náhledy
Modernizovaná verze nejprodávanějšího Peugeotu na českém trhu přitahuje pozornost svojí designovou pyrotechnikou. Městský crossover 2008 oslňuje vnějšími světelnými efekty. Kromě ceny vás ale asi bude přecházet zrak i z přístrojů s 3D efektem. Neměli by být epileptici varováni jako při sledování videomappingů na pražském Signal Festivalu?
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Peugeot se snaží zpátky vydobýt označení „francouzský Mercedes“, jak se autům ze Sochaux říkalo kdysi. Dnes tedy zrovna 2008 montují ve Španělsku, ale dělají to skvěle. V kabině má člověk festovní dojem. Černá stropnice ale kabinu opticky zmenšuje a přední sloupky jsou příliš tlusté a leccos se za nimi schová.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Klávesnice na středové konzoli vypadá efektně, každé tlačítko je ale třeba domáčknout a podržet. A ideálně ověřit na kontrolce, že se akce udála. Symboly jsou navíc hůř čitelné, a tak se občas spletete.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
3D efekt je vlastní i koncovým světlům, která podle Peugeotu prý také připomínají drápy. Tady ale měl marketing francouzské značky hodně bujnou fantazii. Výsledný dojem je na jedničku.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Osmistupňový automat od Aisinu řadí hladce. Ovládání si ale vyžaduje trpělivost. Ledabylým dotykem jsme chtěli automatu říct, že jsme zaparkovali. Titěrné tlačítko P režimu automatu (zbytek se volí dnes módním malým přepínačem), jsme zmáčkli asi moc nedbale, otevřeli dveře a jali se vystupovat – a auto se rozjelo vpřed.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Světlá výška 189 mm z tohoto modelu dělá mnohem univerzálnější dopravní prostředek, než jakým je model 208 na stejném základě. Boj s městskými obrubníky je tak mnohem snazší. Na kvalitním asfaltu je jízda příjemně uhlazená, na nerovnostech vlečená zadní náprava trochu rázuje. Slabším momentem je i zhoršená trakce předních kol za mokra.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Peugeot 2008 tak nějak popírá výhody crossoverů, dobře se do něj zrovna nedostanete. Právě proto, že ho Francouzi postavili na základě malého hatchbacku 208, o moc víc místa uvnitř nevykouzlili. Hlavně nasedání se ukázalo jako nečekaný hlavolam. Nastupuje se sice vysokými, ale i vpředu úzkými dveřmi. Tento manévr komplikuje i vysoká podlaha a ještě vyšší práh. Zadkem se musíte dostat přes vysokou bočnici sedačky až trochu za B sloupek. Sedadla verze GT s alcantarou jsou ale parádní.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Malý crossover v top verzi GT na základech jednoduchého malého holčičího auta za šest set tisíc? Zvykejme si. Pořád je to o třetinu méně než s elektrickým pohonem. Pravda, je to za topverzi GT, základ je za polovic. Teď navíc Peugeot vypsal akci se skoro stotisícovou slevou. Místo 705 000 korun zaplatíte „jen“ 615 000 korun. A přes Německo s ním můžete jet stopadesát a ne maximálně 135 km/h jako u jeho kabelové verze.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Je poznat, že základem tohoto městského crossoveru je mechanika malého auta. A Peugeot 208 je opravdu malý.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Infotainment kombinuje vycizelovaná tlačítka, dotykové plošky a dotykové ovládání tabletu. Jenže má nevalnou odezvu na dotyk a občas reaguje dost opožděně. Po nastartování systému v zimě trvá klidně půl minuty, než se probere a najede na provozní rychlost. Takže třeba chcete zesílit hlasitost rádia, točíte zběsile ovladačem, zkoušíte tlačítka na volantu… a nic. A po nějakých dvaceti sekundách si všechny ty pokyny autorádio projede se zpožděním, takže vypadáte jako nahluchlý puberťák zkoušející basy audia.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Francouzský crossover trochu připomíná nejapně se tvářícího bizona. Drápy denního svícení jsou umístěné v nárazníku a nově mnohem větší. Nelze se ale zbavit dojmu, že přední partie po modernizaci působí poněkud překombinovaně.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Přístrojový štít je v 3D provedení (což se jen velmi těžko fotí). Na jedné straně si připadáte jako pilot intergalaktické stíhačky, na druhé to ale nijak nepřispívá k přehlednosti. Dívat se do kapličky přístrojů je totiž o oči a trochu i o nervy. Vypadá to skvěle a technicky, ale i za normálních světelných podmínek to kroutí očima, rozpíjí se to. Naštěstí je toto provedení vyhrazené top verzi GT.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Peugeot 2008 ale v pohodě splní i roli rodinného auta. Vzadu se sedí vzpřímeně, ale vejdou se tam velmi slušně i delší jedinci. Kufr moc velký není, což je ale obecná bolest módních malých crossoverů. Ale dobrá zpráva pro našince: vejdou se tam tři basy piva a spousta štanglí salámu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na velkých fešáckých kolech je Peugeot 2008 na dlažbě trochu rozkodrcaný a tvrdší. Na rozbité okresce si sem tam poskočí a o jednotlivých dírách v asfaltu (ano, to my tak v Praze a okolí máme) dají nápravy vědět, ale tlumiče to naštěstí elasticky pochytají.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Přeplňovaný benzinový tříválec se 130 koňmi na takto velké auto do města a okolí v pohodě stačí, a pokud zrovna není v záběru, tak o něm zase příliš nevíte. Pokud víc spěcháte, pohybuje se spotřeba okolo 7,5 litru, na volné silnici ji ale při troše snahy hravě srazíte i o 2 litry. A to rodinnému rozpočtu rozhodně přijde k duhu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jízda i přes vzhled atleta jednoznačně ladí na klidnou notu. V zatáčkách se víc nakloní. Je poznat, že základem tohoto městského crossoveru je mechanika malého auta. Takže se vyšší auto s bachratou karoserií chová jako malé auto, při rychlejší jízdě nemá plavnost a nadhled, na dálnici se stále trochu vrtí.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Volant v klíně je výmysl, který se Peugeot snaží prosadit už v druhé generaci svých modelů. Malý věnec a nad ním kaplička s přístroji je řešení, které snesou bez výhrad jen menší řidiči. Někdo chytrý na to kdysi řekl něco ve smyslu, že dobré věci časem převezmou i ostatní. Od Peugeotu ale jejich i-Cockpit stále nikdo ne a ne opsat. Specifická architektura palubní desky sice má svůj nezaměnitelný styl, ale za volant se statnější řidiči skládají dosti komplikovaně. Řízení je ale přímočaré, tento Peugeot se tak na sebemenší pokyny řidiče ochotně vrhá do zatáček.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz