Diskuse k článku

Elektrická škodovka na obzoru, svezli jsme se jejím dvojčetem

Nejmenší škodovka bude prvním sériově vyráběným elektromobilem české značky. S dvojčetem bateriového modelu Citigo, Seatem e-Mii jsme se svezli v ulicích Barcelony, kde jezdí v testovacím provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o84m98á89š 87H65o66c45h87m42u37t19h 8627645192182

S eUP jsem najel poměrně dost kilometrů. Dobré auto pro pražský provoz. Hbité, tiché, člověk si zkrátka rychle zvykne. Ovšem cena je při pořádném počítání opravdu nesmysl..

+4/0
4.4.2019 22:38

J80o55s82e45f 72V40a60l39a 9890363613423

pro jezdeni po meste je to dobry napad. Bohuzel - v masovem meritku je to pouzitelne pouze ve meste a co se tyce nabijeni, je to pouzitelne jenom na venkove - tzn. musite mit vlastni pozemek, na kterem auto budete nabijet

0/0
7.4.2019 11:29

T68o86m70á69š 50Z65e53m61a32n 3955658184665

Bydlet v satelitu za Prahou a stát to do 400.000 Kč, tak jde o jasnou volbu jako druhé auto do rodiny.

+4/−1
4.4.2019 22:02

P58e97t70r 17B53á21č47a 8855836315605

Nas to ale nezajima.

+1/−3
4.4.2019 17:04

M39a79r10t92i32n 76K92a32r57á10s85e89k 9718293648508

Doporucuji clanky, ktere vas nezajimaji necit, a neucastnit se pod nimi diskuze :-)

+2/0
5.4.2019 13:31

J27a32n 33F59r94i52d65r71i47c37h 6615968149143

S cenou kolem 400 tisíc na město nebo dojíždění do práce to bude fakt ideální.

+1/−1
4.4.2019 16:59

T42o81m96á98š 49M84a24c35e39j97k46a 6691652117867

Takže v létě neklimovat, v zimně netopit, nebo v našich podmínkách při silnějších nejen celodenních mrazech rači zůstat doma, nebo jet nějakou klasikou se spalovacím motorem. Děkuji nechci.

+4/−3
4.4.2019 13:24

O60n42d54ř56e17j 42Č53a12p34k60a 6881931853674

Těch 160 km (papírových, za ideálních podmínek a možná ještě podle staré metodiky) je prostě na hraně i na to auto na dojíždění (v zimě to spadne klidně na půlku, podle zkušeností třeba z USA nedávno).

S baterií plánovanou na podzim už to auto k účelům, ke kterým takhle velké auto většinou slouží (dojíždění ze satelitu do města a zpátky, občas nákup, případně třeba 100km na chatu) bude v pohodě stačit bez nutnosti, aby se řidič omezoval.

+1/−1
4.4.2019 14:28

J92a77n 55V61á90c98l98a38v38í74k 3182426841789

Ta chata zní jako docela nouzovka v tomhle bez ohledu na motorizaci.

+1/0
4.4.2019 18:57

T30o34m43á62š 70Z85e78m43a83n 3505518234435

Když budete dojíždět denně 20 km ze satelitu do kanceláře v Praze, tak si můžete topit a klimatizovat jak je vám libo.

A jiný význam tohle auto nemá.

+3/0
4.4.2019 22:03

L82u67k70á74š 76K81m50e59n77t 5219367124390

Tak když se vám to chce každý den strkat do zásuvky. Ono vemte si třeba v zimě, na zemi rozbředlý sníh a v tom vy taháte nějaký kabel a následně jej pěkně zadělaný zase uklidíte někam do auta ... to jako super za ty peníze.

+1/−1
5.4.2019 10:36

V10í80t 98O70ž16a65n29a 1208298655894

Domek v satelitu bez garáže? Asi ne.

0/0
5.4.2019 12:56

G24e27o14r27g 42K10o44m35b88e69r97e56c 9384131126761

Az budou teploty nad 25°C tak jsem na ne zvedavej s tim vypinanim klima. ;-D

0/0
4.4.2019 12:17

O64n67d11ř68e52j 48Č53a81p61k10a 6821151263334

Pravda je, že u téhle baterie je potřeba řešit jen horko. V zimě to cestu 30km do práce nedá, když tam taky nebude nabíječka a v autobuse je topení na naftu :-)

S tou větší baterií už klima problémy dělat nebude.

0/−2
4.4.2019 12:41

T73o83m20á41š 70P73a14č84e90s 2758522827627

Článek o seatu ale do titulku napíšeme škodovku. Geniální.

0/0
4.4.2019 12:02

V84í28t 29K97o87u10b48a 6946460444548

pěkné, ale dokud do toho nenaložím rodinu, lyže (nebo kola na tažné) a nedojedu s tím na jeden zátah alespoň z Prahy do Krkonoš a zpátky, tak je to úplně k ničemu. A kupovat to jako druhé auto na popojíždění do Praze - na to bohužel nemám a neměl bych to ani kam zaparkovat.

+10/−4
4.4.2019 11:28

M58i52c52h98a41l 50P34t90a51c35e83k 9796372408256

V tom případě to není auto pro Vás.

+6/−1
4.4.2019 11:47

Š12i38m68o31n 65M23a93r95t11y81n29e58k 7573235733966

Vy jezdíte nyní do Krkonoš na lyžovačku se autem velikosti Citiga?

+7/−2
4.4.2019 12:03
Foto

P88a13v82e10l 55V70a75n25í69č19e38k 3873662830450

A proč by nemohl?

0/0
4.4.2019 16:42

D98r48a39h85o73m97í57r 41S71t57r96o80u33h26a80l 4255628622684

Letadlo má dolet 10 000 km na nádrž. Proč nelétáte s ním?

0/0
4.4.2019 12:14
Foto

P10a43v38e90l 84V26a63n70í73č34e50k 3463982290580

Do Krkonoš asi těžko, ale k moři aky už jen létám.

0/0
4.4.2019 16:44

P13e77t42r 60Č20e38r87m69á53k 9198705549220

Miniauto aneb nákupní taška ale opravdu není na ježdění s rodinou na hory ;-)Ta je právě jen a pouze na to kodrcání po městě, kde i elektrika dává největší smysl. Problém je pochopitelně ta cena které dává ekonomicky smysl jen velmi malému okruhu zákazníků.

+6/0
4.4.2019 12:37
Foto

P53a95v83e86l 51V67a63n85í94č70e96k 3343622680680

Tak zrovna miniauto na ježdění i mimo město mám a jsem naprosto spokojen. 160 km/h po dálnici mi naprosto stačí a sjezdil jsem s miniautem od Bosny, přes celou Itálii až po jižní Francii (zde to bylo dokonce ve 4 lidech). Ale pravda, je to benzín a ne elektromotor za zlomek ceny :-)

0/0
4.4.2019 16:46

P71e28t48r 36Č36e20r71m84á40k 9748215109450

Najdou se různí dobroudruzi, Přibáň projel celý svět trabantem ;-) Ale 99% zákazníků to bude používat k tomu původnímu účelu který s sebou nese tím pádem minimum kompromisů - courání po městě.

+3/0
4.4.2019 17:59

T56o42m30á86š 90Z10e12m15a62n 3325978724925

Tak svět se dá objet i na mopedu, že..

0/0
4.4.2019 22:05

P47a41v92e12l 84K98u37t52i22l 9200876823629

Taky bych nekupoval nic menšího, než náklaďák. Co když se budu potřebovat přestěhovat?

+4/−1
4.4.2019 13:01
Foto

P21a51v89e31l 63V53a94n70í48č63e77k 3943482630410

Proč by jste do toho nenaložil rodinu? Já vyl ještě menším Citroenem C1 v Saint Tropez ve 4 (dospělých) lidech a i s plnohodnotnou bagáží na 14 dní... Kola a lyže na střeše, nebo na nosiči na zadní dveře také odvezu bez problémů.

Horší je to ale s další podmínkou toho dojezdu a plně chápu, že nabíjet u hotelu někde v Krkonoších...

Podle mě je škoda, že chtějí rušit právě tyto litrové tříválce. Pro tato auta jsou naprosto ideální výkonem i spotřebou, jsou zároveň velmi spolehlivé...

+1/0
4.4.2019 16:42

J25a58n 17D59l52o72u98h30ý 8936190203670

vy jste masochista... ;-)

0/0
5.4.2019 14:13

V15á73c18l78a52v 91P51a46v70e88l13e25k 1470296306484

Jo, otevřete si místo klimy okénko... nejlépe v zácpě na pražském okruhu. Boha, to je takový žvást 8-o

Přitom stačí napsat, že je to vhodné vozidlo na cestu do práce a po městě a nehledat za každou cenu nějaký km navíc. Všem je jasné, že tato auta nemohou fungovat jako zástup klasického vozu na cestování po republice...

0/0
4.4.2019 11:02

P20e98t92r 73Č41e31r77m13á41k 9458905209740

No on je právě problém že ta současná kapacita baterie byla často limitní i pro cestu do práce. Proto se nyní bude tak dramaticky zvedat.

0/0
4.4.2019 11:08

V80l11a27d48i15s74l50a10v 52B78u12r73y32š19e47k 1559742247614

přesně tak, to nikdo nespochybňuje a navíc si ho koupí jen lidi, který bude z nějakého důvodu vyhovovat víc než auto se spalovacím motorem

0/0
4.4.2019 11:09
Foto

P61a34v48e91l 90V71a61n39í33č18e35k 3733892770230

Myslíte co do velikosti? Tak to je zase nesmyslný žvást od Vás...

0/0
4.4.2019 16:48

L61u51k57á50š 33K66m67e23n71t 5169117124780

V článku jsem nějak nenarazil na cenovku toho vozu. A to se bavíme o verzi s baterkou kolem 18kWh. Co teprve cena varianty s 38kWh baterií. Když se kounu na VW e-up tak vidím akční cenovku 610 tisíc za aktuální 18kWh verzi ... no nevim teda, za to jsou dvě Citiga ve Style výbavě :-)

+5/0
4.4.2019 10:50

V91l54a93d16i70s11l42a60v 29B58u69r97y80š17e81k 1859802717104

cena bude odpovídat počtu vyrobených kusů tak, aby se vyrovnala nabídka s poptávkou, pokud by byla nízká, tak by se na auto extrémě dlouho čekalo a pokud by byla vysoká, tak by se počet vyrobených kusů neprodal, proto marketingové oddělení tuto cenu stanoví na základě možností výroby, zpočátku tedy asi moc nízká nebude, protože automobilka není schopna vyprodukovat miliony těchto aut, což se časem bude jistě měnit

0/0
4.4.2019 10:55

P71e53t26r 91Č60e67r52m60á28k 9738295439310

Nikoliv, cena se v tomto případě odvíjí od ceny e-technologie kterou bylo třeba implementovat do původně benzínového modelu. Tady klasický marketing nefugnuje, proto to je dražší než o 2 třídy větší modely.

0/0
4.4.2019 11:03

V73l79a31d50i32s53l11a88v 15B69u44r58y95š81e80k 1169492497514

cena se nikdy neodvíjí od žádně technologie, cena se vždycky odvíjí od poptávky, pokud by to tak nebylo, tak je na trhu výrobků buďto nedostatek a nebo přebytek

+1/−3
4.4.2019 11:11

P72e79t38r 97Č69e13r71m61á69k 9218365899840

Nesmysl, cena se samozřejmě odvíjí primárně od nákladu které souvisí s technologií, poptávka v tom nehraje žádnou roli, ta se pak promítá max do výše marže která je pár procent. Kdyby to bylo jak si myslíš tak tu jezdí mercedesy za 100tis protože poptávka ty ekonome ;-)

+1/0
4.4.2019 11:14

V98l72a25d10i11s42l46a39v 98B30u43r54y56š87e88k 1159812487904

kdyby tady teď někdo začal prodávat mercedesy SUV 4 matiky za 100 tisíc nový, tak bych si jich koupil do zásoby hned 5, chtěl bych vidět, jak by je fabrika stačila vyrábět, to by bylo jak za socialismu, jsem měl pořadník na žigula když se na něj ekalo 15 let, máš o fungování trhu hodně svéráznou představu

0/0
4.4.2019 11:24

P83e44t43r 57Č57e79r30m17á84k 9248115689710

No právě, ale on je nikdo neprodává protože ho za ty peníze nikdo není schopen vyrobit. To je alfa a omega víš ;-) To že by fabrika měla 15 let dopředu zajištěný odbyt by naopak nikomu nevadilo. Takže cena auta není určena žádnou poptávkou ale primárně náklady, ziskem a pak teprve malým manipulačním prostorem pro tržní situaci. Proto ecitigo nikdy nebude stát to samé co benzínové, protože technologie elektromobilu se do té ceny promítá zásadně. R^

+1/0
4.4.2019 11:40

V24l86a70d17i75s97l66a57v 64B17u38r31y79š27e48k 1959862477674

proto nebude stát elektrický auto 400 tisíc od zítřka, protože by nikdo nebyl schopen tolik aut vyrobit, ty to v podstatě chápeš, jak ten trh funguje, jen to nevíš, že to víš, mimochodem, fabrice by asi navadilo, kdyby měla na 15 let zajištěnou výrobu, to by vadilo lidem, kteří by museli chodit 15 let pěšky, jinak si myslím, že elektromobil je výrobně méně nákladnej než nesmyslná oktávka s motorem TDI s DPF a močovinou

+1/0
4.4.2019 11:51

M52i64r74o96s38l64a48v 11K43u84c80e31r70a 6988627373172

Ale oni jsou schopni tolik aut vyrobit. Ale nejsou schopni jich tolik prodat za tu cenu, protoze ta proste momentalne nemuze byt nizsi. Kvuli bateriim.

+1/0
4.4.2019 11:56

V91l11a67d23i95s36l18a46v 14B91u19r77y85š31e13k 1929402687184

nejsou schopni tolik aut vyrobit kolik by jich bylo potřeba při nízké ceně, je to jako u mobilu, Nokia jich byla schopna vyrobit málo a proto stál mobil trojnásobek průměrného platu, jak se postupně začala zvyšovat výroba, tak se mobily stávaly dostupnější a dostupnější a protože si ho mohlo koupit víc lidí, cena klesala a výroba rostla, že je dneska Škodovka schopna vyrobit najednou hodně elektromobilů si myslí jen hloupí lidé, cena baterií samozřejmě funguje jako cena celého auta, cena batterie do mobilu byla před 30 lety astronomická a to nebyla ani litiová, ale niklzinková

+1/0
4.4.2019 16:41

V86í79ť78a 15K17r83u70t30i56š 1690344385697

Jenže cena baterii do mobilu byla astronomická ze zcela jiných důvodu, než proč jsou drahé baterky do EV. U mobilu to nebylo o ceně použitých materiálů, ale o faktorech, které vyřešila technologie výroby a masová výroba. Kdežto u EV je to z velké části o ceně kovů obsažených v bateriích, kdy už i Gigafactory je velikosti své produkce za bodem, kdy lze dosahovat úspory z rozsahu.

+1/−1
4.4.2019 19:59

P48e62t73r 82Č54e37r82m55á86k 9278595599400

Snažíš se vykroutit z toho nesmyslu co jsi napsal nahoře - tedy že cena bude určena nějakým marketingovým oddělením na základě poptávky a cena technologie v tom nehraje roli. Což je totální nesmysl, cena technologie je naopak ten zásadní faktor, poptávka až ten poslední.

To že sis pak přečetl první stránku učebnice ekonomiky je jistě chválihodné, leč jak vidno princip jsi stejně nepochopil. Lidé by vůbec nechodili 15let pěšky, ale elektromobil by to nezlevnilo ani o procento - právě naopak by je ta tvoje poptávka zvedla aby se vyselektovala skupina lidí ochotná zaplatit více za kratši dodací cenu. Ale nikdy by to nešlo směrem dolů pod výrobní náklady !!

To že si pak myslíš že elektromobil je výrobně méně nákladný než diesel je skutečně jen tvoje mylná domněnka ;-)

0/0
4.4.2019 12:45

M27i72r64o34s61l45a70v 92K87u54c27e28r23a 6858227803302

S jeho prispevkem nesouhlasim, nicmenene: "To že si pak myslíš že elektromobil je výrobně méně nákladný než diesel je skutečně jen tvoje mylná domněnka" v tomhle ma pravdu. Elektromobil je z hlediska vyroby citelne jednodussi vyrobit a i naklady jsou nizsi (pokud pomineme cenu samotne baterie jako takove).

0/0
4.4.2019 15:50

P29e53t42r 77Č60e23r66m78á40k 9938975259980

Nikoliv. Zatím je elektromobil výrobně jednoznačně dražší, proto se cenově dieslům ani zdaleka nepřiblížil (přestože pro výrobce by to byla vzhledem k flotilovým emisím spása). Jasně spekulovat se dá nad tím která část té technologie za to může a baterie rozhodně jsou významná položka, ale z pohledu trhu je to jedno - ta finální cena je jaká je...

0/0
4.4.2019 18:06

V34l60a86d93i97s57l49a35v 50B79u94r91y87š48e16k 1149232427834

výrobek může zlevnit jedině hromadná výroba, pokud je továrna schopna momentálně vyrobut 20 tisíc elektromobilů ročně, tak nemůžou stát tolik, kolik budou stát za 10 let, když jich budou schopni vyrobit milion, zvyšování výroby je běh na dlouhou trať, ta se nezvýší za rok, nebudu tady tobě dávat přednášku o fixních nákladech, nemělo by to zjevně smysl, mimochodem jako technik strojař technolog si troufnu výrobní náklady na elektromobil a TDI určit poměrně přesně, ceny baterií samozřejmě s poptávkou klesnou, budou se recyklovat, předpokládám, vzpoměň si kolik stály první DPF, když jsem kupoval v roce 2012 turbodiesel, tak se mluvilo o 80 tisících korun

0/0
4.4.2019 17:00

P39e87t91r 98Č71e46r29m24á24k 9978205659740

Pořád odbíháš od tématu, sice už plácáš menší nesmysly než na začátku ale pořád zcela mimo mísu - vůbec nikdo neřeší jestli a případně o kolik zlevní technologie v závislosti na masovosti výroby, šlo právě o to že tato cena technologie je ten základní určují faktor pro prodejní cenu, žádné marketingové oddělení jak ses snažil tvrdit nahoře. Pro ty pomalejší - dokud bude stát etechnologie co stojí tak ta cena prostě pod jistou úroveň nepadne ani kdyby se tisíc marketérů rozkrájelo ;-)

Co se týče tvých vlhkých snů o strojírenství - už několikrát jsme si tu názorně dokázali že vůbec nevíš která bije, ty jsi dokonce nebyl schopen ani zjistit jaký pohon kol máš v autě, o tom že bys pochopil jak ten daný typ funguje vůbec ani nemluvím (pravda - což je na druhou stranu logické když jsi ani nevěděl co tam máš), takže tvoje domněnka že diesel je výrobně dražší tomu odpovídá - v reálu samozřejmě není.

To že to během pár let může být naopak a eauto bude výrobně levnější než diesel je klidně možné, dnes to tak bezpečně není. R^

0/0
4.4.2019 18:16

V10l98a15d20i24s10l52a37v 50B42u36r54y70š40e41k 1979512797304

tak takovou blbost, že když něko něco vyrábí a prodává pod výrobními náklady tak zkrachuje snad ani není potřeba diskutovat, to snad ví každej, cena technologie se samozřejmě mění, když jsem kupoval před 30 lety Nokii za 10 tisíc, tak technologie baterie stála 4 tisíce, když jem nedávno kupoval mobil pro máti za 1800 korun, tak už ta baterie byla jistě levnnější a marketingové oddělení skutečně stanovuje cenu podle situace na trhu, žádná cena technologie je vůbec nezajímá, pokud baterka do auta bude stát 400 tisíc tak je to vůbez nezajímá, oni to stanoví podle toho, kolik jich prodají a basta

0/0
4.4.2019 18:44

P37e33t25r 98Č29e49r72m92á54k 9298975919240

No nad tou blbostí že cenu určuje marketingové oddělení taky nikdo nediskutoval, jen jsem to uvedl na pravou míru ;-)

O proměnlivosti cen pak nebyla řeč, šlo o tvou marnou snahu zpochybnit že cena technologie je základním faktorem tvorby ceny. Přes to vlak nejede a marketingová oddělení pouze hledají to pro jaký produkt najdou zákazníka, žádnou cenu stanovovat nemohou, ta je dána ekonomickým faktorem a to především náklady.

0/0
4.4.2019 20:38

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz