Renault Thalia má novou cenovku 110 tisíc. Vyjde dráž, ale špatný kup to není

aktualizováno 
Tohle auto má volant, všechna čtyři kola a dokonce i jezdí. Za 110 tisíc víc chtít nemůžete, řekl by cynik. Jedno z nejlacinějších aut v Česku ale nákupem z nouze být nemusí. Kdo doteď pošilhával po ojetině, má zajímavou alternativu. S opravdovou zárukou a nulovými kilometry na počítadle.

Mnozí o tom, že za cenu, kterou měla auta před dvaceti lety (ovšem při jiných cenových poměrech), dostanou kompletního nového renaulta, pochybují. Thalia je ale za ty peníze velmi dobrá nabídka. I když jen 110 tisíc samozřejmě nestojí.

Renault Thalia

Základní cena vypadá v reklamách Renaultu velmi lákavě, pod hvězdičkou, která za částkou následuje, je ale ukrytá důležitá informace: 109 900 je totiž startovací cena pro výpočet úvěru. "Cena základní thalie při platbě v hotovosti je teď se všemi slevami 149 900," říká Josef Sábl z internetového "obchodního domu s auty" Automodul.cz, kde mají Renault Thalia s lákavou cenovkou také. "Pro ty, kdo budou auto kupovat na úvěr, nabízí Renault další speciální čtyřicetitisícový bonus," vysvětluje. Nabídka platí pro všechny modely úvěru s nákupem přes Renault Finance. "Kdo přinese deset procent ceny (10 990 korun) a sjedná si úvěr na dva roky, zaplatí celkem za auto včetně pojištění a povinného ručení 153 150 korun. Měsíční splátka bude 5861,5 korun," vypočítává Sábl.

Při dvouletém úvěru a sedmdesátiprocentní akontaci (76 930) je splátka 2833,50 včetně pojištění. "Auto pak vyjde na 145 429 korun, což je dokonce méně, než při nákupu za hotové a ještě k tomu máte auto navrch havarijně pojištěné včetně povinného ručení a prodloužení záruky v ceně pěti tisíc," dodává Sábl z Automodul.cz.

Renault Thalia


Thalia druhé generace se představila před dvěma lety na autosalonu v Moskvě. Právě na ruském a dalších východních trzích (tam se jmenuje Symbol) mají malé sedany rádi, i přes jejich menší praktičnost. Velmi lákavou cenovkou ale zaujala i mnoho Čechů i ve své předchozí generaci, která měla do krásy velmi daleko. Základní motor není nouzovým řešením, kliďasům a těm, kteří šetří za dálniční známky, bohatě postačí.

Stěhování s omezením

Thalii seženete jen jako čtyřdveřový sedan a to také určuje její největší slabinu. Kufr má velmi slibný objem 506 litrů a pravidelné tvary. Jenže docela malým víkem tam máloco naložíte, když to zrovna nejsou igelitky s nákupem. Ani převážení dlouhých věcí konstruktéři neulehčili. Zadní opěradla se sice dají sklopit, ale překáží tam příčky zvyšující tuhost karoserie. Pro protažení lyží a něčeho podobného zbývá úzký prostor.

Renault ThaliaRenault Thalia

Lehké, jednoduché auto pro nenáročného řidiče vyrábějí v Turecku na podvozkové platformě Renaultu Clio II, který se dodnes prodává jako Clio Storia. Stejný technický základ měla i předchozí thalia (ošklivka). Oproti ní, se zadkem podivně nalepeným na hatchbackové tvary, je nynější thalia rozhodně pohlednější, byť se po technické stránce tolik nezměnilo. Narostla ale hlavně kabina.

Může se hodit

Aktuální nabídku renaultů
si můžete prohlédnout
na automodul.cz

Sedan s délkou 426 centimetrů sice patří technikou, výbavou i cenou k malým autům, prostoru ale nabídne nečekaně hodně. Na zadních sedadlech je dost místa, i urostlý pasažér se tam usadí bez toho, aniž by trpěl.

Působí docela festovně. Samozřejmě to není přehlídka fajnových moderních materiálů. Díly jsou ale dobře smontované, nic nebouchá, nevrže a jako celek to působí rozhodně hodnotněji a méně rozpočtově než třeba v příbuzné Dacii Logan. Upřímně, některé modely převážně z Koreje nebo Ameriky by mohly závidět.

Na místě řidiče se budete spíš přizpůsobovat vy autu, než abyste si pracoviště seřídili podle svého. Volant je jen výškově stavitelný, v základním provedení dokonce napevno. A měkká sedadla s minimálním tvarováním jsou malá i průměrně rostlému řidiči. Mají krátké sedáky i opěradla. Někomu může vadit otravný zvuk směrovek.

Renault ThaliaRenault Thalia

Základním motorem je atmosférický celohliníkový benzinový čtyřválec s výkonem 55 kW (75 k). Jako základní motor nabídky ostudu neudělá. Táhne plynule, velkého siláka ale nečekejte. Když ho netrápíte, je i docela klidný. Když potřebujete trochu dynamiky, musíte ho vytočit, a to už o sobě dává vědět. Při městských a okreskových rychlostech je motor dostačující. Nad stovku už se do rychlostních disciplín nepouštějte, na stotřicítku se ale plynulou akcelerací dostanete. Syrový motor s najetou stovkou kilometrů si bral něco mezi sedmi a osmi litry při jízdách po ucpané Praze a na dálnici.

Dvanáctistovka bojuje s pouhými 904 kily pohotovostní hmotnosti statečně. Odstupňování převodovky (řazení je gumovější, ale docela přesné) je vyloženě městské, na dálnici při stotřicítce pak točí motor na pětku čtyři tisíce otáček, při stočtyřicítce o 500 víc. To už je pak v kabině dost řevu. Jinak je ale odhlučnění kabiny velmi dobré.

Renault Thalia

Pohodlný kliďas

Na rallye zapomeňte, thalia naopak sází na komfort. Jízda po rozbitých silnicích není utrpením, je příjemná a plavná, daní za to jsou vetší náklony v zatáčkách, na ně si ale zvyknete.

I přesto, že má měkce naladěný podvozek, není thalia nejistá. Parádně se přenáší přes nerovnosti a "plavat" začíná až při nezákonných rychlostech na dálnici. Základní thalia je bez posilovače řízení. Když zvolíte vyšší výbavu, má benzinová verze hydraulické "servo", i s ním je řízení hlavně při parkování na dnešní zvyklosti nezvykle tuhé.

"Holá" thalia má opravdu jen to nejnutnější: dva airbagy, ABS, pět bezpečnostních pásů a úchyt ISOFIX na dětskou autosedačku na zadním sedadle. Připlatit se dá jen devět tisíc za metalízu a čtyři za mlhovky. Do vyšších výbav už dostanete rovnou nebo za příplatek boční airbagy (8 100), posilovač řízení, výškově stavitelný volant, palubní počítač, elektrická zrcátka a okna, klimatizaci a centrální zamykání nebo autorádio.

Renault Thalia v číslech
motor zážehový, atmosférický, 1149 ccm
převodovka pětistupňová manuální
max. výkon (kW/k) 55/75
max. točivý moment (Nm) 105
nejvyšší rychlost (km/h) 167
zrychlení 0-100 km/h (s) 13,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,9
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4261 x 1940 (se zrcátky) x 1439 x 2473
objem kufru (l) 506
pohotovostní hmotnost (kg) 904
pneumatiky 175/65 R14
základní cena (Kč) 149 900 (109 900 cena na úvěr)
Poznámka: údaje uváděné výrobcem

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Skrytý život muže bez přátel. Niki Lauda měl jizvy na těle i na duši

Niki Lauda

V květnu odešla jedna z legend formule 1. Naposledy vydechl trojnásobný mistr světa Niki Lauda, jedinečný závodník,...

Kia Soul v Evropě už jen jako elektromobil. Do Česka zatím nespěchá

Kia e-Soul

Kia Soul je nezaměnitelný originál. Charakteristickými tvary auta z komiksu zaujal publikum hlavně v Americe. V Evropě...

Monstrózní chrám BMW X7. Je v něm místo pro chůvu i tajemníky

BMW X7

Je to opravdový obr, největší osobní BMW v historii. Model X7 je vlastně ekvivalentem ředitelské řady 7, ovšem v...

Najdete na iDNES.cz