Kořeny značky Ducati, která se proslavila výrobou motocyklů, sahají až do roku 1926. Tehdy byla coby rodinná firma založena Antoniem Cavalierim Ducatim a jeho třemi syny Adrianem, Brunem a Marcellem v italské Bologni, její specializací byla výroba elektronek, kondenzátorů a různých součástek pro radiopřijímače. Až na podzim 1944 představila prototyp jízdního kola s pomocným motorkem, model Cucciolo, to znamená italsky „mládě“.
Po konci druhé světové války se produkce tohoto motoru rozjela ve velkém, spolu s ním byla zákazníkovi dodána i palivová nádržka včetně dalšího nezbytného příslušenství. Zákazník si mohl pomocný motor svépomocí namontovat na jakékoli jízdní kolo, na jeho zástavbu se však specializovaly i různé malé firmy.
Pramáti všech ducatek, Ducati Cucciolo, je možné spatřit i v pražském obchodním centru Arkády Pankrác, kde se až do 1. března koná výstava Ducati: italská motocyklová ikona. Vystavený exemplář je zároveň důkazem, že se přídavný motor značky Ducati montoval na jakékoli kolo a že byl dovážen i do poválečného Československa. Motorem z roku 1949 je totiž osazeno dámské jízdní kolo ČZ Achilles. V 50. letech minulého století jej pak firma dodává namontovaný i ve vlastních rámech, zároveň se zvyšuje objem z 48 na 55 a 60 ccm.
Od 60. let minulého století je specialitou Ducati takzvané nucené zavírání ventilů. Jako jediná totiž u motorů pro civilní využití stále používá desmodromický ventilový rozvod, u kterého je otevření i zavření ventilu ovládáno vačkou, zatímco u běžného motoru je k jeho zavírání použita vinutá pružina. Prvním modelem s desmodromickým rozvodem bylo Ducati 125 GP Desmo, které si svůj debut odbylo v roce 1956. Tento model sice na pražské Pankráci k vidění není, nicméně návštěvníci obchodního centra mohou obdivovat další třicet zajímavých strojů mapujících historii italské motocyklové značky.
Z historických kousků lze v expozici obdivovat také modely 98 TS z roku 1958, 125 Sport z roku 1961 či Scrambler 350 z roku 1973, po jehož boku v samostatné expozici stojí i modernizovaná podoba jeho moderního pojetí, aktuální model Scrambler Icon 2G.
Mezi lákadla putovní výstavy, která se v březnu přestěhuje do Ostravy, aby přes polský Krakov své putování zakončila v květnu v Brně, jsou i stroje se slavnou minulostí jako Imola, Darmah či Hailwood.
To nejlepší z výstavy, která se koná pod záštitou importéra Ducati pro Českou republiku, pak představují exempláře ze soukromé sbírky Martina Kleina, jednoho z největších sběratelů motocyklů této značky na světě. Jde o závodní speciály 999R, Panigale V4S několikanásobných mistrů Troye Baylisse a Jorge Lorenza či Panigale V4S továrních jezdců Ducati Francesca Bagnaii či Alvara Bautisty. Své motocykly zapůjčilo i několik dalších sběratelů a vlastníků strojů Ducati.
Vystaveny jsou i dva modely exkluzivních limitovaných edicí, které vzešly ze spolupráce se známou italskou automobilkou: Streetfighter V4 Lamborghini inspirovaný supersportem Huracán STO a Diavel 1260 Lamborghini odkazující na první hybridní model značky, Lamborghini Sián FKP 37. Produkce obou motocyklů je omezena na pouhých 630 kusů (první dvě pozice odkazují na rok založení automobilky Lamborghini), v případě streetfighteru plánuje Ducati vyrobit ještě 63 kusů speciální edice určené výhradně pro majitele vozů Huracán STO.
V rámci doprovodného programu mohou návštěvníci „osedlat“ motocykl Ducati pod taktovkou bývalého českého jezdce MotoGP Lukáše Peška, který je zároveň testovacím jezdcem Ducati a českým ambasadorem značky. Připravena je také jednoduchá tipovací soutěž o hodnotné ceny od partnerů akce.