Diskuze

Testujeme účinnost maticových světlometů: rozsvícená dálková světla

U maticových LED světlometů můžete teoreticky zapnout světla jen jednou a pak už jejich přepínání neřešit. A jak to vypadá v praxi?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mě připadá, že mě s každým rokem víc a víc aut oslňuje zezadu přes zrcátka a to mám to zpětné sklopené. Občas, když v noci na křižovatce mimo město za mnou zastaví auto, tak mě natolik oslňuje přes boční zrcátka i sklopené přední, že vůbec nevidím do křižovatky a musím se všelijak různě nahýbat, abych našel polohu, kdy nejsem zezadu oslněn a mohl se rozhlédnout po křižovatce.

0 0
možnosti

Na silnici jste povinen být vidět. Buď musíte mít světlo nebo reflexní prvky

0 0
možnosti

Aha, proto mě v poslední době obtěžuje tolik nových aut silným světlem? Někdy me to v protisměru oslepí tak, že si musím zastínit ty jeho světla rukou a několik vteřin vůbec nic nevidím a vraždil bych.

1 0
možnosti

Mám a maximální spokojenost. Hlavně to přisvěcování krajnice je bezva. Člověk vidí už zdálky když někdo jde a nebo i zvěř co stojí u pangejtu.

Jsou dvě situace kdy to není úplně ideální. Při jízdě na dálnici se občas a spíš vyjímečně stane, že radar přes dělící pás "nevidí" protijedoucí vůz. Ještě horší to je když jede proti kamion. Tam mě dost často pošlou těma svýma halogenama na střeše "do tmy" (plné oslnění), mám pocit, že jak ten kamioňák sedí vysoko radar to auto vidí pozdě.

0 0
možnosti
Foto

Jasně, vy jste ten, kdo je oslněn. To samé ale provádíte vy osobním vozům proti Vám. Pokud to máme blbě nastavené, tak prakticky svítíte dálkovými neustále a to je pak panečku paráda jet proti Vám. Hlavně, že vy skvěle vidíte, ale řidič proti Vám je odkázán na znalost terénu, protože vidí úplné ho**o.

0 0
možnosti

Používám u Superbu, zatím na mě nikdo protijedoucí neblikal, že mám "zhasnout" , tak to asi funguje dobře. Ale když mám auto před sebou, tak vypínám, tam si nejsem jist, zda moc neoslňuji.

0 0
možnosti

Mimochodem, podobná světla nemusí být pouze LED, jak se v zde diskuzi řeší, mohou být i laserová.

0 0
možnosti

Laserová světla jsou jako taky LED, jen mají laserový paprsek pro co nejdelší dosvit. Spíš je méně známé, že obdobu matrix LED mají i xenony, kde se ke stejnému účelu používá pohyblivá clona.

0 0
možnosti

Ehm, já vím, že na googlu termín „maticový světlomet“ najdete, ale ve skutečnosti je to naprosto nesmyslný překlad. Pokud bychom to chtěli říci česky, tak prosím šablonové nebo třeba segmentové světlomety, byť to druhé není asi úplně přesné. Ale pořád lepší než maticové, to je fakt hrůza.

0 0
možnosti

LED svetla jsou super, ale automaticke prepinani nebo odstineni je podle me spatne. K oslneni by pokud mozno vubec nemelo dojit. Normalni ridic vypina dalkova svetla jeste predtim nez k oslneni dojde (pokud je to technicky mozne). Tedy pokud jedu a ze zatacky vidim svetlo z jineho uhlu, vypnu dalkova svetla drive nez protijedouci vuz vidim. Muset se koukat sekundu az dve do dalkovek jen proto ze je protijedouci ridic sobec je zbytecne nebezpeci.

14 1
možnosti

A proč je odstínění špatně? Kamery, které odstínění řídí, taky vidí protijedoucí auto dřív, než by ho začaly oslňovat. Výhoda odstínění je, že vy stále jedete na dálková světla, perfektně vidíte, ale nikoho neoslňujete.

1 1
možnosti

LED diody nejsou žádným výkřikem módy. Jejich vývoj probíhal desítky let, než se dostal do bodu, kdy se staly použitelné pro světlomety automobilů. To není žádný výkřik módy, který by se zjevil ze dne na den.

0 0
možnosti

J42a66n 15S80o15u36k89u78p

6. 2. 2020 16:01

"LED diody" ehm

Ne, to popisované řešení není známo desítky let a jeho praktické řešení je skutečně jistý výkřik módy. Týká se to i jiných použití LED zdrojů.

0 1
možnosti

Co jsem koukal na první videa ze Superbu a Octavie, matrixy v nich občas chybují. Nelíbí se mi, že jsou do provozu pouštěna taková nedoladěná řešení. Sice se to údajně řeší novým SW v rámci servisních prohlídek, ale i tak...

5 0
možnosti