Diskuse k článku

První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i dokonale jistý. Pravda, vysoká karoserie na zvednutém podvozku se nakloní a k tomu měkce zhoupne, není z toho ovšem mořská nemoc, ani nejisté kymácení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i81c48h54a72e12l 14K90a78d40e19r83a45v74e75k 8711834508744

Máme objednáno. Těšíme se.

0/−1
13.10.2017 10:57

J11a65n 47U57l41m 7620399276312

za ty prachy bych si představoval prestižnější značku

+1/0
13.10.2017 11:28

M75i29c41h38a11e92l 65K90a76d96e56r84a54v93e35k 8541604678284

To je věc názoru.

+2/−1
13.10.2017 11:31

J43a69n 29U25l64m 7750429406272

Určitě

0/0
13.10.2017 12:26

P33e17t90r 42H84o81r25á58k 1979793829524

Za půl míče třeba Q5 by sis představoval? Aha.

+1/−1
13.10.2017 20:04

J19a84n 93U85l93m 7880559716212

říkám prestižnější a myslím i mírně ojetý

0/−4
13.10.2017 21:16

M12g79r94. 21J83a61n 55F14i75a61l68a 9622477661696

Aha, takže klasika, 5 let stará prémie s minimálně 150.000 Km... Rv To radši úplně nový autoR^

+2/−1
14.10.2017 11:00

P15e24t10r 71B77ř76é55ť79a 83N74o33v83á34k 8390703866850

objednat něco v čem sem nejel a nezkusil si ...to je dobrý

+1/0
13.10.2017 12:42

J15a31n 36U94l30m 7110309686542

Gagarin byl taky první a zná ho celý svět a víš kdo byl druhý...?

0/0
13.10.2017 12:52

P32e28t24r 89B70ř28é33ť79a 79N88o83v92á44k 8550983216460

Tak to fakt nevím ;-D Ale věc na každodenní užívání v hodnotě 700tis bych si chtěl vyzkoušet...;-)

+2/0
13.10.2017 12:56

J59a76n 31U74l14m 7740829936412

Ja se tomu směju, ale máte naprostou pravdu!

+1/0
13.10.2017 13:00

P44e43t20r 92B98ř51é18ť31a 33N61o69v84á62k 8650103586900

Pokud to vztáhnu na sebe tak nikdy nekoupím auto, které vyjde jako novinka. Vždy to má nějaké mouchy , které se vyladí během 1-2 let případně do prvního faceliftu...

+1/0
13.10.2017 13:06

L97u12d74ě70k 74N36ě83m83e50c 5525471792274

John Glenn, pokud vím.

0/0
15.10.2017 11:04

M52i41c95h38a82e89l 69K85a89d41e83r23a31v47e50k 8611964218304

Nechám Vás přitom Petře Břéto:-P:-P

0/0
13.10.2017 12:55

P25e23t76r 79B28ř70é69ť16a 35N19o57v98á69k 8500163186380

Každej má jiné priority...někomu stačí málo já to beru radši osobně a poctivě...;-)

0/0
13.10.2017 12:59

M88i33c81h20a87e14l 17K69a89d57e52r88a42v31e53k 8401274638134

Nejen vy.

Jelikož vozy vozíme měl jsme možnost auto testnout,hlavně motor 1,5 TSI.

0/0
13.10.2017 13:01

M75a60r76e66k 23M82a44z76u41c42h 2236713253

No jo!Ale někdo musí provést první nákup.Jinak k odzkoušení nedojde.

0/0
13.10.2017 18:32

J38a22n 72U72l39m 7190379186682

tříválcovej litr ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.10.2017 10:51

J20a38r23o26s27l91a86v 13K67o52r86u13b 7412768212

Tak az teraz skodovka presunie vyrobu do DE, teraz z dôvodu maximalneho pretazenia vyroby

0/0
12.10.2017 20:11

P65a67v36e53l 37K75o36v75a85n37d59a 3300584804

;-( není můj vkus

+4/0
12.10.2017 19:33

M11i17r36e93k 17G49a48j53e96r 5651526899370

Asi ten litrovej motor v tom nezkouseli na dalnici pri 130 km/h a vyse. Pri tom odporu vzduchu v takove krabici ten minimotor dlouho nevydrzi.

+4/0
12.10.2017 17:23

J74i70ř83í 22S95c45h60w16a70c82h 8838804918826

taková motorizace sice primárně není určena coby polykač dálničních kilometrů. Ale na druhou stranu občasná jízda po dálnici nebude pro motor, který umožňuje stejně dlouhý převod na 6.st jako u atmosférického dvoulitru (aby při 130 točil cca 2900 otáček), vůbec žádný problém.

+1/0
12.10.2017 19:46

J61a37n 87M66a71c37h32á66č 3447596183342

Tak to jste s takovým autem ještě asi nejel.A nebo naopak,nejel jste s něčím silnějším( nemám na mysli papírově vyjádřený výkon v ,,koních" ,ale vůz s větším objemem ). Naložené auto s takovým motorem má větší spotřebu jak dodávka,a dynamiku avie....

+2/0
12.10.2017 21:22

J37i72ř22í 70S69c10h47w47a61c15h 8118254628846

já jsem s ním nejel a vy jste ním nejel taktéž..... naložené auto s takovým motorem samozřejmě dynamiku avie nemá.

Má například obdobnou (nepatrně lepší dynamiku) než stejně naložené Mitsu ASX s atmosférickou 1.6, má o dost lepší dynamiku, než stejně naložená KIA Stonic s atmosférickou 1.2 nebo i 1.4 a tak bych mohl pokračovat....

V dynamice objem roli nehraje, roli a to zcela zásadní hraje poměr výkon/hmotnost. Takže o ty "koně" jde až v první řadě.

A jestli si myslíte, že poválečný dvoulitr se 60 koníky bude mít lepší dynamiku než tento litr se 110 koníky (ve stejně těžkém naloženém autě) jen proto, že má větší objem, tak mi věřte, že nebude! ;-)

+2/−1
12.10.2017 22:44

V97á73c39l34a52v 22K24o65v85á25ř 1182971797614

Pokud srovnáváme tříválec se čtyřválcem (což je samo o sobě mimo) tak doporučuji přečíst několkrát za sebou text z článku, který uvedu na konci příspěvku a přitom zvážit "přínos" tříválce.

Navíc je spotřeba u obou motorů podle orientačního měření z prvních jízd zhruba podobná, kolem sedmi litrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-karoq-test-029-/auto_testy.aspx?c=A171011_172626_auto_testy_fdv

+1/0
13.10.2017 1:55

J15i18ř35í 34S13c71h18w87a92c98h 8228824438546

no tak je spotřeba podle "orientačních měření podobná okolo sedmi litrů" (takže přesnost asi tak plus, mínus, trolejbus ;-D),

přečetl jsem to třikrát, ale souvislost s tím, o čem je toto vlákno, jsem neodhalil.....:-/

+1/0
13.10.2017 2:20

P31e56t36r 71Č14e86r38m57á36k 9208175949190

Jiříku Jiříku... Vcelku rozumně jsi začal, ale pak jsi zase sklouzlu k té svojí revoluční mantře že výkon jako výkon, což jak už dobře víme není pravda ;-)

Čím těžší auto bude, tím více bude na objemu záležet.

Porovnání jiných generací technologií je pak naprosto mimo, pokud chceš porovnat, tak ale porovnatelné, tedy stejnou technologickou a konstrukční úroveň a pak budeš mít relevantní výsledky jaká konfigurace motoru je pro jakou aplikaci vhodná. ;-)

0/0
13.10.2017 13:56

J70i85ř96í 62S71c30h84w42a53c78h 8768224908766

Petře, Petře, samozřejmě, že je vždy lepší atmosféra o větším objemu než atmosféra o menším objemu. Samozřejmě, že je lepší turbomotor o větším objemu než turbomotor o menším objemu....

Je mi jasné, že se ti porovnání jiných generací atmosfér moc nehodí, protože zcela jasně dokazuje, že objem sám o sobě vůbec nic neříká, co lze od motoru očekávat. "Objem" sám o sobě vůbec auto nepohání. "Objem" sám o sobě pro auto vůbec nic neznamená. Je to prostě jen nějaké číslo symbolizující to prázdno ve válcích. Teprve "objem" se vším okolo, co z něj udělá motor, je pro pohyb auta důležitý. A pro pohyb auta je důležité jakou energii motor předá autu. Tu energii předává prostřednictvím výstupní hřídele. A jelikož se ta hřídel otáčí, jedná se všehovšudy o dva jediné důležité parametry. Prvním je KROUTÍCÍ MOMENT, druhým jsou OTÁČKY při jakých ten krouťák je poskytován. Jejich součin dává výkon P = Mk*(2*pí*n/60), to jsou ty pro tebe tak "nedůležité" kilowatty alias koníky! Vidíš tam někde objem? Já ne.

Ano pokud budeme mnluvit jen o atmosférách tak jedna veličina na objemu je silně závislá, Je to ten krouťák. Jenže ten není závislý jen na "objemu". Je závislý i na TECHNOLOGII, co je okolo toho "objemu" a ta se vyvíjela a vyvíjí. Proto 40 let stará atmosférická 1.2 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

A nyní do toho zamíchejme 1.0 TSI, ubohý a směšný litřík. Nj ale on má kolem toho směšného objemu jakousi technologii, jejímž výsledkem je, že na jeho hřídeli při 2000 otáčkách není cca 100 Nm jak by dnes měla poctivá litrová atmosféra mít, on tam nemá ani 150 Nm jako mají poctivé 1.6, on tam nemá ani 175 Nm jak má moje poctivá 1.8! On tam má rovnou 200 Nm, jako mají poctivé dvoulitry! Pokračování....

0/0
13.10.2017 20:57

J20i80ř40í 21S68c78h69w44a39c87h 8458934928326

Pokračování:

Takže ta dnešní atmo 1.0 ve 2000 otáčkách předá autu energii úměrnou jeho okamžitému výkonu cca 21kW, atmo 1.6 dává cca 32kW, atmo 2.0 dá cca 42 kW.

A jak na tom bude to "ubohé" 1.0 TSI, že by to bylo taky 42 kW?

No je to tak!

Ale jak je to možné? vždyť má POLOVIČNÍ OBJEM, směšný litr!

A co z to plyne? Nic neméně důležitého než, že pokud vedle sebe pojedou stejně těžká auta (je tedy úplně jedno jak naložená) a v nich výše uvedené motory a všechny tyto motory budou točit právě 2000 ot. Tak po sešlápnutí plynu nejpomaleji bude zrychlovat atmo 1.0, o něco rychleji atmo 1.6 ještě o něco rychleji atmo 2.0 a .....s ní, světe div se stejně rychlá bude ta "avie" s 1.0TSI.

Tak co je důležitější objem nebo ti koníci?

Samozřejmě uznávám, že existuje slábé místo 1.0TSI. Kdy při podtočení pod 1500 potáhne jako ten atmo litr. Takže ano jízda krokem někde do kopce bude jeho slabé místo. Ale na dálnici "s Avií" problém mít rozhodně nebude. To by ho tam musel mít i ten atmo dvoulitr. ;-)

0/0
13.10.2017 21:02

P56e80t24r 26Č17e61r46m11á95k 9468505629580

Pořád se točíš v kruhu, mluvíš o samotném motoru a ne jeho aplikaci v autě. Proč dřív čtyřválcové dvoulitrové diesly mohly pohánět auta vyšší střední třídy ale jejich downzisingový nástupci se tam už nedostali? Proč mohla pohánět passat nic moc 1.6 ale 1,2TSI natož 1.0TSI které mají dle tvé logiky lepší papírové průběhy se tam nedostali? Hmotnost ;-)

Jinak o avii jsem já nic nepsal, tak hrozný to samozřejmě nebude, ale že by na dálnici dvoulitr jel lépe je naopak jisté. Ale moderní vw vyvinutý nemá a starý by neplnil emisní normy. Naštěstí tu je 1.5TSi která bude pro auto této velikosti super motor.

0/0
13.10.2017 21:23

J22i77ř76í 59S59c23h20w28a76c94h 8988474268496

Sorry ale v kruhu se motáš ty.

Je 1.0/92kW v Mondeu? Je! Hmotnost? Žádný problém. Tečka

1. Otázka: Chceš mi tvrdit, že to Mondeo by jezdilo lépe s nějakou 1.6/55 kW, která se dávala do Passatu? (ano s tou vyjímkou rychlostního rozsahu 1 - 5km/hod)

Je ten motor v Karoqu? Je! Tak proč sem zase motáš nějaké hypotetické případy , kde ten motor není.

Já jsem uvedl jasné srovnávací příklady a ty mi nějak konkrétně vyvrať v čem nemám pravdu a proč.

2. Otázka: A jak je možné, že dřív se do takového auta jako je Passat nepodívalo nic menšího než 1.6 a najednou je tam 1.4 a teď konce tvrdíš, že 1.5 je pro tak veliká auta super motor? Když objem přece ničím nenahradiš?

3. otázka: Proč dvoulitr oproti 1.0TSI na dálnici, když bude na 6st ve stejných otáčkách řekněme 3000 dávat stejný krouťák 200Nm, ve stejném autě (bez podřazení a vytočení!), proč pojede v té chvíli lépe? Fakt by mě to zajímalo. Ale nechoď na mě s tím nesmyslem, že je to jenom proto, že má větší objem.

Tři otázky, čekám tři odpovědi, místo tvého klasického vykrucování.

0/0
13.10.2017 23:04

P35e55t18r 26Č77e36r61m84á71k 9638595149380

V kruhu se toćíš skutečně pouze ty, a dokázal jsi to opět svým jediným a dávno vyvráceným argumentem který taháš jako králika z klobouku ;-) Litr se do mondea dostal jako znouzecnost z důvodu toho že nebyl žádný jiný vhodný downsizingový motor a přitom bylo potřeba vyřešit flotilové emise.

Otázka tedy zní, proč se podobná věc nestala u jiných aut střední třídy? Umíš odpovědět nebo budeš kličkovat? ;-)

1)Ano, passat 1.6 85kW by byl zcela rovnoceným soupeřem a v mnoha jízdních režimech by litr předčil (obzvlášt při zátěži). Vykázal by však horší výsledky v testech spotřeby a na rozjezdu by byl dík absenci turba linější. R^

2)Ze zcela jednoduchého důvodu - motor 1.4TSI není downsizingem 1.6 ;-)

3)Protože bude schopen toho vůbec dosáhnout.

Jaká je tvá odpověď?;-)

0/0
13.10.2017 23:36

J39i18ř84í 93S70c16h30w56a66c61h 8388854808826

oprava:

Proto 40 let stará atmosférická 1.0 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

0/0
13.10.2017 21:08

P14e79t85r 25Č78e90r22m21á54k 9868295719360

Utíkáš zase od jádra Jiříku, výkon i točivý moment (resp. jejich průběhy) jsou hodnoty samotného motoru. Jestli bude zamontován v malém autě a nebo vyšší střední třídě je z hlediska tabulkových hodnot těchto paramterů jedno. Co ale není jedno je dosažitelnost těchto hodnot, a tam už konfigurace motoru zásadně vstupuje do hry. Proto se nemůže prohazovat motor mezi kamionem a supersportem, proto se v malém autě s nějakou jednotkou downsizing provést dá ale ve střední třídě uź nikoliv. R^

Technologie je pak základní kámen porovnání, porovnávat moderní 1.0TSI která je napumpovaná všema možnýma novýma technologiema a atmosféru z konstrukční řady staré 20let prostě není možné. Udělej atmo dvoulitr ze stejných konstukčních prvků (dusíkem plněný ventily atd), a bude mít parametry o něco lepší než downsizingová 1.5TSI (která teda paradoxně je upsizing protože nahrazuje 1.4TSI), a pak oba motory porovnávej v modelech podle velikosti a hmotnosti a velmi rychle zjistíš jak to je. ;-)

0/0
13.10.2017 21:16

J95i36ř15í 23S98c55h83w79a19c91h 8118374408956

ne, dusíkem plněný ventily z dvoulitrové atmosfěry krouťák 250Nm, co dává 1.4TSI, nedostanou, Ty se dostanou až z 2.5 litrové atmosféry. A co by asi tak bránilo třeba Mazdě tyto technologie používat? ;-)

A nech prosím toho balamucení o nemožnosti srovnat objem staršího a novějšího motoru. Porovnávat se dá samozřejmě cokoli s čímkoliv, pokud to obsahuje srovnávaný parametr (třeba porovnávat jestli hruška obsahuje více cukru než švestka), v tomto případě jde o objem a jeho vliv na výstupní parametry motoru. To že se ti to nehodí do tvého dogmatu o nemožnosti objem nahradit, mi je úplně putna. Sám jsi vlastně jen potvrdil, že během vývoje motorů technologie objem velmi úspěšně nahrazují.

0/0
13.10.2017 23:33

P91e68t93r 79Č40e95r52m57á15k 9858475809220

Nepovídej, proč tam tedy technologie jsou když nemají vliv na výkon?

Naopak zopakuji nesmyslnost tvé snahy porovnávat staré s novým, pokud to nemá stejné podmínky - což značí nutnost stejné technologie - tak nikdy nelze žádné relevantní porovnání udělat a bude to jen čarování s domněnkami které tu předvádíš. To že různé konfigurace motorů jsou vhodné pro různé jízdní režimy a aplikace jsem ti tu napsal už asi stokrát, nikdy ale žádná technologie nenahradila objem. Ale to se ti nehodí do krámu a tak zase napíšeš svojí průkopnickou myšlenku že jde o papírovou hodnotu výkonu a je jedno z čeho je dodáván viď ;-)

0/0
13.10.2017 23:44

J25i28ř63í 96S73c97h79w33a29c60h 8488384398956

Já právě tvrdím přesný opak! Že ty technologie vliv na výkon mají!!!! A to tak velký, že umožňují neustále zmenšovat čili nahrazovat OBJEM! Dělají to celou dobu co se spalovací motor vyvíjí. To ty tvrdíš, že je objem nenahraditelný, tedy by byl zapotřebí neustále minimálně stejně velký.

Což je evidentně naprostý nesmysl.

Předválečné závody GP jezdily auta co měly 5-6 a více litrů (nevím teď úplně přesně), dnes se totéž realizuje 1,6 litrovým prdítkem a ty auta nemají menší výkon, spíš naopak, ale nééé technologie přece žádný objem vůbec nikdy nenahradily.....protože se to přece nedá srovnávat ;-D;-D;-D

to je opravdu neprůstřelná logika!

HOWGH!

0/0
14.10.2017 0:36

P13e93t86r 83Č87e47r94m30á51k 9608175879750

Ne ty tvrdíš že na to má vliv konfigurace, tedy že technologií můžeš nahradit konfiguraci motoru. To je právě ten problém, objem se nijak nahradit nedá. R^

0/0
14.10.2017 19:48

J82i47ř31í 29S74c28h42w68a61c55h 8938364398606

Kde tvrdím, že technologií mohu nahradit konfigurací motoru?

0/0
14.10.2017 20:46

P71e71t18r 55Č50e11r10m49á63k 9278115599430

Všude, tím že tvrdíš že objem (konfigurace) se dá nahradit technologií.

0/0
15.10.2017 20:26

J27i94ř75í 12S89c85h32w95a85c97h 8408724198956

Dobře, když zase slovíčkaříme, tak to upřesním:

určitá technologie ovlivňuje jeden z parametrů té tvé "konfigurace" (objem) tak, že pro stejnou aplikaci stačí jeho mnohem menší "velikost" než s jinou technologií, či starší technologií....

Lidové rčení "objem NIČÍM nenahradíš" vyřčené nad atmo motorem z roku 1930 ve smyslu, že je neustále zapotřebí jeho stále stejná velikost, dogmaticky reprodukovaná nad vedle stojícím dnešním atmosférickým motorem, majícím ve stejné aplikaci(!) menší objem a přitom větší výkon, působí poněkud směšně.

A ještě směšnější je to nad motorem s přeplňováním.

A to tvoje neustálé obhajovaní toho nesmyslu je asi ..... asi jak když někdo tvrdí, že Země je placatá .;-D

http://www.placata-zeme.cz/

0/0
15.10.2017 22:03

P37e50t47r 91Č56e57r86m32á57k 9438155659860

Neslovíčkaříme ale dostáváme se k meritu věci ;-)

Žádná technologie právě konfiguraci motoru nenahrazuje, to je právě ten nesmysl který neplatí a který ti celou dobu vyčítám. Ta technologie by konfiiguraci nahradila teprve v okamžiku kdyby výsledné motory šlo bez problémů zaměňovat a nahrazovat. A to se neděje. R^

Takže objem nijak technologií nahradit nelze, a to je to jediné co já celou dobu opakuju. To že se dá postavit motor se zcela jinou konfigurací a technologií a dá se třeba použitelně aplikovat do auta kde předtím byl jiný motor vůbec není v rozporu. Ale není to náhrada konfigurace technologií ;-)

0/0
17.10.2017 21:27

J74i43ř82í 13S27c24h84w24a72c84h 8538144508166

dobře, stále slovíčkaříme takže:

technologie konfiguraci "nenahrazuje" ale "upravuje" ;-)

0/0
17.10.2017 21:40

A63n85t73o76n81í41n 14S72e97b26e35r53a 7113568940479

1.0 TSI 81 kw točí na šestku při 130 km nějaký 2600 otáček.

0/0
13.10.2017 12:12

J42i96ř33í 97S56c62h12w93a23c57h 8348804648646

možná ve Fabii?

Nevím přesně, ale vzpomínám si, že v nějaké videotestu Octávie to mělo být 2900 (větší a těžší auto)

0/0
13.10.2017 21:06

A93n86t16o51n32í46n 83S66e32b34e82r12a 7443658770729

Rapid má 2600 na šestku

0/0
14.10.2017 9:17

J23a38n 29M35a52c55h79á51č 3587106823782

S tím litránkem,to musí bejt svezeníčko...

Ale docela to jde,umím si představit,že bych ho manželce koupil ve 2,0TDI,ale jako předvádečku s deseti tisíci kilometry tak do 550 000kč.Za těch sedm set padesát to je masakr.

+3/0
12.10.2017 16:18

J62a33n 16U32l18m 7430329476472

když to škodofilové kupujou

0/0
13.10.2017 12:53

P59a33t57r63i74k 73S98v25o54b28o46d26a 3499441946615

Ad vypínání dvou válců : Upozorňuju, že kdyby jich kikslo všech jedenáct....to ať se na mě nikdo nezlobí, ale to ten jeden válec prostě neutáhne. No to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec. To sme si nedomluvili. To si ten krám řiďte sami. Protože to ten jeden válec bude mít co dělat, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema.

+6/0
12.10.2017 15:10

M39i22l47a16n 64M91a32r63k14l 1138976278

může se v krajním případě stát, že by kikslo všech dvanáct válců?

+2/0
13.10.2017 12:12

Najdete na iDNES.cz