Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrický Nissan Leaf má jeden pedál na všechno a jezdí za pár korun

Na jedno nabití ujede přes 200 kilometrů a i doma jej stihnete dobít přes noc. Při jízdě si užíváte ticha v kabině, zejména v kolonách oceníte řídicí asistenty. A za provoz zaplatíte stejně, jako kdyby váš diesel bral jen 2,2 litru na 100 kilometrů. Dopodrobna jsme prozkoumali Nissan Leaf.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Tak tomu se říká slepá ulička a žádný pokrok. Doporučuji další článek až to ujede dvojnásobnou vzdálenost a bude to stát polovinu dnešní ceny a nabito bude na plný dojezd za dvě minuty.

1 2
možnosti
MK

No zadny pokrok, pred par lety se za stejnou cenu dalo koupit malicke Mitsubishi iMiEV resp jeho klony, s dojezdem pri usporne jizde 100km, a dizajnem kteremu se ani neda rikat dizajn...

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 2
možnosti
JS

baterii už máš v ceně auta ;-)

2 1
možnosti
JN

Slepa vyvojova vetev.. Osobne sazim na vodik - rychle tankovani - moznost vyroby v ramci synergie s chemickym prumyslem..

4 2
možnosti
AM

A45d47a39m 30M85a49l76ý

13. 6. 2018 11:02

a proniká stěnou nádrže Rv

0 0
možnosti
Foto

Tak je to zajímavé svezení. Pro toho, komu to vyhovuje (jezdí málo, má kde nabíjet) proč ne. Ekonomika provozu je diskutabilní, ale výhodnější než podobné auto s benzínovým motorem to nebude.

1 2
možnosti
PF

Naopak, kdo najezdí moc, tak je to pro něj výhodné. Jde spíše o skladbu kilometrů, zda se jedná o relativně málo jízd s velkým nájezdem (typ obchodní cestující) nebo hodně jízd s menším nájezdem (kolem komína).

1 0
možnosti
JD

J96a31n 40D13l18o93u31h88ý

13. 6. 2018 8:10

V modre zone nemuze “jen tak” parkovat elektro-auto. Musite si koupit parkovacku, tak jako vsichni ostatni, akorat majitel elektro-auta tam nemusi mit trvale bydliste a stoji to cca 100kc na rok.

2 0
možnosti
FP

Máte to prakticky zadarmo, těch 100kč je administrativní poplatek za jakýkoliv úkon na magistrátu, alespoň tak mě to řekli:-)

0 0
možnosti
VV

elektromobil je velmi složité zařízení. Ne nejedná se o golfové vozítko. Má vysoko i nízkovoltové obvody, klimatizaci baterek, a řadu bezpečnostních zařízení a další. Baterky by měly vydržet plus mínus 6-7 let. A nejsou zrovna levné.

0 1
možnosti
PK

Elektromobil neni uplne jednoducha hracka. V porovnani s vozem s pistovou technilogii jeto ale daleko jednoduzsi zarizeni. A na baterie a pohon mi dava vyrobce zaruku 8 let bez omezeni poctu km.

2 1
možnosti
VV

Na zeměkouli bylo vyrobeno 300,000 těchto nepovedených Nissan Leaf od roku 2010. Tu věru není mnoho. Je to maličké autíčko jež se nabíjí normálně i 16 hodin. Rychlonabíjení jež rychle drahou baterii ničí, má trvat asi půl hodiny. Tady v USA jsem to neviděl než na autosalónech. Čechy zbožňovaná Tesla jež nikdy nebyla v zisku propouští skoro 4,000 zaměstnanců. Výrobu to údajně neohrozí, cenu však ani náhodou.

Ztratit ještě pár investorů z řad Bank, tak to mohou zavřít.

Dnes je lidem s mozkem známo že elektromobily nebudou nikdy cestou k modernizaci cestování. I když jistě budou pohony na palivové nejspíš vodíkové články jež jsou dnes už vymakané, levnější, lehčí a spolehlivější.

3 3
možnosti
LS

Uvidíme, VHS taky nebyl nejleší systém a vyhrál. :-)

0 1
možnosti
PK

P90a90v75e72l 47K17u90t85i88l

12. 6. 2018 18:58

Nevim kde autor vzal ty elektrikarske moudrosti. To ze se jistice zpravidla kaskaduji od nejveciho po nejmensi je fakt ale neznamena to, ze bych za hlavnim jisticem 16 A nemohl mit silnejsi vedeni jistene 25A. Vim to proto, ze to takto i s revizi mam. Dalsi vec je, ze pokud ma auto nabijecku, ktera umi max 32A muzu mu vytvorit podminky pro to, aby odebirala treba tech 25A a plne tak vyuzila muj jistic. Takto bych tohoto leafa nabil za cca 6 hodin. Nabijeni elektromobilu lze zaroven dynamicky ridit v zavislosti na aktualnim odberu zbytku domacnosti tak, aby nedoslo k pretizeni jistice. A posledni vec, pokud si nekdo poridi elektromobil, zajisti si k nemu i distribucni sazbu D27d kdy kWh vychazi na cca 1,90 takze pak ekonomika vychazi uplne jinak. Navic si za tu cenu v noci i vypere a umyje nadobi.

1 2
možnosti
LV

Za hlavním jističem 16 A klidně můžete mít kabel tlustý jako stehno a jistič třeba 300 ampérový, ale když Vám do baráku poteče víc než 16 ampér, tak Vám ten hlavní jistič spadne a ty opičárny za ním jsou zbytečné :-)

5 0
možnosti
MK

Cena "za pár korun" je úplně stejná jako u spolovacího motorou protože ten rozdíl je daň. Chybějící daň dostatečně kompenzuje cena vozidla. Pro většinu uživatelů tedy finančně nezajímavé. Až bude el. auto dostupné a rozšíří se tak stát uvalí daň. Ekologický to taky není. Sečteno podtrženo - zatím okrajová záležitost.

5 0
možnosti
IN

Ekonomicky je to naprostá tragédie a spotřeba 20kWh na 100km taky není žádná hitparáda. To by znamenalo při milionu aut a 50km denně 10GWh navíc. Při plné elektrifikaci 50GWh. Temelín má výkon 2GW, takže budou potřeba 2 další čistě pro nabíjení všech autíček a ještě se to bude muset rozložit do celých 24 hodin. Řekl bych, že to se v tomhle století teda asi realizovat nebude :)

6 0
možnosti
MB

Ale nehovorte ze elektroauta ktorych vyvoj je dnes este stale viac-menej v plienkach zatial niesu ekonomicky super vyhodne v porovnani s tymi spalovacimi ktorych vyvoj financovali medzinarodne konzorcia cez pol storocia nemalymi ciastkami a na vyvoj ktorych este aj dnes ide mozno stonasobne viac prostriedkov :D Na to ste prisiel sam alebo vam to niekto poradil, pretoze bezneho cloveka by to "nikdy nenapadlo" :D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům

22. dubna 2024

Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...

Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

22. dubna 2024

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...