dokonalosti už tady chybí jen elektrická zpátečka, kterou řada konkurenčních modelů nabízí a která může občas zachránit situaci při manipulaci s těžkým strojem na místě nebo parkování. Brzdy využívají propojený systém a náklonové ABS, optimalizují rozdělení mezi předek a zadek, aby se předek motorky moc neponořoval.

Když to shrnu, nová Street Glide v každém ohledu funguje o kousek líp, má o pár koní víc výkonu a větší krouťák, vypadá ještě luxusněji a moderněji. A když se to nasčítá, je to hodně velký posun v kvalitě jízdy i emocích proti loňské verzi. A nová Street Glide by byla ve své třídě dokonalá, nebýt toho, že Harley současně nabízí ještě limitovanou CVO verzi s obrácenou přední vidlicí, lepšími brzdami a ještě větším motorem! Jenže ta taky stojí o půl milionu víc, takže standardní Street Glide s cenovkou téměř tři čtvrtě milionu je rozhodně rozumnější volba.

V nabídce jsou kromě červené barvy také modrá, černá a bílá.

Harley-Davidson Street Glide v číslech

  • motor: Milwaukee-Eight 117, 1923 ccm
  • vrtání × zdvih: 103,5 mm × 114,3 mm
  • kompresní poměr: 10,3:1
  • točivý moment: 175 Nm při 3 500 ot/min
  • výkon: 107 k/80 kW při 5 020 ot/min
  • spotřeba: 6 l/100 km
  • výška sedla, nezatížená: 715 mm
  • rozvor: 1 625 mm
  • pneumatika přední: 130/60B19 M/C 61H
  • pneumatika zadní: 180/55B18 M/C 80H
  • objem nádrže: 22,7 l
  • hmotnost, provozní: 368 kg
  • cena (jaro 2024): 780 tisíc korun
Autoři:

Nejčtenější

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

Konstruktérka motorů rallyových škodovek: Evropě chybí asijský hlad po práci

Premium

S nakažlivým nadšením dvacet minut vypráví o ventilových pružinách, dokonale srozumitelně, poutavým zasvěceným vyprávěním zaujme i naprostého laika. Když pak obcházíme model rallyové fabie, všechno...

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

IFA vozila i sličné brigádnice, fungl nová kuřátka a hodně sajrajtu na pole

IFA W50, která vznikla v bezpočtu účelových verzích, byla nejpočetnějším užitkovým automobilem východoněmecké provenience. Vyráběla se od poloviny šedesátých let až do skonání NDR. Připomeňme si...

Vzhůru do sedel. Nejkrásnější motorkářské trasy v Evropě

Některé vás budou rozmazlovat nádhernými scenériemi hned od začátku, a užijí si je i začátečníci. Kvůli jiným budete muset vystoupit daleko ze své komfortní zóny a prověří vaše motoristické...

19. dubna 2025

Veterány déšť nezastavil. Rally Praha revival zavítá i do Německa

Čtrnáctý ročník tradiční veteránské Rallye Praha Revival opět odstartoval, tentokrát z metropole skrápěné deštěm. Slavnostní start se uskutečnil na Velký pátek na náměstí Jana Palacha před Rudolfinem...

18. dubna 2025,  aktualizováno  18:02

Před 130 lety Benz ukázal světu první autobus. Patnáct kilometrů jel hodinu

Premium

Na celém světě se v současnosti prodá ročně přes milion nových autobusů. Podle odhadů číslo poroste. Mnohamiliardový byznys se narodil před 130 lety, kdy v Německu vyjel na trasu historicky první...

18. dubna 2025

V Mostě naposledy. Sraz vytříbených bavoráků čeká stěhování, změní i název

Letošní BMW ///M Day na Autodromu Most byl velkolepý. Na devátý ročník srazu vytříbených bavoráků zavítal rekordní počet majitelů vozů BMW M a M Performance. Rekordní byla i tradiční spanilá jízda po...

18. dubna 2025

Šmírák nebo pomocník? Tesla aktivovala kabinový radar v Ypsilonech

Pokud disponujete novějším modelem Tesla, možná jej máte též. Co? Interiérový radar. Automobilka jej nechala osadit do kabin některých svých vozů. Aby ho teď, po třech letech vyčkávání, konečně...

17. dubna 2025

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

17. dubna 2025

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

17. dubna 2025

S vlakem auto vždy prohraje. Když uváznete mezi šraňkami, nepanikařte

Šraňky mají chránit, ale řidiči je stále ignorují. Souboj nad projíždějícím vlakem přitom jen tak nevyhrají. Víte, jakou rychlostí se může jezdit před přejezd? A umíte zjistit, na jakém přejezdu se...

16. dubna 2025

Růžová mu sluší. Chlapácký Mercedes G upravili pro Barbíny

Posadit se za volant Mercedesu třídy G obvykle znamená, že na ulici nezůstanete bez povšimnutí. Vytvoříte tím o sobě jistý dojem. Ovšem v případě, že u téhož modelu vsadíte na značkovou úpravu Carlex...

16. dubna 2025

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

16. dubna 2025

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Největší kolony aut způsobily sněhové vánice, tajfuny i Woodstock

Ani ty nejdelší kolony, v nichž můžete na českých silnicích a dálnicích uváznout, nebývají zpravidla delší než třicet kilometrů. A byť vám to čekání může přijít krajně depresivní, většinou je to...

15. dubna 2025

Projeli jsme dravou Cupru Terramar, famílii vystřelí na stovku za šest sekund

Pocta závodnímu okruhu, ale hlavně auto s emocemi. Cupra rozšiřuje svoji modelovou paletu o spalovací SUV Terramar. Naváže na úspěch menšího Formentoru, anebo to nebude tak jednoduché?

15. dubna 2025