Jednostopý chameleon, který na silnici mění barvy podle světla

aktualizováno 
Možností k vizuálnímu tuningu nabízí motocykly výrazně méně než auta. Přirovnávat práci mnichovského studia impuls.xyz k prostému upgradování vnějšího vzhledu konkrétního stroje by nám však lehce neprošlo. Sami se považují spíše za umělce, kteří posouvají limity technických možností jednostopých vozidel.

Agresivní chameleon: nový barevný design motocyklů pracuje se světlem. | foto: Philipp Wulk

Jejich aktuální projekt fotocitlivé kamufláže prorůstá celou kapotáží.

Na počátku projektu, který si vysloužil název V/, stojí sympatické univerzální káčko, tedy motocykl BMW K100. Designér a umělec Florian Huth z něj ovšem mnoho původního neponechal. Vyjmul stávající motor, nahradil kola osmnáctipalcovými, zkrátil vidlice.

V ateliéru pak změnil světla, dodal matnou červenou alcantru, materiál z ultra-jemných bikomponentních vláken a červenou značkovou kůži na sedadlo. Výsledkem byl stroj, který fádní tovární předlohu moc nepřipomíná.

Hrátky za hranicí designu

Motorka vypadala díky zkrácenému profilu jako nazlobený buldok, což byl prý přesně ten agresivní profil, který autor úpravou zamýšlel. Navíc díky červeno-černé kombinaci barev máte skutečně pocit, že se koukáte na něco nebezpečného. Překvapivě, zrovna faktor bezpečnosti je tu na prvním místě a jde ruku v ruce s důmyslnou povrchovou úpravou.

Celý střední rám a nádrž modifikovaného káčka je pokryta kamufláží, vytvořenou z fotocitlivých plošek. A jejich „zneklidňující“ uspořádání mění svou barvu v závislosti na dopadajícím světle. Červená, bílá, černá, zlatá? Jakou barvu má vlastně ten stroj? Těžko říct.

Fotogalerie

Barevně se dokonale přetvařuje, morfuje, podle úhlu a intenzity světelného zdroje v okolí. Díky tomu, že násobí potenciál světla, stává se stroj velmi nápadným a nepřehlédnutelným, komfortně bezpečným. Současně však využívá škály barevných tónů, aby se maskoval a od svého okolí distancoval. A právě proto je naprosto unikátní.

Síla projektu V/ vynikne při pomalé jízdě po neony osvětleném bulváru, protože každou chvílí se stroj pod vámi barevně mění. Je to dokonalý chameleon, který je, byť to zní jako protimluv, zrovna tak nepřehlédnutelný jako neviditelný. Jen pozor, až budete tuhle u chodníku odstavenou motorku hledat. Může mít totiž jinou barvu, než když jste ji parkovali.

Originalita věčné změny

„Je to fúze mezi motorkou, uměním a pokročilou technologií,“ říká Huth, autor projektu. Polygonový kryt je totiž výsledkem počítačového modelu vytvořený 3D tiskárnou. Vsazení a překrytí ochrannou fólií je však zase práce rukou. Lidé ze studia impuls.xyz si prostě rádi hrají. Proměnlivý barevný kontrast pak vytváří ostrý skok mezi viditelnými a neviditelnými prvky designu.

„Pokoušíme se reinterpretovat známý objekt a posunout ho na jinou úroveň. Nechceme jen motorku silnější a výkonnější, nechceme jen hrátky s povrchovou úpravou. Naším cílem je stroj, který jde dopředu ve všech směrech a zachovává si autentičnost i originalitu provedení.“ Což agresivnímu chameleonovi V/ skutečně upřít nelze.

Agresivní chameleon: nový barevný design motocyklů pracuje se světlem.
Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: motocykl, design, BMW

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Malé harleye se budou vyrábět v Číně, použijí technický základ Benelli

Vizualizace malého stroje Harley-Davidson

Malé Harley-Davidsony se budou vyrábět v Číně vedle italských strojů Benelli či německých Mercedesů. Americký výrobce...

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Alpskými průsmyky na vespě. Nejlepší trasy, které stojí za pot a slzy

Karolína Hornová na vespě v Alpách: Mangartsko sedlo

Vespa není jen stylové přibližovadlo do města. S partou nadšenců z Vespa Clubu Praha jsem projela i ty nejzáludnější...

Najdete na iDNES.cz