První kilometry s novou Astrou Sedan

aktualizováno 
Až na výjimky v podobě levného Renaultu Thalia a Dacie Logan se jim v Česku moc nedaří. Tento typ aut se nejlépe prodává v Rusku a v Turecku. O čem je řeč? O autech z kategorie sedan.

Opel Astra Sedan | foto: Opel

Právě v Turecku, kde sedany různých značek potkáváte prakticky neustále, se uskutečnilo mezinárodní představení nového Opelu Astra Sedan.

Turecko samozřejmě nebylo vybráno náhodou. U Opelu počítají s tím, že třetina vyrobených sedanů skončí právě tam, s další třetinou se počítá pro Rusko a poslední třetina se rozptýlí po zbytku Evropy.

Chris Lacey z koncernu General Motors vysvětluje důvody, proč zákazníci v prvních dvou uvedených regionech tak často žádají vozy s tradiční karoserií typu sedan: "Automobily v zemích tohoto regionu často převážejí více pasažérů než v zemích západní Evropy. A pokud vyrazí na dovolenou celá rodina, je zapotřebí i pořádně velký zavazadlový prostor. Svoji roli sehrává i fakt, že uzavřený a oddělený kufr působí i bezpečnějším dojmem.“

Prorazí Astra Sedan v Česku?
Na tomto názoru něco bude. S kufrem o objemu 490 litrů toho astra sedan odveze docela dost.

Obyvatelé Česka jsou ale národem chalupářů, kteří spíš dávají přednost pětidveřovým hatchbackům, případně kombíkům, do jejichž zavazadlových prostorů po odklopení pátých dveří snáz nacpou třeba sekačku nebo velkou bednu se sklizenou úrodou jablek.

Astra Sedan tu navíc má i přímé konkurenty. Když pomineme nejlevnější zástupce sedanů v podobě Renaultu Thalia a Dacie Logan, kteří jsou už vývojově zastaralí, bude astra bojovat s Renaultem Mégane a novým Fiatem Linea vycházejícím z Fiatu Grande Punto.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Astra můžete koupit na www.automodul.cz

Pokud jde o cenu, začíná astra vcelku zajímavě na částce 399 900 korun za model s motorem o objemu 1.6 litru a s výkonem 85 kilowattů.

V základní výbavě budou čtyři airbagy, multifunkční informační displej, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, sedadlo nastavitelné ve čtyřech směrech, elektrické ovládání víka kufru nebo dělená a sklopná zadní sedadla.

Připlácet se kupodivu musí například za autorádio. A to nejméně šestnáct tisíc korun. Další příplatková výbava nabízí klimatizaci, stabilizační systém ESP, parkovací senzory, asistenta pro rozjezd do kopce, bi-xenonová světla. Cena pak logicky narůstá o desítky tisíc korun.

Základní motor do kopců ne
Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli základní motor s výkonem 85 kilowattů.

Při jízdě po rovných silnicích a po dálnici byla jízda příjemná. Pochvalu si zaslouží nastavení podvozku, který byl příjemně tvrdý, ale zároveň jízda na horších silnicích nebyla žádným utrpením.

Zvládnout se daly i přejezdy až neuvěřitelně často rozmístěných zpomalovacíh retardérů. Takže tady panuje naprostá spokojenost.

Pověstný chleba se začal lámat až ve chvíli, kdy jsme od pobřeží zamířili do hor plných zatáček a prudkých stoupání. Tam motor začal ztrácet dech, a proto bylo potřeba velmi často řadit na druhý a někdy i na první rychlostní stupeň.

A to jsme jeli ve dvou a prakticky bez zavazadel. Kdo tedy bude jezdit v kopcovitém terénu a s více pasažéry, měl by se spíš zajímat o nejsilnější motor s výkonem 103 kilowattů. Cena této verze začíná na částce 443 900 korun.

Druhý testovací den jsme silnější benzinový motor vyzkoušeli se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Kdybychom se měli rozhodnout, čemu dát při koupi přednost, tato kombinace byl jasně vyhrála.

Je ale potřeba odhlédnout od toho, že nepříliš dobře vybavená základní verze stojí 488 900 korun. Jízdní vlastnosti jsou ale skvělé. Už zmíněný dobrý podvozek ve spojení se silným motorem a řidičovy pokyny ochotně plnící automatickou převodovkou si nás získal.

Místa je vzadu dost
Uvnitř auta se oproti jiným astrám nic nemění. Zůstává pro někoho možná dost strohá a chladna palubní deska. Záleží ale na vkusu každého. My ji oceňujeme za jednoduchost, která je při běžném použití z pohledu řidiče důležitější.

Opel Astra Sedan má ve srovnání s přímými konkurenty největší rozvor. Vzhledem k tomu, že vychází z verze kombi, je oproti pětidvéřovému hatchbacku delší o devět centimetrů.

To se odráží i na dostatečném prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Tento fakt, se poněkud těžkopádně snažili ještě zvýraznit organizátoři testovacích jízd, když nás asi na deset kilometrů usadili na zadní sedadlo a řízení svěřili vlastnímu tureckému řidiči. Před nastoupení ale ještě rychle posunuli přední sedadla vpřed, jak jen to bylo možné. Nebohý řidič přilepený na volant pak na náš dotaz, zda se mu řídí pohodlně, poněkud zkroušeně odpověděl, že anglicky nerozumí.

Opel Astra Sedan v číslech

Motor převodovka základní cena (Kč)*
1.6 (85 kW) 5st. manuální 399 900
1.6 (85 kW) 5st. Easytronic 419 900
1.8 (103 kW) 5st. manuální 443 900
1.8 (103 kW) 4st. automomatická 488 900
1.3 CDTI (66 kW) 6st. manuální 449 900
1.7 CDTI (74 kW) 5st. manuální 449 900
Poznámka: * ceny jsou včetně dlouhodobé slevy na všechny modely Opelu Astra ve výši 60tisíc korun
Zdroj: Opel


Srovnání s konkurenty Opel Astra Ford Focus Renault Mégane Fiat Linea
délka (mm) 4587 4488 4498 4560
šířka (mm) 1753 1840 1777 1946
výška (mm) 1458 1497 1460 1494
rozvor (mm) 2703 2640 2686 2600
objem kufru (l) 490 526 520 500
základní motor 1.6 1.6 1.4 1.4
výkon (kW) 85 85 73 57
základní cena (Kč) 399 900 610 990 347 900 319 900
Zdroj: internetové stránky prodejců

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Pracant se na dálnici trápí. Revírem elektrické dodávky Nissanu je město

Nissan e-NV200

Elektrická dodávka e-NV200 Evalia od Nissanu připomíná, že elektrická vozidla často nejsou tak univerzálně použitelná...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Najdete na iDNES.cz