Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvDovnitř se nastupuje výš než do výchozího SUV, s tím pomáhá zpevněný práh s nášlapnou plochou z lesklého plechu. Škoda Mountiaq má přece jen s 29 centimetry o 10 centimetrů vyšší světlou výšku než Kodiaq, ze kterého studenti škodováckého učňovského střediska svůj letošní koncepční vůz postavili. Šest dívek a devětadvacet chlapců z učiliště Škody pracovalo na Mountiaqu osm měsíců. Je to už šestý projekt, kterým se učni automobilky chlubí.
Sedadla se speciálním logem modelu si nastavíte elektricky, ani v kabině nechybí oranžová. Vyniká zářící hlavice řadicí páky. Chybět nesmí výzbroj pro výlet do divočiny, na výlety nechybí třeba deka.
Pro večerní party se hodí svítilna a spacák uložený za sedadly a samozřejmě na míru vyrobený audiosystém. Infotainment systém Columbus výchozího modelu žáci doplnili o speciální audiosystém: k reproduktorům o výkonu 320 Wattů dodali zesilovač a subwoofer o výkonu 2 000 Wattů. Nechybí integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tiskárny na kolech nebo dvě vysílačky.
Na černém stropě září logo značky s okřídleným šípem jako souhvězdí na noční obloze složené z 233 diod. Vedle osvětlené ložné plochy je osvětlena také maska, logo značky na kapotě a motorový prostor. Přední dveře promítají na vozovku logo značky, příď pick-upu zdobí nové mlhovky.
Koncept pojmenovaný Mountiaq je oproti výchozímu sériovému modelu Kodiaq o jeden pár dveří kratší, namísto zadních sedadel a zavazadlového prostoru má auto objemnou korbu.
Pick-up je 4 999 milimetrů dlouhý, 2 005 milimetrů široký a 1 710 milimetrů vysoký. Rozvor činí 2 788 milimetrů a hmotnost dosahuje 2 450 kilogramů. Montáží nových kol se rozchod rozšířil o tři centimetry. Pod kapotou má benzinový čtyřválec 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).
Žáci začali zesílením karoserie, následně odstranili střechu a vyrobili zadní stěnu pro kabinu řidiče i nová zadní a boční okna. Pod ložnou plochou se nachází dodatečné skryté odkládací prostory. Studenti zkrátili a rozšířili dveře. Kromě toho upravili přední a zadní nárazník. Nejnáročnějším úkolem byla integrace plně funkčního zadního výklopného víka.
Pick-up chybí v nabídce mladoboleslavské značky od roku 2001, kdy ukončili výrobu této užitkové škodovky odvozené z felicie.