Diskuse k článku

Elektrický Nissan Leaf má jeden pedál na všechno a jezdí za pár korun

Na jedno nabití ujede přes 200 kilometrů a i doma jej stihnete dobít přes noc. Při jízdě si užíváte ticha v kabině, zejména v kolonách oceníte řídicí asistenty. A za provoz zaplatíte stejně, jako kdyby váš diesel bral jen 2,2 litru na 100 kilometrů. Dopodrobna jsme prozkoumali Nissan Leaf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64i19c20h82a83r50d 43M18i87c19h72a31l11o42w37s34k87i 1611909105126

Tak tomu se říká slepá ulička a žádný pokrok. Doporučuji další článek až to ujede dvojnásobnou vzdálenost a bude to stát polovinu dnešní ceny a nabito bude na plný dojezd za dvě minuty.

+1/−2
14.6.2018 8:10

M47a29r39t35i38n 75K89a46r89á29s54e74k 9968213888218

No zadny pokrok, pred par lety se za stejnou cenu dalo koupit malicke Mitsubishi iMiEV resp jeho klony, s dojezdem pri usporne jizde 100km, a dizajnem kteremu se ani neda rikat dizajn...

0/0
14.6.2018 9:36

Z67d58e97n42ě48k 39Z36á37l70i81š 2695374567433

Jezdí za pár korun.;-D To bude hodně párů korun. Vezměte cenu baterie, podělte ji předpokládaným počtem najetých km za životnost a přičtěte cenu elektřiny na dobíjení a máte skutečnou cenu. Ta koncová suma je všechno jen ne levné ježdění. A ty kecy o slabší nabíječce si autore strčte za klobouk. Každá zásuvka má jištění, takže hrozí maximálně výpadek jističe. Předkládané obavy jsou ve skutečnosti hladovost výrobce auta, který předpokládá další zisk z prodeje druhé silnější nabíječky.

+4/−2
13.6.2018 13:53

J89i80ř61í 69S26c88h80w56a54c73h 8528714968896

baterii už máš v ceně auta ;-)

+2/−1
13.6.2018 16:24

Z28d55e13n31ě48k 22Z29á13l92i66š 2635184927113

Jenoho dne baterie doslouží je třeba koupit novou. Nebo nové auto. Kolik baterie vydrží nikdo neví. Ani sám výrobce. A levné ježdění je kde???????

0/−1
15.6.2018 21:10

J64o55z15e62f88a 55N38o73v23a36k93o98v40a 7206135340894

Slepa vyvojova vetev.. Osobne sazim na vodik - rychle tankovani - moznost vyroby v ramci synergie s chemickym prumyslem..

+4/−2
13.6.2018 9:48

A75d41a45m 18M24a78l48ý 4870437232851

a proniká stěnou nádrže Rv

0/0
13.6.2018 11:02

J86i93ř16í 18S95c78h91w98a67c88h 8818514608546

náklady na "tankovací místo" mnohonásobně vyšší

cena vodíkového auta ještě vyšší než toho bateriového

+2/0
13.6.2018 13:24

R41o75b37i49n 81Ž18i10ž67k76a 2868754566926

bateriová za sebou mají narozdíl od vodíku intenzivní vývoj, cena má potenciál jít dramaticky dolu.

a nepřepočítával bych to na tankovací místo, ale na tankovací KAPACITU. Elektromobil zabere tankovací místo na minimálně desetkrát delší dobu než vodík.

0/−1
13.6.2018 17:23

L50a76d66i74s55l42a52v 85S29l30e84z12á61k 6289133669104

Tak pokud nabíjíte doma přes noc, tak žádné tankovací místo ani zabírat nemusíte.

+2/0
13.6.2018 17:38

P92a89v83e63l 81K12u20t48i61l 9150856293279

Zabere ale za cenu vodikove plnicky mate 30 rychlonabijecek. Navic verejnou nabijecku potrbujete jen vyjimecne, vodik doma nevyrobite ani nenatankujete. Provoz na vidik je 4x drazsi nez na benzin.

+1/0
15.6.2018 7:11

O28n41d48ř85e51j 31Č10a24p36k18a 6181681223554

Objem výroby u bateriových aut je podstatně vyšší, aut na palivové články je zatím minimum. Taková Tesla Roadster taky stála v době uvedení raketu.

Mnohonásobně dražší "pumpa" ano, ale taky s mnohonásobně vyšší hodinovou kapacitou, auto je odbavené srovnatelně rychle jako u LPG/CNG. A nejspíš se obejdu bez posilování elektrické přípojky, tady bych si na rozdíl od superchargeru mohl vystačit s tím, co tam měla natažené původní benzínka.

Baterie je super pro příměstská auta, kde se to v noci nabíjí u baráku v garáži a v podstatě při běžném provozu nemám šanci narazit na limit té technologie - ale na velké vzdálenosti je palivový článek pohodlnější (možná kdyby byl supercharger v každém městě, nebyly u nich fronty a auto mělo dojezd jako Tesla S, tak i ta baterie jde použít - tam už se intervaly a doba nabíjení celkem shodují s tím, kdy by měl pauzu dělat i řidič).

0/0
14.6.2018 14:52

L52a46d30i88s95l11a75v 92S85l71e39z67á74k 6559353929374

Těžko říct. Doma si vodík nevyrobíte, ale FV panel na střechu si dát můžete. Někteří takhle dneska už jezdí, vodík je zatím ve hvězdách.

+3/−1
13.6.2018 17:37

Š66i66m11o12n 52M62a75r76t80y65n85e66k 7803755933686

Tak je to zajímavé svezení. Pro toho, komu to vyhovuje (jezdí málo, má kde nabíjet) proč ne. Ekonomika provozu je diskutabilní, ale výhodnější než podobné auto s benzínovým motorem to nebude.

+1/−2
13.6.2018 9:21

P56a67v11e41l 25F88l27a50j34š55h76a56n82s 5560537876435

Naopak, kdo najezdí moc, tak je to pro něj výhodné. Jde spíše o skladbu kilometrů, zda se jedná o relativně málo jízd s velkým nájezdem (typ obchodní cestující) nebo hodně jízd s menším nájezdem (kolem komína).

+1/0
14.6.2018 8:02

M80a51r12t21i53n 98K82a53r22á24s44e89k 9368143958448

Tak idealni je treba kazdodenni dojizdecka do prace 60km tam 60 zpet...

+1/0
14.6.2018 9:38

J97a28n 87D33l60o22u76h48ý 7604769960859

V modre zone nemuze “jen tak” parkovat elektro-auto. Musite si koupit parkovacku, tak jako vsichni ostatni, akorat majitel elektro-auta tam nemusi mit trvale bydliste a stoji to cca 100kc na rok.

+2/0
13.6.2018 8:10

F29i92l34i22p 96P33e98t34s91c57h12k68e 8286861126749

Máte to prakticky zadarmo, těch 100kč je administrativní poplatek za jakýkoliv úkon na magistrátu, alespoň tak mě to řekli:-)

0/0
13.6.2018 19:51

V81a59c96l50a79v 21V84a38v65r63a 3817684735627

elektromobil je velmi složité zařízení. Ne nejedná se o golfové vozítko. Má vysoko i nízkovoltové obvody, klimatizaci baterek, a řadu bezpečnostních zařízení a další. Baterky by měly vydržet plus mínus 6-7 let. A nejsou zrovna levné.

0/−1
13.6.2018 2:51

P59a75v12e95l 34K28u89t32i92l 9130156713519

Elektromobil neni uplne jednoducha hracka. V porovnani s vozem s pistovou technilogii jeto ale daleko jednoduzsi zarizeni. A na baterie a pohon mi dava vyrobce zaruku 8 let bez omezeni poctu km.

+2/−1
13.6.2018 6:16

J49a25n 29D15l73o19u12h66ý 7114789550169

To je vase iluze. U klasickeho benzinoveho auta se velice jednoduse stanovi problem - v nejhorsim se rozebere, vizualne vidim co je spatne, vymenim, slozim. U elektro auta pri jakekoliv elektricke poruse znamena stopku pro vase auto. Pak prichazi na radu diagnostika - mereni jetnotlivych obvodu a protoze to je urcite delane smd technologii, pak takovej porouchanej tišťak budou resit “vymenou”. A to budou letat deseti tisice za kazdy takovy tistak. Jako priklad vymena poskozene zakladni desky notebooku stoji cca 10 000kc ;-) a to v dnesni dobe NENI zadnej technologickej zazrak.

+3/−2
13.6.2018 8:17

P17a18v94e55l 43K51u39t59i38l 9970356653319

Vážený pane, jste úplně mimo. Ani jeden z mých doposud 4 elektromobilů mě nikdy nikde nenechal. Na rozdíl od mých předchozích cca 7 spalovacích automobilu. A jelikož nyní mám v autě dokonce dva motory nepředpokládám že by mě někde nechalo. Výmnou se dnes řeší úplně všechno každá věc včetně stahování oken Turbodmychadla štrikovace a spoustu dalších věcí má svojí řídící jednotky.

+2/−1
13.6.2018 12:13

F61i83l83i58p 66P93e45t18s68c44h23k45e 8576171596719

Naopak, oprava a diagnostika závady je u elektromobilu jednodušší, jelikož to jsou všechno elektrické obvody. Kdežto mechanickou závadu v motoru, vám žádná diagnostika neřekne, je potřeba motor rozebrat.

+2/0
13.6.2018 19:54

J95a58n 96V55o89j27t20í94š75e58k 6612741215236

Jako kdyby moderní benzinový auta neměly žádný základní desky s tišťákama...

0/0
19.6.2018 3:19

P51a88v62e82l 21F35l27a17j43š83h20a96n47s 5730807206845

Samozřejmě oproti golfovému vozíku je elektromobil složité zařízení. Ale oproti dnešním spalovákům je elektromobil až primitivní stroj.

+1/0
14.6.2018 8:06

V43a79c87l41a48v 38V19a41v44r72a 3887814175427

Na zeměkouli bylo vyrobeno 300,000 těchto nepovedených Nissan Leaf od roku 2010. Tu věru není mnoho. Je to maličké autíčko jež se nabíjí normálně i 16 hodin. Rychlonabíjení jež rychle drahou baterii ničí, má trvat asi půl hodiny. Tady v USA jsem to neviděl než na autosalónech. Čechy zbožňovaná Tesla jež nikdy nebyla v zisku propouští skoro 4,000 zaměstnanců. Výrobu to údajně neohrozí, cenu však ani náhodou.

Ztratit ještě pár investorů z řad Bank, tak to mohou zavřít.

Dnes je lidem s mozkem známo že elektromobily nebudou nikdy cestou k modernizaci cestování. I když jistě budou pohony na palivové nejspíš vodíkové články jež jsou dnes už vymakané, levnější, lehčí a spolehlivější.

+3/−3
13.6.2018 2:48

L69a96d55i91s34l82a74v 95S34l53e88z24á22k 6459913789454

Uvidíme, VHS taky nebyl nejleší systém a vyhrál. :-)

0/−1
13.6.2018 17:41

P23a65v73e27l 94K33u80t13i59l 9520506763619

Nevim kde autor vzal ty elektrikarske moudrosti. To ze se jistice zpravidla kaskaduji od nejveciho po nejmensi je fakt ale neznamena to, ze bych za hlavnim jisticem 16 A nemohl mit silnejsi vedeni jistene 25A. Vim to proto, ze to takto i s revizi mam. Dalsi vec je, ze pokud ma auto nabijecku, ktera umi max 32A muzu mu vytvorit podminky pro to, aby odebirala treba tech 25A a plne tak vyuzila muj jistic. Takto bych tohoto leafa nabil za cca 6 hodin. Nabijeni elektromobilu lze zaroven dynamicky ridit v zavislosti na aktualnim odberu zbytku domacnosti tak, aby nedoslo k pretizeni jistice. A posledni vec, pokud si nekdo poridi elektromobil, zajisti si k nemu i distribucni sazbu D27d kdy kWh vychazi na cca 1,90 takze pak ekonomika vychazi uplne jinak. Navic si za tu cenu v noci i vypere a umyje nadobi.

+1/−2
12.6.2018 18:58

L38u34m36í51r 50V10i91t80h56a 2377197476552

Za hlavním jističem 16 A klidně můžete mít kabel tlustý jako stehno a jistič třeba 300 ampérový, ale když Vám do baráku poteče víc než 16 ampér, tak Vám ten hlavní jistič spadne a ty opičárny za ním jsou zbytečné :-)

+5/0
12.6.2018 19:02

P43a52v33e25l 73K49u64t36i75l 9260426243749

To je logicke, nicmene v clanku se psalo ze kdyz mam 25A tak za nim muzu mit uz jen 20A coz je hovadina. Napriklad v novych prumyslovych objektech je uplne bezne ze je hlavni jistic treba jen 16A protoze se nevi co bude potreba za prikon a dilenske rozvadece jsou jiz osazeny 32 A zasuvkami s jistici 32A dokonce s charakteristikou C

+1/−1
12.6.2018 20:08

J72i73ř88í 73S39c33h28w71a25c63h 8878694938906

mezitím ale musí být nějaký "měnič", který třeba z 3x16A udělá jednofázových třeba 1x25A nebo i více ampér ale při nižším napětí. Celkový výkon mezi jističi se nikdy nezvedne sám o sobě, to by pak bylo perpetuum mobile.

+1/−1
12.6.2018 20:48

V86á64c65l38a63v 79P48o88u38s78t43k78a 3110221342

Proč by tam měl být měnič a kdo mluví o zvedání výkonu? Kdo vůbec mluví o výkonu? Máte-li na hlavním 25A tak je jedno co je za ním.

0/0
12.6.2018 20:52

J61i18ř92í 37S74c37h27w91a82c96h 8858284828286

tak pokud mám hlavní jistič 3x25A a někde za ním z jedné fáze se bude brát 32 A, tak tomu hlavnímu jističi co hlídá 25 A to bude jedno, že mu jednou fází teče 32A? 8-o

+2/−1
12.6.2018 21:07

O87n45d55ř78e57j 76Č71a20p86k77a 6431351823454

To sice ne, ale za přípojku se platí podle hlavního jističe... myslím že příspěvek je o tomhle (instalace v baráku naddimenzovaná, protože co kdyby, hlavní jistič podle toho, co tam v současnosti je zapojené)

+1/0
12.6.2018 23:03

V19á39c59l32a16v 47P62o55u93s42t28k63a 3680711812

Asi tak. R^

0/0
13.6.2018 6:03

J40a77r60o65s70l49a43v 87V98o53l44a61v51k31a 6249921491531

Tak tady se píšou obzvláště o elektrice úplný blbosti. Ovšem postupné snižování (selektivita) je čistá pravda. Za prvé je úplně jedno co budete mít za 3x16 protože víc než 3x16 vám stejně hlavní nepustí. A za druhé bych rád věděl kdo vám na tohle dal revizi. Protože to vysloveně odporuje normám.

+2/0
12.6.2018 19:32

P81a82v53e46l 63K22u45t65i42l 9500226593929

Ja nepsal ze se to tak nedela a ze to nema opodstatneni. Cemu konkretne to odporuje? Jisticem jistim vedeni za nim. Kdyz si ve fabrice kvuli nevyuziti snizim jistic musim dohlednout na to aby vsecny jistice za hlavnim meli nizsi hodnotu? Vam to urcite take nedava logiku...

+1/0
12.6.2018 20:04

F17r10a37n55t10i81š68e22k 94M75o50r60a77v70e84c 8207344782

Když to neuděláte, tak vám v případě poruchy na jednom stroji může vylítnou celá fabrika... to se fakt vyplatí.

+1/0
12.6.2018 20:55

V48á78c20l86a87v 37P92o24u48s29t15k17a 3910751482

No jistě, ale o to přece nejde. Pokud se nemýlím (a mýlit s mohu) tak v normě selektivita není. Tedy můžete mít za hlavním jističem další s vyšším jištěním například z důvodu plánovaného budoucího navýšení...

0/−2
12.6.2018 21:00

F59r36a61n23t74i24š21e79k 40M85o17r13a85v84e50c 8607544182

Požadavek na selektivitu jištění byl původně v ČSN 33 2000-3 v čl. 314.2: Porucha nemá vyřadit jiný obvod nebo jiné obvody. Uvedené ustanovení je zachováno v ČSN 33 2000-1 ed. 2:2009 jako čl. 314.2: Pro části elektroinstalace, které musí být samostatně ovládány, se zřídí samostatné napájecí obvody, aby tato elektroinstalace nemohla být ovlivněna případnou poruchou v ostatních obvodech.

0/0
12.6.2018 21:08

F70r73a80n82t30i21š10e61k 84M43o49r16a87v82e74c 8217284432

Je to tedy jen co jsem našel na internetu. Ze školy jsem už docela dlouho, navíc se klasickou elektroinstalací neživím, takže ani z praxe přesně nevím. Každopádně si pamatuji, že nás ve škole učili, že musí být zachována selektivita jištění.

+3/0
12.6.2018 21:12

P32a95v58e64l 37K97u78t10i80l 9340176393969

Jinak řečeno pokud mám někde zásuvkový okruh 16 A, musím mít před ním vstupni jistič alespoň 100A aby mi to zkrat na zasuvkach nevyhodil. Protože každý ví že když k takovému zkratu dojde tak 25A jistic pred nim vylitne jak nic.

0/−1
13.6.2018 12:22

P68a60v97e31l 12K67u76t16i49l 9230226393779

Anebo ještě jinak řečeno když jsem v garáži začínal se vstupním jističem 3x10A, protoze mi to na nocni nabijeni baterie o kapacite 85kWh stacilo, mel jsem v instalaci vymenit vsechny jistice za 6A. Abych mel zachovanou selektivitu. Ne ja jsem si udelal kabel k wallboxu 5x4mm a dal tam 25 A jisteni co kdyby. Revizi to proslo bez problemu. A po dvou letech, kdy jsem auto vymenil za 100kWh a koupili jsme jeste druhe jsem posilil vstupni na 3x 16 a bylo hotovo.

0/0
13.6.2018 12:30

J40a34r97o33s38l73a65v 17V37o57l58a16v45k82a 6139301391741

Vám fakt něco je ? Tak abychom to převedli jinam. Třeba takový řetěz je pevný jen tak jak pevný je jeho nejslabší článek. Čili když hned první článek je slabý tak cokoli za ním je zbytečné. Jinak samozřejmě je ta selektivita v normě stejně jako průřezy vodičů. Vše jde směrem dolů. Takže například na přívod 4x2,5 jištěný 3x16 A připojíte kabel 4x6 a dáte tam jistič 3x25 A asi nemusí být člověk elektrikář aby pochopil, že ven půjde ta 3x16. Jinak se modlím za vás aby vám taková instalace neshořela ona by Vám pojišťovna se znalcem jistě vyvetlila, že by platila sice ráda ale za něco takovýho prostě nemůže. Někde jsem i četl o slučování fázi a zvýšení výkonu. To by jste si měli patentovat. Asi by se i v ERU divili, že platit rezervovaný příkon není potřeba ;-)

0/0
12.6.2018 22:37

V54á55c45l79a55v 88P61o72u53s51t37k81a 3820451342

Až pochopíte o čem se bavíme, tak přijďte. ;-)

0/0
13.6.2018 6:05

P58a66v54e11l 56K95u43t72i89l 9400126483249

Asi jste si spatne precetl text. Slo o to ze pokud chci nabijet z nejakeho okruhu nejakym proudem neni povinnost mit nadrazeny jistic o rad vyssi.

0/0
13.6.2018 12:34

P65a83v72e84l 20K47u67t83i41l 9600776193719

ano, v tomto máte jistě pravdu. Ale také je pravda že pokud dojde na zkrat na zástupce 32 A, Tak ani Předřazeny jistič 63A to nezachrání a stejne slitne. Tak či tak nikde není napsáno že selektivita je povinná

0/0
13.6.2018 12:17

M65a29r23t78i54n 73K23r80o85u25p58a 2281823789210

Cena "za pár korun" je úplně stejná jako u spolovacího motorou protože ten rozdíl je daň. Chybějící daň dostatečně kompenzuje cena vozidla. Pro většinu uživatelů tedy finančně nezajímavé. Až bude el. auto dostupné a rozšíří se tak stát uvalí daň. Ekologický to taky není. Sečteno podtrženo - zatím okrajová záležitost.

+5/0
12.6.2018 18:34

I81v54o 48N53a49v46r16á69t78i51l 5714448774

Ekonomicky je to naprostá tragédie a spotřeba 20kWh na 100km taky není žádná hitparáda. To by znamenalo při milionu aut a 50km denně 10GWh navíc. Při plné elektrifikaci 50GWh. Temelín má výkon 2GW, takže budou potřeba 2 další čistě pro nabíjení všech autíček a ještě se to bude muset rozložit do celých 24 hodin. Řekl bych, že to se v tomhle století teda asi realizovat nebude :)

+6/0
12.6.2018 17:52

M50i27r16o75s91l84a40v 23B58r21a85d37a 7354423788686

Ale nehovorte ze elektroauta ktorych vyvoj je dnes este stale viac-menej v plienkach zatial niesu ekonomicky super vyhodne v porovnani s tymi spalovacimi ktorych vyvoj financovali medzinarodne konzorcia cez pol storocia nemalymi ciastkami a na vyvoj ktorych este aj dnes ide mozno stonasobne viac prostriedkov :D Na to ste prisiel sam alebo vam to niekto poradil, pretoze bezneho cloveka by to "nikdy nenapadlo" :D

0/0
12.6.2018 19:16

Najdete na iDNES.cz