Diskuse k článku
Jízda v novém Audi A6 je jako festival splašených koní
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
A44n42t90o54n51í59n 57S25e13b83e47r51a 7353638250699Jestli něco nenávidím, tak když mně auto buzeruje jak mám jet. Senzor stěračů ok, automatické svícení o, adaptivní tempomat no dobrá. Ale aby mi auto brzdilo když nechci (front assistent), nebo hlásilo kopáním do pedálu ať zpomalím. S tím jděte někam. Jsem svéprávný a mám řidičák, tak snad vím kde, proč a jak chci jet. 20 let bez nehody. |
![]() |
Z21d68e85n50e37k 90N58o33v13o80h61r61a76d23s88k74ý 6451664330455Jsem to přečetl a nic co by mne nějak ohromilo. Jo to bejvala doba, když audi bylo to nej v inovacích. |
![]() |
M17a55r91e39k 21K70l29u26f28a 3988954284696Připadá mi, že ta auta se už nevyrábějí pro lidi (= s mozkem, rozumně uvažující, prostě tvory na vrcholu, pány tvorstva), ale pro jednoduché cvičené opice. |
![]() |
J93i57ř30í 34P15e31l17n50á42ř 6315483776959A ani tak to nebude stačit a stejně se v tom plno pitomců pozabíjí. |
![]() |
P28e41t53r 21B60á12č38a 8655236705905„Ťuk, ťuk, ťuk,“ klepe mi něco do plynového pedálu. Co to? Na palubní desce svítí zelený symbol boty. „Neblbni,“ říká mi tím nová A6, „sundej nohu z plynu“ – nemá smysl přidávat, moje navigace ví, že za chvíli je omezení na padesátku. Nebo křižovatka. Zvracejici smajlik prosim. |
![]() |
J43i74ř66í 89P57e51l29n37á72ř 6125333266219Neboj, až se z té svojí olítané šikmooké japan power jebky dostaneš na nějakou současnou, tak se tam s podobně legrační veteší taky potkáš. Pokrok holt nezastavíš... |
![]() |
J21i19ř90í 30S13c25h62w96a40c29h 8288504258326a proč přidávat? Snad ne proto, aby se o to více muselo brzdit? |
![]() |
O77n45d88ř94e47j 98B32u29r81e55š 5710264363399Taky to zvládám i bez ťukání... Je fakt že auta této velikosti už nějakou setrvačnost mají... Audi (BMW, MB, ...) si snad kupují lidi kteří jezdí brzda/plyn aby si užili ten výkon, zrychlení... spotřebu neřeší |
![]() |
P45e15t43r 25Č18e37r98m48á91k 9478445199540To ani ne, většina majitelů premiovek si je kupuje kvůli pohodlí, kvalitě či bezpečí, a spotřebu pochopitelně řeší - proto dodnes tvoří velkou skupinu prodaných aut v tomto segmentu čtyřválcové nafty. |
![]() |
M38i45c43h46a70l 16M35o95u58c37h23a 8385775210874Když někdo rád řídí, koupí si BMW. Když má rád pohodlí, koupí si Mercedes. Když se chce odlišit, koupí si Lexus. A když neví co chce, koupí si Audi... Sorry, pokud jsem se fandů značky dotknul, ale já to tak vidím. Audi dělá skvělá auta, jen jsou taková "bezpohlavní". O kousek lepší a kousek dražší Volkswagen. Zkrátka nevidím nic, proč bych měl v prémiovém segmentu zvolit zrovna Audi... |
![]() |
J89i18ř74í 41P97e35l66n93á23ř 6845343176949Tohle moudro platilo před dvaceti lety. Dnes už to je všechno na jedno brdo. Já jsem utekl k Jagu, jenže ten se zase nechutně sype... |
![]() |
J78a95n 95V56o12n89d76r90á45č21e34k 4552308139498Ano tak to dřív určitě bylo, ale poslední dobou se výrobci charakterem navzájem dost přiblížili a ty rozdíly už nejsou tak výrazné, jako dřív. Kdybych teď kupoval prémii, tak se prostě ve všech svezu a vyberu si to, co mi nejvíc sedne. Dřív jsem tíhnul k BMW, teď už žádné preference nemám. |
![]() |
P55e16t12r 79Č58e86r59m12á38k 9698775569120To jsou přežitá klišé, do jisté míry musím říct že bohužel - každá značka měla svojí jasně profilovanou pozici, dneska je to poměrně unifikované zaměření. BMW dneska dělá rodinný mpv a suv, a nejčastěji potkám starší pány v houpavých 5er a 7er, mercedes si naopak hraje na sportovní značku a cpe amg pakety s prkeným podvozkem a karbonovejma nesmyslama na kde co od áčka po GLS, audi rezignovalo na techniku materiály a inovace a jsou z toho takový rodinný auta, a lexusů potkávám v posledních letech tolik že mám pocit že v prodejích snad dominují. Takže... |
![]() |
J78a49n 33M85a81c28h10á79č 3407276803742Ten dvoulitr ,no nevim,že by to byla nějaká hitparáda.Ten šestivál v benzínu i v naftě,to je pěkný svezení vždycky. |
![]() |
P31e20t98r 71Č62e16r52m15á62k 9538665789320Dvoulitr je prostě základ, pro nějaký městský a příměstský provoz se to dá akceptovat, ale rozumný uživatel v této třídě volí skutečně V6. Teoretické řeči o papírové hodnotě maximálního výkonu resp. její dostatečnosti si skutečně autor měl nechat pro sebe, vzhledem k okolnostem to působí dost amatérsky. |
![]() |
Š37t46ě90p45á93n 28B42i22n30k87o 3666704103696To je diskutabilní. Manželka má Volvo s podobnou čtyřválcovou foukačkou a kdybych se nepodíval pod kapotu nebo do papírů a někdo mi řekl, že to jede jako šestivál, tak se hádat nebudu. Fakt. Neřeším teď životnost apod., ale pocitově při svezení to člověk nemá šanci poznat. |
![]() |
M47i84c49h75a74l 83M97o82u65c48h12a 8655165700134Sorry, ale rozdíl v projevu 4 a 6ti válce pozná snad každý ... |
![]() |
J95i25ř94í 66S17c58h90w63a88c94h 8328614428196tak když ten motor není slyšet, tak sotva..... |
![]() |
M89i20c15h91a15l 82M66o77u14c90h13a 8475385630344Motor je vždy slyšet a cítit. I v tom RR se v otáčkách ozve... |
![]() |
J95i90ř61í 35S50c26h91w50a75c43h 8628884938846při běžné jízdě určitě ne. |
![]() |
P85e78t60r 45Č49e55r58m91á60k 9248645309380Diskutabilní to je u Volva leda díky tomu že to používalo naftový pětiválec který díky své řadové koncepci a nijak extra zvlášť velkému výkonu byl skutečně čtyřválci poměrně blízký a neznalý člověk to v přímém porovnání nemusel poznat. Jinak samozřejmě projev šestiválce (natož vidlicového) a řadového čtyřválce musí poznat každý kdo jenom trochu autům hoví, což na druhou stranu typický uživatel zrovna není (což není myšleno ve zlém, sám jsem jezdil 5x volvama). |
![]() |
M47i89l75a13n 21R61e98z63n97i40c10e16k 1688720288632Majitel firmy, kde pracuji vlastní A8 L, vůz stál 3,5 mil. Kč a jak mně nikdy není v aute blbně, tak v tomhle jsem během jízdy z Itálie do ČR málem hodil šavli. Nenadchlo mě vůbec nic ani interiér ani exteriér ani jízdní vlastnosti. Ano, umí to jezdit rychle, ale to umí kde jaký "střep" do milionu Kč a na těch přecpaných dálnicích je to stejně k ničemu. Navíc to baští jako tank. Za tu cenu bych určitě rodinný dům a něco sportovně laděného na přesuny na splátky k tomu |
![]() |
J25a71n 30M77a82c28h14á33č 3857916233782Kdejaký střep do milionu chcete srovnávat s A8 L......a baští jako tank? 4 litr osmiválec v naftě jezdí i za osm,samozřejmě nejezdit na Sport,a brzda plyn.Prostě směřujete k tomu,že máte asi superba a to je váš automobilovej strop a nebe. |
![]() |
M47i98l11a21n 84R95e62z13n84i67c58e76k 1418840318802Kdepak nesrovnávám, chtěl jsem pouze říct, že jsou to vyhozené peníze. Mnou zmiňovaný vůz je 12ti válec o objemu 6 l a výkonu tuším 360 kW. Veme i 30 litrů na 100 km toho nejdražšího benzínu. Já preferuji mnohem skromnější a přitom dostatečně komfortní a výkonné vozy, viz můj příspěvek, Sup tam není ;-) |
![]() |
P29e45t42r 86Č85e73r95m97á92k 9988595639700Vyhozené peníze... To se říct nedá, nabízí to něco co nikdo jiný (samozřejmě kromě přímé konkurence) nenabídne. Vámi vytýkané problémy se týkají motoru a ty lze vyřešit snadno - v longu se dělá a bude dělat i dieslová V8 která bude mít jen o málo horší výkonové paramtery ale třetinovou spotřebu. Takovou dynamiku moc aut za milion skutečně nenabídne. A těch pár vyjímek co ano, zase nebude absolutně schopné konkurovat v otázce komfortu a pohodlí. Je to zkrátka věcí osobních preferencí. |
![]() |
J70i78ř34í 69P85e84l60n41á98ř 6945823756649Tu máme ve firmě taky. Při jízdě která je na poměry obyčejného auta poměrně ostrá si vezme kolem 13 litrů. Dá se do toho lít obyčejná 95, takže ty tvoje údaje jsou totální extrém. Chování podvozku se dá nastavit nezávisle na ostatních věcech, takže se z toho dá udělat i uskákaná koza. Líbit se ti to samozřejmě nemusí, ale koupil si to asi někdo, kdo neřeší co by za to mohl mít jiného... |
![]() |
M10i50l43a82n 52R65e55z79n91i60c35e14k 1228910968132To fakt, šéf skutečně nemuší řešit ekonomické otázky ani otázku zda dostává skutečnou protihodnotu za tak vysokou částku. Vyjádřil jsem pouze svůj názor ve smyslu - proč tolik peněz za něco tak diskutabilně využitelného - je to samozřejmě otázkou pohledu a preferencí každého z nás. V dokladech k vozu je doporučenít tankovat min. N98, lépe i ten s vyššími oktany. Já tedy N95 netankuji ani do 1,4 TSI ACT o výkonu 110 kW, těm turbomotorům lepší benzín sedí podstatně lépe. Stejně tak do 2.0 TDI o výkonu 110 kW tankuju naftu bez bio srágory a přidávám aditivum a odměnou je tichý chod a opravdu příjemná spotřeba mezi 4-5 litry. |
![]() |
P48e24t95r 79Č52e71r98m46á30k 9878455469140Předepsaný vysokoktanový benzín nesouvisí s turbomotory (koneckonců W12 je atmo) ale s homogenitou spalované směsi což je primárně jev řešící se u přímého vstřikování s vrstvenou směsí. To jen tak na okraj |
![]() |
M19i18l44a68n 87R38e58z22n37i87c35e67k 1238160918982Děkuji za info, usvědčil jste mě z naprosté neznalosti věci. Nevím proč jsem si to spojil s turbem, měl jsem dříve TDI PD a bylo mi kladeno na srdce, že kvalita paliva je důležitá. Já myslel, že kvůli turbu a ono kvůli vysokém vstřikovacímu tlaku... |
![]() |
P15e94t82r 89Č78e61r22m25á18k 9898575789430Takhle - kvalita paliva samozřejmě důležitá je, byť zrovna PD jsou v náročnosti ještě celkem mírné, resp.oproti CR je to zlatý. Ale u těch přímovstřiků to bylo skutečně spíše naopak - díky turbům se přestala vrstvená směs používat čímž požadavek na oktanové číslo paliva klesl, proto mají první FSI vesměs předepsanou 98 a naopak dnešní motory 95. To že oba typy motorů mají sofistikovaný management který umí změnit mapy a přizpůsobit se kvalitě paliva je věc jiná :) |
![]() |
J45i32ř77í 19P42e87l51n26á68ř 6535133676539Nic takového v dokladech není. Je tam uvedený RON 95 (91 AKI), úplně stejně jako u všech ostatních verzí včetně S8+. |
![]() |
M35i85l17a54n 83R57e92z53n31i81c50e63k 1238400568322Mám tu před sebou VTP a pro palivo je uvedeno BA 98 B. Řešili jsme to kvůli úplně jinému problému spojenému s cestovními náhradami. Kolega má Leona Cupru 2.0 TSI o výkonu 213 kW a má tam tuším to samé. |
![]() |
J52i79ř47í 11P42e92l52n13á89ř 6135723146579To je mi celkem fuk. V uživatelském návodu vydaném výrobcem vozidla je napsáno to co jsem uváděl. Normálně to na to samozřejmě jezdí a rozhodně ne za třicet litrů jak jsi psal. A motat sem v tomhle případě nějaké dvoulitrové TSI mi už vůbec nedává smysl... |
![]() |
J35i39ř85í 20P17e85l38n10á45ř 6725313916119Ještě bych tedy byl ochoten akceptovat, tedy až na tu spotřebu, kdyby to o čem píšeš byla starší 331 kW verze. Ta 368 kW už tu 98 zkrátka předepsanou nemá... |
![]() |
P78e73t20r 68B45a10r32t30o51n91í91č64e50k 7939531295482Takže píšete o předchozí verzi... |
![]() |
P72e92t25r 33Č36e29r48m46á23k 9798115379210Bohužel i zde quattro ultra... Chybí ale detailnější informace o jeho použítí, je jasné že základní čtyřválec ho má, naopak sportovní verze budou mít klasický středový diferenciál. Ale to mezitím? Výkonnější dieslové verze mají klasický tiptronic místo s-tronicu slabších variant a beznínu, a tam se zatím uplatňovala kombinace s klasickým diffem. Jo a opravte si chybu - není to sedan luxusní třídy jak je v textu uvedeno |
![]() |
D52a60v12i94d 45R93y40c46h29e88t38s62k89ý 964692146044048V a plachtění - Trochu mi uchází význam kosmické, jinde nepoužité a potenciálně poruchové technologie v autě za milion (ale v obvyklé prodejní ceně blížící se spíše dvěma), pokud je jejím účelem uspoření několika decilitrů paliva/100km. |
![]() |
J93a78n 76T30a52r37a11b52a 4546466909299ta technologie se již třetím rokem. používá v Q7 a váš spekulativní poruchový potenciál je nula. |
![]() |
J98i86ř52í 28S24c80h49w14a48c97h 8188354188366a řekni mi důvod, proč pálit jediné deci benzínu navíc, a foukat to ostatním pod nos, když to není zapotřebí.... |
![]() |
L73u35k94á73š 39O82m52á76č44k16a 5581434311176Protože až budeš ten krám opravovat, zaplatíš víc, než za těch usetrenych pár deci. Tak proto. |
![]() |
P73e92t91r 48Č92e55r98m89á51k 9208705509220Což na druhou stranu nikoho moc netrápí - první majitelé to nepotká a naopak z toho bude těžit - emisní paramtery a s ní související daňovou zátěž ocení každý, a že to za 10let jako ojetina bude třeba poruchové? No může se stát, ale reálně to bude střípek v mozaice. |
![]() |
P95e40t55r 79Č68e93r43m10á37k 9268595729600Používá se to již několik let, každopádně důvod není ani tak uspořit palivo jako především vykázat menší emisní zátěž, což je dnes v EU alfa omega výroby aut. |
![]() |
P45e56t19r 17S21p64a46t27z95i73e14r25e85r 7254802735454zrovna teď o víkendu jsme se s přáteli bavili o autech a všichni jsme se shodli, že koncernová auta už nikdy....a to tam byli i chlapi co na první oktávky nedali dopustit. Jenže..já osobně ze zkušenosti člověk ze servisu vidím to jak koncernový auta hnijou před očima. Přijeli sem k nám jak Audi A4 z roku 2014 a páty dveře prohnilý skrz...a to samý škoda Octavia z roku 2013. To samé. Páté dveře shnilé. Další mají zkušenost z VW Transporter, kdy ho ve firmě viděl shnilej jak na lemech, tak totálně prohnilé prahy..a to bylo auto z roku 2013. Takže koncern má obrovskej problém v karosařině a co si budeme povídat, tak motory taky nic moc....všichni jsme se shodli, že koncer začíná být těžce předražená bída. |
![]() |
P52e62t68r 42Č39e80r14m60á77k 9748365739720Ono je fajn se na něčem shodovat s přáteli u piva ale druhá věc je jaká je realita. To že obecně kvalita ve smyslu životnosti u novějších aut ustupuje efektivitě výroby a ekonomice je jistě pravda. Do toho spadá i kvalita zinkování a dalších úprav karoserie, zatímco před čtvrtstoletím to byla zásadní věc a sledovaný parametr, dneska to vlastně nikoho nezajímá - tak dlouho auto aby začlo reznout první majitel až na vyjímky nemá. To se pochopitelně týká všech, tedy i koncernu, to že by 4leté audi mělo páté dveře “skrz” je sice samozřejmě nesmysl, stejně jako opravdu nemá T5 prohliné prahy (v obou případech mluvíme o neopravovaných autech s normálním provozem), ale ústup kvality je skutečně patrný i zde. Na druhou stranu to není nic hrozného - jestli bychom to u koncernu měli označit za “obrovský” problém, tak půlka Evropy má potom přímo tragický problém, o japoncích a amerikách ani nemluvě. |
![]() |
P65e75t88r 29S93p62a42t41z12i58e84r75e77r 7434802755524Aha. Takze rikate nesmysl. No to jsem vam je asi mel nafotit kdyz jsme obe auta meli v lakovne a shaneli jsme pro obe nove pate dvere. Vite psal jsem ze pracuju v servisu a mame i lakovnu. A jelikoz ty nove pate dvere jsem shanel osobne jako nakupci dilu tak vim proc jsme to delali. |
![]() |
P17e27t29r 62Č79e16r19m90á13k 9268385129590Ano nesmysl. Jak píšu - jediná reálná cesta k popisovanému stavu je nehoda a následná neodborná oprava, a teoretická v nějakém extrémním používání typu jízda v kamenolomu. Jinak nelze. |
![]() |
J86a70n 89T32a11r48a49b96a 4946856209139u piva v hospode lze |
![]() |
J21a59n 20V56o62s12a70t79k12a 1322288553531Ale co ty fakeové koncovky? To je jak nějaká levná Kia. |
![]() |
O12n94d82ř19e12j 58B25u13r98e97š 5970144863219Tak to zase pozor! Co by za to ve VW dali aby se Aerton alespoň vyrovnal Stingeroj. ;D |