náhledy
Dernu znají dráhoví cyklisté, říkají tak motocyklu, který udává tempo v keirinu, to je jedna z disciplín dráhové cyklistiky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pojmenování si dráhaři vypůjčili od francouzského výrobce Rogera Dernyho, který se na motorky pro okruhové závody cyklistů specializoval.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Firma Derny vyráběla motokola ve Vichy mezi roky 1930 a 1958. Osazovali je motory značky Zurcher s objemem 98 ccm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V letech 1947 až asi 1956 vyrobili pár kusů těchto dvoumístných motocyklů a používali je hlavně studenti pro různé závody.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stroje měly motory objemu 125 kubíků, svou konstrukcí to bylo spíše takové dvoukolo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stroj sice vypadá velmi staře, ale konkrétně tento kus byl vyroben v roce 1952.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stroj ve fotogalerii to potvrzuje tím, že má místo převodovky klasickou trojkoločkovou přehazovačku z kola, další dvě rychlosti přidal motor, ty se přepínaly páčkou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Celkem má to bizarní motokolo tedy šest rychlostí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motokolo Derny
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motokolo Derny
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Po konci firmy v roce 1957 vznikla nová společnost zabývající se až do sedmdesátých let servisem a přestavbami existujících strojů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ve Francii je těchto motokol dost. Tandemové Derny je v Česku podle všeho jediné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Roger Derny sám zkoušel na začátku minulého století závodit.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní přehazovačka s pastorky jasně odkazují na cyklistický původ stroje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz