Diskuse k článku

Honda Civic s novým dieselem 1,6 je zázrak

O test civicu s "tím novým dieselem" si čtenáři dokonce psali. Nový motor 1,6 i-DTEC totiž předchází pověst přímo nadpozemských schopností. A ty opravdu má. Že by tu to auto opravdu nechali ufoni, jak naznačuje vzhled? Jezdit totiž opravdu umí za čtyři litry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a68n 27K82r15p18e67c 5706573334392

panovi dvorakovi byl mel nekdo vysvetlit, ze motor benzinovy a dieslovy se nelisi jen hlukem... jak nekdo takovy muze psat o autech?! ...Chová se jako ostrý točivý benziňák a necha se vytocit i na dechberoucich 5tis ot/min. wow!

0/0
21.6.2013 22:23

S56l56a59v96o76m71í56r 22Š56t77ě93p87á60n 1358684902494

Hondy jsou opravdu spolehlivé a bezporuchové jak zde někdo píše, ale za předpokladu že nešidíte servis, kde pak roční prohlídka se blíží 15-20 tisícům a to u teprve tříletého auta

0/0
19.6.2013 9:21

M56i79r48e80k 66N56o45v27o28t55n24y 6469562385807

nja jezdim oktavkou 2. 1.9 Tdickem upraveny motor na 170koniku a spotreba pri jizde na dalnici prumerna rychlost 90km. a jedu za 3.9l. pri

125km. jedu za 4.3l. a jedem nalozeni a ve š lidech a nestezuju si. a ma najeto pres 200tis.km uznavam ze auto opecovavam.

kdyz jedu na krev tak se spotreba pohne k 5.7l. a to je ve meste.

0/0
16.6.2013 21:40

P38a50v49e68l 46M45i98k94u43l69a 6398373746787

Vámi udávaná spotřeba je vskutku potěšitelná. Ale já když jedu po městě na krev, tak jedu autobusem, protože po odběru dostanu panáka, takže nemohu řídit. ;-)

0/0
17.6.2013 14:09

M22i71r35e93k 70N94o84v86o68t74n50y 6579922325837

ja zas nechtel psat ze jedu jak prase

0/0
21.6.2013 0:02

J17i43ř66í 58L89u40b61a30s 6918500210800

když já se té ekonomiky provozu dehťáků  při mém nájezdu do 15tis / rok  pořád bojím , , řešit spotřebu nemá smysl . Dlouhodobě s mím nenažraným benzínem jezdím kolem 12L a nějak to neřeším . Ale přiznávám že mám předsudky . Škoda těch eko požadavků , nafťák mohl být vývojově dál . Na druhou stranu vývoj benzíňáků se taky zastavil ( teď se to malinko probudilo díky nasazení turba , ale furt to není ono )

0/0
16.6.2013 10:53

J53i46ř95í 26L18u52b48a43s 6528210610670

a nechci hanit škodovku ,ale Rapid TDI to je jako sedět v Traktoru , bohužel já jsem z těch co prostě nechci slyše motor vůbec .

0/0
16.6.2013 10:55

R85a49d51k81o 74S27ü87t52t76ö 8201368361715

Tento motor bude mat po 100 - 150 tisic km jeden vazny problem - karbon. Vsetky horuce casti - turbo, kat, DPF pred motorom. Tuto chybu urobil PSA s 1.6HDI...

0/0
14.6.2013 21:32

J77i83ř48í 60H51l42i53s59n24i40k49o72v57s42k15ý 9533871412951

Honda v motorech chyby nedělá. Velmi bych se divil, kdyby to tak bylo.

+9/0
14.6.2013 22:13
Foto

M80i98r72o49s88l78a54v 73S61t68e14i43n20e68r 4540392670106

Konečné hodnocení bude tak za 10 roků. Dobré auto vydrží víc, než záruku. Moje Mercedesy jsem prodával vždy před dosažením 400.000 km. Jezdily vždy perfektně, ale měly už přes 10 roků za sebou.

+1/0
14.6.2013 21:22
Foto

M82i10r77o18s17l70a18v 11S19t26e84i82n97e87r 4780402550726

Azijský barok, jako Honda, Duster, Hyundai u nás nebude nikdy populární. Ty pokroucené plecháče jsou neopravitelné, důlek a musí se vyměnit celý díl. Dlouhodobě použitelné auto má mít co nejhladší formy, schopné vyklepání.[>-]

+1/−4
14.6.2013 21:17

J15i43ř59í 80H95l68i90s89n20i96k39o14v13s13k46ý 9533151402271

Karosáři tvrdí, že dnes je u všech stejné.

+1/0
14.6.2013 22:14

M72a90r11e41k 86M69a37z88u78c69h 2256633783

Doba je už dál.Existují firmy,které zajedou kamkoliv a vytahují důlky,které by jinak karosář dělal maximálně klasicky i bez poškození laku.A pokud je to opravdu pomačkané a pokroucené,tak si s tím karosář dovede poradit.Záleží jen na jeho šikovnosti,ochotě a solventnosti zákazníka.

+1/0
15.6.2013 12:11

D22a80v33i33d 50R11ů13ž18i26č27k60a 5216715148233

Velice chytra diskuze opet.. Zkousela tedy nejaka automoilka v posledni dobe postavit motor ktery by ignoroval ty nesmyslna narizeni z bruselu ? Za kolik by teda takovy motor jezdil ?

+3/0
14.6.2013 16:49

J80i45ř54í 81H48l22i82s80n13i12k71o20v68s79k22ý 9293931432591

Jenže diesely produkují velmi nezdravé pevné částice. Ty staré - díky větším kapičkám nafty byl lepší proces hoření, ale bylo podstatně více dýmu za dieselem. Prachové částice se dostaly do těla a už nešly ven (plyny po čase z těla odvětrají). Proto jsou diesely velmi nepříznivé pro člověka.

+3/−3
14.6.2013 17:13

F31i78l23i13p 14M37a19t55u73s50k29a 6251648231177

Doplnění: exhalace moderních naftových motorů obsahuji mikroskopické saze, které se na trvalo usazují v plicní tkáni a kumulativně zvyšují pravděpodobnost onemocnění rakovinou plic. Od těch mikro sazí pomáhají filtry pevných částic. Dokud fungují. Obávám se, že v dlouhodobém horizontu je v tomto veliké zdravotní riziko.

+1/0
15.6.2013 10:04

J42a25n 43N25o66v39á98k 6304304

Auto pod 120 kW nebrat.

+2/−5
14.6.2013 16:23

M77a89r44e38k 14M96a66z77u21c23h 2916123323

Beru tvé fandovství,ale kde ho využiješ?Na těch našich tankodromech,anebo dálnicích kde tě s přehledem vyfotí i s těmito kW,v Německu kde už to je místama také dost omezené?

+1/−1
15.6.2013 12:15

L50u76k21á13š 37M17r62k82v56i54č54k71a 9786134595282

Využije ho úplně kdekoli v ČR - předjíždění do kopce, napojování na dálnici, zrychlování s plným autem do kopce. Navíc svižnejší zábavná jízda po klikaté okresce nemusí znamenat nadsvětelé rychlosti.

+1/0
16.6.2013 0:09

J92i60ř31í 58S92c34h23w91a79c50h 5766829517134

a co auto který má jen 80, 90, 100,110kW a je o 200-300 kg lehčí? Takové to s těmi minimálními 120kW strčí do kapsy právě v tebou jmenovaných situacích....

+2/0
16.6.2013 0:52

L51i31b15a 20R74u65s14n63á12k 2910664475311

Tak je to správně, ne počet kW ale kW/kg o něčem vypovídá.

+1/0
18.6.2013 0:06

S45v89a66t34o92p16l58u27k 61S69i52l38n26ý 4632286329858

Jo, Hondy, to jsou vynikající auta. Měl jsem Civica 1,5 l 84 kW benzíňák a  dalo se jezdt i za 5,5 l, což na auto z 98 roku je opravdu hodně málo. A hlavně to aut bylo neskutečný držák. Kromě prasklých parohů a upadlého výfuku nebylo potřeba nic měnit. Škoda, že jsem ho letos odrovnal v totálce...

+1/−1
14.6.2013 14:22

J40i78ř40í 52H13l32i65s68n38i92k23o39v58s39k90ý 9543131772121

to byl zřejmě 5D z GB, tedy evropská montáž. Z Japonska byly ještě spolehlivější...

+2/0
14.6.2013 14:47

O23n25d82ř76e91j 85B88u60r61e80š 5570124843409

No, anglán má svý mouchy (brzdy mají snad na každým kole jiný výkon navíc neustále pridrhují, kliky u dveří už jsem měnil dvě, a nedávno se na mě "zřítil" potah střechy). Spotřeba 6-6,2L vše je ale docíleno dlouhými kvalty. Jízda ve dvou ve třech vpohodě. Z jízdy v 5ti s plným kufrem by vám právě kvůli té převodovce slezli vlasy. Ale jinak D15Z8mička ;-)R^

0/0
14.6.2013 18:40

J25i60ř86í 16H78l41i66s10n65i63k23o44v87s12k40ý 9603831232851

btw., na auto.cz není test Civicu s 1.6, jak se tady někdo snažil nakecat.

0/−1
14.6.2013 13:16

V25í19ť70a 56K12r47u66t23i70š 9137864793908

To, že neumíte hledat ale na zmíněném faktu nic nemění.

0/0
14.6.2013 14:13

J38i98ř43í 77H14l47i34s45n44i22k58o28v63s56k96ý 9853301112961

Dejte link. i-VTEC 1.8 tam je, 1.6 i-DTEC jsem nenašel.

0/0
14.6.2013 14:41

J44i25ř68í 30H53l13i83s68n21i27k94o95v77s82k31ý 9163881682611

hmm, nic

0/0
14.6.2013 15:09

J56i45r87i 50G80a95z21d37a 8484893684364

lepis se podivat na autoforum

http://www.autoforum.cz/testy-aut/rychly-test-honda-civic-1-6-i-dtec-nejuspornejsi-kompakt-posledni-dekady/?3

0/0
14.6.2013 15:51

J50i12ř89í 45H74l68i78s88n73i29k78o22v27s49k26ý 9803451412501

Tam píšou, že tester jel s Hondou se spotřebou 2,2 km/100 km. To je nářez.

0/0
14.6.2013 17:16

V18í27ť67a 53K61r55u74t87i33š 9427744453778

http://www.auto.cz/honda-civic-2013-maly-diesel-prichazi-ceny-jizdni-dojmy-73422

0/0
14.6.2013 17:48

J51i90ř54í 92H87l47i55s47n19i78k86o37v65s75k32ý 9403791402911

Srovnávat dnešní diesely a diesely před 15 lety může jen člověk, který nemá šajnu. Dnešní diesely musí plnit přísné emisní normy. Proto dnešní TDI jsou daleko méně spolehlivější než TDI, které nemusely řešit exhalace (u koncernu VW).

O to více je nutné ocenit Hondu. Její motory dle britské pojišťovny jsou nejspohlivější na světě s velkým odstupem před druhou Toyotou. Měřeno náklady na opravy. Jestliže nejspohlivější motor má tyto parametry, klobouky dolů. 

Pro ty, co řeší ceny. Ano, Hondy nemají nejmenší pořizovací náklady. Ale mají nejmenší náklady na opravy (opět podle britské pojišťovny). Můj čas není levný. Trávit ho ježděním do servisů (+ samotné náklady) je možná pro majitele audi, BMW nebo Renaultů přijatelné. Ne pro mě. Proto volím zásadně Japonce.

+7/−1
14.6.2013 13:14

J17i49ř60í 19P81e58l38n88á98ř 6795543566989

Hm, tak fajn, o spolehlivosti se nemá cenu bavit "protože pojišťovna", takže jinak. Jakou že alternativu mi tyhle dvě značky nabízí k řekněme celkem obyčejným autům jako je Audi A6 3.0 TDI Bit, nebo BMW 535D?

0/−1
14.6.2013 17:16

R83e11n69é 36H93a33l91l96a 8841128976486

Tak jsi nám naznačil,že jsi ve vatě,protože opravdu málo lidí má mega a půl na předražené německé auto.Jinak Honda má Legend,což je celkem pěkný mazlík,i když se u nás neprodává.A já osobně nechápu lidi,co mají takové prachy na auto a pak nemají pár korun na benzín a smradí nám všem pod okny dehtem.A i německé statistiky říkají,že japonské vozy jsou na to se spolehlivostí lépe.

+2/−1
14.6.2013 18:38

J79i26ř94í 79P52e56l53n11á82ř 6385373906819

Tím jsem naznačil, že si občas lidi kupují auta do kterých se mistr Hlisnikovský naváží třeba kvůli jejich technickým parametrům, které některé značky zkrátka nenabízí. S prvním jmenovaným sice jezdím, ale svoje peníze bych za něj nikdy nedal. Ve firmě zkrátka musí člověk něco dát do nákladů a tak není nutné zase tolik šetřit. Moderní diesel nesmrdí a úspora u osmi aut s nájezdem 70000 ročně není nijak malá. Co se spolehlivosti týče, zapomínáš na jednu podstatnou věc. Kilometrový nájezd je u Audi a BMW obvykle mnohem vyšší. I tak jsme s předchozí generaci A6 a BMW 5 neměli problémy. U nové to ukáže čas.

+1/0
14.6.2013 20:36

R71e44n59é 58H56a66l64l31a 8871528646156

Omyl,japonské automilky nabízejí vozy srovnatelné s těmi jmenovanými,pouze páni ředitelé žijí v nějakém kruhu BMW,Audi,Mercedes. Druhý omyl je ten,že moderní diesel nesmrdí,stále vypouští spoustu rakovinotvorných částic,i když jsou menší a je jich podstatně méně,nicméně stále jsou.Další omyl je u spotřeby,Vy jste bohužel zakotvil u VW,který je na tom s benzínovými motory dost mizerně,ale u BMW jsou na tom benzíňáky dobře,tak rozdíl ve spotřebě  není tak divoký. A u ceny auta nešetříte a na benzínu ano? Ten se do nákladu nedává? A pokud byste se o problematiku trochu zajímal,tak vězte,že nájezdy u jednotlivých aut nejsou rozdílné,tzn.že pokud někdo má vůz vyšší střední,tak jeho nájezd je podobný ať má Audi nebo Lexus,podobné to je u střední třídy atd.. Zkuste vygůglit nějaké statistiky.

0/0
14.6.2013 21:17

J94i46ř56í 47P94e31l47n61á69ř 6125413426189

O Lexusu nepadlo původně ani slovo, stejně tak o sazích. Řeč byla o Hondě , Toyotě a smradu. Najednou tu ovšem máme Lexus, stejný nájezd u vyšší střední, což se původních značek už vůbec netýkalo a rakovinotvorné částice... Když už jsi u tech statistik - od začátku roku se tu prodalo 1436 BMW. Z toho bylo 1269 dieselů, což je 88 procent. U Audi je dieselů 65 procent, u Mercedesů 84 procent. Schválně - proč myslíš že to tak je?

0/0
14.6.2013 23:40

M56i32c10h54a25l 55P73a77v54l32á87t 9423473384449

Smrdi, ale (vetsinou) nekouri a ty nejlepsi dokonce ani nervou (v exterieru). Ale takhle se chovaji ty nejlepsi naftove motory z aut, ktera jste zminil.

Soudoby turbodiesel v aute do za tretinu / polovinu smrdi, kouri i rve. ;o)

0/0
20.6.2013 18:13

L43u27k90á72š 39M73r56k20v96i63č86k16a 9896394215692

Kéž by šli 535d a A6 biTDi poskládat za mega a půl. :D

0/0
16.6.2013 0:10
Foto

R12a26d49e98k 44D63o75m71i96n90i37k 50Š23e67f15r56á92n12e28k 7528204672139

Pane redaktore, neni vam trapne, kdyz napisete, ze "motor zere"? Navic si pletete vahu a hmotnost. Dneska snad muze psat kazdy. Kdyz to tak vidim, rad bych si taky zabral jeden redaktorsky stul :-)

0/−4
14.6.2013 13:03

L44e10o21š 13P90á37l48e82n48í42č62e85k 9269975399104

Ve sto třiceti motor točí nějakých 2 300 otáček A audi A6 ve 120 točí 1500 - paní redaktorko doktorko Zorko Horko co to je? Hity z "novinek"

0/−7
14.6.2013 12:05

P78ř50e28m75y48s46l 16Č96e39r57m40á23k 4868201685

Koho to zajímá? ;-)

0/0
14.6.2013 23:59

L59e43o23š 15P98á32l60e83n43í57č17e88k 9179605819884

Honda Civic s novým dieselem 1,6 je zázrak -- Jezdit totiž opravdu umí za čtyři litry. ---- to jezdil Passat 1.9 před 15lety a měl o 5 metráků víc.

+3/−4
14.6.2013 12:03

K58a63r11e49l 11H90o91r63á97k 2921240735432

Passat neměl 300 Nm !!

+3/−1
14.6.2013 12:52

J96i35ř95í 37H73l13i51s12n91i39k77o28v66s84k27ý 9413571972451

Což je blbost, takhle porovnávat. Tenkrát byly nižší plnící tlaky, jednodušší motory z důvodu, že nebyly přísné emisní limity. Btw., pochybuji, že passat vážil 1,6 t.

+3/0
14.6.2013 15:11

J57a68n 81E59n85t70e67r 5674505584177

Jen je škoda, že tak dobrý motor jezdí v tak ošklivém autě ... ;-)

+6/−3
14.6.2013 11:37

A15l17e85š 50J46a32n21á60č43e57k 3393854656333

1.9 TDI 66 kW to je asi jedinej naftovej motor co bych v autě snes, bohužel emise ho postali do minulosti. Je fakt, že japonci se už naučili vyrábět diesely ale jestli je ten motor dobrej se uvidí po deseti letech provozu, ono aby ten zázrak neumřel po 3 letech jak to dnešní zázračné maloobjemové motory s minimální spotřebou a úžasným výkonem umí :-(

+4/−1
14.6.2013 10:33

J33i30r43i 16L74a32l49a 4932788267

Nadpisy nekterych clanku zde fakt nechapu. I ty paiprove hodnoty motoru mne jako zazrak nepripadaji.... kdo pak ale vi, jaka je skutecnost.. a co se tyka toho ostatniho: jiz jsem to tady jednou psal, pri nejake jine recenzi, Civic je dle meho nazoru plastak (vizualne i realne!) od predu do zadu, i zevnitr. Design je jedna vec, kazdemu se libi neco jineho, mne zrovna tyto pseudo futuristikokorejske palubky ne, ale to je jina vec. Jde o kvalitu a materialy... kolega v praci Civica ma, tak ze vim o cem mluvim. Mimo technickych problemu a reklamaci i jizda nic moc. Navic nad 130km/h mi pripada, ze jedete tak 200 a auto se malem rozpadne.... za ty prachy bych mel urcite lepsi varianty Rv

+2/−4
14.6.2013 9:58

J73a24k75u20b 65S15e44m10e53r84á34d 2707416261471

no to prave papirove hodnoty nejsou, kdyz to auto testovali...blik cvak

+4/0
14.6.2013 11:14

R93o29m95a64n 87S27i81l26n36ý 3627492339611

No nevím, ale jsou tu výrobci, kteří mají naftovou 1,6 se stejnými parametry už 5 let.:-P

+2/−3
14.6.2013 9:47

Najdete na iDNES.cz