Diskuse k článku

Asijské vajíčko: elektroskútr nadupaný funkcemi je lehký a čiperný

Že by první smysluplné elektrické přibližovadlo do běžného silničního provozu? V technických údajích stále ztrácí s benzinovou stopětadvacítkou dané cenové třídy, jinak má ale Ecooter E1R levný provoz a dokáže zaujmout obratným ovládáním s minimálními starostmi o údržbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i38c71h59a46e81l 41R21a49d30a 4230857398956

Pokud panu redaktorovi připadá tento skůtr jako budoucnost, měl by se vyhnout elektrických jednokolkám. Některé modely totiž dokáží při třetinové hmotnosti s jezdcem najet i 250 km na jendo nabití a to při 45 km/h (n jednom kole) a rozměrově jsou jen o malinko větší než palubní zavazadlo.

0/0
31.7.2019 7:56

P77e31t64r 98K10ů27l49a 2775673984619

No to je zase článek, hlavně ten první odstavec s iPhonem je k zblití. Stojí to 80 tis., za ty peníze jdou sehnat daleko lepší stroje. Aby to po pár letech nevypadalo jako čínská Betka - zrezlá se zažlotlýmy plasty. Já po městě jezdím 50+ GPS na Babettě, která mě stála komplet 15 tis. a 1 km mě stojí 60 halířů, tak co se víc vyplatí?

+3/0
26.7.2019 9:13

H56o85n74z30a 73T20a16r 3619272104412

Gogoro GoStation je postaven na konceptu stanic na výměnu akumulátoru

Ty jsou dva, aby se váha rozložila a byla snadnější manipulace třeba pro ženy

https://www.youtube.com/results?search_query=gogoro+battery+swap

https://www.youtube.com/results?search_query=gogoro+scooter

Japonská velká čtyřka ohlásila elektrickou spolupráci

https://www.motorkari.cz/clanky/elektro/japonska-velka-ctyrka-ohlasila-elektrickou-spolupraci-41283.html

0/0
25.7.2019 12:35

P86e16t75r 52M27a60l29i65š89k31a 6201915111213

Myslím, že činský benzínový pořád stačí. Svezení bude podobné, jen hlučnější a ještě zůstane polovina peněz na provoz.

0/0
25.7.2019 11:08

V47i44k71t58o87r 13Š70e72d96i88v95ý 8666891750206

Za tu cenu bude taková PCX 125 přece jen příjemnější svezení.

+1/0
25.7.2019 10:15

M16a34r21t94i45n 44K58a33r56á98s88e57k 9118183398468

Tak to kazdopadne, jen to svezeni pak bude o dost drazsi (palivo, servis....)

0/0
25.7.2019 10:44

M93i73c18h35a75l 43K12u39c96h70t23a 6183854554592

Za dva roky, až odejde (snad jen) ta baterka, se to srovná... :-)

0/0
21.8.2019 15:00

A69l52e55š 82F96r97ý95b64a 7768882204241

Něco takového může být k užitku, jestli to nebude nepřiměřeně drahé.

Poprvé v životě vídím slušné akumulátorové vozidlo. Vlastně podruhé - v Praze před válkou jezdila Křižíkova akumulátorová posunovací lokomotiva.

0/0
25.7.2019 9:36

J59a98k54u68b 63S67e52k12e92r80a 6506440726325

Pořád se u těchto hraček ohání pohodlím ohledně servisu, ale z mé zkušenosti se to draze vykupuje konstantním stresem typu kam dnes dojedu, abych se vrátil a jak dlouho mi vydrží baterie, abych nedal nereálnou sumu za novou a kde dnes budu nabíjet, abych mohl ještě někam zajet? V praxi to vypadá tak, že lionka se má nabíjet na 80% a nemá její kapacita klesnout pod 30%. K tomu odečtu reálných 50% z udávaného dojezdu výrobce, takže v ideálním případě, abych baterii neodrovnal je dojezd 1/3... A to musím ještě dodržovat další zásady péče o baterii... RvRv

0/0
25.7.2019 9:18

Z80d96e73n30ě49k 47M11o48r28á14v54e34k 5427478968183

Konstantní stres ohledně dojezdu hrozí hlavně tomu, kdo nepřemýšlí při koupi. Pokud si na dojíždění do práce 2 x 20 km denně pořídím vozidlo s maximálním dojezdem 50 km, tak jsem před koupí moc nepřemýšlel. Pak si také budu kupovat něco, o čem mám dopředu informace, jak se bude dojezd zkracovat opotřebením baterie. Hlavně u toho druhého bodu bych měl s levným skútrem z Číny asi problém, bez nějakého věrohodného dlouhodobého testu bych do něj určitě nešel.

0/0
28.7.2019 10:49

O41n45d64ř29e51j 40F51r11a59n50c 4439531668

Spousta informací včetně ceny chybí, ale na blábol o iPhonu autor nezapomněl...

+6/0
25.7.2019 9:08

O87n12d21ř20e74j 26L98o90š56o49t72h 2232204795500

Kolik to jede do většího kopce?

0/0
25.7.2019 8:46

H23o39n34z14a 14T83a49r 3159782524792

U Gogoro je použita planetová převodovka, která přenáší kroutící moment pomoci řemenu na zadní kolo

Toto technické řešení snižuje spotřebu el energie a prodližuje dojezd oproti nabojovému motoru .

Hlavní výhoda spočívá ve vyšší agilitě pohonného ustrojí a vyšímu kroutícímu momentu přenášeném na zadní kolo .

Gogoro electric scooter - powertrain module

https://www.youtube.com/watch?v=VD4s92gwlMY

Top 7 Electric Scooters to Buy in 2019

https://www.youtube.com/watch?v=84wjrHvZW_4

0/0
25.7.2019 12:47

T50o55m71á70š 97K13u56c80h40a12ř 3437231678301

Elektroauta, kde kvůli 80kg masa musí 350 kg baterie tahat 1500 kg kastli neuznávám. Vozítka, jako jsou elektrokola, elektrokoloběžky a elektroskůtry, tedy prostředky, které jsou lehké a z principu opravdu oproti autu energii (a tedy i emise) šetří a lze je běžně dobít z libovolné zásuvky ano. Stále jsou tu ale krom nekomfortu (absence kabiny) a omezenému dojezdu dva velké problémy:

1. Pro tato přibližovadla nemáme komunikace. Na chodníku jsou nebezpečná chodcům, na silnici se motat mezi auty je sebevražda. (Někoho to může bavit, ale kdo má trochu rozumu a třeba děti, ten to riziko přijmout nechce.)

2. Ačkoli už léta jsou nám v různých článcích slibovány násobně lepší a násobně levnější nové typy baterií, tak realita je stále cca stejná a cca polovinu výrobních nákladů těchto vozítek tvoří baterie, což zatím brání opravdu masovému rozšíření.

+3/0
25.7.2019 8:31

F97i27l84i95p 90Z15á40v60o11d86n29ý 3267383487818

K vašemu úvodu ... Asi tím myslíte, že často jede auto jen s řidičem a pokládáte to za plýtvání. Většina lidí má jedno auto, kterým pokryje většinu situací, kdy je auto potřeba. Težko bude mít každý doma skútr, smarta, citigo, octavii kombi, multivan atd, aby jel vozítkem vhodným pro dané počasí a účel. "Ekologové" by sice jásali, jak hezky jede v létě do práce každý jedmomístným vozítkem, ale ekologie by dostala na zadel snad ještě víc.

+3/−1
25.7.2019 8:55

T47o96m42á67š 93K75u52c28h84a50ř 3687651398481

Ano, denní přemisťování se do pitomé práce/školy s průměrnou obsazeností 1.5 osoby a průměrnou hmotností vozu 1.3 t je plýtváním, to lze těžko zpochybnit. (Také ho provozuji. Nejsem ekofanatik.)

Stoupencem přepravy typu část cesty autem a zbytek na koloběžce ale rozhodně nejsem. Jen si uvědomuji, že nějakému procentu lidí, kteří se přemisťují jen jednotky km a dnes někteří z nich jezdí na kolech, by lehké levné (kdyby bylo levné) elektrovozítko mohlo vyhovovat, ale prostě pro to není na vozovkách prostor.

0/0
25.7.2019 10:16

M48a79r25t66i82n 16K66a64r18á87s46e49k 9898543848508

No a ted se zamysleme jestli to premisteni 1,3 tuny necemu vadi. Kdyz jsem koukal kolik zere obyc skutr, tak pri rychlejsi jizde je to kolem 3 litru (rychlejsi mysleno kolem 90 km/h), autem jezdim bezne do 4,5 litru. Pokud bych jezdil rychlosti skutru tak to budou klidne 4 litry, tj uspora nula nic...

0/0
25.7.2019 10:47

T81o74m18á98š 91K14u11c55h72a54ř 3547971988541

Ano skůtr žere 50..75% spotřeby auta, když jej "honíte" jako auto. Já mluvím o přemisťování elektrovozítky typu elektrokolo, kde při přemisťování na vzdálenosti jednotky km nemusíte jet rychleji jak 25 km/h a na baterie jste pak schopen se dostat na zlomek spotřeby o které píšete vy. "

Benzín obsahuje 8,89 kWh/l, tedy při 5 l na 100 km potřebujete na 100 km 44 kWh (odpovídá těm uváděným 20 kWh u elektromobilu, rozdíl je dán účinností pohonu). Tento skůtr má barerii 64 V 40 Ah, tedy necelé 3kWh, na které dejme tomu ujede těch 100 km. Takže mu stačí méně jak desetina energie, než potřebujete v autě vy. Což uznejte není nezajímavé. Samozřejmě jede pomaleji. Ale podmínkou by byly právě ty vyhrazené komunikace, které ale není kde udělat.

+2/0
25.7.2019 12:09

M31a49r11e21k 62H16r14u58b54y 6427252821878

Ted jeste spocitat naklady na vyrobu tech 3kWh, coz je ta nejmene popularni cast elektrokalkulace. Doufam, ze solary nikdo nezmini ani v legraci ;-)

+1/0
25.7.2019 14:31

T53o30m54á85š 97K43u44c67h93a57ř 3407561438781

O penězích jsem nemluvil, "hodnota" 1kWh je v zásadě cca stejná, ať je ve formě elektřiny, benzínu, nebo uhlí, rozdíl prodejní ceny je pak dán především daní. A netuším, proč do toho pletete soláry, pokud jde tedy o aktuální cenu, tak těch 5 litrů benzínu přijde na cca 150 Kč a 3 kWh v běžném nezvýhodněném tarifu cca 15 Kč, ale o to mi ani tak nešlo, dost podstatný je ten dopad na prostředí, protože spotřebovat jen desetinu energie je prostě výhodnější po všech stránkách.

+1/0
25.7.2019 23:25

Z68d92e38n60ě67k 65M63o65r96á47v78e91k 5777468328293

Promiňte, ale 4,5 litrů na 100 km ve městě? Bavíme se přece o městě, skútr si nikdo nepořizuje na dojíždění ze satelitu do města.

+1/0
28.7.2019 10:42

J74a82n 18M26o56u35c28a 1688557641

Náhon kola řetězem, lepší je motor rovnou v kole.

+1/−4
25.7.2019 8:17

P63e86t36r 90L70a63n28d37a 1449650265804

V článku jsou uvedeny hned 2 výhody tohoto řešení.

0/0
25.7.2019 9:13

J56a27n 34M87o32u16c17a 1168657971

Mám Nitro scooter 1600W najeto skoro 3000km. Musel jsem dvakrát měnit mrňavý pastorek (11z) na motoru, řetěz vytahaný. Mám ekolo TranzX Eagle, středový motor v litém kole, najeto 8000km, žádné problémy s pohonem.

0/0
26.7.2019 8:21

H44o74n81z56a 47T26a32r 3439742694142

Na údržbu ANO, ale jinak má větší spotřebu.

Stači porovnání u elektrokol nabojový verzus středový .

Jeden s nejlepších nábojových motorů byl od Panasoniku i tí dnes vyrábějí středové

0/0
25.7.2019 13:15

J13a11n 75M38o15u76c24a 1728507111

Nábojový motor (ve šlapání) má plastová oz. kola včetně nutné předlohy. Další převod je tam řetězem na kolo. Trochu moc převodů, každý z nich představuje ztrátu.

0/0
26.7.2019 8:39

H66o12n93z36a 90T91a68r 3139212614492

ANO Ale pomaloběžný motor odebírá větší proud než zpřevodovaný motor pracující ve vyšších otáčkách ..

Stačí se podívat na dojezdy nábojových a středových motoru u elektrokol

V konstrukci středových mororu je mnoho rozdíů

Harmonická převodovka Flyon

https://www.velofiala.cz/n/haibike-2019-flyon

Ozubený řemen v kombinaci s planerovou převodovkou Brose

https://www.youtube.com/watch?v=KV27z9Hqeoo

Minimum ozubených převodů Yamaha s možností mít dva talíře

https://www.youtube.com/watch?v=YE0IqJVECB0&t=305s

0/0
26.7.2019 11:47

J98a65n 51M61o19u24c25a 1128147111

V ekolu TranzX Eagle je mnohopólový střídavý motor (direct drive) s vysokým krutným momentem s tichým chodem. Kolo má litá loukoťová kola 20" vyvine tedy lepší dopředný tah než u kol s 26" nebo 29" koly. Ujedu s orig. Lion baterii 36V/10 Ah 40 km bez šlapání, s přišlápnutím pouze do většího kopce. Toto jsou poznatky z praktického dlouhodobého používání, nikoliv posbírané z různých webových stránek.

0/0
26.7.2019 15:06

H89o55n76z52a 26T57a58r 3269392914432

E-Scooter 12" 1,5Kw nábojový přihlášen do provozu od 2011 LiFePO4 48V/44Ah 2100Wh u nového byl dojezd do 80km při 110kg + 85kg vážícim jezdci kombinace rovina/ kopce

Od 2011 Najeto přes 70 000km aktuálně je dojezd méně než 30km

E- kolo 2015 středový Yamaha PW dvoutalíř 36V/11Ah 400Wh ujedu kombinace rovina / kopce +/- 80km PAS. s vyšším stupněm asistence jízda jen v kopcovitém terému je dojezd do 40km PAS.

Od 2017 najeto necelých 20 000km

S dvěma akumulátory 2*(36V/11Ah 400Wh) se mi podařilo najet kombinace rovina/ kopce ( Beskydy ) přes 170km PAS po návratu jsem měl ještě 15% v akumulátoru .

+1/0
26.7.2019 19:33

H25o95n76z71a 87T29a56r 3339632404632

Vnitřní převodovka 1:3 když jedete bez elektrického posilovače u Bosch představuje další ztráty v převodech . Bosch má zbytečně mnoho ozubených převodů

https://www.youtube.com/watch?v=UvHV6ckIyjg

Mužete mít vše od Shimano

https://www.youtube.com/watch?v=Mj7nVfA_Yuo

V Česku dobře se prodávající Bafang

https://www.youtube.com/watch?v=Of3UsjiBvtU

0/0
26.7.2019 12:33

F18i64l14i45p 34Z76á95v62o97d69n45ý 3107763557278

Opravdu se výkonově dokáže rovnat např. PCX nebo N-Maxu?

Taky by mě zajímalo, jestli už pokročila kvalita baterek ve skútrech . Před časem jsem se o elektroskútry zajímal a udávaný dojezd byl pouze zbožné přání výrobce. Reálná byla tak polovina, pokud cesta vedla po rovině a člověk plyn jen lechtal. A to ještě pokud byla baterka nová. Po roce už si majitelé stěžovali na zásadní snížení dojezdu.

+2/0
25.7.2019 7:37

P82e74t44r 19L85a80n68d15a 1829680735884

Samozřejmě, že 4 kW je bída. Odpich je fajn, ale přes 70 už to pojede jen po úplné rovině, nebo spíš z kopce.

HECHT tady prodává 3 kW (i 1,8 kW) skútry a tam je fuška udržet i tu maximální rychlost 45 km/h.

0/0
25.7.2019 8:31

Z31d93e68n77ě49k 69K35o47k21t48a79n 1328806303764

Jenomže HECHT prodává skůtry s olověnou baterkou, což je nepoužitelná zoufalost. Skůtry s li-ion baterkou jsou na tom podstatně lépe.

0/0
25.7.2019 9:06

P93e73t78r 95L10a25n70d45a 1819880545534

Pokud chce udržet cenu na 30 tisících, nic jiného mu nezbývá. Ta hmotnost je pak šílená, ale baterky jsou za hubičku. Dnes už jsou lithiové články velice solidní, ale cena je furt šílená. Kdo si před dávnými lety pořídil ten mělnický Akumoto, tak to zná. Články tehdy rychle odcházely. Dodnes jsou náhradní akumulátory pro Akumoto v ceně téměř celého skútru Hecht. Akumoto s velkou baterkou byl taky skoro za 100 tisíc, s menší za polovic.

+1/0
25.7.2019 9:12

H81o48n58z30a 75T60a87r 3749672394902

Když porovnáte cenu náhradních lithiových akumulátoru pro Scooter a cenu akumulátoru pro elektrolola ( Bosch, Yamaha.... ) v poměru ke kapacitě

Tak pak ta cena u elektrokolo je, ještě šílenější.

+1/0
25.7.2019 13:02

P95e39t50r 18M15a44r93š21o37u65n 5145738416146

A nosnost? Jak těžkou vosu uvezou?

+2/0
25.7.2019 0:54

V72l73a72d59i58m85í88r 94F26i52b97i62g28e14r 5714921551194

Je to pro 2 tak aspoň 200 kilo by to uvézt mělo.

0/0
25.7.2019 6:54

M64a81r82t65i58n 17K64a10r87á76s26e87k 9778733268258

Skutry pro 2 mivaji bezne nosnost i kolem 150 kg... samozrejme v realu to uveze i vice...

0/0
25.7.2019 10:49

M13a86r24e24k 18H52r12u10b23y 6977192521268

Tyhle elektricke hracky maji smysl jen, pokud se prodavaji za nejakou rozumnou cenu. Tuhle informaci jsem ale v clanku nenasel.

+9/0
25.7.2019 0:15

P89e49t44r 19M94a19r59š31o17u24n 5645948576976

Ale zase tu máme info o Jablku, které s tím nijak nesouvisi. :)

A koukám na googla, cca 80 tacu :D tak už tu zmínku chápu :P

+8/0
25.7.2019 0:57

V21l78a37d74i33m45í12r 10F84i77b40i10g22e78r 5824521601974

Slabší E1S je za 59990

Silnější E1R za 79990

+4/0
25.7.2019 6:56

V22l83a96d37i81s77l82a64v 66B93u95r71y59š29e59k 1539902317844

každá hračka se prodává za cenu, kterou je ochoten zákazník za ní zaplatit a má pro něj smysl, nemusí mít smysl pro úplně všechny, jen pro toho, kdo ji koupí a počítám, že v tomto případě to bude nejinak

0/0
25.7.2019 7:26

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz