Renault Kangoo: všestranná služba bez komfortu

  15:56aktualizováno  15:56
Veselá, optimistická tvář Renaultu Kangoo není jediným důvodem obliby automobilu, který se nestydí za svůj základ v dodávkovém vozidle, naopak, udělal z toho svoji hlavní přednost. Kromě motoristů, kterým se vysloveně líbí, totiž jeho osobní verzi kupují z velké většiny lidé, kteří potřebují prostorné, a přitom provozně relativně nenáročné auto. Jsou to rekreační sportovci, rybáři, modeláři... a samozřejmě drobní řemeslníci či různí jiní podnikatelé, kterým kangoo slouží k práci přes den a pro rodinu ve volném čase.

Renault Kangoo totiž při délce necelých čtyř metrů poskytuje v pětimístném osazení kufr o velikosti 0,5 metru krychlového, ovšem jede-li jen s předními sedačkami, nebo je od základu v užitkové verzi, zvětšuje se úložná plocha až na 2,7 kubíku. Za hlavní přednost malého vozu - poměrně bohatý prostor majitelé platí především nižším jízdním komfortem ve srovnání s automobilovou klasikou, neboť podvozek osobní verze kangoo se nijak neliší od užitkového provedení.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Kangoo 
můžete koupit na www.automodul.cz

Také výbava interiéru je skromná a v celém komplexu se určitě nejedná o žádný výkřik nejmodernější techniky. Nicméně tomu, kdo nemá o poslání vozidla přemrštěné iluze, Renault Kangoo splní to, co splnit má. Se slabším z benzinových motorů 1.2 o výkonu 43 kilowatty (60 koní) sice dynamikou poněkud zaostává, ovšem při klidnějším ježdění bez nejtěžších nákladů se vejde se spotřebou do sedmi litrů na 100 kilometrů.

Verze 1.4 (55 kilowattů/75 koní) je doporučovanější, leč za nejlepší volbu odborníci považují jednu ze dvou dieselových verzí 1.9. Buď obyčejnou s výkonem 47 kilowattů (64 koní), nebo turbo s 59 kilowatty (80 koní). Při zájmu o jetý Renault Kangoo by potenciální kupec měl počítat s tím, že se setká také s kusem, který za sebou bude mít vskutku pernou službu.

"Lidé k nám dali do prodeje také vozy, které měly i při nejslabších motorech 1.2 na kontě čtvrt milionu kilometrů," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. Doplňuje, že zmíněná auta sice ještě nedosloužila, ovšem jejich minulost byla znát - hlavně v interiéru, na přední nápravě a na převodovce. A další perspektiva byla nejasná. Právě na přední nápravě lze nejdřív očekávat závady, kontrolu zaslouží výfuk a brzdy. Jinak Kangoo - pokud se týká poruch těží z jednoduchosti a také vzhledem k mládí ještě nestačil vstoupit do povědomí jako vůz se zásadnějšími problémy.

Největší konkurenti
Základní provedení Renaultu Kangoo s motorem 1.2 ročníku výroby 1998 stojí zhruba 230 tisíc korun a na trhu ojetin zmíněnému vozu tvoří největší konkurenci například Peugeot Partner 1.4 a Citroën Berlingo 1.4 po 240 tisících, Seat Inca 1.4 za 210 tisíc a Volkswagen Caddy 1.4 za 220 tisíc korun. "Z hlediska kvality nejsou mezi zmíněnými automobily zásadní rozdíly," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Volba by se tedy měla nést hlavně v duchu toho, jak se komu který model líbí. Já osobně považuji za nelepší možnost Volkswagen Caddy či většího Peugeota Partner. Vždy bych volil pětimístnou variantu s dieselovým motorem, za který by se ale připlácelo zhruba 20 tisíc až 30 tisíc korun. Renault Kangoo má veselejší design a kvalitní motory."

Renault Kangoo
Orientační ceny základního modelu s benzinovým motorem 1.2

ročník cena (Kč)
1997 210 000
1998 230 000
1999 250 000
2000 280 000


příplatky

motor 1.9 D 20 000
odpočitatelná DPH 10 000 až 20 000


srážky

pouze 2 místa - 30 000

MINUSY
* nižší jízdní komfort
* jednoduchá výbava
* méně pokroková technika
* menší bezpečnost ve srovnání s klasickými automobily
* možnost koupě hodně opotřebovaného exempláře, který podnikateli sloužil k práci i k rodinnému využití
PLUSY
* velký vnitřní prostor
* nevšední design
* široké využití
* zájem na trhu ojetin
* bohatá síť servisů a prodeje náhradních dílů
* možnost odpočtu DPH pro podnikatele
* kvalitní a úsporné benzinové i naftové motor

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Exkluzivně: jeli jsme s Porsche Taycan, nejlepším elektromobilem současnosti

Taycan není jen další z elektromobilů prémiových značek. Jeho ambice jsou mnohem větší. Jeho cílem je být v současnosti...

Premium

TEST systémů autonomní jízdy. Udržení přímého směru, zatáčky a vzdálenosti

Auto vybavené systémem pro jízdu v pruhu a aktivním tempomatem je určitou dobu schopné jet bez zásahu řidiče. První...

Premium

Mazdu CX-30 berte s unikátním motorem, spaluje benzin po naftovsku

Nabídnout auto, které odpovídá přáním a stávajícím návykům zákazníků, je stále složitější. Že to přece jen jde,...

Premium

TEST: Pravidlo zipu je v Česku povinné. Dodržují ho čeští řidiči?

Už dlouho u nás platí pravidlo, které jasně určuje způsob řazení aut do průběžného pruhu v případě, že souběžný pruh...

Najdete na iDNES.cz