Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra

  14:57aktualizováno  14:57
Jako by to ani nebyli sourozenci. Renault Laguna který v roce 1995 ve střední třídě nahradil Renault 21, je nesrovnatelně lepší než jeho starší bratr. Chválu francouzský elegán sklízí i na trzích, které tradičně fandí spíš německé dokonalosti a strohostí, tedy i v Česku. "Zatím není nic opravdu zásadního, co by se dalo Renaultu Laguna vytknout, " říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.
Renault Laguna

Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra | foto: AAA Auto Praha

Zatímco Renault 21 býval v žebříčcích německé technické kontroly TÜV hluboko v propadlišti, je laguna vždy v nadprůměru - jako nejlepší ze zástupců značky Renault. TÜV oceňuje kvalitní antikorozní ochranu, bezproblémové řízení i brzdy.

Může se hodit

Prodej nových u ojetých vozů Renault Laguna  
na on-line serveru www.automodul.cz

Naopak kritizuje méně trvanlivé brzdové hadičky a destičky, předčasně někdy už po třech letech - korodující či praskající výfuk a tradiční bolest renaultů, kterou jsou úniky oleje z motoru i převodovky. Při obecném pohledu zaslouží vůz absolutorium za elegantní design a nevšední prostory pro cestující i pro zavazadla.

Není bez zajímavosti, že některé verze kombi mají po vzoru předcházejícího modelu 21 Nevada - v zavazadlovém prostoru dvě nouzová sedadla navíc, a jsou tedy sedmimístné. Ač je Renault Laguna měkce pohodlný, má relativně bezpečné jízdní vlastnosti, byť to není automobil pro dravce.

Neoddiskutovatelný je komfort a solidní výrobní zpracování. K přednostem se řadí bohatá výbava včetně airbagů a ABS i v základním provedení. Kritika naopak směřuje k rychlému přehřívání interiéru, což je zásluha bohatě prosklené karoserie. Gaučovitě měkké sedačky hůř drží tělo při razantnější jízdě. Někteří řidiči tvrdí, že citlivější by mohlo být servořízení.

Renault Laguna začínal s nabídkou jen tří motorů - 1.8, 2.0 a 3.0, z nichž poslední typ stárnoucí koncepce jezdíval už v Renaultu 25 a vždy býval poměrně žíznivý. Brzy však laguně motory přibývaly a vedle čilých benzinových šestnáctiventilů už od 1.6 se do nabídky dostaly i tři diesely. "Pro automobil formátu Renaultu Laguna bych zvolil benzinový dvoulitrový šestnáctiventil nebo některý z francouzsky vyvedených turbodieselů - lhostejno, zda 2.2 dT nebo 1.9 dTI," radí Aleš Kužel.

 "Čtyřiadvacetiventilový šestiválcový třílitr je motorem v renaultech, s nimiž na dálnicích chytá dopravní policie spěchající řidiče. Má 140 kilowattů výkonu a spotřebu nejméně kolem 11 litrů benzinu na 100 kilometrů."

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Renault Laguna s pětidveřovou karoserií, motorem 2.0, základním vybavením a ročníku výroby 1995 stojí zhruba 190 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré automobily Honda Accord 2.0 za 190 tisíc, Ford Mondeo 2.0 za 160 tisíc, Mazda 626 2.0 za 180 tisíc, Mitsubishi Galant 2.0 za 190 tisíc, Nissan Primera 2.0 za 170 tisíc, Opel Vectra 2.0 současného modelu za 200 tisíc a staršího modelu za 150 tisíc, Peugeot 406 2.0 za 230 tisíc, Toyota Carina 2.0 za 170 tisíc a Volkswagen Passat 2.0 za 185 tisíc korun. "Kdo bude vybírat z uvedené nabídky, nemůže podle mého názoru udělat chybu," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. "Osobně bych se asi rozhodl pro sportovněji laděnou Hondu Accord, ale ani Renaultu Laguna bych se nebránil."

MINUSY
- bohatě prosklená karoserie, a tudíž přehřívání interiéru na slunci
- předčasně korodující či praskající výfuk
- úniky oleje z motoru a převodovky
- praskající žárovky v osvětlení
- méně citlivý posilovač řízení
- žíznivější benzinové motory z prvních let výroby modelu
- nemá sklon ke sportovní jízdě
- měkká přední sedadla s horším držením těla

PLUSY
- pěkný design
- dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla
- komfort, dobré jízdní vlastnosti
- solidní výrobní zpracování
- kvalitní antikorozní ochrana
- bezproblémové přední nápravy
- dobrá výbava i v základním provedení
- pestrý výběr motorů, kvalitní a úsporné diesely

Renault Laguna

Orientační ceny jetých Renaultů Laguna 2.0 s pětidveřovou karoserií:

ročník cena (Kč)
1994 175 000
1995 190 000
1996 210 000
1997 250 000
1998 320 000
1999 390 000

Příplatky:

špičkové vybavení Baccara 30 000 až 50 000


diesel 2.2 30 000
diesel 2.2 dT 40 000
diesel 1.9 dTl 40 000
starší motor 3.0 10 000
nový motor 3.0 20 000 až 30 000
motor 2.0 16V od r. v. 1996 10 000
klimatizace 5000 až 10 000

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Nové Subaru Forester jsme projeli dlouho před premiérou. I s novým hybridem

Subaru Forester

Forester je solitér, kdysi začínal jako trochu nejapně vypadající kombík na vysokém podvozku. Časem se však z Foresteru...

Audi na TDI nezanevřelo. A4 mu vzdává hold hromovým dieselem

Audi A4

Audi si dopřálo velkorysý facelift svého nejprodávanějšího modelu. A4 má přešitý kabát, upravený interiér s novým...

Ikonické Mini slaví kulatiny. Svezli jsme se v tom starém i v novince

Srovnali jsme staré a nové MINI

Před šedesáti lety, v dubnu 1959, sjelo z výrobní linky továrny Longbridge v Birminghamu první mini. Srovnání starého a...

Najdete na iDNES.cz