VIDEO: První svezení s novou corollou, legendou všech silnic zeměkoule

aktualizováno 
Coroll vyrobila Toyota přes 40 milionů. V Evropě však hraje už v druhé generaci druhé housle. Sedany téhle značky tu totiž na rozdíl od zbytku zeměkoule zrovna nefrčí. Nová corolla je pořádný kus auta a chce zaujmout pohledným kabátem a dobrou výbavou.

Na trh přichází neuvěřitelná jedenáctá generace Toyoty Corolly. Jaké je svezení v nejnovější verzi nejprodávanějšího modelu světa jsme měli možnost vyzkoušet díky pozvání automobilky na rozpálených silnicích Mallorky.

Corolla je světoznámé jméno. Právě proto, že je to nejdůležitější model značky, je to klasicky střižený sedan. Evropa, která raději kombíky a hatchbacky, tak dostala už před lety aurise. To je auto stavěné podle gusta Evropanů. Corolla ovšem z evropské nabídky nezmizela, jen už to tu není takový hit. Vždyť je stavěná podle požadavků z jiných konců světa.

Nová Toyota Corolla na klikatých silnicích Mallorky

Na první pohled narostla corolla především do rozměrů. Velký sedan je oproti minulému modelu o osm centimetrů delší. O zásadních 10 centimetrů se protáhl rozvor náprav, což se projevilo hlavně na prostornosti interiéru. Obavy, že by snad cestující na zadních sedačkách měl kolena zabořená v sedadle před sebou, jsou i pro dlouhány opravdu zbytečné.

Rozhodující hodnotou v našich zeměpisných šířkách bude však hlavně objem zavazadlového prostoru. Tady se konstruktérům i přes prodloužení rozvoru a zkrácení zadního převisu podařilo pod zadní víko schovat 452 litrů nákladového prostoru. Do kufru tak naložíte poměrně dost věcí, limitující je pouze relativně malý nakládací otvor. To je však zádrhel u každého sedanu. Na druhou stranu si všímejte, kolikrát vezete něco tak velkého a neskladného...

Víko kufru nové corolly

V interiéru je příjemně

Použité měkčené plasty i barevné kombinace palubní desky a výplní dveří testovaných aut lahodily oku. Přístroje jsou jednoduché, přehledné a příjemně modře podsvícené. Ocenili jsme zejména klasický ručičkový palivoměr a hlavně teploměr vody. Zdánlivá malichernost, kterou však jiní nahrazují mnohdy nevzhlednými a nepraktickými digitálními kostičkami. 

Interiér. Celá palubní deska je poměrně hodně kolmá.

Interiér. Celá palubní deska je poměrně hodně kolmá.

Co se to Toyotě vyloženě povedlo je celkové nastavení podvozku. Trefili se mezi tvrdší německé pojetí a měkké francouzské. Podvozková platforma je v podstatě převzatá z osvědčeného velkého avensisu, jen zadní jednoduchá náprava tvořená torzní příčkou je z aurisu.

Motorizací není mnoho na výběr

Základní benzinová verze má 99 koní. To je při objemu 1,33 litru slušný papírový výkon. Jak bude auto skutečně jezdit však nevíme, protože jsme s ním při testovacích jízdách nejezdili. Soudě podle chování silnějšího bratra s objemem 1,6 litru to žádný rychlík nebude.

Fotogalerie

Šestnáctistovka má vysoký tabulkový výkon až 132 koní. Na výběr máte mezi šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovou převodovku, která má v manuálním režimu sedm "virtuálních" stupňů.

Ve spojení s manuálem nám jedna šestka takhle silná nepřišla. V nízkých otáčkách se motoru moc nechce a držet ho výš není příliš praktické. Paradoxně působí rychleji verze s variátorem. Ten se totiž s motorem nemaže, podle sešlápnutí plynu nekompromisně "podřazuje" a drží motor v horní třetině otáček. Překvapením pro nás bylo, že i při takovém režimu zacházení si motor řekl o pouhých 6,7 litru benzinu na sto kilometrů. Tak příznivou hodnotu jsme nečekali.

Nafta neurazí

Dieselová čtrnáctistovka je jedinou vznětovou motorizací pro corollu. Tady budou mít spořiví Češi asi největší problém. Až pojedete s poměrně velkým sedanem naloženi, žádný závod nečekejte. Malý objem se podepisuje na nízkém točivém momentu. Potíž může Toyotě dělat i konkurence, která nabízí většinou objemy 1,6 a vyšší.

Podtrženo a sečteno

Motor je kultivovaný a do dobře odhlučněné kabiny prolézá jeho zvuk jen ve vyšších otáčkách. Točivý moment 205 Nm dělá s autem co může, ale na pružnosti mu ubírají i do dlouha zpřevodované rychlosti. Při 120 km/h točí motor na šestku pouhých 2 250 otáček. Pokud rádi řadíte, motor spokojeně přede a nedělá mu problém ani kopcovitý terén. Se spotřebou jsme v průběhu testu dostali na 5,5 litru nafty. Hodnota sice pěkná, ale docílit papírových 4,1 l/100 km dá asi dost práce.

Při 120 km/h točí dieselová čtrnáctistovka 2 250 otáček na šestku.

Nejrychlejší ušetří

Nová corolla to nebude mít lehké. Konkurenci ovšem válcuje výbavou. V základu bude mít třeba sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru či systém hlídání tlaku v pneumatikách. Corolla se začala prodávat 1. srpna. Toyota na první tři měsíce prodeje připravila zaváděcí akci. Kdo to stihne, dostane až šedesátitisícové zvýhodnění od kupní ceny a ještě 50procentní slevu na vybraný paket výbavy. Benzinová šestnáctistovka se tak dá pořídit od 384 900 korun, diesel od 425 tisíc a ta úplně nejlevnější corolla je za 364 900. 

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

Zakladatelka rodu SUV potvrzuje, že Toyota hybrid umí. RAV4 se povedla

Toyota RAV4

Toyota RAV4 zakládala kategorii SUV před pětadvaceti lety. Teď přijíždí nová pátá generace. Je hranatější, prostornější...

Legenda pokračuje a je zase lepší. Nové Porsche 911 v akci

Porsche 911

Nová generace legendárního Porsche 911 je tu a já se musím ptát, jak jen to inženýři v Zuffenhausenu dělají, že...

Najdete na iDNES.cz