Toyota C-HR vstupuje do prodeje. První kousek už je v Česku, prozkoumali jsme ho ještě před premiérou, která je naplánovaná na čtvrtek 22. září. Ceny startují na 490 tisících, v Česku už se prodalo devadesát aut. Takový start nikdo nečekal.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
C-HR je další důkaz toho, že si Toyota vytyčila za cíl nabízet nejulítlejší auta současnosti. Ten bizarně tvarovaný crossover je sériové auto, žádný koncept. Za to japonská automobilka zaslouží pochvalu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Technika vypadá poutavě: zadní náprava je víceprvková a za příplatek k ní povede kardan, takže C-HR bude k mání i jako čtyřkolka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když pohled klouže po siluetě, odhalí, že nervozita křivek se stupňuje. Příď je vymodelovaná ještě vcelku konvenčně. Zadní partie už tvaruje změť čar, prolisů a do sebe zalomených a vtékajících ploch. Celé to připomíná extrémní formu kubismu převedeného do automobilového designu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do designu karoserie dokázali designéři schovat hned několik myšlenek: blatníky vyrýsovávají anabolické svaly, horní část má zase siluetu ladného kupé. Oblá buldočí příď vytváří kontrast zádi jak od mistra origami. Je to prostě kříženec (moderně crossover), jak se patří.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Velký displej trčící vzhůru z přístrojovky je dominantou přední části interiéru. Méně vybavené verze mají na tomto místě rádio.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rozměry se blíží předchozí genereraci Toyoty RAV4, dlouhý rozvor je zas bližší stávající generaci "RAVky". Při bližším setkání je to pocitově hodně velké auto. Má mohutné boky a přikrčenou střechu, která může mít v některých výbavách odlišné lakování, takže auto opticky ještě snižuje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Šéfdesignér Kazuhiko Isawa říká, že je to toyota s nejparádnějším interiérem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér s černou stropnicí vypadá parádně, je ale dost temný, hlavně na zadních sedadlech budou děti v sedačkách "utopené" za vysokými boky, tvarování maličkých oken způsobí, že neuvidí ven.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Řidič se bude muset při manévrování na těsno při parkování a couvání spolehnout na zrcátka a parkovací kameru, výhled vzad je mizerný.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na pohled, už kvůli tomu ulítlému designu, člověk auto zařadí vedle Nissanu Juke. Rozměry je ale C-HR konkurence Nissanu Qashqai nebo třeba příští generaci Škody Yeti, která oproti stávající o něco povyroste.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Za prvních několik hodin předprodeje Toyota v Česku nashromáždila devadesát objednávek. Roční plán prodeje C-HR v ČR je tisíc C-HR.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kdo se v nabídce toyot orientuje, namítne, že už má v této kategorii RAV4. Jenže novinka míří na odlišnou a hlavně mladší klientelu, která něco podobného jako C-HR zná z komiksů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kufr je slušně velký, ale má docela vysokou nákladovou hranu, nakládání kočárku moc příjemné nebude
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér je příjemně široký a na zadních místech je dost místa pro nohy i hlavu dospěláka s výškou kolem 190 centimetrů. Linie střechy totiž šikovně maskují linky karoserie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou bude základem 115koňový turbobenzinový čtyřválec 1,2 litru s výkonem 85 kW známý z aurisu, k němu bude připojená buď manuální šestistupňová, nebo bezestupňová variátorová převodovka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Existovat bude také varianta s benzinovým dvoulitrem, ke koupi bude pravděpodobně nejblíže v Rusku. S turbodieselem Toyota vůbec nepočítá, nahradí ho hybridní provedení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hybridní soustrojí benzinové 1,8 a elektromotoru, dodávající 122 koní výkonu, je převzaté z Toyoty Prius. S ním sdílí japonský crossover technický základ (platformu TNGA).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Obrovská světla jsou dominantou přídě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Šéfkonstruktér novinky Hiroyuki Koba slibuje jízdní vlastnosti přikrčeného hatchbacku, vysloveně zmiňuje minimální náklony v zatáčkách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vyrábět se bude v Turecku. První kusy dorazí k zákazníkům ještě letos.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní provedení má vpředu halogenová světla, vyšší výbavy mají plně diodové lampy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní velmi slušně vybavené provedení s přeplňovanou jedna-dvojkou vyjde na 489 900 korun, za pohon všech kol bude příplatek šedesát tisíc. Hybrid bude za 629 900 korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota říká, že C-HR má být jedním z nejsportovnějších modelů značky vůbec. Slibuje skvělé jízdní vlastnosti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sedačky jsou výborné: mají výrazné sportovní tvarování a vypadají hezky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Milovníci hudby pak ocení speciální prémiovou audio soustavu JBL s osmikanálovým stereo zesilovačem o výkonu 576 W s devíti reproduktory, včetně dvojice nově patentovaných akustických reproduktorů JBL.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
C-HR disponuje rozvorem 2640 mm a další míry jsou: délka 4360 mm, šířka 1795 mm, výška 1555 mm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR má v základní výbavě mimo jiné adaptivní tempomat.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Klika zadních dveří skrytá v sloupku je libůstkou designérů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní okno je výrazně skloněné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výrazná světla jsou dominantou zádi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toyota C-HR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz