ilustrační snímek | foto: Motor

TEST systémů autonomní jízdy. Udržení přímého směru, zatáčky a vzdálenosti

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Auto vybavené systémem pro jízdu v pruhu a aktivním tempomatem je určitou dobu schopné jet bez zásahu řidiče. První systémy tohoto typu jsou jen o něco málo mladší než samotná auta. Je možné těmto systémům důvěřovat podobně jako autopilotu v letadle?

Historie asistenčních systémů, které aktivně podporují řidiče za jízdy a vykonávají za něj některé rutinní a únavné činnosti, je velice dlouhá. Dobrým příkladem je tempomat. Ve své současné podobě měl tempomat premiéru v 50. letech minulého století v USA. K zavedení adaptivních tempomatů pak došlo v 90. letech 20. století. Sledují auta vpředu a v případě potřeby automaticky zpomalují. Když se pruh před vozem uvolní, znovu se rozjedou na zvolenou rychlost. Řidič nejenže už nemusí šlapat na plyn, ale nemusí se starat ani o brzdění – samozřejmě v rámci možností daného systému.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se