Diskuze

Jak se tankuje vodík? Auto s elektrárnou na palubě je na skok v Česku

Některé elektromobily nebude nutné nabíjet. Místo toho jim naplníte nádrž vodíkem, který palivový článek promění v elektřinu pro pohon a vodní páru. Vyzkoušeli jsme, jak se s takovým vozidlem jezdí a jak se vlastně vodík tankuje. Jedno z mála sériově vyráběných vodíkových aut na světě Hyundai Nexo je v ČR.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Zaujalo mě to, že vodík by šel vyrábět v době, kdy větrné nebo solární elektrárny nemají "odbyt" elektřiny.

A dnes mohu mít doma nádrž na benzín či naftu, jsou nádrže na plyn. Proč by tedy nešlo, než bude infrastruktura, mít doma větší nádrž na vodík a třeba si něco vodíku i vyrobit sám?

0 0
možnosti
RK

"Vozidlo tak vodík nespaluje, ale používá pro výrobu elektřiny." Aha, takze jakou jinou reakci vodiku s kyslikem mate na mysli? Tusi novinari, co je "spalovani"?

0 0
možnosti
MN

Je to článek pro laiky, autor tím chtěl jasně říct, že se nejedná o spalovací motor kde je pouze palivem místo benzínu vodík, ale o zcela jinou technologii. Většina to pochopí, ale vždy se najde šťoural, co musí ukázat jak je chytrej, že?

1 0
možnosti
HT

H57o35n10z73a 81T11a62r

31. 8. 2019 13:09

ČESKÝ VODÍK z UHLÍ

Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.

http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/105661/moravskoslezsky-kraj-se-dohodl-s-ostravskou-koksovnou-na-vyrobe-vodiku-pro-verejne-autobusy.aspx

0 0
možnosti
HT

H52o34n41z98a 71T89a15r

29. 8. 2019 17:48

Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch

Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2773742-moravskoslezsky-kraj-vsazi-na-vodikovou-dopravu-mela-prinest-cistsi-vzduch

Téměř 900 milionů korun vložili podnikatelé z České republiky do továrny na výrobu kapalného vodíku ve Spojených státech.

https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2523517-cesky-vodik-z-tennessee-chce-dobyt-americky-automobilovy-trh-ocekava-velky-boom

0 0
možnosti
PHH

Další možnost je jezdit na čpavek (NH3). Rozdíl mezi CNG a čpavkem je v tom, že se čpavek také oxiduje v palivovém článku jako H2 a nevzniká CO2, ale jen voda a dusík. Problém je samozřejmě v toxicitě samotného čpavku. Všechno má svoje pro i proti.

1 0
možnosti
ZM

Ovšem otázkou je dostupnost (možnost výroby v dostatečném objemu a čistotě) a cena takového paliva.

0 0
možnosti
Foto

Konečně auto, které v případě čelního střetu a destrukce nádrže, uhraje remízu i s kamionem. 700 barů, to už je nářez.

2 1
možnosti
PHH

Zrovno tohohle se v případě srážky asi zase tolik bát nemusíte. Je tam bezpečnostní ventil a vodík hoří jinak než benzín. Nerozlévá se plamen je v podstatě vertikální. Pokud nejste přímo v plameni, nic se nestane. Problém nastane jedině, pokud by hodík nehořel, ale jen unikal a to v nějakém uzavřeném prostoru - garáž, tunel ap. Pak to může dost snadno bouchnout.

Zdravím, žák Ždimera. ;-)

3 0
možnosti
TJ

Chapu to podle toho stojanu, ze 120kc/kg, ale po prepoctu ceny a mnozstvi je to jen 1.2kc/kg?

0 0
možnosti
JB

J14o54s75e91f 55B54u89r92d26a

28. 8. 2019 20:14

Tak jak to tak čtu, tak se tu někdo potřeboval "vytáhnout" s "novinkou" vodíkového pohonu. Jenže z praxe je jasné, že výroba vodíku je prozatím energeticky velmi náročná, než vydat energii na výrobu vodíku, tak rovnou tou energií načerpat do baterie elektromobilu je mnohem efektivnější. Navíc vodík pak musíte převézt na stanice, skladovat a přečerpat do aut.. Další spotřeba energie. Zbytečně.

Ale třeba se nějakým zázrakem podaří přijít na způsob, jak vyrábět vodík efektivně a ekonomicky. Ale než se na to přijde, radši budu dál každé ráno mít nabitý elektromobil a vyrazím. Za mne budu radši za novou generaci baterií, než vozit natlakovanou nádrž s Vodíkem :-)

I těch nabíječek je dostatek, navíc elektromobil si dobiji z každé zásuvky (potrvá to, ale s benzínem, naftou, LPG, CNG, vodíkem mám smůlu. Musím popojet na čerpací stanici...

4 0
možnosti
MP

Tady se něco rýsuje. Ale zatím jen rýsuje.. :)

1 0
možnosti
DH

Postrádám dost podstatnou zmínku o tom, jak je vodík ve skutečnosti nebezpečný. Jeho prolínavost skrz téměř vše je úžasná. Nicméně předpokládám, že v těch autech je to vše kvalitně ošetřeno. Nicméně LPG je proti tomu "hračka".

1 0
možnosti
MK

Pán Nývlt....

1)takže se nemusíte obávat nádrže v kufru jako u přestaveb na LPG

No tá nádrž H2 je predsa tiež v kufri, nie?

A nádrž LPG je v 99% osobných áut pod podlahou kufru miesto rezervy.

To len tak pre úplnosť.

2)Ten (H2) může být například odpadní surovinou při jiné chemické výrobě..

Tak to je fakt humorné.

To je ako keby niekto napísal že zlato je odpadnou surovinou prí výrobe železa.... Veľká časť reakcií v chemickej výrobe sa týka POUŽITIA vodíku (v konečnom dôsledku). Takže H2 nikdy nieje ako ODPAD...

0 0
možnosti

No já na tom snímku žádnou nádrž nevidím. Jen vyboulené plechové dno kufru. Nádrž je až pod ním.

1 0
možnosti