Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V11á33c96l27a55v 89M74a48c14h 9179533718348

Velkou výhodou vodíku je možnost zapnutí forsáže.

+16/0
doporučit
28.8.2019 1:33

P27e89t41r 53S49t64e90j58s15k95a37l 6461506587

Nekde jsem cetl, ze Hyundai je schopen to Nexo prodat i v Cesku, ale prave kvuli chybejici siti vodikovych ceroacich stanic si ho zatim nikdo nekoupil...

+14/0
doporučit
28.8.2019 5:17

M18i58r72o30s79l51a81v 76K71u14c18e69r12a 6588537303622

"Vodík uchovává ve třech nádržích v zadní části vozu, kde jsou schované pod sedadly a zvýšenou podlahou v kufru, takže se nemusíte obávat nádrže v kufru jako u přestaveb na LPG"

Koukám, že autor nezagistroval asi 20 let starou věc, že v kufru za sedackami zadna nadrz na LPG neni. V 99,99 % je nadrz v prostoru pro rezervu.

+9/0
doporučit
28.8.2019 8:45

G36u53s25t53a14v 10F12o24r27m28a65n 4947374687792

No cesta k náhradě fosilních paliv bude asi dlouhá. Na druhou stranu bych toto vědecké dobrodružství přirovnal k období objevu plastů, nebo k rozvoji elektroniky. Trochu proti nahrává trend regionalizace života a ekoomezení, ale lidstvo to nakonec zvládne.

+9/0
doporučit
28.8.2019 7:09

P15a40v66e89l 41B86e73ň30o 1518491271370

No musím říct, že tohle se mi líbí daleko víc, než akumulátory...

+13/−3
doporučit
28.8.2019 12:06

A45n78t62o42n14í84n 43S11v92o34b15o13d57a 3694153619332

Stále vychází lépe výroba metanu a jeho spálení v CNG autech

+5/0
doporučit
28.8.2019 10:42

J26a81r44o44m38í63r 70K90r63á88l 4740619334729

Tak teď ještě dořešit palivové články na uhlovodíky a bude to fajn auto.

+5/0
doporučit
28.8.2019 8:54

Š13i85m71o66n 44M64a84r61t20y93n67e85k 7793355623416

Jo, 3,2 Kč na 1 km za palivo - to se vyplatí....

+11/−8
doporučit
28.8.2019 7:09

J71o80s22e95f 34B67u81r91d17a 7252905501494

Tak jak to tak čtu, tak se tu někdo potřeboval "vytáhnout" s "novinkou" vodíkového pohonu. Jenže z praxe je jasné, že výroba vodíku je prozatím energeticky velmi náročná, než vydat energii na výrobu vodíku, tak rovnou tou energií načerpat do baterie elektromobilu je mnohem efektivnější. Navíc vodík pak musíte převézt na stanice, skladovat a přečerpat do aut.. Další spotřeba energie. Zbytečně.

Ale třeba se nějakým zázrakem podaří přijít na způsob, jak vyrábět vodík efektivně a ekonomicky. Ale než se na to přijde, radši budu dál každé ráno mít nabitý elektromobil a vyrazím. Za mne budu radši za novou generaci baterií, než vozit natlakovanou nádrž s Vodíkem :-)

I těch nabíječek je dostatek, navíc elektromobil si dobiji z každé zásuvky (potrvá to, ale s benzínem, naftou, LPG, CNG, vodíkem mám smůlu. Musím popojet na čerpací stanici...

+4/0
doporučit
28.8.2019 20:14

V95í67t 48O68ž60a11n27a 1848128705954

Chybí zásadní informace, odkud ta čerpací stanice vodík získává! Podle mých informací se vozí až z Ostravy, protože tamní chemička nedokáže vodík v potřebné čístotě vyrobit. "Špinavý" vodík by palivový článek rychle zničil. A špinavý vzduch ho asi také pomalu ničí.

+4/0
doporučit
28.8.2019 8:48

D47a64n70i50e76l 51P82a44n38e32k 6272931492360

Jako zni to krasne, realita je, ale daleko cernejsi uz prave kvuli nesmyslne nakladne vyrobe vodiku. Energeticky je elektromobil s palivovym clankem vyrazne narocnejsi na provoz nez bateriovy. https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY Zde k tomu video.

+3/0
doporučit
28.8.2019 9:15

J48a45n 14S79t59o29d72o44l21a 7241350283260

Vodík je obtížné a drahé vyrobit. Pokud bude jezdit pár aut, tak se opravdu dají využít přebytky z elektráren, nejen těch foto a větrných. Jenže kdyby se měl vodíkový pohon rozšířit v takovém měřítku jako benzín a nafta, tak nikde nebude přebytek energie.

Vodík je nesmírně výbušný. Při velkém množství čerpacích stanic dojde k poruchám a třeba i sabotážím a výbuchy budou velmi ničivé.

Využití na lodích a možná těžkých vozidlech, ale jakmile poprvé bouchne čerpací stanice, bude po popularitě, stejně jako jaderná energie po Černobylu.

V osobních autech je vodík nesmysl.

+12/−18
doporučit
28.8.2019 0:25
Foto

T28o33m45á55š 68Z20e25m58á69n95e40k 2257644412565

Konečně auto, které v případě čelního střetu a destrukce nádrže, uhraje remízu i s kamionem. 700 barů, to už je nářez.

+2/−1
doporučit
29.8.2019 1:26

P22e27t78r 72H98a42r22i65p23r15a52s50a32d 13H53a56j24i57č 5341636203910

Další možnost je jezdit na čpavek (NH3). Rozdíl mezi CNG a čpavkem je v tom, že se čpavek také oxiduje v palivovém článku jako H2 a nevzniká CO2, ale jen voda a dusík. Problém je samozřejmě v toxicitě samotného čpavku. Všechno má svoje pro i proti.

+1/0
doporučit
29.8.2019 13:42

D76a57v83i33d 77H78o49l72m64a93n 2878267317939

Postrádám dost podstatnou zmínku o tom, jak je vodík ve skutečnosti nebezpečný. Jeho prolínavost skrz téměř vše je úžasná. Nicméně předpokládám, že v těch autech je to vše kvalitně ošetřeno. Nicméně LPG je proti tomu "hračka".

+1/0
doporučit
28.8.2019 18:29

L45a62d29i83s16l67a32v 49B25u68č92e54k 9259484258669

Ještě jednou z možností je spalovat vodik v upraveném pístovém motoru. Není potřeba palivovy článek ani elektromotory např. BMW7 Hydro. Nicméně zůstávají problémy s nákladnou výrobou vodíku a jejím skladováním.

+1/0
doporučit
28.8.2019 10:24

V40l76a45d29i49m30í88r 75F63i43b25i49g50e58r 5624161801594

To jsou samé řeči o podpoře ekologických technologií a tohle co je hodně eko má v ČR jedinou stanici s výhledem že za rok jich bude až 5 To je tragicky málo. Je to auto na plyn a do města třeba na rozvoz zboží by to bylo lepší než čistá elektroauta.

+1/−2
doporučit
28.8.2019 12:39

L21u61b38o49š 57P52o69s36p42í24š40i33l 6628104565

Mohli by už konečně přestat tady prezentovat tyhlety sekačky a vibrátory? Dozvíme se taky někdy něco o šesti, osmi, nebo desetiválcích, resp. autech s normálním motorem?

+3/−19
doporučit
28.8.2019 7:32

M96a62r21t80i11n 53B24e73r53a30n 6712517810

Nemame nahodou nedostatek vody? Tedy z jake vody se ma vodik vyrabet? Z fosilnich paliv to znamena take spoustu emisi jeste pred natankovanim do auta. Navic plyn, takze zakaz parkovani temer v kazde garazi.

+2/−20
doporučit
28.8.2019 4:14

V97a66c16l85a72v 65V37a63v38r89a 3287914595227

V říjnu 2006 představil FORD čerpací stanici v městě Taylor, MI na vodík. Ve spolupráci s BP (British Petroleum) pro provoz aut s pohonem na vodíkové palivové články. Nikoli na přímé spalování vodíku. Což je nesmysl. Tlak vodíku v nádrži je nebezpečně vysoký a nikdo by případnou havárii nepřežil. To si nikdo nedovolí vyrábět.

V r.2016 se vyrábějí 3 modely aut na vodík a prodávají se jen na určitých trzích a to Toyota Mirai, Hyundai Nexo, a Honda Clarity. Ve spolehlivosti jistě to nejlepší na planetě. Německé vozy neoplývají spolehlivostí. (Jistě na amerických trzích kde se vyžaduje jen to NEJ). V EU se o tom nesmí ani psát ani testovat.

Celkový počet modelů na pohon s vodíkovými článku je zde

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles

+2/−26
doporučit
28.8.2019 0:28

V87a73c44l40a80v 25V92a53v94r51a 3347794155957

v Evropě se vyrobilo mnořství modelů vozů na vodík, nicméně pouze jako "Koncepty" tedy nikoliv sériově. Mnozí výrobci je sériově vyrábí už 10 skoro 16 let.

0/−1
doporučit
28.8.2019 0:31

J87a84n 29J84e10ž87e38k 3741185537595

> Do nádrží Nexa se vejde 6,3 kg plynného vodíku.

Hmm, tak to má asi docela velké nádrže.Třeba pro plynný vodík při normálním tlaku by to bylo 70 m3. Slušná cisternička.

0/−3
doporučit
28.8.2019 9:17

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz