Čínské tříválce v naháči i supersportu válí. Protáhli jsme je na okruhu

CFMOTO zažívá v poslední době obrovský boom a v počtu v ČR prodaných strojů poměrně zdatně válcuje veškerou konkurenci. Zatímco dřív se snažil upoutat především cenou, v poslední době přichází s modely, které jsou stéle konkurenceschopnější i ve srovnání se zavedenou špičkou.
Motor funguje skvěl nejen ve vysokých otáčkách, ale v celém spektru

Motor funguje skvěl nejen ve vysokých otáčkách, ale v celém spektru | foto: Jan Altner

Mezi takové modely patří bezesporu i tříválec o obsahu 675 ccm. Motor nevznikl úplně na čistém papíře, ale rozšířením dvouválce o objemu 450 ccm o jeden válec. CFMOTO tedy nesází jen na spolupráci s KTM, ale investuje nemalé prostředky i do vlastního vývoje. 675 přichází ve dvou verzích.

První verze 675NK jako naháč, druhá 675SR-R jako kapotovaný supersport. Líbivost designu může být subjektivní, ale za mě se povedly obě verze. Měl jsem možnost otestovat oba stroje na okruhu Protimao poblíž portugalského Algarve. Obě verze jsou si hodně podobné a liší se opravdu drobnostmi.

Motor je usazený v rámu z ocelových trubek. Výkon je naladěný na 66 kW (88 koní), které nabízí v 11 000 otáčkách za minutu. Rychlořazení funguje jen nahoru, podřazovat musíme se spojkou. Převodovka má šest rychlostních stupňů a samozřejmostí je i antihopingová spojka. Vpředu upside down vidlice a zadní monoblock podvozek od KYB jsou stavitelné. Brzdy J Juan, v předu čtyřpístkové třmeny a dva kotouče 300 mm a vzadu jeden 240 mm. Pohotovostní hmotnost je příjemných 189 kg.

CF se vytáhlo i s elektronikou, 5palcový displej je přehledný a dobře čitelný i na slunci. Jak už začíná být v dnešní době zvykem, můžete propojit stroj se svým mobilním telefonem. Připojíte se přes Bluetooth a na displeji motocyklu můžete sledovat, kdo vám volá, případně jakou hudbu si pouštíte do své helmy. Přes aplikaci můžete sledovat, kde se vaše motorka zrovna nachází, po návratu domů se můžete podívat na to, kde jste jezdili a prohlédnout si například ujetou vzdálenost, dobu jízdy, průměrnou rychlost, maximální rychlost a další data.

Přes WIFI připojení můžete upgradovat i firmware motocyklu. Pokud potřebujete po cestě dobít telefon, nemusíte řešit, jestli s sebou máte kabel s USB-A nebo USB-C konektorem, toto céefo má totiž standardně oba konektory. To jsou vlastnosti, ve kterých jsou si oba modely rovny. Liší se od sebe samozřejmě kapotami, ale i řídítky a ergonomií posezu na motorce. Rozdíl je samozřejmě i v ceně, 675NK stojí 175 tisíc a 675SR-R o dvacet tisíc víc.

SR-R jsme vyzkoušeli rovnou na závodní trati Portimao, kde se ještě nedávno jezdila i F1. Trať je to krásná a široká, ale náročná a s několika slepými horizonty. Takže jsem si musel zvykat na novou motorku i na pro mě novou 4,65 km dlouhou technicky náročnou trať. Ale hned od začátku všechno fungovalo překvapivě dobře.

Motor je nejzábavnější, když se přiblížíte 11 tisícům otáčkám. Je opravdu elastický, s možností využití širokého spektra otáček, takže vás nevytrestá a krásně se sebere i z těch nižších, když budete mít špatně podřazeno.

Rychlořazení nahoru funguje výborně a pochvalu zaslouží i pěkný zvuk motoru a koncovky výfuku, který je schovaný kvůli těžišti pod motorem a za který se SR-R nemusí rozhodně stydět. Dalším důležitým faktorem je podvozek, který je stavitelný a i když jsem neměl čas pohrát si s jeho nastavením, nedostal jsem se na limit a podržel mě, když bylo potřeba.

Skvělé brzdy

Posledním důležitým faktorem jsou brzdy. V této disciplíně CFMOTO často nevynikalo, proto mě zklamalo, že u stroje s okruhovými ambicemi nepoužili Bremba, ale J Juany. Jenže k mému velkému překvapení fungují tyto brzdy naprosto skvěle. Výborně se dávkují a účinnost je výborná. Na okruhu během dvacetiminutových stintů vůbec nevadly a podíl na tom má určitě i jejich náporové chlazení.

Motocykl je vybaven i kontrolou trakce a náklonovým ABS a tady jsem bohužel jednu pihu na kráse našel. ABS se občas chová trochu nevypočitatelně. Ne že by vám dovolilo stroj přebrzdit, ale někdy se rozhodne snížit sílu brzdného účinku a připraví vám dramatické okamžiky. Naštěstí k tomu dochází jen v opravdu mezních situacích, při běžné jízdě všechno funguje dobře.

Vzhledem k tomu, že se zřejmě jednalo o předprodukční stroje a elektronika je od renomovaného evropského výrobce, dá se očekávat, že tento problém CF dořeší upgradem firmware řídící jednotky ABS nebo překalibrováním systému. ABS není možné standardně vypnout tlačítkem, ale pokud budete chtít jezdit bez ABS (samozřejmě na uzavřené trati), stačí vytáhnout tu správnou pojistku.

Já si část jízd po trati v tomto režimu zkusil a motorka se chovala skvěle. I díky nízké hmotnosti se stroj skvěle vodí a překlápí ze strany na stranu. To, jak letíte v Portimau na roztočenou pětku do poslední zatáčky po koleni slepým horizontem k cílové zatáčce, prostě musí zvednout tep každému a přál bych to s tímto tříválcem zažít všem milovníkům rychlé jízdy.

CFMOTO se s tímto strojem posouvá zase o metu dál a rozhodně posílá 675SR-S mezi dospělé stroje. Jak podvozek, tak brzdy (s vypnutým ABS) mi dávaly dobrou zpětnou vazbu a co je důležité, SR-S mě hodně bavila! Na učení okruhové jízdy nebo hobby ježdění po závodních tratích je to skvělý stroj za výborné peníze. Na rozdíl od litrových superbiků nebude žrát gumy a dovolí vám sáhnout si na limity a rozhodně se s ní nebudete nudit.

Nejčtenější

Před 40 lety představil Ford Scorpio. Aby ho pak odrovnal příšerným designem

Před 40 lety, v květnu 1985, byla představena první generace automobilu Ford Scorpio, který se v roce 1986 stal evropským automobilem roku. Automobil vyšší střední třídy s pohonem zadních kol se...

V německé statistice poruchovosti aut zklamala Toyota. Škodovky potěšily

Premium

Německý autoklub ADAC představil loňské statistiky poruchovosti. A je to opět zajímavé čtení. Elektromobily jsou méně náchylné k poruchám než auta se spalovacími motory. Největším potížistou jsou...

Samá Čína. Barcelonský autosalon ukazuje ambice značek tlačících se do Evropy

Barcelonský autosalon možná nepatří do světové extraligy motoristických přehlídek, v dobách dnešního absolutního úpadku evropských autoveletrhů ovšem patří aktuální ročník probíhající od 10. do 18....

Do elektroaut nutí firmy banky, českým spíš chybí Fabia Combi, říká expert

Premium

Leasingová společnost Drivalia spravuje v Česku flotilu zhruba třiceti tisíc firemních aut. Těch elektrických je z nich přibližně patnáct set, čínských aut je ještě méně. „Podíl obou však poroste. Do...

Titovy limuzíny. Jugoslávský vůdce přesedlal ze sovětských monster na ameriky

Pár kilometrů jižně od Lublaně sídlí Slovinské technické muzeum. V jedné u hal návštěvníci najdou skvost: sbírku aut, která využíval šéf socialistické Jugoslávie Josip Broz Tito. Procházet se mezi...

Jednoduchý úkol s velkým dopadem. Proč nezanedbávat kontrolu tlaku v pneumatikách

Přestože řada motoristů každoročně řeší přezouvání a nákupy pneumatik, na pravidelnou údržbu už jich velká část zapomíná. Tlak v pneumatikách vašeho vozu je ovšem vhodné ověřovat alespoň jednou za...

17. května 2025

Češi si často neumějí vybrat správné kolo. Na co se zaměřit a jak si neublížit

Výběr správné velikosti je při pořizování jízdního kola často podceňovaná disciplína. Letmý pohled u cyklostezky říká, že možná víc než polovina jezdců má kolo špatné velikosti nebo ho mají špatně...

17. května 2025

Manželům začal hluk vadit dodatečně, spor s autodromem Most nekončí

Manželé bydlící jen kousek od mosteckého autodromu si roky stěžují na přílišný hluk. Vše skončilo u soudu, který jim, pro některé překvapivě, dal za pravdu. Zástupci okruhu se hodlají dovolat k...

17. května 2025

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

17. května 2025

Chceme zrušit zákaz prodejů aut se spalovacím motorem, řekl Kupka

Evropská komise představila akční plán pro automobilový průmysl, který se zaměřuje na inovace, digitalizaci a čistou mobilitu. V současnosti roste tlak na dekarbonizaci a zjednodušení byrokracie.

16. května 2025,  aktualizováno  20:08

Hvězdou při otevření nové Mototechny bylo Chladovo bugatti, takto burácí

Značka Mototechna se před dvěma měsíci oddělila od AAA Auto a chce se profilovat jako prodejce prémiových aut nabízejících nadstandardní služby. Na slavnostní otevření prvního showroomu dorazil také...

16. května 2025  16:10

Výměna stěračů je jednoduchá a zvládne ji téměř každý. Levným se vyhněte

Základem pro bezpečnost za volantem je dobrý výhled a čisté sklo. Nepodceňujte kondici stěračů, zabrat jim dává slunce i zima. Kvalitní výhled i za deště zajistí jen dobře fungující stěrače. Výměna u...

16. května 2025

Průkopník plug-in hybridů je zpátky. Outlander má tři motory a otravné asistenty

Mitsubishi Outlander po čtyřleté přestávce v Evropě naskakuje do rychle rozjetého vlaku kategorie SUV. Průkopník plug-in hybridního pohonu sází na to, co mu dříve přineslo úspěch. A tvrdí muziku...

16. května 2025

Přes jezero a Alpy až na Riviéru. Podívejte se na automobilové perly z Česka

Poklidné páteční ráno 2. května se na Letné rozzářilo nejen jarním sluníčkem, ale i plechy veteránů a vyladěnými outfity jejich posádek. Slavnostní start třetího ročníku Czech Oldtimer Express před...

16. května 2025

Prodeje elektroaut trhají rekordy. Letos se jich prodá ve světě přes 20 milionů

Prodej elektrických a plug-in hybridních vozidel překročí letos v celém světě 20 milionů a na prodeji nových aut se budou tyto vozy podílet alespoň z 25 procent. Jejich podíl na celkovém prodeji aut...

15. května 2025

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Seat vznikl před 75 lety. Byli jsme na oslavě španělských krasavců

Barcelona (od zpravodaje iDNES.cz) Seat oslavil devátého května půlkulaté výročí, tehdy v roce 1950 stavěla španělská automobilka Pyrenejský poloostrov na kola. Dodnes uvedla na trh 77 modelů a vyrobila 20 590 594 vozů, dva z nich i v...

15. května 2025,  aktualizováno  13:57

Do ČR míří další čínská značka aut. LeapMotor nabídne elektromobily a hybridy

Do Česka míří další čínská automobilová značka. Výhradním distributorem nových vozidel a originálních náhradních dílů značky LeapMotor bude v tuzemsku a dalších čtyřech zemích regionu skupina Emil...

15. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.