Autofotka týdne: Ďábel v brnění tankuje benzin, i když je to Diesel

aktualizováno 
Asi se shodneme na tom, že Ducati Diavel nepatří mezi tuctové stroje v jakékoli své podobě. Odvážní italští designéři však usoudili, že extravagance není nikdy dost a ďábla zasnoubili se světoznámou módní značkou Diesel.

Ducati Diavel Diesel | foto: Ducati

Výsledkem tohoto svazku je limitovaná série mašin tradiční italské značky v hodně netradičním pojetí. Kapotáže nádrže, větrného štítku a krovky sedla spolujezdce jsou nahrazeny ručně svařeným ocelovým brněním s přiznanými sváry a nýty.

Ducati Diavel Diesel

Jezdec spočine na ručně čalouněném sedle z hnědé kůže. Na bocích nádrže jsou vsazeny tabulky s rudým logem Diesel. Stejnou barvou je nabarveno pět článků řetězu a radiální brzdové třmeny Brembo. Rudou barvou se také rozzáří palubní deska. Dalším malým uměleckým dílem je výfukový systém. Trubky svodů jsou pokryty matně černým keramickým nástřikem Zircotec a mohutné koncovky jsou zakončeny víčky s logy ve tvaru pyramid.

Ducati Diavel Diesel v číslech

  • motor:Testastretta 11°DS, kapalinou chlazený dvouválec do L, 4 ventil Desmodromic, 1198,4 ccm, 162 k/119kW při 9250 ot./min, 130,5 Nm při 8000 ot./min
  • převodovka: 6stupňová
  • rám: příhradový z ocelových trubek
  • rozvor: 1580 mm
  • pneumatiky: přední 120/70 ZR 17, zadní 240/45 ZR 17
  • palivová nádrž: 17 l
  • suchá hmotnost: 210 kg
  • výška sedla: 770 mm
  • cena: 615 000 Kč

Srdcem mašiny je motor Ducati Testastretta s úhlem válců 11° a dvěma svíčkami na válec vyvinutý stejným způsobem jako motory závodních speciálů. To dává motoru Diavelu parametry superbiku. K dispozici je 162 koní a šílených 130Nm krouticího momentu ovládaných elektronicky řízeným plynem ride-by-wire.

Tenhle arzenál nelze spojit se silnicí jinak než za pomoci 240mm široké zadní gumy, kterou vyvinula firma Pirelli speciálně pro Diavel. Kromě zadní pneumatiky hodně úctyhodných rozměrů pomáhá jezdci posla z pekel krotit i systém DSP (Ducati Safety Pack), který má na starosti ovládání brzdového systému ABS a DTC ( Ducati Traction Control ) hlídající kontrolu trakce. Systém je nastavitelný v osmi úrovních.

Italský individualista má ambice stát se sběratelským kusem. Do výroby je připravena omezená série 666 kusů. Číslo je symbolikou kombinace tří slov, každé po šesti písmenech: Ducati Diavel Diesel. Každá mašina ponese na svém rámu štítek s vygravírovaným výrobním číslem.

Ducati Diavel Diesel
Ducati Diavel Diesel

Claudio Domenicali, výkonný ředitel holdingu Ducati Motor k tomu říká: „Detaily, které jsou charakteristické pro Diavel Diesel, nezaujmou pouze znalce zvláštních motocyklů, ale i lidi z naprosto odlišných společenských vrstev. Například ze světa módy. Je pro nás velmi stimulující posunout se mimo motocyklový svět a rozšířit tak oblasti zájmu naší značky.“

Fotogalerie

Každý majitel navíc ke svému limitovanému kusu obdrží servisní stojan a designovou krycí plachtu.

Navzdory senzací zavánějícímu názvu tedy Ducati Diavel Diesel tankuje benzin. Pohon páchnoucí mastnou tekutinou nadále téměř výhradně zůstává doménou archaického Enfieldu Bullet nebo Kawasaki KLR 670, se kterou do této slepé uličky vjela americká armáda (přehled naftových motorek najdete zde). Díky svému jedinečnému vzhledu na sebe charismatický Ital spolehlivě upoutá pozornost i bez černého oblaku za výfukem. A jaká je cena za jedinečnost? U Ducati ji ohodnotili na 615 000 korun včetně DPH. První kusy mají být vyrobeny počátkem dubna 2017.

Autoři:
Témata: diesel, Benzina, Ducati

Nejčtenější

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Ojeté VW, škody a toyoty si cenu drží, nejvíc padá u aut z Francie

Ilustrační snímek

Trh mladých ojetin stále roste a pravděpodobně tomu tak bude i nadále. Zejména pokud dojde k avizovanému zdražování...

Další z rubriky

Stařec a motorka. Jeho tři sta kilometrů za hodinu dosud nikdo nepřekonal

Motocyklová legenda Burt Munro

Před 120 roky se na Novém Zélandu narodila motocyklová legenda Burt Munro. Muž, který ve svých sedmašedesáti letech, s...

Příliš žhavé elektromotorky. Shořely před startem šampionátu

V Jerezu všechny motocykly pro závody elektrických superbiků i s paddockem...

Za měsíc měl v Jerezu odstartovat nový šampionát MotoE pro elektrické motocykly, kde by všichni jezdci startovali se...

Harley loví zákazníky u kolébky. Koupil výrobce elektrokol

Harley-Davidson koupil firmu, která vyrábí dětská elektrokola. Vychová si nové...

Harley-Davidson už dávno není značka vousáčů v kůži. Stroje legendárního amerického výrobce mají dnes velmi rozmanitou...

Suzuki VS 750 Intruder
Suzuki VS 750 Intruder

r.v. 1989, naj. 35 500 km
65 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz