Diskuse k článku
Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
T19o16m92á28š 93P55a34v83l67ů 1426221159518Za tohle jako lidi utrácejí peníze ? za litrový motor a pak si stěžují, že ty auta nejezdí? Proč to tam lidi sypete ty peníze ? |
![]() |
J56i70ř39í 70S53c88h89w23a23c38h 8598404668976protože naprostá většina těch co si koupí "litrový motor" s 81 kW je naopak nadšená, jak to jede. |
![]() |
J25a86n 31M14a90s84t16n71ý 3291843456735a to jsou jako ochotný za to dávat 600 tis ? Trošku si škodovka dělá akorát tak srandu z lidí ne? Si ten litrový motor s 81kW mohu koupit jinde za půlku |
![]() |
J81i75ř21í 38S94c19h89w74a82c16h 8508164118526a u Škodovky, světe div se, taky. |
![]() |
P57e24t94r 77S43t87a37r56ý 8194959466381už se také ničemu nedivím, 600 tis za fabku v nějaký standardní verzi je prostě hrozně moc! nějaký tříválec ... |
![]() |
V30á29c45l84a50v 54M34a78l16ý 3244118844439Tady všichni brečí, že to má jenom litrový tříválec, ale nikoho nezarazí ta cena. Myslím, že to u Fabie trochu přestřelili. |
![]() |
J50i49ř91í 25S19c46h24w12a48c36h 8918754518516Nikdo kdo dělá "lepší" auto, než je ta Fabka ho neprodává laciněji |
![]() |
S57t46a35n65i25s90l66a87v 69N39ý96v64l95t 2814315453Jak kdyby tady všichni měli 2.5 litrový děla. Ja mam fabii z roku 16 tu nejslabší 1.0 a oproti mému bývalému autu je to znát. Byl jsem s ní na severu švédska i v neapoli. Naprosto stačí. Není potřeba sebou tahat šestiválec. Stejně po dálnici víc jak 130 nemá smysl kvůli spotřebě. A přes Aplské dálnice taky pohoda. |
![]() |
I42v22a 20V43a91l47č44í41k10o58v32á 3350819919Předtím jste jezdil Fiatem 600 ne? |
![]() |
J52i19ř98í 12S75c42h80w57a84c93h 8758624788626no a co kdyby jezdil? V Japonsku se šestistovky i dnes prodávají po statisících. http://www.auto.cz/honda-n-box-prakticka-krabicka-rady-n-novem-109588 |
![]() |
D27a53d50a41k 79P12e93t78r 7641170584198Ivo, na Fiata 600 mě nesahej. |
![]() |
J11i92r64k65a 68T41r15u76h85l87á65ř 8927160881Tak auto je to pěkné což o to,jen ta motorizace je tragédie,vlastním stejné ročník 2015 v nejsilnějším výkonu,ale 1.2 čtyřválec,jede to slušně,ale s nákladem,a do lehkého stoupání musíte dost podřazovat,a spotřeba je tristní.Tedy s tříválcem i když 81kw to bude tragédie,nač tato motorizace pokud to beztak lidé nechtějí?To mě nejde na rozum. |
![]() |
J63i84ř37í 26S67c39h68w81a24c56h 8188894548786tříválec o vyšším výkonu v celém rozsahu otáček samozřejmě díky tomu výkonu pojede lépe, aneb žádná tragédie se konat nebude. Počet válců je v takovém případě naprosto irelevantní. |
![]() |
J97i73ř53í 90S53c66h40w87a91c29h 8348444568116mínusovači = popírači fyziky bez argumentů.... |
![]() |
P39e87t56r 35V90a47r18g51a 3485493290500Nebudu argumentovat fyzikou - ale tak nějak logicky to visím takto: 1) 4 takty v motoru - tudíž 4 hrnce (2 takt má dva či více válců) 2) 4 válce a jejich násobky je desítkami let prověřená technologie - a to jak ve vysokootáčkových, tak nízkootáčkových autech. Že to s 3 válci není úplně košér se ukazuje při nutnosti montování setrvačníků, dvojhmot, bi turbo a kdovíjakých bazmeků, co normální auto vůbec nepotřebuje - a co tam není se nemůže rozbít 3) hodit motor v otáčkách jak vysavač mu rozhodně nemůže prospět a nemůže - už z principu věci - vydržet tolik co běžný motor (já na benzínech běžně najezdil 300.tis.+ km, než jsem ta auta vyměnil. A bez generálek. 4) např. Fiat (v jisté době i VW) uměly dobré maloobjemové motory - kdyby ten 3 hrnek byl tak skvělý, nedělali by je už cca 50let? tady prostě něco nehraje. |
![]() |
J29i78ř18í 56S77c86h35w77a22c43h 8738494498586ad 1) netuším kam ty tvoje "čísla" směřují. Existují jak dvoutaktní tak čtyřtaktní jednoválce, dvouválce (Fiat), tříválce..... ad 2) Zase nějaké násobky 4 o ničem. Řadový šestiválec je třeba z hlediska vibrací mnohem lepší řešení, než čtyřválec nebo V8. Dvojhmoty a hlavně turba se montují i do čtyřválců, šestiválců a osmiválců a to už desítky let.... ad 3) Turbomotor se musí "honit do otáček" mnohem méně než srovnatelně výkonná atmosféra, dosahuje totiž požadovaného výkonu o 500-1000 otaček níže. ad 4. naprosto mimo téma, takže no comment. |
![]() |
P75e91t18r 90V33a81r66g15a 3835673610640ad1) ano - v motorce, v parníku a lokomotivě ad2) ano šestiválec je 1,5 násobek 4 válce. To je zajímavé - já provozuji vlastní auta od r. 1990 (a u x-služebních aut) a dosud jsem na dvojhmoty a turba atd. neměl (vyjma pučeného 3 hrnku) - takže buď to nejsou desítky let nebo je jejich podíl naprosto marginální - tudíž masově nevyzkoušená technologie (sportovní vozy neberu jako argument - jejich podíl na vozovém parku je méně než 1 promile, tudíž stejný podíl i na motorech) ad3) možná, ale ne u 3 hrnku - tak naopak, když chcete aby to jelo, tak mu musíte zavčas pořádně naložit (vyzkoušeno u služební Fóbie a Rapidu). Když si v práci půjčím 3 válcovou Fábii, tak si vždycky vzpomenu na Š105 z autoškoly - taky to zná jen dvě polohy plynu - plný nebo žádný (zlatej můj oplíček) ad4) jak mimo téma ? Fiat nevyráběl desítky let malolitrážní motory? a celkem dobře to uměl |
![]() |
J62i40ř89í 31S14c50h33w25a20c18h 8828714568576ad 1) .... a ve Fiatech, takže prostě existují. ad 2) ano a tříválec je 0,75 násobek 4 válce. Já provozuji auta od roku 1979 a ještě jsem neměl auto na naftu, takže co? Auta na naftu prostě neexistují ad 3) tak tyto tvoje pocitové nesmysly (nejspíš píšeš o 1.2HTP) nebudu vůbec komentovat, já to napsal zcela jasně! Tvoje přirovnání TSI/81kW ke Š 105 by totiž byl naprostý a totální blábol. ad 4) a jak to souvisí s porovnáním dynamiky 1.2TSI versus 1.0TSI? Naprosto vůbec! |
![]() |
J31a32k63u94b 23K17r85i42s71t25e43k 4579263472830Baví mě ty nářky nad velikostí a výkonem motoru, jestli to vůbec pojede a jak dřív byly autech pořádné motory... Člověk by soudil, že venku na parkovištích to bude samé subaru WRX, dvou a půl litrové benzínové mazdy a zbytek německé osmiválce, ač je realita přesně opačná a většina národa jezdí s auty o výkonu 50-100kW. A ty nářky nad pořádnými motory v minulosti..jako když se o půl metru delší passat B5 který je o dvě třídy výš než ta fabie prodával s motorem 1.6 o výkonu 74 kW? Ježiši to ta fabie s 81 kW bude úplná tragédie |
![]() |
R24a93d50e94k 22B33o93r87s89k38y 6323255338474ono to ale vychazi ze snahy eu zmensovat objemy motoru. bmw by podle me sam o sobe 3 valce nedelal. je to podobny jak za bolsevika. taky politici kecali do toho, co se ma vyrabet.. https://auto.idnes.cz/zmensovani-downsizing-motoru-konec-testy-emisi-fub-/automoto.aspx?c=A161019_200832_automoto_vok http://www.autoforum.cz/zajimavosti/irska-policie-zabavila-18-bmw-kvuli-vetsimu-nez-deklarovanemu-objemu-motoru/ |
![]() |
J66i19ř45í 44S75c60h43w50a87c53h 8548784308686a kde tam vidíš jakoukoliv souvislost s nějakým rozhodnutím EU "že se má něco vyrábět" A ten druhý článek s EU nemá společného už naprosto nic. |
![]() |
J73a87k56u34b 85K41r94i24s42t75e43k 4339363442720Jasně že tlak EU na snižování emisí v normovaných testech je na pěst, ale tím spíš je nesmysl plivat na automobilky snažící se vyhovět předpisům, které samy neovlivní. A maloobjemové motory jsou toho důsledkem. Ale je hloupost brečet, že nějakých 70-80kW je na auto typu fabie slabý motor, když takovým i dřív běžně disponovaly auta střední třídy. |
![]() |
J66a89n 90K61u93b14í16č96e23k 3504851498731mam starej pasat s 74kW a není to špatný (kombík). jasně, 1,9tdi a raději bych 96kW verzi, ale zvykl jsem si :) |
![]() |
R15a95d50e43k 12B35o24r12s81k97y 6393915518524kdo tu rika, ze ten vykon je maly? problem vidim spis v tom, ze ten vykon na tak maly objem se musi projevit v zivotnosti motoru.. |
![]() |
P76e68t10r 51V33a98r76g31a 3625623260360Přesně. |
![]() |
J63a67n 89M42a83s98t90n31ý 3181453356105klasika, co jiného taky čekat, pořádně to vytočit ten litr, aby vám shořeli písty u 100 tis km a hurá do servisu na drahou opravu.-..asi proto tam škodovka dává litrový motory :D |
![]() |
P31e10t30r 70V84a91r60g69a 3515613390370propálený píst, ohnutou ojnici a roztržený hrnek jsem už viděl. Kdysi dříve u mého Moskviče (už po převratu Takže o tom, že se nedá motor uštvat vím své |
![]() |
J23a97k61u50b 95K83r43i86s26t74e70k 4559213482230Tak nejsilnější Superb má litrový výkon 103kW a třeba Leon Cupra 110kW, tedy výrazně víc než je 70-81kW u fabie a žádné vyděšené reakce o moc velkém výkonu na objem nikde nečtu. Ostatně i ta 110kW čtrnáctistovka či 132kW osmnáctistovka mají skoro stejný litrový výkon. Nehledě že litrová Octavia má 85kW a litrový Civic 95kW. Tak furt nevidím ten problém a motor považuji pro fabii za celkem adekvátní. |
![]() |
R39a10d30e44k 41B43o10r29s33k78y 6153465698124v te rovnici ti neco chybi.. nalozena fabia - 1550 kg; nalozeny superb 2100kg. tedy u fabie mnohem mensi vykon na kilogram (oproti cupra je to diametralni rozdil). o zivostnosti toho motoru si fakt nedelam iluze. po 100 tisicich to bude na generalku.. |
![]() |
J56i84ř12í 38S61c29h84w46a49c35h 8338114488826tak jistěéééé, každá Fabie jezdí přece jen plně naložená a na plný plyn.... Proto třeba Ford na obdobnou novou Fiestu s 1.0 ecoboostem dává zdarma záruku na 200 000 km, to se asi nedoplatí. |
![]() |
R55a39d73e59k 45B78o30r68s31k26y 69639352287841. ta zaruka je placena sluzba navic. v tom objemu vozu si to uz mozou dovolit. zvlast, kdyz jim ta sluzba dost bude zlepsovat cash flow. 2. neni to na 200.000, ale 7 let nebo 200.000. pro drtivou vetsinu majitelu fiesty se to rovna 7 letum.. 3. ty jsi dobrej demagog. i nenalozena fabie ma ten pomer horsi nez nenalozeny superb. |
![]() |
J38i71ř89í 47S72c84h69w89a67c27h 85882843789261. ta záruka je momentálně zdarma 2. Ford má o výdrži toho motoru naprosto lepší přehled než ty. Takže pokud by se podle tvých předpokladů měl po 100 000 rozpadnout tak nebude dávat záruku na 200 000, protože by nikomu nehodlal dávat po 100 000 další motor. 3 Demagog jsi ty. Nejdřív meleš cosi o velkým litrovým výkonu, když ti někdo vysvětlí, že to dnes není žádný extrém, tak začneš o výkonu na kilo, aby skončil v "údivu", že auto za 300 tisíc nemá stejně koní na kilo jako auto za 2-3 krát vyšší cenu |
![]() |
R60a94d20e39k 94B26o72r92s14k55y 6103905808874"Nejdřív meleš cosi o velkým litrovým výkonu, když ti někdo vysvětlí, že to dnes není žádný extrém, tak začneš o výkonu na kilo, aby skončil v "údivu", že auto za 300 tisíc nemá stejně koní na kilo jako auto za 2-3 krát vyšší cenu' - ten udiv vidis jako kde, demagogu..? "2. Ford má o výdrži toho motoru naprosto lepší přehled než ty. Takže pokud by se podle tvých předpokladů měl po 100 000 rozpadnout tak nebude dávat záruku na 200 000, protože by nikomu nehodlal dávat po 100 000 další motor." - elegantne jsi preskocil to, ze to je 7 let nebo 200.000, coz v 90% pripadu bude 7 let. jeste dulezitejsi vec, je samotna 'zaruka'. ta se tyka pouze zavady v dusledku vadne vyroby nebo materialu. takze, kdyz tam pujdes s tim, ze ti nekde neco utika, nebo ze motor prestal mit vykon, ze ti jede jen na 2 valce, tak, pokud neprokazes, ze vada je jiz z vyroby, mas proste smulu. tak tu laskave prestan mystifikovat.. https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_cz/documents/pred-nakupem/navic/Zaruky/zakladni-zaruka/Ford%20Protect_podm%C3%ADnky_042018.pdf |
![]() |
J63a85k40u67b 16K16r17i77s44t85e38k 4629233652700Tak předtím vám vadil výkon na litr objemu, teď vám vadí výkon na kilogram. Tak do rovnice dejte ne vrcholnou verzi superba(který světe div se, je silnější než vrcholná verze malé laciné fabie), ale základní čtrnáctistovku, která má pořád podobný litrový výkon jako tak fabie. 1500 kg fabie, dvě tuny superb, 81kW fabie, 110kW superb(jeho silnější verze), co na to matematika, furt mnohem menší výkon na kilogram a nepřiměřený výkon na litr objemu? Ne, vyjde to nastejno. A přitom fabie nemá ambice hrát si ani na závoďák ani na limuzínu střední třídy, od které se schopnost svižnější jízdy čeká. Tak nechte té demagogie... Nikdo vás nenutí to kupovat. A ten kdo si to přeci jen koupí se toho může s klidem zbavit před koncem záruční doby, on to ještě někdo milerád koupí i ojeté. |
![]() |
R55a10d27e50k 37B18o35r15s67k98y 6953155458664ale kulovy. proste mi vadi cely tento smer, ktery dava do vozu poddimenzovane motory ( a tim nemyslim pocet koni). demagog jsi ty. mluvil jsi tu o 200kw superbu. ja nerikal, ze ta tvoje rovnice je cela blbe, jen, ze ti tam chybi promenna. proste do zivotnosti motoru bude mluvit jak pomer vykon/objem, tak vykon/hmotnost. 1.5 100kw ma stale lepsi pomer vykon/objem nez ta 81kw fabka. proste me sere, ze ekologove udavaji smer necemu, cemu zjevne nerozumi, nebo nechteji rozumet. 2.5 litrovy 6ti valcovy motor v superbu by slapal nekolik desitek let.. kolik by to usetrilo materialu na vyrobe noveho vozu, to uz soudruzi nevidi.. |
![]() |
J44i46ř80í 14S81c36h81w86a90c21h 8318844818596ekologové autům nerozumí a proto rozhodně nikdy nikde ani slůvko od nich nepadlo, jak má ten, který motor vypadat.... a už vůbec nikde nezakazují aby měl superb 2,5 / V6 |
![]() |
R34a11d41e12k 17B32o58r54s82k50y 6523785378794mame tu ale pricinu a dusledek. a downsizing je jasny dusledek ekologickych norem.. |
![]() |
J72i67ř20í 10S71c20h10w49a56c58h 8418394878686prdlajs, downsizing je důsledek synergie ekologických norem a ekonomických tlaků na maximalizaci úspor ve výrobě. Přičemž to druhé je pro výrobce mnohem důležitější, než to první! |
![]() |
R18a15d28e51k 35B75o80r65s67k92y 6973225178884jasne, predtim automobilky vydelavat nechteli a uvedomili si to az po zavedeni ekologickych norem. to ti gratuluju.. tady o tom mas clanek, nez zacnes zas psat sva moudra: https://www.svetmobilne.cz/pokuty-eu-za-emise-co2-pro-ferrari-a-aston-martin/4810 proste jasne slo o papirove snizeni spotreby a emisi.. |
![]() |
J62i40ř60í 12S97c11h24w33a11c31h 8228714598846ach zase ta tvoje úžasná logika.... no nic tady je to naprosto marný..... tím končí Tvoje Máňa. |
![]() |
R53a81d70e76k 43B89o45r77s31k10y 6533605988164hmm, mistr argumentu.. |
![]() |
J98i26ř11í 58S12c20h85w25a96c39h 8408864538846na tvou naprosto scestnou logiku mi prostě argumenty došly. |
![]() |
J13i96ř38í 63S26c94h22w84a31c31h 8788274528846no ano! Všem automobilkám byl zaslán dopis, že musí udělat ten "hnusnej a zlej downsizing", jen na Mazdu zapomněli.... |
![]() |
R18a59d57e46k 12B18o33r83s29k63y 6683485988374a podle tve 'logiky' mazda nechce vydelavat penize.. |
![]() |
J83i41ř46í 56S45c60h73w34a70c89h 8448134928246to tvrdíš jenom ty, tím jen potvrzuješ, že logika je tvá velká slabina. |
![]() |
R93a79d79e84k 67B10o17r47s80k92y 6833455618294jasne, mazdou sam sobe vyvracis to 'ekonomických tlaků na maximalizaci úspor ve výrobě' a jeste to dal zkousis pouzivat jako argument.. jasne, ze vsichni chteji zisk, ale to chteli i pred tim silenstvim ekologu.. |
![]() |
J77i74ř94í 76S95c83h10w89a83c32h 8808914208836já nic nevyvracím, už vzhledem k cenám třeba Mazdy 2 a jejím prodejům oproti konkurenci a to nejen české. |
![]() |
R88a67d12e97k 24B19o88r48s82k82y 6793975308464https://www.svetmobilne.cz/pokuty-eu-za-emise-co2-pro-ferrari-a-aston-martin/4810 |
![]() |
J59i52ř71í 10S98c54h55w95a94c67h 8178194238146takže pokud Škoda 120 měla 1,2/50 koní a vážila 900 kilo a potřebovala generálku po 100 000 km, tak dnes motor Fabie co má jen litr, 110 koní a auto váží váží 1100 kg se nutně musí rozpadnout už po 50 000 km. V tom je nesporně logika, v tom je nesporně logika .... stará asi tak 40 let..... |
![]() |
R94a57d13e75k 88B32o58r23s90k85y 6303515398384co to je za argument? jako, ze muzem bejt radi, ze tohle auto je lepsi nez stara stodvacitka??? to je slusna utecha.. |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... | další |