Opel Tigra: oslovuje hlavně mladé řidiče

  16:31aktualizováno  16:31
Opel Tigra se představil před pěti roky jako malé kupé pro mladé a současně jako evropská zbraň na japonskou konkurenci, která do té doby měla v kategorii zmíněných vozů navrch. Sporťák postavený na bázi osvědčeného modelu Corsa se díky svým sympaticky drzým tvarům nedal přehlédnout a v západní Evropě se brzy stal prodejním hitem. Později sice zájem poněkud ochladl, ovšem Opel Tigra dodnes nemá nouzi o kupce - na tuzemském trhu ani jako ojetina.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel  můžete koupit na www.automodul.cz

Nejstarší exempláře z roku 1994 v bazarech nikdy dlouho nestojí ani při ceně kolem dvou stovek tisíc korun. A je pozoruhodné,že mladší auta nebývají výrazně dražší: kupříkladu Opel Tigra perspektivního ročníku 1996 se dá sehnat za 230 až 240 tisíc korun.  Automobil koncepce 2+2 má na zadních sedadlech minimálně místa, ale to mladíkům, jimž jen určen, zpravidla nevadí. Spíš je zajímá, že dost místa je vpředu a zadní sedačky lze sklopit, čímž se zvětší původně minimální zavazadlový prostor. Kdo by se ale měl cítit stísněn, ten může zvážit, zda skutečně trvat na modelu Tigra, když za cenu jeho nejstarších kusů lze pořídit z téže stáje větší Opel Calibra, vůz na bázi typu Vectra a tedy vlastně o dvě třídy výš. Jinak vyznavači Tigry oceňují její solidní jízdní vlastnosti stejně jako 1,4 a 1,6litrové motory o výkonech 66 a 78 kilowattů (90 a 106 koní), s nimiž jede až 190, respektive 203 kilometrů v hodině při spotřebě kolem sedmi a půl litru benzinu. K přednostem automobilu patří i jistá robustnost. Německý TÜV, který řadí Opel Tigra ve svých žebříčcích k lehce lepšímu průměru, u modelu oceňuje bezvadné brzdové vedení a hadice, solidní zavěšení kol a výbornou antikorozní ochranu karoserie. V neposlední řadě je na místě chvála za vysoký stupeň pasivní bezpečnosti. Z toho na druhé straně plyne jedno ze zásadních rizik při koupi jeté Tigry: vůz zmíněné vlastnosti žádá po těžší havárii od opraváře nadmíru kvalitní práci, kterou však po dovozu ze západní Evropy v tuzemsku vždy nedostal. Proto je dobré hned v začátcích prohlídky staršího auta bedlivě sledovat mezery mezi blatníky a dveřmi, lehkost otevírání a zavírání dveří, rovnost karoserie pod kapotou i v kabině... Poměrně mladý model se ještě nestačil do motoristického povědomí vrýt typickými bolestmi, leč základní informace k dispozici je: vedle horšího výrobního zpracování a vadnoucích brzd při opakovaném brzdění v razantní jízdě zaslouží kritiku málo trvanlivé řízení, které podle zjištění TÜV vyžaduje opravu už po třech letech provozu téměř čtyřikrát častěji, než je obvyklé u průměru stejně mladých aut. Němečtí technici rovněž poukazují na závady v osvětlení vozu a na předčasně korodující výfuky. Mechanici servisů častěji opravují skřípající pedál spojky, nepravidelný běh a za studena i škubání motoru, což jde na vrub poruch řídící jednotky motoru. Závady mívá elektrické ovládání skel ve dveřích. Malér měla Tigra modelového ročníku 1996/97 - podobně jako jiné vozy Opel se šestnáctiventilovými motory - s kladkou rozvodového řemene. Neuškodí tedy zkontrolovat, zda závadu skutečně odstranil odborný servis. Oficiální prodejci nabízejí pro Opel Tigra náhradní díly v následujících cenách - čelní sklo: 6612, přední brzdové destičky: 1801, přední blatník: 3998, přední světlomet: 6394, alternátor: 15 751 korun, hodina práce značkového servisu: 370 až 610 korun.

MINUSY
- riziko špatných oprav po těžších haváriích
- málo místa na zadních sedadlech
- horší výrobní zpracování
- podprůměrně trvanlivé řízení
- předčasně korodující výfuk
- potíže s nepravidelným chodem motoru

PLUSY
- líbivý design
- vysoký stupeň pasivní bezpečnosti
- solidní jízdní vlastnosti
- pružné a přitom úsporné motory
- kvalitní antikorozní ochrana
- nadprůměrně kvalitní zavěšení kol, brzdové vedení a brzdové hadičky

Opel Tigra.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

První svezení s Teslou Model 3: hi-tech prémiovka v laciném provedení

Tesla Model 3

Jeden z nejpopulárnějších a nejdiskutovanějších elektromobilů současnosti, Tesla Model 3, se dostal Prahy. První jízdní...

Elektrický Jaguar nabízí famózní svezení, slabinou je domácí nabíjení

Vzduchový podvozek Jaguaru i-Pace skvěle vyžehlí i hodně hrbolatou cestu.

První elektrický jaguar překvapivě není sportovní sedan, ale luxusní SUV. Výrobce se tak pustil do vod, kde zatím zcela...

Najdete na iDNES.cz