Úterý 12. listopadu 2019, svátek má Benedikt
  • Úterý 12. listopadu 2019 Benedikt
Premium

TEST systémů autonomní jízdy. Udržení přímého směru, zatáčky a vzdálenosti

ilustrační snímek | foto: Motor

  15:00aktualizováno  15:00
Auto vybavené systémem pro jízdu v pruhu a aktivním tempomatem je určitou dobu schopné jet bez zásahu řidiče. První systémy tohoto typu jsou jen o něco málo mladší než samotná auta. Je možné těmto systémům důvěřovat podobně jako autopilotu v letadle?

Historie asistenčních systémů, které aktivně podporují řidiče za jízdy a vykonávají za něj některé rutinní a únavné činnosti, je velice dlouhá. Dobrým příkladem je tempomat. Ve své současné podobě měl tempomat premiéru v 50. letech minulého století v USA. K zavedení adaptivních tempomatů pak došlo v 90. letech 20. století. Sledují auta vpředu a v případě potřeby automaticky zpomalují. Když se pruh před vozem uvolní, znovu se rozjedou na zvolenou rychlost. Řidič nejenže už nemusí šlapat na plyn, ale nemusí se starat ani o brzdění – samozřejmě v rámci možností daného systému.

iDNES Premium

DOČÍST ČLÁNEK ZDARMA

Žádné závazky a vyzkoušení zcela zdarma.

Do 30. listopadu 2019

Autor:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Premium

Manuál pro začínající elektromobilisty. Auto do zásuvky není pro každého

Čistě pragmaticky, doba elektromobilní je tady. Co všechno nám může nabídnout? Sesumírovali jsme všechna pro a proti....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Test rezervy ve spreji. Vyzkoušeli jsme její životnost

Stále více nových aut je namísto rezervního kola vybaveno sadou na dočasné utěsnění defektu. Vyzkoušeli jsme, zda...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

První jízda novou Octavií, nejdůležitější škodovkou

Octavie je nejdůležitější auto Škodovky, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Představení nové...

Premium

Mazdu CX-30 berte s unikátním motorem, spaluje benzin po naftovsku

Nabídnout auto, které odpovídá přáním a stávajícím návykům zákazníků, je stále složitější. Že to přece jen jde,...

Premium

Špatný vzorek, brzdná dráha a akvaplanning. Test sjetých pneumatik

Každý řidič by za provoz auta rád utrácel co nejméně a týká se to i výdajů za pneumatiky. Zhoršení vlastností pneumatik...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

PRÁZDNÁ NÁRUČ: Kde vzít sílu a nezbláznit se?
PRÁZDNÁ NÁRUČ: Kde vzít sílu a nezbláznit se?

S někým se život nemazlí a naděluje mu ránu za ranou. Mezi ty „vyvolené“ se řadím i já. Nepíši to kvůli lítosti, ale spíš se potřebuji vypsat, dostat to ze sebe.

Najdete na iDNES.cz