VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

aktualizováno 
Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.

Swincar postavila francouzská firma Mecanroc. Má kola jak od kočárku, ale je to nejlepší teréňák. Lehké vozidlo má řízené obě nápravy, ale hlavní zbraní pro jízdu v terénu jsou plně nezávisle zavěšená kola, která se na výkyvných ramenech umí doslova vykloubit a dokonale kopírují terén. Swincar se chlubí velkou světlou výškou a šplhavostí až do 70 % stoupání.

Fotogalerie

Čtyřkolka s vizáží pavouka z vědeckofantastického filmu má jen to nejnutnější. Jezdec sedí uprostřed, co nejblíž těžiště. Rám Swincaru je vyrobený z hliníků, hmotnost včetně baterie je 185 kg.

Na každém kole je malý elektromotor s výkonem 1 kW. Využívá vysokého točivého momentu (4 x 85 Nm) dostupného od nízkých otáček, který je elektromotorům vlastní. Ten se hodí právě pro jízdu v náročném terénu.

Na jedno nabití má bizarní, ani ne dva metry dlouhá čtyřkolka jezdit v terénu čtyři hodiny, nabíjení trvá dvě hodiny. Akumulátory (LiFePO4) se částečně nabíjejí rekuperací při brzdění a mají kapacitu 4 kWh. Maximální rychlost 35 km/h.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Obrodu Seatu vede italský miláček štěstěny. Má namířeno na vrchol

Luca De Meo

Kariéru snů má za sebou a ve dvaapadesáti letech je mezi kapitány automobilek v podstatě dorostencem. Charismatický...

Hromadná elektrifikace začíná: Audi e-tron startuje, už jsme s nim jeli

Audi e-tron

O elektroautech všichni v autoprůmyslu mluví, někdo nadšeně, jiný s obavami. Do jejich uvádění na trh se ovšem výrobci...

Legenda pokračuje a je zase lepší. Nové Porsche 911 v akci

Porsche 911

Nová generace legendárního Porsche 911 je tu a já se musím ptát, jak jen to inženýři v Zuffenhausenu dělají, že...

Najdete na iDNES.cz