Dráty, které dávají smysl: Volvo XC90 s mild hybridním pohonem šetří na každém kilometru.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Dvoulitr se v obřím motorovém prostoru doslova ztrácí, všimněte si prostoru nad agregátem: dokazuje snahu snížit těžiště a vytváří prostor pro ztlumení nárazu sraženého chodce.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Odvětrávaná i vyhřívaná sedadla, nastavitelná délka sedáku, jemná kůže a masážní funkce, to vše za 38 000 Kč – co si přát víc?
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Vzadu je hodně místa, v pětimístné verzi můžete naklápět opěradla, v sedmimístné i posouvat jednotlivá sedadla. Překvapily nás těžko přístupné, doslova utopené isofixy.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Ohromný prostor pro zavazadla nabízí v 5místné verzi 721 l, a za 5200 Kč ještě rezervní kolo.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Prosklený volič řadicí páky a luxusní výplně z pórovitého dřeva jasně naznačují, že XC90 patří do nejvyšších pater automobilové aristokracie.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Čtyřzónová klimatizace není žádný luxus, zvláště na dlouhých cestách po dálnici: vzadu můžete nastavit vyšší teplotu než vpředu, kde bývá kvůli čelnímu sklu tepleji.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Síťky v zadních oknech jsou praktické, když vozíte malé děti, kde si vzadu rády pospí.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Prosklená střecha je velmi žádaný, ovšem zcela nepraktický doplněk: zvyšuje hmotnost co nejvýše od těžiště, v létě je pod ní parno a v zimě od ní táhne chlad, nehledě na riziko povrzávání či servisních těžkostí. To ovšem platí nejen pro Volvo…
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Smysl pro detail nelze švédským patriotům upřít.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Přehledná přístrojová deska a kvalitní materiály přispívají k jedinečné atmosféře.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Kromě špičkové hifi soupravy Bowers & Wilkins můžete mít i extra audio Harman Kardon. Hraje zřetelně, ale trochu více na efekt. Volbou znalců je anglická aparatura.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Displej na výšku není obvyklý, ale je ve skutečnosti praktičtější než ten na šířku. A to nejen u navigace.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Tlačítky na volantu můžete přepnout z tempomatu na poloautonomní systém řízení. Překvapilo nás, že někdy neudržel z kopce zvolenou rychlost.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Digitální displej je jednoduchý, ale přehledný.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Seversky nevtíravý a honosný vzhled je i po pěti letech jednou z hlavních předností Volva XC90.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Extra LED světla s vykrýváním protijedoucích vozidel stojí 31 700 Kč. Jednoznačně doporučujeme.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Vrcholný model B6 lze pořídit jen s vyšší výbavou Inscription.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Zalomené zadní světlo je typickým prvkem XC90.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Nový vrchol nabídky nese označení B6 a skrývá výkon 314 k. Nad ním je už jen plug-in hybridní T8 s 390 k.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Prosvítající brzdy patří svou účinností mezi nejlepší ve třídě, byť mild hybridy při běžném brzdění většinu zpomalení realizují elektromotorem.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
XC90 nabízí nadprůměrnou světlou výšku 223 mm.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Ztmavená zadní okna můžete za příplatek doplnit o izolační skla. Testovaný exemplář jimi byl vybaven a vřele je doporučujeme, interiér dokonale odtlumí.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Faceliftované provedení XC90 poznají leda znalci, ty hlavní změny se skrývají pod kapotou.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Verze Inscription obouvá nejméně 20“ pneumatiky, na nichž je už znát tvrdost sportovně naladěného podvozku. „Devatenáctky“ by tlumily lépe.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz