Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let, to už chce pořádnou odvahu. Americký výrobce Harley-Davidson se usilovně snaží shodit nálepku značky, která žije jenom z minulosti, ale současně si chce zachovat své věrné zákazníky.

Nový touringový model Street Glide proto přichází s moderními tvary a řadou inovací, ale pořád si zachovává identitu a emoce z jízdy. Stejně jako ve světě aut se i u motorek s příchodem LED světlometů designérům otevřely nové možnosti, jak ztvárnit svoji myšlenku. Charakteristický obrys harleyácké kapotáže Batwing se poprvé objevil už v roce 1969 u touringového modelu Electra Glide a až do loňska se tvary měnily jen nepatrně.

Nový design zachovává hlavní rysy padesáti let předchozích řad Street Glide.

Letošní inovace s proužky denního svícení a světlometem, který už je kulatý jen po stranách, je proto pořádně razantní zásah. A vyplatilo se, podle ohlasu většiny fandů americké značky se designérům podařilo zachovat historické rysy kapotáže a současně přijít s moderní myšlenkou. Každý, kdo se aspoň vzdáleně orientuje ve světě H-D, novou Street Glide hned pozná. A současně na první pohled působí jako moderní motorka.

Majestát na dvou kolech

I v nové podobě je Street Glide jedinečná svou mohutnou kapotáží, která je přitom zavěšená na řízení a otáčí se spolu s řídítky. Na rozdíl od sesterského modelu Road Glide s širokým světlometem a kapotáží pevně uchycenou na rámu, který pro letošek také dostal hodně modernizovaný design. Jenže zatímco dřív Street Glide vypadala vedle divoké Road Glide jako menší a „nudnější“ mašina, s širokými prosvícenými diodovými pásy do stran, teď při pohledu zepředu vypadá impozantně.

Zajímavá je možnost koupit si tento model s chromovaným motorem a výfuky, nebo si za malý příplatek objednat celý spodek v matně černém provedení. Černý motor a výfukový systém působí moderněji a víc se hodí k designu nové kapotáže, chromované provedení je zase větší klasika. Velký touringový model má prostorné boční kufry, přesto primárně zaměřený na sólovou jízdu. Se spolujezdcem se tu počítá jen okrajově, na to má Harley jiné modely.

Motocykl je možné objednat buď v chromovaném provedení, nebo s černým motorem a výfuky.

Po vyhoupnutí do sedla zaujme nezvykle moderní tvar nádrže o objemu 22,7 litrů, nádrž není tak zaoblená jako dřív a je zkosená na bocích.

Digitalizace

Hlavní novinka je ale samozřejmě přístrojovka řešená formou dotykového displeje s úhlopříčkou 12,3 palců. K novému designu se hodí digitální imitace dvou klasických kruhových budíků, ale jezdec si zde může také spustit mapu s navigací, případně zvolit rozložení Sport s dominantním budíkem nebo cestovní rozložení Tour s větším zobrazením mapy.

Navigace je integrovaná a funguje i bez mobilu, se kterým se přístrojovka samozřejmě umí také spárovat a pro který je připravená malá zásuvka přímo pod displejem. Dotykové ovládání funguje jen při stání, za jízdy je celkem rozumně omezeno jen na tlačítka menu. Většina majitelů ale využije přilbu s headsetem a věci jako navigace nebo infotainment se naučí ovládat hlasovými povely.

Levá ruka obsluhuje tempomat a palubní počítač.

Ovladače na řídítkách obsluhují vše od režimů motoru až po komunikaci se spolujezdcem.

Při prvním svezení jsme marně hledali tlačítko pro zapínání vyhřívaných řídítek. Neobjevili jsme ho ani v menu na displeji, tato funkce je trochu nepochopitelně až v příplatkové výbavě. To u motocyklu za tři čtvrtě milionu trochu překvapí,

Naopak potěšil snadno použitelný a intuitivní tempomat a jednoduché přepínání jízdních režimů Rain, Road, Sport a Custom. Jízdní režimy řídí reakci plynu a nástup výkonu, ale také míru zásahu elektronických asistentů náklonového ABS, kontroly trakce a dalších bezpečnostních funkcí.

Po celém dni v sedle stráveném mezi vápencovými skalami v kopcích nad Marseille, v pořádné zimě a prakticky neustále v mírném deštíku jsem byl moc rád za kontrolu trakce a občas si naschvál nechal jen tak pro radost trochu proklouznout zadní kolo na výjezdu ze zatáček. Náklonová kontrola trakce zkoriguje nastupující prokluz, ale není to takové to hrubé ustřižení výkonu jako dřív. Výsledkem je příjemný a jistý pocit, že si i na mokru můžu bezpečně dovolit ostřejší tempo.

V zatáčkách se hodí jízdní pozice s mírným nakrčením dopředu k řídítkám.

Talent pro turistiku

Street Glide má vzornou touringovou ergonomii, jen řídítka tady jsou pocitově lehce zalomená směrem dolů. Až tak, že jsem si u své skoro dvoumetrové postavy při otáčení v plném rejdu občas brnknul rukou o koleno a jako majitel bych si asi řídítka natočil trochu výš. Řídítka jsou na cruiser poměrně vepředu a dávají příjemnou pozici s mírným náklonem dopředu i pro jízdu po městě nebo v zatáčkách.

Jezdec má slušnou odezvu od předního kola a v náklonech je tu příjemná jistota a vedení předního kola. Jenže to má i negativní stránku, Street Glide sdílí rám a spodní část s modelem Road Glide s úplně jiným posezem. Řadicí páka a páka brzdy jsou proto poměrně dost vepředu a při každém řazení nebo brzdění jsem musel zvednout nohu a přesunout ji dopředu a najít páku. Sedlo je dokonale pohodlné, tady je znát, že po padesáti letech vývoje této řady už je prostě těžké cokoli vylepšovat.

Ročník 2024 přinesl inovovaný systém chlazení hlav válců a nové sání a výfukový systém, vše s cílem zklidnit chod, zvýšit výkon a snížit spotřebu. Nový motor Milwaukee-Eight 117 V-Twin o zdvihovém objemu 1 923 cm3 je o padesát kubíků větší než u předchozích touringů. Celkových 107 koní (80 kW) výkonu je k dispozici při 5 020 ot/min, zvýšil se i točivý moment až na opravdu masivních 175 Nm.

Motor Milwaukee-Eight™ 117 umí nabídnout maximální výkon 107 koní, ale hlavně obrovský zátah.

Nový agregát je zase o kousek uhlazenější a tahavější, můžete ho podtočit a nechat ho převalovat v nejnižších otáčkách a užívat si dunění a charakter starých Haryků. Nebo ho můžete vytáčet až k omezovači u sedmi tisíc a odmění se vám hladkým zátahem. Nad pět tisíc už trochu vadne, ale pořád má ochotu a láká i ke sportovnější jízdě a i v rychlosti 150 km/h má pořád výkonovou rezervu na další zrychlování. Někdy mi přišel až moc krotký a ochotný, v takové situaci pomůže jediné řešení, přepnout na Sport a už na tlačítko změny režimů nesahat. V tomto režimu je reakce plynu dostatečně razantní a s motorkou je zábava.

Vylepšování

Rám a podvozek jsou v podstatě stejné jako u předchozí verze, ale na zadním odpružení továrna prodloužila zdvihy o polovinu na 76 mm, předpětí lze nastavit pomocí regulátoru pod bočním kufrem. Zdvih vepředu zůstal stejný, ale nenastavitelná přední vidlice od Showy byla pro 2024 předělaná a jinak naladěná, aby odpovídala novému zadnímu odpružení i ostatním změnám konstrukce.

Přestože jde o velký touring, sedlo pro spolujezdce se spíš symbolické, tahle mašina je primárně pro jednoho.

Také kufry jsou posunuté o kousek výš a dovolí větší náklony. Nové odpružení je na rozbité silnici hodně znát a jízda je plynulejší a díky posazu nakloněnému dopředu k řídítkům nedostává jezdec kopance do páteře ani na velkých nerovnostech. Tam, kde bych na loňské Street Glide už trpěl nebo při přejezdu zpomalovacích prahů vyskakoval vysoko nad sedlem, najednou v pohodě sedím v relativním pohodlí.

Nová Street Glide dostala silnější brzdy s průměrem kotoučů 320 mm oproti předchozím 300 mm a čtyřpístkové třmeny. Také hmotnost se snížila o pár kilo na 368 kg v provozním stavu. K dokonalosti už tady chybí jen elektrická zpátečka, kterou řada konkurenčních modelů nabízí a která může občas zachránit situaci při manipulaci s těžkým strojem na místě nebo parkování. Brzdy využívají propojený systém a náklonové ABS, optimalizují rozdělení mezi předek a zadek, aby se předek motorky moc neponořoval.

Když to shrnu, nová Street Glide v každém ohledu funguje o kousek líp, má o pár koní víc výkonu a větší krouťák, vypadá ještě luxusněji a moderněji. A když se to nasčítá, je to hodně velký posun v kvalitě jízdy i emocích proti loňské verzi. A nová Street Glide by byla ve své třídě dokonalá, nebýt toho, že Harley současně nabízí ještě limitovanou CVO verzi s obrácenou přední vidlicí, lepšími brzdami a ještě větším motorem! Jenže ta taky stojí o půl milionu víc, takže standardní Street Glide s cenovkou téměř tři čtvrtě milionu je rozhodně rozumnější volba.

V nabídce jsou kromě červené barvy také modrá, černá a bílá.

Harley-Davidson Street Glide v číslech

  • motor: Milwaukee-Eight 117, 1923 ccm
  • vrtání × zdvih: 103,5 mm × 114,3 mm
  • kompresní poměr: 10,3:1
  • točivý moment: 175 Nm při 3 500 ot/min
  • výkon: 107 k/80 kW při 5 020 ot/min
  • spotřeba: 6 l/100 km
  • výška sedla, nezatížená: 715 mm
  • rozvor: 1 625 mm
  • pneumatika přední: 130/60B19 M/C 61H
  • pneumatika zadní: 180/55B18 M/C 80H
  • objem nádrže: 22,7 l
  • hmotnost, provozní: 368 kg
  • cena (jaro 2024): 780 tisíc korun

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.