náhledy
Seat představuje své první SUV. Novinka jménem Ateca se bude vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku. Naživo se nový důležitý model španělské značky představí na autosalonu v Ženevě. Prodej má odstartovat v létě.
Autor: Seat
Luca de Meo, předseda představenstva Seatu, vidí v prvním SUV značky začátek nové éry pro španělskou automobiílku. Kompaktní SUV bude mít dvojče v podobě nové generace Škody Yeti. Každý model bude mít svébytný design, ale technicky si budou obě auta velmi blízká. Vývojové týmy Seatu a Škody spolu komunikovaly a oba vycházely z modulární platformy MQB koncernu Volkswagen.
Autor: Seat
Název Ateca je inspirován španělským zeměpisem. Vesnice Ateca leží na západě Zaragozy v srdci Pyrenejského poloostrova.
Autor: Seat
Ateca je dlouhá 4,36 metru. Zavazadlový prostor nabízí ve standardním uspořádání objem 510 litrů, resp. 485 litrů ve verzích s pohonem všech kol.
Autor: Seat
Lichoběžníková maska chladiče, boční prolisy s minimálním průměrem zakřivení a maximální ostrostí a charakteristický světelný design s trojúhelníkovými motivy jsou pro moderní seaty typické. Za příplatek budou full-LED přední světlomety. Vychytávkou bude „uvítací osvětlení“ - jakmile řidič odemkne dveře, osvětlí diody LED ve vnějších zpětných zrcátkách oblast u dveří a promítají na povrch vozovky název a siluetu modelu Ateca.
Autor: Seat
Přístrojová deska se drží horizontálního členění se zřetelným zaměřením na řidiče. Displej informačního a zábavního systému má v nejvyšším provedení úhlopříčku 8 palců.
Autor: Seat
Ceník bude obsahovat tři výbavové linie, ta vrcholná ponese jméno XCELLENCE. Ateca dostane asistent pro jízdu v dopravní koloně: Tato asistenční funkce usnadňuje jízdu v popojíždějící koloně vozidel. Při pomalé jízdě zajišťuje systém automatické řízení, akceleraci i brzdění. Ve vyšších rychlostech do cca 60 km/h podporuje systém řidiče upravováním rychlosti jízdy a udržováním vozu ve svém jízdním pruhu.
Autor: Seat
Pod kapotou budou výhradně turbomotory. Nabídka vznětových agregátů začíná jednotkou 1.6 TDI s výkonem 115 k. Jednotka 2.0 TDI je nabízena ve dvou výkonových verzích 150 k a 190 k. Vstupním zážehovým motorem je jednotka 1.0 TSI s výkonem 115 k. Motor 1.4 TSI pracuje s deaktivací válců při částečném zatížení a poskytuje nejvyšší výkon 150 k. Pohánět budou přední, nebo všechna kola. Na výběr bude mezi manuálnímí převodovkami a dvouspojkovými automaty DSG.
Autor: Seat