Diskuse k článku

První svezení s Teslou Model 3: hi-tech prémiovka v laciném provedení

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vložit nový příspěvek

Přihlášen uživatel: (odhlásit)


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


Z85d42e52n41ě52k 22P73a27v95l19i65š

7. 2. 2019

Ta palubovba to je opravdu bída.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z50d47e69n43ě30k 35P79a29v14l87i36š

7. 2. 2019

Ojetina za 1,2 mega, v ČR není oficiální prodejce?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M26a62r40t98i58n 55K22a36r97á66s56e97k

8. 2. 2019

V ČR se Tesly oficiálně neprodávají.... Nicméně je možné si je objednat a zajet si pro ně (po zprovoznění servisu by je snad mohli vozit i do ČR přímo)

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P48e48t31r 46B42l95á13h33a

7. 2. 2019

Tento týden koupila TESLA za 218 mil. dolarů firmu, která se zabývá inovacemi baterií viz článek níže

https://electrek.co/2019/02/06/tesla-battery-tech-charging-range-durability/?fbclid=IwAR3WL2-tPQVJKJ1-65_cI0NqU-RE5z8n_qNyyuKaHk9zBn6snwWvYcqAICY

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P89e46t67r 13H91a61r10i93p14r92a82s33a94d 96H16a36j78i22č

6. 2. 2019

Tak to je snad první článek na iDnes, který nevyznívá pro Teslu vysloveně negativně, ale je zdravě pozitivní, ale i kritický. R^

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P23e25t70r 82B82l67á83h90a

6. 2. 2019

Ještě prodeje EV v ČR leden 2019:

84 ks (leden 2018 = 50 ks) sice nárůst + 68%, ale snad to bude v průběhu roku lepší

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z70d93e80n14ě43k 85M18o84r13á35v26e71k

6. 2. 2019

Ono to začne být lepší poté, co se lidé přestanou bát, že nebudou mít kde nabíjet. Česko za zbytkem západní Evropy těžce zaostává.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P94e65t92r 21H41a92r73i72p74r53a50s25a20d 63H82a89j18i28č

6. 2. 2019

Je to marný, je to marný, je to marný. U nás kralují naftáky. ;-(

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

H85o22n12z10a 62T49a27r

8. 2. 2019

Registrace nových OA v ČR za měsíc dle paliva - Značky 1/2019

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2019&mesic=1&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P58e77t71r 51B73l19á28h95a

6. 2. 2019

Několik radostných čísel prodejů EV za leden 2019:

USA 17.040 ks (+42% proti lednu 2018)

Švédsko 2.665 ks (+53% proti lednu 2018)

Španělsko 1.113 ks (+52% proti lednu 2018)

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z50d39e87n33ě31k 34P93a94v17l62i85š

7. 2. 2019

Co je na tom radostného? Mně osobně to je jedno a co s tím máte vy, pane Bláho? Vy jste majitel nebo podílník?

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M58a56r32t81i41n 70K84a32r37á66s38e22k

8. 2. 2019

Podílník elektroaut? Radostné je na tom to, že s každým nahrazeným spalovakem se trochu pročistí ovzduší...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J11o43s71e58f 50Š90v43e71c

6. 2. 2019

Postavte auto ze solárních panelů, dejte je i místo oken, na střechu namontujte větrníky, ke sledování provozu stačí 15 palcový tablet a hlavně nemusíte dobíjet. Občas to nepojede... když nebude slunce či vítr... ;-D

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P97e51t42r 58B91l10á26h25a

6. 2. 2019

Model 3 už je v Evropě - první loď Glovis Captain dorazila do Belgie

Níže posílám odkaz na pokračující stavbu nové továrny Tesla v Číně, utěšeně roste:-)

https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-3-construction-drone-flyover/

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F61r27a17n91t98i63š68e12k 54B88ě19l13o34v94s68k83ý

6. 2. 2019

Smekám před inovacemi které Musk na Tesle provádí a že se mu daří tento prostředek který s sebou vozí 8 tisíc Lion tužkových baterek propagovat jako ekologický vůz (jak ekologické je asi vyrobit a zlikvidovat 8 tisíc baterií pro každé auto). Ale každá inovace se musí nejdříve v praxi otestovat, takže majitelé Tesly v USA zjistili že když mrzne tak fyzika prostě funguje i na baterky a dojezd i u zaparkovaného auta najednou klesne o 50 km...

A současná fyzika je prostě daná:

- 1 KWH = dojezd 4 km, váha 6kg, cena 4.100

Takže stačí základka na výpočet co se dá dělat se 100KWH baterky Tesly...

1 6
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F11r75a23n30t90i32š46e65k 71B51ě86l57o79v49s81k77ý

6. 2. 2019

Udělal jsem v číslech nějakou chybu?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T83o16m21á15š 20B15e26r11k78a

6. 2. 2019

Máte to celkově nesmyslné.

Zaprvé v Modelu 3 je 4400 baterií a jsou recyklovatelné. Čína už má standardy pro recyklování. Srovnejte to s množstvím benzínu, oleje, filtrů, svíček a bůh ví čeho za dobu životnosti běžného automobilu. A pak mluvte o ekologičnosti.

1kwh = 6 km = 6kg = 2500 Kč a každý rok se ty parametry zlepšují.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F13r55a95n12t33i68š73e55k 72B73ě89l34o12v94s69k94ý

6. 2. 2019

Je vidět že jsi jako správný zelný optimisticky mimo.

Tady to máš černé na bílém:

Záhada dojezdu objasněna: Tesla Model 3 má baterie s kapacitou 50 kWh a 75 kWh

Tesla S 85 kwh - celá baterie akumulátorů čítá 7104 kusů

Jestli máš prvních 5 tříd tak si to přepočítáš.

Podrobně to máš do baterky rozebrané tady

https://elektrickevozy.cz/clanky/jak-to-ze-tesla-dosahne-vykonu-310-kw-z-tuzkove-baterie

Ale kluci fandím vám, jděte do toho.

Jo a taky je výhoda že se baterky nemusí recyklovat, udělají se z nich powerbanky - forever... taky dobrá ideologie. Více na: https://connect.zive.cz/bleskovky/zahada-dojezdu-objasnena-tesla-model-3-ma-baterie-skapacitou-50-kwh-a-75-kwh/sc-321-a-188941/default.aspx

Více na: https://connect.zive.cz/bleskovky/zahada-dojezdu-objasnena-tesla-model-3-ma-baterie-skapacitou-50-kwh-a-75-kwh/sc-321-a-188941/default.aspx

Více na: https://connect.zive.cz/bleskovky/zahada-dojezdu-objasnena-tesla-model-3-ma-baterie-skapacitou-50-kwh-a-75-kwh/sc-321-a-188941/default.aspx

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P70e36t37r 21B80l53á73h48a

6. 2. 2019

musím vás zklamat, ale opět ukazujete absolutní neznalost problematiky:

Tesla Model S a X má baterie tvořenou články 18650

Tesla Model 3 už má baterie tvořenou novějšími články 2170

A teď pozor číslo 18650 a 2170 udává rozměr článku tzn. S a X má články velikosti 18x65 mm, a 3 má článký 21x70mm a proto nelze jednoduše přepočítat počet článků dle velikosti baterie, a navíc novější článek 2170 má vyšší hustotu je tedy účinnější = až tyto články dostane Model S zvýší se dojezd u 100 kWh verze na cca 650 km uf, snad to pochopíte

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F37r34a50n88t57i78š90e70k 96B28ě21l28o89v69s69k28ý

6. 2. 2019

Nechci kazit tvé nadšení, energetická kapacita nového článku je jen o 15% vyšší, takže dojedeš místo 400 km 460 a ne 640. On je totiž větší. Tady máš srovnání obou článku. A myslím že se teď min 5 let nic výrazného nestane, dělá se na to nová fabrika a tu nemůžeš stavět každý rok.

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/teslamotors/comments/65pt0k/tesla_2170_battery_cell_specifications_calculated/#ampf=undefined

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T28o83m34á76š 18B86e59r14k26a

6. 2. 2019

Nedělá se na to nová fabrika, ale podle komplexnosti se buď upraví stávající linky nebo se musí postavit nové. Tesla před pár dny koupila technologickou firmu, jejichž elektrolity by měly mít o 20% vyšší energetickou hustotu (s potenciálem až 100%) a zároveň být levnější o 10-20%. To samozřejmě neznamená, že zítra začnou vyrábět nové články, ale Tesla je v implementaci inovací rychlá a své baterie vylepšuje průběžně.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F44r24a43n89t73i67š32e11k 31B62ě95l43o33v66s25k94ý

6. 2. 2019

Těším se na to stejně jako ty a obdivuji Muska a jeho nadšení, posouvá vše strašně dopředu, bohužel ty baterky vše brzdí.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T98o63m15á75š 57B75e79r65k67a

6. 2. 2019

A přesto má Tesla nejlepší baterky na světě.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P92e61t69r 49B71l28á46h89a

7. 2. 2019

Ach jo, vy jste dáreček, znalost = 0:

Tesla mode S a X se vyrábí jen z baterii 100 kWh jejich aktuální dojezd je: Model S = 540 km, Model X = 470, + 15 % Model S = 620 km, Model X = 540 km, nové články dostane S a X nejpozději v roce 2021:-) články 18650 se přestanou vyrábět

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F83r40a43n75t36i16š54e53k 95B87ě47l16o31v84s59k66ý

7. 2. 2019

Kluci ono je to s váma fakt těžký. Musíte brat reálný dojezd. Ten je fakt pod 400 km.

Nevím jestli ale víte co je ADAC.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ecotest-adac-elektromobilita-tesla-nissan-hyundai-spotreba-dojezd.A181031_112502_automoto_taj

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P60e22t87r 95B98l49á85h48a

7. 2. 2019

tak jestli čerpáte informace z ADACu, tak to už mi je vše jasné, ještě doporučuji autoforum.cz tam to vychází mnohem méně asi jen 40 km;-D, na sputniknews.cz to vyšlo dokonce mínus 400 km, a v Babičce od B. Němcové 3,9 km;-D;-D;-D

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T63o34m16á74š 69B41e81r90k76a

7. 2. 2019

Tz certifikace dojezdu u Tesly jsou měřené podle EPA metodiky a ta se velmi blíží skutečnosti. Samozřejmě záleží na stylu jízdy a dalších podmínkách, ale pokud EPA řekne, že dojezd je 600km, tak to znamená, že reálně téhle hodnoty lze bez problému dosáhnout.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J95i42ř81í 83S60e33h37n97a31l

6. 2. 2019

Vy jste fakt komik. 100kWh verze tehoz auta ujede vzdy stejnou vzdalenost, bez ohledu na to z jakejch clanku tech 100kWh slozite.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P14e79t90r 27B60l70á76h19a

7. 2. 2019

a jo Jirko, vy jste případ, takhle jednoduše to nefunguje Model 3 má baterii z nových článků 75 kWh = 510 km, S má staré články 100 kWh = 540 km, nové články jsou větší a mají vyšší hustotu = je jich méně tzn. baterie je lehčí (méně pláště) = vyšší dojezd a umožňuje to i zvýšit velikost baterie, je docela možné, že S bude mít díky novým článkům baterii 120 kWh a dojezd 800 km, nový Roadster bude mít dojezd 1000 km:-). A už jste vybudovali tu nabíječku v Klatovech?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M81a20r16c58e93l 84P89a57v37l71í81k

7. 2. 2019

nie je to "rovnaké" auto - články/batéria majú rôznu hmotnosť. keď som chodil na strednú, platilo "100kg hmotnosti je 1liter benzínu" vzťah je aj pri BEV. ďalej verzia SW, ktorá ovláda zrýchlenie, spotrebu, ... aj využiteľnú kapacitu akumulátorov.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P48e77t36r 56V65a25r53g87a

13. 2. 2019

A ta baterky se taky vyrábějí ekologicky zeleně? třeba srážením CO2? asi ani ne, že? A za elektřina do aut se bere kde, ze vzduchu? Z uhlí, pane Berka, z uhlí

takže tak zelené to el.auto zase není

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P27e83t75r 60B64l67á10h28a

6. 2. 2019

základní chyba je předpoklad, že se baterie likvidují, i když nejsou už použitelné pro auta, jsou a hlavně budou v budoucnu využívány jako úložiště energie viz níže, ale nezoufejte, v této neznalosti nejste zdaleka sám:-)

http://www.hybrid.cz/renault-postavi-60mwh-ulozny-system-z-vyslouzilych-baterii-elektromobilu

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F80r68a71n17t54i13š91e31k 98B79ě70l47o48v96s92k13ý

6. 2. 2019

Děkuji za analýzu mých znalostí. Pokud předpokládáte že dáte baterii do uložiště a je ekologicky zlikvidovaná, asi nemáte děti a řídíte se heslem po mě potopa. Z tohoto hlediska to opravdu není problém, stejně jako likvidace solárních panelů. Diskutovat s vámi je ztráta času, musíte k ekologii dopět sám.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P94e64t26r 82B35l52á44h60a

6. 2. 2019

myslel jste neznalostí, že? Jen jsem Vám ukázal jednu z možností další využitelnosti baterie např. po 15 letech provozu, se baterie z EV použijí na dalších 20 let jako úložiště energie, ale o tom jste, stejně jako většina zdejších ́odborníků ́neměl do dneška ani potuchu, že? A teď se vztekáte, že se tady nebude válet miliony baterií, ale už je to dávno vyřešené:-) a váš vrcholný argument proti EV je pryč

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F44r27a88n91t97i43š54e93k 35B83ě71l75o67v98s73k92ý

6. 2. 2019

Jsem asertivní a vím co je PowerWall od Tesly (200 tisíc za 10kwh), Sám jsem si doma vybudoval malou solární elektrárnu 1kW a soused má ostrovní systém 5kW panely a 7,5kwh LiPeFo akumulátor se střídačem na 2kW na každou fázi. Tesla po 4 letech provozu klesá kapacitou cca o 20 procent a dělat z uložiště je logické, nejste omezený prostorem. Ale ty baterky prostě jednou zlikvidovat musíš.

Kdybys potřeboval ještě nějaké info poradím ti. Jo a mám Xiaomi elektrickou koloběžku, je božská. Ale ještě si nechám na dovolenou svůj diesel s AdBlue (nižší splodiny NOx a CO2 než benzíňák) s dojezdem 1000 km. Nejsem bohatý Nor který si koupí Nissan Leaf s reálným dojezdem 140 km na baterky aby mohl do práce a na nákupy a parkovat na místě invalidů - tím se zelení rádi chlubí jak Norové jezdí na baterky.

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T74o44m35á66š 45B82e50r78k86a

6. 2. 2019

Kde jste přišel na těch 20% za 4 roky? Jejich auta mají podstatně větší výdrž a to ty stacionární jsem speciálně dělané na pravidelné dobíjení a dlouhou výdrž.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P82e57t68e13r 83S45t54u25d37e55n20í85k

5. 2. 2019

Tesla jediná vyrábí eletromobily které vypadají jako normální auta a má nejlepší technologii. Technologii postupně dohánění další automobilky a tak vede designem. Zvenku je i nová Tesla hezká, ale interiér .. že působí jako 10 letá Kia bych zkousnul, ale ten display ?

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D12a38v11i45d 25Z52e22m22s31k37ý

5. 2. 2019

já bych zase kousnul ten iPad :-P, ale zvenku.. Je pravda, že to vypadá líp, než Prius, ale třeba E-Golf je hezčí, a přitom jinak takové obyčejné auto.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T36o64m51á89š 60B18e19r93k98a

5. 2. 2019

Sice je to otázka osobního vkusu, ale já bych třeba nikdy neoznačil E-Golf za hezké auto. Natož pak hezčí než Tesla, která se mi opravdu líbí. Obvzláště v červené.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D43a48v23i21d 60Z96e34m32s10k36ý

6. 2. 2019

Psal jsem, že E-Golf je obyčejný, ne hezký, jen hezčí, než Tesla 3, která se mi vyloženě nelíbí. Ale je to jen osobní vkus.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B30o52h71d28a81n 87M41a95r64e98k

6. 2. 2019

Jakou technologii? Elektrický auto je mnohem jednodušší než spalovací motor.

Co prodává teslu je marketink, stejně jako u Aplu. Majitelé mají pocit, že mají něco vyjímečného, ale není to tak úplně pravda.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P67e96t65e73r 60S29t41u47d41e54n93í17k

6. 2. 2019

Tesla mela prvni plnohodnotne auto s rozumnym dojezdem a vyresenym nabijenim. Takze mel jsem na mysli technologii barii (vcetne rekuperace, setreni energii a pod.) a pak nabijeni.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B28o60h20d51a63n 25M89a84r27e28k

6. 2. 2019

Za mega a půl to se dá vyřešit dojezd u jakéhokoliv auta na akumulátory. Všechny tyhle technologie jsou běžně k mání. Akumulátory se vyvinulu díky mobilům. Rekuperaci mají auta i se spalovacím motorem.

Pouze klasické automobilky nechteli jít do risku. Vědí, že za draho by prodávali uživatelsky horší auta, než jaké v současnosti nabízejí.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M89a22r94c16e83l 92P33a17v71l75í23k

7. 2. 2019

politik?

rekuperácia u spaľovákoív je reálne klamstvo - vstavaná batéria sa nabije iba na naštartovanie tzv start/stop systému, ktorý z diskusií na spaľovacích fórach vypíbnajúuž v základe. takže spaľovák nerekuperuje.

vw tvrdili, že už "dnes" vyrobia a dodajú škodovku za cenu spaľovacej.

a tesla je fakt výnimočná, prvý majiteľ v česku má auto s "rozumom" na rovnakej výške ako dnes vyrobené - tesla mu ho stále inovuje, takže nemá starú šunku.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B38o10h75d50a56n 46M98a76r92e83k

8. 2. 2019

Elektromotor v opačném režimu muže fungovat jako zdroj elektrické energie. A elektromotor v autě na elektriku je větší než alternátor ve spalovacím motoru a z toho vyplývá i jiná účinnost. Nicméně 100 let stará technologie není pro mě nic převratného.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T67o80m36á45š 53B66e71r46k76a

5. 2. 2019

Kdo u auta požaduje luxusní materiály, tak si koupí Mercedes. Tesla je o pocitu z jízdy, což skvěle dokumentují i výsledky z Consumer Reports, kde Tesla skončila ve spokojenosti majitelů na prvním místě. Taky to dokládají i slova Sandyho Munroa, který začátkem loňského roku dělal detailní rozborku prvních vyrobených kusů a stěžoval si na kvalitu zpracování této úvodní série, ale byl nadšený z pocitu jízdních vlastností a dokonce 2 jeho zaměstnanci si okamžitě po té šli Model 3 koupit jak z ní byli nadšení.

Tesla nikdy nebyla o nejlepší kůži a chromovaných čudlících v interiéru, ale o čisté radosti z řízení.

5 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V79á74c24l49a78v 75P60o65u23s56t54k18a

5. 2. 2019

Na čirou radost z řízení mám Mustanga... ;-)

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T47o31m40á15š 32B20e75r22k67a

5. 2. 2019

To taky není špatná volba

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

H52o84n49z34a 15T54a23r

5. 2. 2019

Tesla Model X -P100D vs Mustang Drag race

https://www.youtube.com/watch?v=_ZNEF4eBvxU

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít