VIDEO: První svezení s novou corollou, legendou všech silnic zeměkoule

aktualizováno 
Coroll vyrobila Toyota přes 40 milionů. V Evropě však hraje už v druhé generaci druhé housle. Sedany téhle značky tu totiž na rozdíl od zbytku zeměkoule zrovna nefrčí. Nová corolla je pořádný kus auta a chce zaujmout pohledným kabátem a dobrou výbavou.

Na trh přichází neuvěřitelná jedenáctá generace Toyoty Corolly. Jaké je svezení v nejnovější verzi nejprodávanějšího modelu světa jsme měli možnost vyzkoušet díky pozvání automobilky na rozpálených silnicích Mallorky.

Corolla je světoznámé jméno. Právě proto, že je to nejdůležitější model značky, je to klasicky střižený sedan. Evropa, která raději kombíky a hatchbacky, tak dostala už před lety aurise. To je auto stavěné podle gusta Evropanů. Corolla ovšem z evropské nabídky nezmizela, jen už to tu není takový hit. Vždyť je stavěná podle požadavků z jiných konců světa.

Nová Toyota Corolla na klikatých silnicích Mallorky

Na první pohled narostla corolla především do rozměrů. Velký sedan je oproti minulému modelu o osm centimetrů delší. O zásadních 10 centimetrů se protáhl rozvor náprav, což se projevilo hlavně na prostornosti interiéru. Obavy, že by snad cestující na zadních sedačkách měl kolena zabořená v sedadle před sebou, jsou i pro dlouhány opravdu zbytečné.

Rozhodující hodnotou v našich zeměpisných šířkách bude však hlavně objem zavazadlového prostoru. Tady se konstruktérům i přes prodloužení rozvoru a zkrácení zadního převisu podařilo pod zadní víko schovat 452 litrů nákladového prostoru. Do kufru tak naložíte poměrně dost věcí, limitující je pouze relativně malý nakládací otvor. To je však zádrhel u každého sedanu. Na druhou stranu si všímejte, kolikrát vezete něco tak velkého a neskladného...

Víko kufru nové corolly

V interiéru je příjemně

Použité měkčené plasty i barevné kombinace palubní desky a výplní dveří testovaných aut lahodily oku. Přístroje jsou jednoduché, přehledné a příjemně modře podsvícené. Ocenili jsme zejména klasický ručičkový palivoměr a hlavně teploměr vody. Zdánlivá malichernost, kterou však jiní nahrazují mnohdy nevzhlednými a nepraktickými digitálními kostičkami. 

Interiér. Celá palubní deska je poměrně hodně kolmá.

Interiér. Celá palubní deska je poměrně hodně kolmá.

Co se to Toyotě vyloženě povedlo je celkové nastavení podvozku. Trefili se mezi tvrdší německé pojetí a měkké francouzské. Podvozková platforma je v podstatě převzatá z osvědčeného velkého avensisu, jen zadní jednoduchá náprava tvořená torzní příčkou je z aurisu.

Motorizací není mnoho na výběr

Základní benzinová verze má 99 koní. To je při objemu 1,33 litru slušný papírový výkon. Jak bude auto skutečně jezdit však nevíme, protože jsme s ním při testovacích jízdách nejezdili. Soudě podle chování silnějšího bratra s objemem 1,6 litru to žádný rychlík nebude.

Fotogalerie

Šestnáctistovka má vysoký tabulkový výkon až 132 koní. Na výběr máte mezi šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovou převodovku, která má v manuálním režimu sedm "virtuálních" stupňů.

Ve spojení s manuálem nám jedna šestka takhle silná nepřišla. V nízkých otáčkách se motoru moc nechce a držet ho výš není příliš praktické. Paradoxně působí rychleji verze s variátorem. Ten se totiž s motorem nemaže, podle sešlápnutí plynu nekompromisně "podřazuje" a drží motor v horní třetině otáček. Překvapením pro nás bylo, že i při takovém režimu zacházení si motor řekl o pouhých 6,7 litru benzinu na sto kilometrů. Tak příznivou hodnotu jsme nečekali.

Nafta neurazí

Dieselová čtrnáctistovka je jedinou vznětovou motorizací pro corollu. Tady budou mít spořiví Češi asi největší problém. Až pojedete s poměrně velkým sedanem naloženi, žádný závod nečekejte. Malý objem se podepisuje na nízkém točivém momentu. Potíž může Toyotě dělat i konkurence, která nabízí většinou objemy 1,6 a vyšší.

Podtrženo a sečteno

Motor je kultivovaný a do dobře odhlučněné kabiny prolézá jeho zvuk jen ve vyšších otáčkách. Točivý moment 205 Nm dělá s autem co může, ale na pružnosti mu ubírají i do dlouha zpřevodované rychlosti. Při 120 km/h točí motor na šestku pouhých 2 250 otáček. Pokud rádi řadíte, motor spokojeně přede a nedělá mu problém ani kopcovitý terén. Se spotřebou jsme v průběhu testu dostali na 5,5 litru nafty. Hodnota sice pěkná, ale docílit papírových 4,1 l/100 km dá asi dost práce.

Při 120 km/h točí dieselová čtrnáctistovka 2 250 otáček na šestku.

Nejrychlejší ušetří

Nová corolla to nebude mít lehké. Konkurenci ovšem válcuje výbavou. V základu bude mít třeba sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru či systém hlídání tlaku v pneumatikách. Corolla se začala prodávat 1. srpna. Toyota na první tři měsíce prodeje připravila zaváděcí akci. Kdo to stihne, dostane až šedesátitisícové zvýhodnění od kupní ceny a ještě 50procentní slevu na vybraný paket výbavy. Benzinová šestnáctistovka se tak dá pořídit od 384 900 korun, diesel od 425 tisíc a ta úplně nejlevnější corolla je za 364 900. 

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Ikonické Mini slaví kulatiny. Svezli jsme se v tom starém i v novince

Srovnali jsme staré a nové MINI

Před šedesáti lety, v dubnu 1959, sjelo z výrobní linky továrny Longbridge v Birminghamu první mini. Srovnání starého a...

Audi na TDI nezanevřelo. A4 mu vzdává hold hromovým dieselem

Audi A4

Audi si dopřálo velkorysý facelift svého nejprodávanějšího modelu. A4 má přešitý kabát, upravený interiér s novým...

Nové Subaru Forester jsme projeli dlouho před premiérou. I s novým hybridem

Subaru Forester

Forester je solitér, kdysi začínal jako trochu nejapně vypadající kombík na vysokém podvozku. Časem se však z Foresteru...

Najdete na iDNES.cz